Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief voor temazepam? (Slaap benzo)

Alternatief voor temazepam? (Slaap benzo)

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jahvisons zei:
Ik heb hetzelfde probleem, verslaving. Hoog opgeleid en veeleisende baan. S'avonds laat werken en dan nog even snel slapen, ideaal spul dan. Eerst paar keer per week, toen dagelijks na een tijdje. Later ook nog amfetamines gebruiken om door te gaan en nog meer benzo's gebruiken. Het sluipt erin, stom achteraf dat snap ik zelf ook wel.

Uiteindelijk zijn benzo's goed voor kortdurende noodsituaties. Maar inderdaad het lost geen enkel probleem op.
Dus of je nou slaapproblemen hebt of angst/depressie zal je het probleem bij de wortel moeten aanpakken. Trauma's verwerken, gezond leven, eten, sporten(ik ben geen sporter maar denk dat dit heel veel kan helpen), regelmatig naar bed en opstaan (dus zelfde tijd). Een keer kort slapen of niet slapen is ook niet meteen erg dus van die angst moet je je wel afzetten (dat was mijn probleem/angst, huilend kind, volgende dag werken, weinig geslapen, ben altijd een slechte slaper geweest en af en toe 3 a 4 uur slapen kan ik prima).

Maar ja uiteindelijk is het zeer verslavend en bouw je ook tolerantie op. Ik had het zelf voor de hand liggen. Maar bij anderen kan je artsen ook niet de schuld geven: geef je iemand voor drie dagen als je een crisis hebt en zeg dan ik geef niets meer? Wat dat betreft moeten ze bij slaapproblemen wel meteen bij tweede keer therapie afdwingen, en anders zeggen geen derde keer meer te verstrekken. Wat een arts niet kan doen is iemand te veel gebruikt en al lang gebruikt om zo maar te stoppen want dan kan iemand convulsies krijgen en een epileptische aanval en breng je iemands leven vrijwel 100% in gevaar. Uiteindelijk zul je moeten afbouwen en eventueel met hulp andere problemen moeten aanpakken.
Ik slik ook zo 40mg temazepam zonder problemen achter mijn kiezen. En niet dat ik het doe, en dat klinkt raar voor een niet gebruiker maar ik kan er zo prima mee in de auto stappen. Maar moet ook maar eens nu de stap nemen om af te bouwen want het helpt gewoon niemand(ja bij een kortdurende crisis maar niet als chronisch gebruik bij structurele problemen). In mijn ervaring is 10mg zolpidem is meer hypnotisch als 7,5mg zopiclon wat iets meer sederend/ spierverslapping maar ongeveer gelijkwaardig maar sterker dan 20mg temazepam. (ongelijk als ik dat bedenk met een paar jaar terug, waar me vrouw me slapend achter de computer vond, asbak half op grond, gescheurde zak chips half op de grond, porno nog opstaan, kon mij mij er niets van herinneren dus voelde me niet schuldig want wist er zelf bewust niets van, maar het was wel een beetje genant. We deden allebei niet heel moeilijk en moesten wel lachen maar eigenlijk was er al een serieus probleem, Midazolam was de sterkste(maar ook daar bouw je natuurlijk weer tolerantie voor op) in mijn ervaring en ik hou alleen van inslapers, niet om nog een paar uur suf te zijn als je wakker wordt, Triazolam ken ik niet, oxazepam is niets, en de rest duurt allemaal te lang (misschien lormetazepam of nitrazepam nog). Ik heb jaren dagelijks wiet gerookt (nog steeds af en toe), nou dat was drie dagen dromen en koud zweet en slecht slapen en verder met mijn leven, stoppen met amfetamines, geen probleem, ook vanwege pijn oxycodon gehad, niet langer dan 2 weken en met tussenpozen en geen hoge dosis, stoppen geen enkel probleem. Allemaal minimale problemen gehad maar benzo's zijn echt van andere orde omdat daar gewoon niet zo mee stoppen, zoals GHB bv.

