Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNEP Pas op!

NEP Pas op!

55 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Ik vraag me persoonlijk af of dit middel wel op een veilige manier te gebruiken is.
Klik om te vergroten...
Ik denk het niet.
Oprecht, volgens mij kan je beter crystal meth gebruiken 😂

(Geen tip trouwens)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
teveel van iets is nooit goed
C
ChazzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is wel heel veel ja. Maakte een tijdje terug de fout om 100mg ineens te bommen. Was mijn notitie kwijtgeraakt, waarin stond twee keer 50mg te doen. Een heel verschil!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Over het algemeen is het oppassen met kortwerkende stimulantia, zoals cocaïne, crack/basecoke, a-pihp en NEP. Ze zijn al snel uitgewerkt en door de crash ontstaat weer het verlangen om opnieuw te gebruiken. Dwangmatig gebruik en compulsief herdoseren zijn daardoor eerder regel dan uitzondering.

Veel mensen klagen bij NEP (N-ethyl-pentedrone of NEPD) over hart/vaat- en ademhalingsproblemen. Niet iedereen heeft er even veel last van, maar het zijn vaak genoemde bijwerkingen. Geheugenproblemen zijn ook typisch. Opvallend is ook dat de euforie afneemt voor het stimulerende effect. Je crashed dus voordat de stof is uitgewerkt, waardoor je lang nadat de aangename effecten verdwenen zijn niet kunt slapen, vooral als je herdoseert.

Ik vraag me persoonlijk af of dit middel wel op een veilige manier te gebruiken is. Misschien met een precies afgewogen dosis, een langzame wijze van toediening (oraal of rectaal) en zo min mogelijk herdoseren. Maar dan nog moet je sterk in je schoenen staan.

Bedankt voor de waarschuwing @ed129
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
volgens mij kan je beter crystal meth gebruiken
Klik om te vergroten...
Ja dat zegt genoeg eigenlijk. Voor mij hoort NEP samen met a-pihp en mdphp thuis in een rijtje stoffen dat je beter niet eens kan proberen. Slechte associaties weerhouden velen van het gebruik van stoffen als crack en crystal meth, maar een rc die zo mogelijk nog schadelijker is kan zomaar onder de radar vliegen en veel ellende veroorzaken.

Ik probeer genuanceerd te blijven maar met deze stoffen vind ik dat lastig, ook omdat ze in mijn leven de nodige schade hebben aangericht.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alleen de naam al "nep" whaha. Stop gewoon met designerdrugs. Die rommel vreet je.brein op zoals mijn hond zijn brokken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Mijn aanname zou zijn dat je vaten rondom je hart dusdanig vernauwen dat je hart te weinig zuurstof krijgt. M.a.w. je hebt dan een soort mini hartinfarct.
Klik om te vergroten...
Ja daarom zeg ik het. Duizeligheid, pijn op de borst en kortademigheid zijn symptomen van een hartaanval. Je kan dan het best 112 bellen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Dit is echt een ernstige bijwerking, en als je er ooit last van krijgt DIRECT STOPPEN MET GEBRUIKEN.
Klik om te vergroten...

Ik kan dit alleen maar beamen. Ik ken de symptomen ook wel van NEP, maar ook van hoge doseringen a-pihp.

Mijn aanname zou zijn dat je vaten rondom je hart dusdanig vernauwen dat je hart te weinig zuurstof krijgt. M.a.w. je hebt dan een soort mini hartinfarct.

Ik weet niet of hier onderzoeken naar zijn gedaan (niet per sé NEP specifiek, maar ook in andere cathinonen of bijv. Cocaïne) Dus het blijft voor mij bij een niet bevestigde aanname.

Anyway, gezond is het in elk geval zéker niet, die benauwdheid.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ja daarom zeg ik het. Duizeligheid, pijn op de borst en kortademigheid zijn symptomen van een hartaanval. Je kan dan het best 112 bellen.
Klik om te vergroten...

Ja precies. Mijn moeder zegt nog steeds weleens dat dit iets is wat ik later misschien nog wel terug ga krijgen van mijn lichaam.

