Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: Ik gebruik het als pijnstiller. Zonder dit middel kan ik niet eens meer lopen zo'n rugpijn krijg ik dan. Nu is het net te doen, al heb ik er veel last van. Rug is totaal versleten en er is niets meer aan te doen. Dan dit maar.. Recreatief gebruik is bij mij niet aan de orde. Klik om te vergroten... Gebruikt u het nog steeds en heeft het nog effect?"
"curious_cat zei: Mijn vraag: is er een rc benzo die lijkt op temazepam (slaapverwekkend, halfwaardetijd 7-11 uur)? Achtergrond: Mijn huisarts is overdreven terughoudend met het voorschreven. Als in: zelfs volgens farmacotherapeutischkompas.nl mag n tot 4x zo hogere dosis. Van 10mg merkte ik niks een tijd terug. Ik heb nog wat tolerantie ivm recente afbouw benzo tegen convulsies, wellicht ook ivm af en toe gebruik research benzo.Gister toen ik n hele nacht niet had kunnen slapen en constant aan t instorten was (context: heb ernstig chronisch vermoeidheid syndroom met waslijst aan klachten) wou ze toch maar 3x10mg voorschrijven, bedoeld voor 3 nachten. Ik heb icm pil die ik nog had liggen 40mg genomen. Heb daarmee 1-1,5u kunnen slapen, later zelfstandig nog 2,5u. Mogelijk gevolg: dat ik in nood toch een rc benzo pak, terwijl ik dan niet weet wat ik precies neem (tegenstrijdige info over hoe lang t werkt, over hoe potent het is, je weet niet of er ook echt inzit qua dosis wat er op staat) en ze over het algemeen langer werken naar mijn idee, dit verhoogt de risico's. Ik ben holistisch bezig en wil benzo gebruik het liefst zvm gaan beperken, zowel qua dosis/potentie als frequentie. Maar niet zo abrupt en heftig, geleidelijk. En ik wil het gewoon in huis hebben 'just in case'. Klik om te vergroten... Zolpidem, lorazepam of nitrazepam die werken het beste als temazepam niks doet bij mij is het juist andersom. Temazepam.werkt fantastisch bij me maar de rest niet. Bij vragen stuur me gerust een pb"
"Hallo allemaal, Ik heb Elvanse 30mg al een kleine 2.5jr. Als vervanger van ritalin kreeg ik het. Maar ik heb juist het gevoel dat het averechts werkt meer het speed effect heb ik. Ben ik de enige of zijn er meer die dat hebben? Mvg"
"User7824 zei: Beste lezers, Ik lees al jaren af en toe op DrugsForum maar ik heb vandaag toch maar zelf een account aangemaakt. Dit komt helaas voort uit stress die ik heb om mijn GHB terugval. Ik ben een vrouw van 27, ik ben nu 2 jaar ambulant in behandeling en ben sinds donderdagavond (23-11) teruggevallen in ghb-gebruik na 1,5 jaar clean te zijn. Afgelopen 1,5 jaar ben ik wel een aantal keer teruggevallen in alcohol- en cocaïnegebruik (mijn DOC). Maar over het algemeen leef ik dus clean/sober. Deze terugval gaat gepaard met veel verdriet. En ook met veel angst om nu te stoppen. Ik merk dat ik me echt slecht voel en heel snel fysiek en mentaal ben afgetakeld sinds donderdag. Ik heb afgelopen dagen (nu dus op dag 3) bijna 24/7 3,5 ml gebruikt per 2 uur. Vandaag ben ik afgebouwd naar 3ml en wil dit vandaag volhouden. Ik wil heel graag stoppen en dit achter me laten. Maar het lukt me niet om nu helemaal te stoppen met de ghb want ik krijg zo veel paniek als het uitwerkt.. echt om te huilen, heel beangstigend. Verder ook last van slapeloosheid; kan totaal geen slaap vatten, rillerig en paniek/onrust wanneer de ghb