#1
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines
Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort
En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is
Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is
Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.
Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol
Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines
allemaal mee eens, paar maanden bromazolam 12 mg en poeder benzos niet eens afwegen heeft me (cold turkey) benzo afkick nunmer 3 bezorgd en dienwas veel heftiger dan beide vorige keren van medische benzos vanwege de idioot hoge doses. Dat opiaten verhaal herken ik niet, nam juist medische opiaten omdat heroine amper nog wat deed. Die waren veel sterker. Maar nam ook geen oxycodon meer op dat punt maar 100mcg fentanyl pleisters onder mn tong en bergen hydromorfon. Die zijn een pak sterker dan 80mg oxys. Pijn schijnt ook vooral tegen verslaving te helpen, niet tegen tolerantie. Zijn medisch gezien niet hetzelfde.Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort
En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is
Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is
Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.
Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol
Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen
Terwijl ik ook langere tijd 10mg zolpidem dagelijks hebt geslikt en daar met amper afkickverschijnselen vanaf kwam, immers hele zwake benzo(achtige) en hele lage dosering