Ik heb dit toch wel met enige regelmaat gehad 😅

En gewoon doorgaan met gebruiken hè 😳
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zijn er ook nog ervaringen met NEP waarbij deze oraal is ingenomen en de bijwerkingen mee vielen?

Die van @BelowTheFlow heb ik gelezen natuurlijk.

Als ik me er überhaupt aan waag, dan is oraal waarschijnlijk mijn toedieningsroute.

Ik heb het een hele tijd geleden eens gekocht, maar nooit durven proberen.

Ik vermoed dat de bijwerkingen ook bij orale inname optreden als ik dit topic lees. Ik hoop dat ik me bezig kan houden met meer interessante drugs.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deze draad zie ik pas vandaag !
Op zaterdagavond nam ik het opnieuw oraal ( DJ Rush @ Thuishaven).
Die wat langzamere ROA, lijkt mij de enige acceptabele ROA.
Snuiven is op basis van wat ik las een NEE.
Booty is op basis van mijn eerdere ervaring een NEE.
Dan is IV al helemaal een nee (los van mijn idee daarbij)

Dus oraal met een afgemeten dosis lijkt OK, zonder de wat mij betreft genoemde vervelende effecten. Mijn grote vraag daarbij is wel in hoeverre dan niet iets anders (3-FA , gewoon pep ?) de betere keuze zou zijn.

In grammen is mijn voorraad vergelijkbaar met die van 6-APB. In aantallen dosis is de voorraad bijna vier keer zo groot.
C
ChazzoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hippie Langwaus zei:
Zijn er ook nog ervaringen met NEP waarbij deze oraal is ingenomen en de bijwerkingen mee vielen?

Die van @BelowTheFlow heb ik gelezen natuurlijk.

Als ik me er überhaupt aan waag, dan is oraal waarschijnlijk mijn toedieningsroute.

Ik heb het een hele tijd geleden eens gekocht, maar nooit durven proberen.

Ik vermoed dat de bijwerkingen ook bij orale inname optreden als ik dit topic lees. Ik hoop dat ik me bezig kan houden met meer interessante drugs.
Klik om te vergroten...
Ja nasaal vind ik nep vervelend. Ook niet slapen. Oraal een stuk minder last, denk in totaal 120mg maximaal verdeeld.
Het lekkere zit erg dicht tegen teveel bij mij.
Puur persoonlijk.

2-fma, ook oraal. Die houdt me makkelijker wakker, echter heb ik wisselende ervaringen met verschillende pellets.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
BelowTheFlow zei:
Dus oraal met een afgemeten dosis lijkt OK, zonder de wat mij betreft genoemde vervelende effecten. Mijn grote vraag daarbij is wel in hoeverre dan niet iets anders (3-FA , gewoon pep ?) de betere keuze zou zijn.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Als ik al een stimulant gebruik, zou ik dan een reden hebben NEP te verkiezen boven bijvoorbeeld 2-FMA? Ik denk het niet.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
zou ik dan een reden hebben NEP te verkiezen boven bijvoorbeeld 2-FMA? Ik denk het niet.
Klik om te vergroten...
Gewoon omdat we geinterresseerd zijn, draai het eens om !