Mijn voorraad begint bij de bodem te komen en heb momenteel geen bron voor nieuwe en wordt er nu al zenuwachtig van. 1 dagje zonder overleef ik wel maar daarna sta ik niet voor de eventuele gezondheidsrisico's in.
Ik moet dus toch snel met mijn billen bloot naar mijn huisarts waarschijnlijk. voor voor het zover is wil ik wel een zo snel mogelijk werkende en kortdurende RC. Ik dacht aan Pyrazolam? Dosering maakt niet uit. dat is gewoon een kwestie van meer of minder nemen. Maar zo snel en kortwerkend mogelijk is wel het fijnst(niet op af te bouwen maar wel om goed te slapen zonder de volgende ochtend nog helemaal suf te zijn, al zal dat met mijn tolerantie ook minder uitmaken, als het maar vooral hypnotisch is en misschien daarnaast ook sederend/spierverslappend)

Je/Ik zal dan toch moeten gaan overstappen naar een langwerkende benzo en gaan afbouwen, en dan zal je nog steeds veel slecht slapen (dat moet je gewoon accepteren) de komende en een moeilijke tijd beleven met onttrekkingen maar je zal dan niet dood gaan door een epileptische aanval. Dat is uiteindelijk op termijn de enige oplossing maar dan zal je ook je andere problemen moeten aanpakken/overwinnen, met/of zonder hulp wilt afbouwen , als je dat niet inziet of erkent dan zullen problemen uiteindelijk alleen maar blijven bestaan en waarschijnlijk alleen maar verergeren.

Hieronder een link met afbouwschema's
https://www.benzodiazepinenschrijfzewijsvoor.nl/uploads/Begeleide%20afbouw.pdf

Deze voor de echte diehards zoals ik :

Afbouwschema 12 weken
Week 1 100% Week 2 75% Week 3 50% Week 4 25% Week 5 20% Week 6 15% Week 7 10% Week 8 5% Week 9 2,5% Week 10 1% Week 11 0,5% Week 12 0%
Klik om te vergroten...
Nuchter door het leven gaan is de moeite waard. Wacht niet te lang met hulp zoeken. En dan bedoel ik Benzo's afbouwen én aan je problematiek werken.
J
JahvisonsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor de antwoorden en tips:

Mbt tot temazepam dat werkt prima natuurlijk sporadisch maar bij jaren dagelijks gebruik is 10mg niets. Zeker las je nog een ritalin hebt genomen omdat je tot 1 of 2 uur zit te werken waar je je kop erbij moet hebben en om 6u of 7u je wekker gaat. Sowieso vind ik temazepam eigenlijk nog te lang want dan wordt je inderdaad suf/dronken wakker. Niet met midazolam/zolpidem of zopiclon maar dat is natuurlijk weer erger mbt tot withdrawal. Maar volgens mij ga ik niet dronken door het leven, ja mijn geest en geheugen met 40 jaar is niet meer zo scherp als toen ik 20 jaar was maar dat krijg je ook zonder benzo's. Met diehard bedoelde ik al een paar jaar lang dagelijks gebruik, ik nam niet semi-onbewust meer maar heb gewoon een tolerantie opgebouwd waardoor ik van 10mg temazepam echt niet in slaap ga vallen.

Ik vroeg om advies om RC benzo's omdat ik niet van vandaag op morgen zonder kan, dat kan dodelijk zijn en dat bedoelde ik ook met artsen die gewoon weigeren (wat ik wel eens heb gehoord) en een recept uit te schrijven als een verslaafde niets meer heeft. Maar ja het is ook een excuus want had ook gisteren naar de huisarts kunnen gaan maar heb weinig zin om mijn verhaal te vertellen en dat hij mij dan de preek gaat houden wat ik zelf ook al weet en begrijp.

Ik heb nu flunitazolam, pyrazolam en deschloroetizolam. Inderdaad kortwerkend en probleem naar voren schuiven. Ze moeten allemaal kortwerkend zijn maar volgens mij wordt je van allemaal suf wakker. Pyrazolam heeft een bekende halfwaardetijd van 17u en bij de andere is het volgens mij onbekend. Ik kan niet goed oordelen maar volgens mij werkt flunitrazolam het best als inslaper zonder suf wakker te worden, maar de voorraden lijken bij alle vendors op te zijn.

Dat mensen benzo's gebruiken om een avond lekker te chillen of om rustiger te zijn overdag snap ik dan weer niet, tenzij je psychiatrische problematiek hebt maar voor depressie is het ook geen langdurige oplossing (maar ik veroordeel niemand).

