Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC Benzo voor overdag

RC Benzo voor overdag

55 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paranoize. zei:
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines

Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort

En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is

Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is

Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.

Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol

Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen
Er zijn onderzoeken gedaan waar bijvoorbeeld 1% van de patienten verslaafd raakten in ziekenhuis instellingen onder dokter supervisie voor kortdurig verblijf maar in principe iedereen die langdurig opiaten slikt zal altijd een lichamelijke afhankelijkheid ontwikkelen, zelfde geld voor benzodiazepines
Klik om te vergroten...
Paranoize. zei:
Deze type drugs (of medicijnen whatever) veranderen je brein chemistry waardoor je brein bepaalde stofjes minder aan gaat maken om je brein naar normaal te balanseren vanwege de verhoogde gaba/opoiden activiteiten, met als gevolg dat wanneer (abrupt) gestopt wordt met deze middelen dat het brein uit balans raakt en er ontwenningsverschijnselen ontstaan doordat de gaba/opoide balans is verstoort

En deze ontwenningsverschijnselen zijn dan juist een reactie van je brein dat het zichzelf naar baseline aan het herstellen is

Nou is de enorme klap van iemand die al langere tijd dagelijks zo stoned als een garnaal is van de heroine natuurlijk veel heftiger dan iemand die bijvoorbeeld langere tijd 10mg oxycodon heeft geslikt omdat heroine gewoon veel sterker is

Kan bijvoorbeeld uit ervaring spreken dat als jij 0.5g heroine per dag zou gebruiken en overstapt op oxycodon je al makkelijk 2/3 maal daags 80mg oxycodon + moet slikken puur om niet ziek te worden wat nogmaals aangeeft hoeveel sterker heroine is dan oxycodon.

Zo kan je bepaalde RC benzodiazepines ook vergelijken met het slikken van wat oxazepam of wat diazepam of zelfs lorazepam, alprazolam is dan weer wat sterker en al meer met RC benzos te vergelijken is, hoeveelheid speelt natuurlijk ook een grote rol

Nogmaals een voorbeeld toen ik van mijn 6mg clonazolam verslaving moest afkicken had ik al gauw 90/120mg diazepam per dag nodig om te stabiliseren en uiteindelijk af te bouwen

Terwijl ik ook langere tijd 10mg zolpidem dagelijks hebt geslikt en daar met amper afkickverschijnselen vanaf kwam, immers hele zwake benzo(achtige) en hele lage dosering
Klik om te vergroten...
allemaal mee eens, paar maanden bromazolam 12 mg en poeder benzos niet eens afwegen heeft me (cold turkey) benzo afkick nunmer 3 bezorgd en dienwas veel heftiger dan beide vorige keren van medische benzos vanwege de idioot hoge doses. Dat opiaten verhaal herken ik niet, nam juist medische opiaten omdat heroine amper nog wat deed. Die waren veel sterker. Maar nam ook geen oxycodon meer op dat punt maar 100mcg fentanyl pleisters onder mn tong en bergen hydromorfon. Die zijn een pak sterker dan 80mg oxys. Pijn schijnt ook vooral tegen verslaving te helpen, niet tegen tolerantie. Zijn medisch gezien niet hetzelfde.
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkdirk zei:
Erg handig als je de kliniek eens van binnenuit wilt bekijken :handok1:
Klik om te vergroten...
3x kunnen bekijken en moet zeggen leuk is anders. Learning the hard way I guess👀
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hydra zei:
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Klik om te vergroten...
Sterkte! Waarom klinische opname om af te bouwen van de laagste dosis?
Kun je niet beter heel langzaam zelf afbouwen naar 0?
Ik zeg dit omdat klinische opname meestal maar een paar weken duurt en afbouwen soms positiever werkt door heel langzaam zelf af te bouwen?
Succes in ieder geval!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hydra zei:
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Klik om te vergroten...

Wat naar om te lezen dat de rc benzo je in de wurggreep heeft gelegd.