Geef mij een goed argument om het weg te gooien ! ( betekent voor mij inleveren bij een apotheek )
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat waren ook de reden die ik eerst in gedachten had. Nieuwsgierigheid en gierigheid.
B
BoldvandebuurtLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Ik vraag me persoonlijk af of dit middel wel op een veilige manier te gebruiken is. Misschien met een precies afgewogen dosis, een langzame wijze van toediening (oraal of rectaal) en zo min mogelijk herdoseren.
Klik om te vergroten...
Maat als je met een drug al zo erg moet afmeten en afwegen om je er voor te behoeden dat je niet nét dat beetje te veel neemt, of nét te snel achter elkaar. Als dat gevaar dan al zo dicht in de buurt zit moet je je er niet aan wagen aan wagen. Normaal mensen denkt er toch niet aan on zulke risico’s te nemen. Zoals gezegd, met 3m en al die andere zooi heb je niks geen last van. Het is hem in die pentedrone die er in dat nep zit. Ik heb het zelf ook gebruikt en kreeg echt hele zieke hartkloppingen/bloedvernauwingen, ambulance langs geweest alles. Je hebt nu een nieuwe: 4-MPB, zit ook pentedrone in, vanacht gebruik en ik zit, jawel hoor, op dit moment in de wachtruimte bij de huisartsenpost. Harklachten druk op de borst noem maar op. Deze was niet zo erg als dat nep, kreeg er later pas echt last van, toen ik ging liggen.
Mijn advies, doe sowieso onderzoek, maar belangrijk wat je sowieso kunt doen is: Kijk even naar die samenstelling van de formule. Zodra je het woord pentedrone ziet staat, gelijk links laten liggen! Dat methmethyl cathinonen kan - en zeker vergeleken met dit - dan nog niet zoveel kwaad weet je wel. Maar NEP, 4-MPD, héél ander verhaal! Onthoud: pentedrone is de boosdoener!!
ik hoop dat ik mensen was kan maken zodat die niet op de huisartsenpost staan zoals ik nu op ieder moment naar binnen kan worsen geroepen.
En als ik verder vanuit m’n eigen ervaring mag praten, en dat kan voor iedereen anders zijn. Maar blijf alsjeblieft ook af van de cocaïne!! Ik ben er niet normaal aan verslaafd geraakt, heb keer achter keer weg lopen kwijnen in de kliniek omdat ik het afkicken ervan niet kon verdragen. Ik heb ook dingen gedaan om aan geld te komen waar ik zacht uitgedrukt niet trots op ben. Voor de genen voor wie dit relevant is: blijf van de drugs af, je wordt er compleet door geleefd. Het enige waar je aan denkt is de volgende keer weer gebruiken. Uit een rap: “Die Drank en Drugs hij vloert je!!” ECHT!!!!!!!! Best jongens en dames hoop wat hebben kunnen bijdragen.
Ps: je hoeft niet nu meteen te denken ik moet nu stoppen, maar laat het een headsup zijn. Zo dat je vroeg kan realiseren. ‘Die gozer heb nog gelijk ook!!’ Denk aan je momenten dat je op de dealer wacht en het wachten niet. Kan. Opbrengen. Die macht is groot, vergt te vergaren kennis en veel discipline om die duivel wat verslaving is uit je hoofd te verbannen, maar het is mogelijk. Heb je onderliggende psychische proberen wat het extra moeilijk maakt? Je bent niet de enige, je wordt altijd gepakt op momenten dat je zwak bent. Praatt alsjeblieft over je shit, en probeer het cognitieve gedeelte van je brein met alles wat je kan te overtuigen dat is NIET MEER de kant is waar je naartoe wilt bewegen. Je verslaafde kan valt niet mee te praten, die gaat je koste wat het koste overtuigend dat het wel kan. Wees sterkk!! Je cognitieve gedeelte sterk maken is het belangrijkste wat er is. Krijg je het voor mekaar om tegen je verslaving in een keer niet te gebruiken.. heel goed, eerste overwinning is er. Dat bouwt vertrouwen dat het de volgende keer weer lukt. Maar heek belangrijk: “Jouw doel mag elke keer alléén zijn om VANDAAG niet te gebruiken. Denk je verder na dan vandaag, dan gaat je brein fout en voelt het als een hele omgave. Nee nee nee nee. Alleen VANDAAG gebruik jij niet, de volgende dag zie je wel weer verder. En blijf vasthouden aan de gedachte dat het met de tijd steeds beter zal gaan. Je leven wordt heeell anders zonder drugs, in positieve zin. Ik ga het allemaal nu niet opnoemen, ander word mijn berichtje wel heel lang. Maar denk daar maar eens over na. Je gaat tal en tal en tal van positieve dingen kunnen opnoemen. Je gaat in ieder geval weer genieten van het leven zoals je dat nooit dacht. Dat kleine dingen worden echt weer leuk!! Contact wordt leukk!! Oke tot zover, hoop dat ik wat heb kunnen bijdragen, als is het maar iets. Je kan het me later weten door een like, vind ik leuk om te zien.
Al het beste allen, en mijn liefde krijgen jullie onvoorwaardelijk mee.
de groeten :wink:
😘😘
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Als ik al een stimulant gebruik, zou ik dan een reden hebben NEP te verkiezen boven bijvoorbeeld 2-FMA?
Klik om te vergroten...
NEP is wel een stimulant met een bijzonder euforisch en erotiserend effect. In die zin is het eerder vergelijkbaar met 3-mmc dan met bijvoorbeeld 2-fma of andere, meer functionele, amphetamine-achtigen. Maar ja, dan is 3-mmc alsnog de veiligere optie en dat is al niet zo veilig.