uitwerkt. Mijn vorige terugval was dus 1,5 jaar geleden, die duurde een week (24/7 4ml elke 2 uur) en daar ben ik toen uit gekomen met baclofen en gabapentine. Ik heb beide nu alleen niet voorhanden. Ik ga morgen bellen met mijn verslavingsarts, die heb ik afgelopen vrijdag (24-11) al gesproken omdat ik me zorgen maakte en zij adviseerde me om te stoppen en de ghb weg te gooien. Ik had al last van ontwenning en vond het te pittig, omdat ik ook verplichtingen had. Nu is de ontwenning stukken erger (logisch) maar ik wil zo graag hier uit komen. Ik ben ontzettend angstig en vol verdriet dat ik mezelf dit toch weer aan heb gedaan. Alleen al mijn verhaal hier delen lucht me al iets op. Niemand in mijn omgeving weet dat ik hier in zit, en ik voel me ontzettend alleen wat niet goed is voor mijn paniek. Als iemand me advies kan geven wat ik nu het beste kan doen, ik wil heel graag stoppen en zo snel mogelijk. Ik wil geen klinische opname en mijn ghb is morgenmiddag op. Ben ook bereid om me dagen onprettig te voelen maar als de ghb nu uitwerkt voelt het mis. En niet alleen onprettig. Ik wil het zo goed als het kan veilig thuis doen. Alle hulp is welkom, alvast ontzettend bedankt! Klik om te vergroten... Ik heb een heroïne verslaving gehad en ook weleens een terugval gehad.. wil je een keer gewoon kletsen dan mag je me altijd een privébericht sturen."
"Hallo allemaal, Ik vroeg me af waar jullie vandaan komen. Ik zelf bw. Ik woonachtig bij Nijmegen.. Als jw mw een pf wilt sturen mag dat altijd. Met vriendelijke groet.."
"Snuffelaar zei: Nice try popo Klik om te vergroten... Ik ben geen popo hahaha"
"Hallo allemaal, Ik heb jullie advies en tips nodig. Ik ben zelfstandig afgebouwd met methadon omdat ik heel erg grote kinderwens heb en via iriszorg ging het zo verschrikkelijk langzaam. Maar nu het probleem..ik heb dus gigantisch veel methadon over en de apotheek wil het niet innemen en ik wil het ook niet zo in de prullenbak gooien want we hebben hier een paar daklozen die de vuilniszakken uitpluizen dus dat vind ik te gevaarlijk. Wie weet wat en waar ik nog terecht kan om het veilig weg te doen. Wie iets weet stuur me gerust een berichtje. Mijn dank is groot"
"Raver zei: Wat raar dat de apotheek het niet wil innemen? Kun je niet bij een andere apotheek proberen? Zo niet, inleveren bij de verslavingzorg? Klik om te vergroten... Nemen allebei niet aan. Want ze kunnen het niet meer gebruiken en ze weten niet wat ermee is gebeurt"
"_shikantaza zei: Klein Chemisch Afval bij je plaatselijke stort? Of is dit een sneaky manier om hier Methadon aan te bieden? 🤔 Klik om te vergroten... Chemische afval bij de gemeente? Haha nee dat is niet veilig dus nee"
"Raver zei: Naar mijn weten heeft een apotheek altijd altijd retourbak. Ingeleverde medicijnen worden nooit aan iemand anders weer mee gegeven. Dus vind het een beetje een slap excuus van die apotheek. Maar wel klagen dat er veel medicijnen worden geloosd in de natuur. Mijn oude benzo's en medicijnen van me vader (oxycodon) kon ik zonder pardon inleveren bij de apotheek. Dus wellicht even een andere proberen? Klik om te vergroten... Ja daar wou ik ze inleveren maar omdat ze in een potje zitten en niet apart in de verpakking zitten namen ze ze niet aan.. vond ik ook raar maar ik ga het niet zomaar ergens neergooien"