Maar voor mij is het dus altijd puur een inslaper geweest, en als ik na 5 uur wakker wordt dan maakt me dat niet uit. Dat is mijn enige probleem volgens mij(op dit gebied :wink:., altijd moeilijke slaper geweest, bang om niet te kunnen slapen met daarbij dat ik ook wel eens een uppertje neem omdat ik na het avondeten een dip heb en dan nog verslagen moet doorlezen en schrijven. En nu bang om zonder te komen zitten.

Maar goed ik probeer geen excuses te verzinnen, ik snap heus wel dat ik een verslavingsprobleem heb en dat je met kortwerkende daar niet mee kan gaan afbouwen. Dus inderdaad naar de huisarts en rustig afbouwen met diazepam de juiste of beste manier is om er vanaf te komen. (Waarom is flubromazepam een risico?) Ik denk eigenlijk wel dat het mezelf kan lukken zonder hulp als ik er echt voor ga maar misschien is dat naïef. Ik rook ook nog steeds maar ken ik een aantal mensen die uiteindelijk na jaren roken nu al jaren gestopt zijn(misschien slechte vergelijking). Bij een arts kan je inderdaad niet snel/te veel gebruiken meer gaan gebruiken. Maar dat wordt dus een periode van niet of weinig slapen puur om geen withdrawals te hebben.

Aan de ene kant prachtig middel om achter de hand te hebben bij noodsituatie (bad-trip) of een jetlag maar aan de andere kant is het echt duivelse troep.

Mijn advies aan jonge mensen, niet mee klooien, je denkt ik stop er zo mee maar het probleem is dat de meeste verslavingen niet in dagen of weken ontstaan maar heel geleidelijk in jaren.
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn ervaring met Xanax "alprazolam" is een stuk beter dan met die andere troep.. diazepam, temazepam etc. Het is sterker en neem het niet te lang.. ik weet dat als ik 2-3 mg neem van de alprazolam dat ik doorslaapt wat die andere niet doen..2 biertjes erbij en je slaapt heerlijk.. niet dat dat het beste advies is.. maar ik zou vragen om wat alprazolam inplaats van temazepam, heb je in elk geval iets wat werkt.. die troep nemen en het werkt niet is nutteloos en creëren toch een afhankelijkheid terwijl je er geen eens baat bij hebt..
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#4
sameshitdiffday zei:
Mijn ervaring met Xanax "alprazolam" is een stuk beter dan met die andere troep.. diazepam, temazepam etc. Het is sterker en neem het niet te lang.. ik weet dat als ik 2-3 mg neem van de alprazolam dat ik doorslaapt wat die andere niet doen..2 biertjes erbij en je slaapt heerlijk.. niet dat dat het beste advies is.. maar ik zou vragen om wat alprazolam inplaats van temazepam, heb je in elk geval iets wat werkt.. die troep nemen en het werkt niet is nutteloos en creëren toch een afhankelijkheid terwijl je er geen eens baat bij hebt..
Klik om te vergroten...
Xanax werkt amper hypnotisch. Geen goede slaappil tenzij stress/piekeren de reden is dat je slecht slaapt. En op 2/3 mg valt iedereen zonder gigantische tolerantie on slaap.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jahvisons zei:
Bedankt voor de antwoorden en tips:

Mbt tot temazepam dat werkt prima natuurlijk sporadisch maar bij jaren dagelijks gebruik is 10mg niets. Zeker las je nog een ritalin hebt genomen omdat je tot 1 of 2 uur zit te werken waar je je kop erbij moet hebben en om 6u of 7u je wekker gaat. Sowieso vind ik temazepam eigenlijk nog te lang want dan wordt je inderdaad suf/dronken wakker. Niet met midazolam/zolpidem of zopiclon maar dat is natuurlijk weer erger mbt tot withdrawal. Maar volgens mij ga ik niet dronken door het leven, ja mijn geest en geheugen met 40 jaar is niet meer zo scherp als toen ik 20 jaar was maar dat krijg je ook zonder benzo's. Met diehard bedoelde ik al een paar jaar lang dagelijks gebruik, ik nam niet semi-onbewust meer maar heb gewoon een tolerantie opgebouwd waardoor ik van 10mg temazepam echt niet in slaap ga vallen.