Wat gebruikte je?
En waar ging het mis?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hydra zei:
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Klik om te vergroten...
Oh man, verrot… Maarja, alle waarschuwingen negeren en dan is dit hoe het kan gaan. Succes met de laatste loodjes!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Oh man, verrot… Maarja, alle waarschuwingen negeren en dan is dit hoe het kan gaan. Succes met de laatste loodjes!
Klik om te vergroten...

Nou, gelúkkig doen wij op drugsforum dat soort dingen nooit!

Oh wacht...

@Hydra... zelf gebruik ik ook wel eens benzo's. Ben ook wel benieuwd naar je verhaal.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
Nou, gelúkkig doen wij op drugsforum dat soort dingen nooit!

Oh wacht...

@Hydra... zelf gebruik ik ook wel eens benzo's. Ben ook wel benieuwd naar je verhaal.
Klik om te vergroten...
Ik raak die troep voor geen goud meer aan!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Hydra sorry dat ik je zomaar als voorbeeld nam. Ik dacht eigenlijk dat je niet meer online was😅

Hoe is het nu met je?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hydra zei:
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Klik om te vergroten...
Onze berichten hielpen jou ook niet…
Toch goed dat je het deelt. En heel jammer om te lezen. Heel erg veel sterkte, er zijn hier genoeg uit de benzo ellende gekropen. Ik twijfel niet dat jou dit ook lukt❤️💪🏻 You got this.
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
@Hydra sorry dat ik je zomaar als voorbeeld nam. Ik dacht eigenlijk dat je niet meer online was😅

Hoe is het nu met je?
Klik om te vergroten...
Is niet erg. Heb t juist gepost in hoop dat het iemand zal helpen.

T gaat momenteel niet zo lekker. Heb kunnen afbouwen tot 1 broma in de ochtend en 1 lorazepam 2.5mg voor t slapen gaan. Wel gebruik ik paar punten ketamine daarnaast om de paniek en angsten te onderdrukken.

Word binnen 1 maand opgenomen om die laatste spullen weg te krijgen. En daarna volgt een dagbehandeling van 13 weken. 3 dagen per week ben ik dan in de groep bezig met cognitieve gedragstherapie.

Moet ook even vermelden dat ik van 8-10 stuks broma per dagen naar die 1 broma en 1 lora ben gegaan.

Ik zal na of tijdens me opname ook wat uitgebreider me verhaal doen. Op het moment is het me even teveel om te doen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hydra zei:
Is niet erg. Heb t juist gepost in hoop dat het iemand zal helpen.

T gaat momenteel niet zo lekker. Heb kunnen afbouwen tot 1 broma in de ochtend en 1 lorazepam 2.5mg voor t slapen gaan. Wel gebruik ik paar punten ketamine daarnaast om de paniek en angsten te onderdrukken.

Word binnen 1 maand opgenomen om die laatste spullen weg te krijgen. En daarna volgt een dagbehandeling van 13 weken. 3 dagen per week ben ik dan in de groep bezig met cognitieve gedragstherapie.

Moet ook even vermelden dat ik van 8-10 stuks broma per dagen naar die 1 broma en 1 lora ben gegaan.

Ik zal na of tijdens me opname ook wat uitgebreider me verhaal doen. Op het moment is het me even teveel om te doen.
Klik om te vergroten...
Goede stappen. Succes. Als je er 100% voor gaat, komt het goed. Hydra 2.0 komt dan vanzelf steeds meer boven 👍
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hydra zei:
Is niet erg. Heb t juist gepost in hoop dat het iemand zal helpen.
Klik om te vergroten...
And it did or so it appears…

Hydra zei:
T gaat momenteel niet zo lekker. Heb kunnen afbouwen tot 1 broma in de ochtend en 1 lorazepam 2.5mg voor t slapen gaan. Wel gebruik ik paar punten ketamine daarnaast om de paniek en angsten te onderdrukken.

