#1
Xanax baby Xanax... The queen of benzos.. met afstand.. heb ze allemaal gehad maar niks tipt aan dat.
Voor slapen? Nee dankje. Sowieso niet echt mijn ding, doe mij juist maar temazepam. En king en queen of benzos zijn chloordiazepoxide en triazolam. Allebei veel lekkerder dan xanax (en bijna niet meer te krijgen helaas).Xanax baby Xanax... The queen of benzos.. met afstand.. heb ze allemaal gehad maar niks tipt aan dat.
Nee is het korte antwoord. Niets dat je wil proberen iig. Temazepam is trouwens een van de meest euforische benzos IMO. Ga nooit slapen, veel te lekker. Nitrazepam was mijn go-to doorslaper of midazolam/brotizolam als inslaper (na verbod op triazolam ambulant voorschrijven, die was nog veel beter). RC inslapers zonder serieuse nadelen zijn er helaas niet. Flunitrazolam heeft potentieel hele heftige bijwerkingen en de rest zuigt gewoon. Etizolam varianten of bromonordiazepam kom je dan al gauw uit. Allemaal net niet.Mijn vraag: is er een rc benzo die lijkt op temazepam (slaapverwekkend, halfwaardetijd 7-11 uur)?
Achtergrond:
Mijn huisarts is overdreven terughoudend met het voorschreven. Als in: zelfs volgens farmacotherapeutischkompas.nl mag n tot 4x zo hogere dosis. Van 10mg merkte ik niks een tijd terug. Ik heb nog wat tolerantie ivm recente afbouw benzo tegen convulsies, wellicht ook ivm af en toe gebruik research benzo.Gister toen ik n hele nacht niet had kunnen slapen en constant aan t instorten was (context: heb ernstig chronisch vermoeidheid syndroom met waslijst aan klachten) wou ze toch maar 3x10mg voorschrijven, bedoeld voor 3 nachten. Ik heb icm pil die ik nog had liggen 40mg genomen. Heb daarmee 1-1,5u kunnen slapen, later zelfstandig nog 2,5u.
Mogelijk gevolg: dat ik in nood toch een rc benzo pak, terwijl ik dan niet weet wat ik precies neem (tegenstrijdige info over hoe lang t werkt, over hoe potent het is, je weet niet of er ook echt inzit qua dosis wat er op staat) en ze over het algemeen langer werken naar mijn idee, dit verhoogt de risico's.
Ik ben holistisch bezig en wil benzo gebruik het liefst zvm gaan beperken, zowel qua dosis/potentie als frequentie. Maar niet zo abrupt en heftig, geleidelijk. En ik wil het gewoon in huis hebben 'just in case'.
Nitrazepam welke dosering neem je danNee is het korte antwoord. Niets dat je wil proberen iig. Temazepam is trouwens een van de meest euforische benzos IMO. Ga nooit slapen, veel te lekker. Nitrazepam was mijn go-to doorslaper of midazolam/brotizolam als inslaper (na verbod op triazolam ambulant voorschrijven, die was nog veel beter). RC inslapers zonder serieuse nadelen zijn er helaas niet. Flunitrazolam heeft potentieel hele heftige bijwerkingen en de rest zuigt gewoon. Etizolam varianten of bromonordiazepam kom je dan al gauw uit. Allemaal net niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."