Ik vroeg om advies om RC benzo's omdat ik niet van vandaag op morgen zonder kan, dat kan dodelijk zijn en dat bedoelde ik ook met artsen die gewoon weigeren (wat ik wel eens heb gehoord) en een recept uit te schrijven als een verslaafde niets meer heeft. Maar ja het is ook een excuus want had ook gisteren naar de huisarts kunnen gaan maar heb weinig zin om mijn verhaal te vertellen en dat hij mij dan de preek gaat houden wat ik zelf ook al weet en begrijp.

Ik heb nu flunitazolam, pyrazolam en deschloroetizolam. Inderdaad kortwerkend en probleem naar voren schuiven. Ze moeten allemaal kortwerkend zijn maar volgens mij wordt je van allemaal suf wakker. Pyrazolam heeft een bekende halfwaardetijd van 17u en bij de andere is het volgens mij onbekend. Ik kan niet goed oordelen maar volgens mij werkt flunitrazolam het best als inslaper zonder suf wakker te worden, maar de voorraden lijken bij alle vendors op te zijn.

Dat mensen benzo's gebruiken om een avond lekker te chillen of om rustiger te zijn overdag snap ik dan weer niet, tenzij je psychiatrische problematiek hebt maar voor depressie is het ook geen langdurige oplossing (maar ik veroordeel niemand).

Maar voor mij is het dus altijd puur een inslaper geweest, en als ik na 5 uur wakker wordt dan maakt me dat niet uit. Dat is mijn enige probleem volgens mij(op dit gebied :wink:., altijd moeilijke slaper geweest, bang om niet te kunnen slapen met daarbij dat ik ook wel eens een uppertje neem omdat ik na het avondeten een dip heb en dan nog verslagen moet doorlezen en schrijven. En nu bang om zonder te komen zitten.

Maar goed ik probeer geen excuses te verzinnen, ik snap heus wel dat ik een verslavingsprobleem heb en dat je met kortwerkende daar niet mee kan gaan afbouwen. Dus inderdaad naar de huisarts en rustig afbouwen met diazepam de juiste of beste manier is om er vanaf te komen. (Waarom is flubromazepam een risico?) Ik denk eigenlijk wel dat het mezelf kan lukken zonder hulp als ik er echt voor ga maar misschien is dat naïef. Ik rook ook nog steeds maar ken ik een aantal mensen die uiteindelijk na jaren roken nu al jaren gestopt zijn(misschien slechte vergelijking). Bij een arts kan je inderdaad niet snel/te veel gebruiken meer gaan gebruiken. Maar dat wordt dus een periode van niet of weinig slapen puur om geen withdrawals te hebben.

Aan de ene kant prachtig middel om achter de hand te hebben bij noodsituatie (bad-trip) of een jetlag maar aan de andere kant is het echt duivelse troep.

Mijn advies aan jonge mensen, niet mee klooien, je denkt ik stop er zo mee maar het probleem is dat de meeste verslavingen niet in dagen of weken ontstaan maar heel geleidelijk in jaren.
Klik om te vergroten...
Flubromazepam is om 2 redenen een risico:
-als RC weten we weinig over de farmacologie en risico’s
- het middel heeft een halfwaardetijd van ongeveer 2x die van valium incl metabolieten. Dan gaat het stapelen en bouw je dus op ipv af als je niet uitkijkt. En heb nog nooit meegemaakt dat flunitrazolam of deschloretizolam nog werkten na 8 uur slaap. Pyrazolam wel. Die werkt wat langzamer in.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Xanax (alprazolam) werkt bij mij zeker hypnotisch.
Dat het geen goede slaapmedicatie is ben ik mee eens.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ei-Salade zei:
Xanax (alprazolam) werkt bij mij zeker hypnotisch.
Dat het geen goede slaapmedicatie is ben ik mee eens.
Klik om te vergroten...
Ja na 3 mg bij mij ook.’maar een normale therapeutische dosis is 0,25-0,5mg lijkt me sterk dat je daarvan in slaap valt.
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#8
PapaverMan zei:
Ja na 3 mg bij mij ook.’maar een normale therapeutische dosis is 0,25-0,5mg lijkt me sterk dat je daarvan in slaap valt.
Klik om te vergroten...
Ik vermelde ook dat het geen goed advies is om 3 mg te slikken.
Maar als je van 2 mg wel lekker slaapt is het een "tijdelijke oplossing als andere dingen zoals vermeld temazepam etc niet werkt.. het lijkt mij een beter alternatief dan een afhankelijkheid creëren voor temazepam,diazepam etc, terwijl je er geen baat bij hebt..
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#9
sameshitdiffday zei:
Ik vermelde ook dat het geen goed advies is om 3 mg te slikken.
Maar als je van 2 mg wel lekker slaapt is het een "tijdelijke oplossing als andere dingen zoals vermeld temazepam etc niet werkt.. het lijkt mij een beter alternatief dan een afhankelijkheid creëren voor temazepam,diazepam etc, terwijl je er geen baat bij hebt.
Klik om te vergroten...
Ow als de eerste- en tweedelijns misdelen niet werken dan werkt elke benzo in hoge dosis wel. Dan nog zou ik niet voor alprazolam kiezen. Die heeft gewoon onhandig profiel voor slapppil en meer risicos dan veel andere benzos. Zou nog eerder midazolam of brotizolam nemen, dan slaap je iig op een normale dosis die weer snel weg is.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapaverMan zei:
Ja na 3 mg bij mij ook.’maar een normale therapeutische dosis is 0,25-0,5mg lijkt me sterk dat je daarvan in slaap valt.
Klik om te vergroten...
Ja, ik kan het me ook niet voorstellen nu. Maar toen ik voor de eerste keer een pammetje kreeg voorgeschreven viel ik al in slaap van 20mg oxazepam. Zonder tolerantie kunnen sommige mensen in slaap vallen van zeer lage doseringen.