Verder ben ik het eens met @BelowTheFlow en @Chazzo dat oraal de enige soort van acceptabele wijze van toediening is voor NEP. Ik had zelf niet veel last van de nare bijwerkingen die hierboven genoemd zijn, maar ik had al een vrij hoge speed en a-php tolerantie. Je moet de gezondheidsrisico's niet onderschatten, maar voor mij was het probleem vooral dat NEP zo verslavend is. Dus ik zou al oppassen met oraal gebruik, want wat als je nou de smaak te pakken krijgt? Als je tolerantie opbouwt stap je al snel over op een andere wijze van toediening en voor je het weet is het hek van de dam.

Dus over het algemeen zou ik zeggen: laat NEP (en a-pihp en mdphp) gewoon staan. Er zijn al zoveel andere leuke stofjes.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#18
BelowTheFlow zei:
Gewoon omdat we geinterresseerd zijn, draai het eens om !

Geef mij een goed argument om het weg te gooien ! ( betekent voor mij inleveren bij een apotheek )
Klik om te vergroten...
Gaat t verder ok met je? Ik heb nooit NEP
gebruikt maar als ik t hier zo lees komt dit middel op mij over als crack. Heroïne. Ben je daar ook gewoon geïnteresseerd in? Dan kies je er dus bewust voor om jezelf, je familie en je omgeving kapot te maken. Gooi het vooral niet weg als jij jezelf het leven, geluk en liefde niet gunt.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diamant zei:
Gaat t verder ok met je?
Klik om te vergroten...
Dank je wel @Diamant ! Verder gaat het goed met mij. Eigenlijk nu steeds beter, met een begin dit jaar herkregen vrijheid na een langer dan een decennium durende toenemend zware periode (als partner & mantelzorger). Met grote vrijheid komt ook grote verantwoordelijkheid !
Verantwoordelijkheid voor mijn omgeving en mijn gekozen familie, niet te verheten voor mijzelf !

Wat korter dan twee jaar geleden is DF een deel van mijn omgeving geworden, door mijn honger naar informatie. Heel positief omdat ik er veel geleerd heb, daardoor betere keuzes heb kunnen maken dan zonder die informatie en ook omdat het mijn blik op mensen veranderd heeft.

Juist vanwege die verantwoordelijkheid wil ik NEP niet promoten. Wel wil ik mee helpen aan een vermindering van risicovol drugsgebruik.

Feit is dat zolang het er is (nu nog legaal, straks in het schemerduister): mensen gaan het proberen.

De valkuilen staan in meerdere discussiedraadjes op DF en ook hierboven. In het kort gezegd:
>> iedere snelwerkende wijze van toediening is funest ! Dus alleen oraal komt in aanmerking (if at all !)
>> Bijnemen is funest.
>> beheerste dosering is essentieel. Ideeën over de dosering zijn te vinden op DF en Psychonautwiki.
>> toegang tot meer dan nuchter voorzien, is funest. We moeten "de kat niet op het spek binden"
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat gezegd hebbend: ik vind het voldoende interessant om nogmaals te gebruiken.

Gepland: de ADE zondag overdag/avond in de Ziggo Dome: Awakenings met Reinier Zonneveld. Ik ben er dan in m'n uppie tussen duizenden. Mogelijk kies ik dan alsnog voor 4-FMA.

Liever wil ik die dag trouwens naar een ander veel kleiner feestje waarvoor ik telkens op Ticketswap "net" te laat ben. Als dat lukt wordt het 6-APB.

Daar wil ik mee zeggen: afstemmen op de gelegenheid is belangrijk. Het gehoopte feestje zou ook nuchter geweldig zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."