Word binnen 1 maand opgenomen om die laatste spullen weg te krijgen. En daarna volgt een dagbehandeling van 13 weken. 3 dagen per week ben ik dan in de groep bezig met cognitieve gedragstherapie.

Moet ook even vermelden dat ik van 8-10 stuks broma per dagen naar die 1 broma en 1 lora ben gegaan.

Ik zal na of tijdens me opname ook wat uitgebreider me verhaal doen. Op het moment is het me even teveel om te doen.
Klik om te vergroten...
Je bent alweer een heel eind opweg dus💪🏻 Succes. Herstellen is hard werken en heeft een lange weg, dus wees ook niet té hard voor jezelf.

Lees wel nu pas het stukje over de ket… weet dat je daar heel ernstige blaasproblemen van kunt krijgen. Niet eens per se bij overmatig gebruik, maar bij dagelijks gebruik zeker.
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank jullie wel voor jullie support!
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
And it did or so it appears…


Je bent alweer een heel eind opweg dus💪🏻 Succes. Herstellen is hard werken en heeft een lange weg, dus wees ook niet té hard voor jezelf.

Lees wel nu pas het stukje over de ket… weet dat je daar heel ernstige blaasproblemen van kunt krijgen. Niet eens per se bij overmatig gebruik, maar bij dagelijks gebruik zeker.
Klik om te vergroten...
Klopt wat je zegt over de ket. Ik ben hier ook mee bezig. Heb nog een beetje over en ik ga proberen om het weg te laten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hydra zei:
Klopt wat je zegt over de ket. Ik ben hier ook mee bezig. Heb nog een beetje over en ik ga proberen om het weg te laten.
Klik om te vergroten...
Gaat je lukken! Je mag, als je daar energie en ruimte voor hebt, je angsten altijd even hier kwijt. Kan al de helft schelen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte en mijn ervaring met afbouwen van die medicatie/ drugs was: kleine stapjes nemen, dan kom je er uiteindelijk ook en zonder extreem veel bijwerkingen.

Ik had wel bijna 2 jaar nodig om geheel van 2 medicijnen af te komen, maar het was zo wel te doen. (2 medicijnen die ik kreeg om de benzo te vervangen en die ik zeker 4 jaar heb geslikt voordat ik ging taperen 🙄)

Take it easy!
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Korte update

Ik zit nu sinds maandag in een afkickkliniek en het is echt een hel! Had ik natuurlijk wel verwacht omdat het niet me eerste opname is..

Middelen dat ik heb gebruikt zijn benzos (diazepam, bromazolam, pyrazolam), ketamine (2-4g per dag) en wiet (2g per dag +-)

Hoe ik me voel

Me gedachtes zijn overal en nergens, ben zwaar apathisch en angstig. Dat is wat mentaal gedeelte betreft. Lichamelijke klachten zijn flink zweten of juist super koud hebben, spier trekkingen, heel de tijd bewegen met me handen en of benen als ik stil zit, spier(botten) pijn, traanogen.

Ohja slapen gaat nu nog goed omdat ik nog 60mg diazepam krijg verdeeld door de dag, maar de nachtmerries zijn zo realistisch dat ik vaak gewoon wakker schrik.

Meer updates volgen.
H
HydraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zoals titel al zegt ben ik opzoek naar een rc benzo die ik overdag kan nemen zoals het bijvoorbeeld Alprazolam. Heb nu pyrazolam(1.5mg) geprobeerd en deze zorgde ervoor dat ik niet meer kon functioneren. Fysiek en mentaal niet. Dat is wel lekker voor in de avond, maar niet voor op me werk als het me hoog zit bijvoorbeeld. Heb nu ook Norflurazepam en Broma besteld, die ga ik in me lange weekend eens uittesten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Niet doen!! Verander van baan of ga minder werken.. zeg ik na 10 jaar verslaving doordat ik na paar maanden alprazolam op het werk ontspoorde!
Drink minder koffie, Verander iets in het leven, maar Benzodiazepines??? Ik had gehoopt dat ik was gewaarschuwd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."