Om te slapen zou ik een spierverslappende benzo pakken, maar het is eigenlijk per persoon verschillend waarom iemand niet kan slapen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ei-Salade zei:
Ja, ik kan het me ook niet voorstellen nu. Maar toen ik voor de eerste keer een pammetje kreeg voorgeschreven viel ik al in slaap van 20mg oxazepam. Zonder tolerantie kunnen sommige mensen in slaap vallen van zeer lage doseringen.

Om te slapen zou ik een spierverslappende benzo pakken, maar het is eigenlijk per persoon verschillend waarom iemand niet kan slapen.
Klik om te vergroten...
Goed punt, hangt natuurlijk ook van de oorzaak af welke benzo het meest geschikt is. Ik heb moeite met in slaap komen, niet met doorslapen. Ultra-kortwerkende lamleggers werken bij mij het best. Triazolam, midazolam, brotizolam, flunitrazolam, dat soort spul.

En mijn tweede benzo ervaring (een van de beste die ik ooit heb gehad) was ook maar 10mg oxazepam. Tolerantie lijkt toch semi-permanent te zijn. Die eerste magie komt niet meer terug.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
gekkedwerg93 zei:
Zolpidem, lorazepam of nitrazepam die werken het beste als temazepam niks doet bij mij is het juist andersom. Temazepam.werkt fantastisch bij me maar de rest niet. Bij vragen stuur me gerust een pb
Klik om te vergroten...
Nitrazepam weer leverbaar dan? Krijg al een jaar te horen dat ze niet te krijgen zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
PapaverMan zei:
. Die eerste magie komt niet meer terug.
Klik om te vergroten...
Dat is bij vrijwel alle middelen zo.
De eerste keer is magisch, die ervaring krijg je nooit meer voor een tweede keer.....
g
gekkedwerg93Lid
01-01-2024, 00:00
#14
PapaverMan zei:
Nitrazepam weer leverbaar dan? Krijg al een jaar te horen dat ze niet te krijgen zijn.
Klik om te vergroten...
Ja heb ze weer gehad maar ik gebruik ze niet meer sinds ze nier meer leverbaar waren
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xanax baby Xanax... The queen of benzos.. met afstand.. heb ze allemaal gehad maar niks tipt aan dat.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
sameshitdiffday zei:
Xanax baby Xanax... The queen of benzos.. met afstand.. heb ze allemaal gehad maar niks tipt aan dat.
Klik om te vergroten...
Voor slapen? Nee dankje. Sowieso niet echt mijn ding, doe mij juist maar temazepam. En king en queen of benzos zijn chloordiazepoxide en triazolam. Allebei veel lekkerder dan xanax (en bijna niet meer te krijgen helaas).
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
curious_cat zei:
Mijn vraag: is er een rc benzo die lijkt op temazepam (slaapverwekkend, halfwaardetijd 7-11 uur)?

Achtergrond:
Mijn huisarts is overdreven terughoudend met het voorschreven. Als in: zelfs volgens farmacotherapeutischkompas.nl mag n tot 4x zo hogere dosis. Van 10mg merkte ik niks een tijd terug. Ik heb nog wat tolerantie ivm recente afbouw benzo tegen convulsies, wellicht ook ivm af en toe gebruik research benzo.Gister toen ik n hele nacht niet had kunnen slapen en constant aan t instorten was (context: heb ernstig chronisch vermoeidheid syndroom met waslijst aan klachten) wou ze toch maar 3x10mg voorschrijven, bedoeld voor 3 nachten. Ik heb icm pil die ik nog had liggen 40mg genomen. Heb daarmee 1-1,5u kunnen slapen, later zelfstandig nog 2,5u.

Mogelijk gevolg: dat ik in nood toch een rc benzo pak, terwijl ik dan niet weet wat ik precies neem (tegenstrijdige info over hoe lang t werkt, over hoe potent het is, je weet niet of er ook echt inzit qua dosis wat er op staat) en ze over het algemeen langer werken naar mijn idee, dit verhoogt de risico's.

Ik ben holistisch bezig en wil benzo gebruik het liefst zvm gaan beperken, zowel qua dosis/potentie als frequentie. Maar niet zo abrupt en heftig, geleidelijk. En ik wil het gewoon in huis hebben 'just in case'.
Klik om te vergroten...
Nee is het korte antwoord. Niets dat je wil proberen iig. Temazepam is trouwens een van de meest euforische benzos IMO. Ga nooit slapen, veel te lekker. Nitrazepam was mijn go-to doorslaper of midazolam/brotizolam als inslaper (na verbod op triazolam ambulant voorschrijven, die was nog veel beter). RC inslapers zonder serieuse nadelen zijn er helaas niet. Flunitrazolam heeft potentieel hele heftige bijwerkingen en de rest zuigt gewoon. Etizolam varianten of bromonordiazepam kom je dan al gauw uit. Allemaal net niet.
j
jeweetwelLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Nee is het korte antwoord. Niets dat je wil proberen iig. Temazepam is trouwens een van de meest euforische benzos IMO. Ga nooit slapen, veel te lekker. Nitrazepam was mijn go-to doorslaper of midazolam/brotizolam als inslaper (na verbod op triazolam ambulant voorschrijven, die was nog veel beter). RC inslapers zonder serieuse nadelen zijn er helaas niet. Flunitrazolam heeft potentieel hele heftige bijwerkingen en de rest zuigt gewoon. Etizolam varianten of bromonordiazepam kom je dan al gauw uit. Allemaal net niet.
Klik om te vergroten...
Nitrazepam welke dosering neem je dan
c
curious_catLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
dan neem je zolpidem
Klik om te vergroten...
Halfwaardetijd 2,4u, nog veel korter dan zopiclon.
c
curious_catLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn vraag: is er een rc benzo die lijkt op temazepam (slaapverwekkend, halfwaardetijd 7-11 uur)?

Achtergrond:
Mijn huisarts is overdreven terughoudend met het voorschreven. Als in: zelfs volgens farmacotherapeutischkompas.nl mag n tot 4x zo hogere dosis. Van 10mg merkte ik niks een tijd terug. Ik heb nog wat tolerantie ivm recente afbouw benzo tegen convulsies, wellicht ook ivm af en toe gebruik research benzo.Gister toen ik n hele nacht niet had kunnen slapen en constant aan t instorten was (context: heb ernstig chronisch vermoeidheid syndroom met waslijst aan klachten) wou ze toch maar 3x10mg voorschrijven, bedoeld voor 3 nachten. Ik heb icm pil die ik nog had liggen 40mg genomen. Heb daarmee 1-1,5u kunnen slapen, later zelfstandig nog 2,5u.

Mogelijk gevolg: dat ik in nood toch een rc benzo pak, terwijl ik dan niet weet wat ik precies neem (tegenstrijdige info over hoe lang t werkt, over hoe potent het is, je weet niet of er ook echt inzit qua dosis wat er op staat) en ze over het algemeen langer werken naar mijn idee, dit verhoogt de risico's.

Ik ben holistisch bezig en wil benzo gebruik het liefst zvm gaan beperken, zowel qua dosis/potentie als frequentie. Maar niet zo abrupt en heftig, geleidelijk. En ik wil het gewoon in huis hebben 'just in case'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."