Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb 130mg pellets en in t verleden bleek 100 of 130mg hiervan beide underwhelming. Deze zijn overduidelijk de succinaat variant, dat is op dit moment sowieso de meest gangbare en dan zou ik minstens 150mg adviseren en is voor mijzelf 180mg de "sweet spot" (80kg). Alles zo lezende zou t zo kunnen zijn dat de poedervorm de HCL variant is (die is potenter dus minder mg nodig voor hetzelfde effect)? In geval van twijfel zou ik bij de vendor navragen welke variant het is, je wil niet over- of onderdoseren, zoals OP, dat is erg zonde. Bijnemen is ook minder zinvol dan bij xtc bijv., je moet echt in 1x goed doseren maar het duurt een stuk langer voor het effect intreed en de come up is softer, dus het klapt er minder in. Verder is de totale duur ook langer dan bij xtc/mdma en de rush is wat stabieler, vandaar dat bijnemen ook minder zinvol is."
"Ik vond 4-ho-mipt (ook in combi met 4-fma geprobeerd trouwens) minder trippy dan 4-ho-met, laat staan 5-meo-mipt. Ik zou altijd voor de laatste gaan in een combi,of ho-met als je vooral extra visuals op prijs stelt. In mijn ervaring heeft van deze drie de 5 nog de meeste "diepgang" qua headspace"
"Casrus zei: Heb van één internetkennis gehoord dat een man ernstige medische problemen heeft gehad van de combinatie poppers en viagra, maar dat moet héél zeldzaam zijn, want verder heb ik er nog nooit van gehoord. GHB/GBL overdosissen zijn veel gangbaarder. Klik om te vergroten... Combinatie viagra/kamagra met poppers wordt overal waarover je er info over kan vinden ten zeerste afgeraden (worden vaak "nitraten" genoemd valt daarom wellicht niet op...). Reden: viagra en aanverwanten werken vaatverwijdend (vasodilatie), poppers verlagen plots de bloeddruk. Dat effect kan stapelen tot gevaarlijke level. De combi xtc met viagra is bekend omdat het vaatvernauwende effect van xtc maar ook speed e.d. (vasoconstrictie; dat betekent slechtere doorbloeding en dus minder hard gereedschap...) tegengewerkt kan worden door viagra omdat het een tegengesteld effect heeft. De combinatie zal door medici worden afgeraden vanwege onvoorspelbare "orthostatische effecten" (effect op bloeddruk, simpel gezegd), maar het is niet bewezen dat het slecht is, alleen onbekend/onvoorspelbaar. Van de combi viagra met poppers is dat wél bekend (beiden versterken elkaar) en die wordt daarom ondubbelzinnig afgeraden."
"Verhoogde hartslag is heel normaal. Gebruik zelf 15-20mg maar in 2 delen (10 ochtend, 5-10 in de middag), op recept, is voor mij al genoeg voor merkbaar focus en lichte stimulatie, en soms ook merkbaar hogere hartslag. Meer dan 2 koffie erbij in de ochtend en ik wordt te "gejaagd", hartslag verder omhoog."
"Ik heb recent een combo van 4-fma en 5-mapb gedaan. Ook te koop als purple mandala, maar ik wilde de verhouding zelf kunnen bepalen op 50/50 (purple mandala is meer 5-mapb), elk 65mg dus geen extreme doses/ totaaldosis. Dit bleek voor mij de sweetspot: urenlang pure euforie, niet té overstimulated maar ook geen couchlock. Het was de meest waanzinnige ervaring voor me tot nu toe, topte zelf xtc en dat zegt veel. Ik raad het tóch niet aan omdat met een combo de individuele ervaring nog veel meer kan verschillen dan met een enkele drug, en dat ervaart iedereen al anders. Daarnaast ben je aan het experimenteren met je gezondheid. Maar goed dat geldt voor drugsgebruik in het algemeen. Je kunt 't eens proberen maar neem niet bij en hou het bescheiden qua dosissen. Er zit flinke overlap in de effecten (serotonine en dopamine release) dus ik hou altijd aan om opgeteld max. op een normale tot stevige dosis te zitten. Ik lees me hier en op psychonaut wiki in daarvoor."
"De Apotheker zei: 4-CA ( 4-chloro-amphetamine) 3-cmc ( 3-chloro-methyl-cathinone) 4-fa ( 4-fluor-amphetamine) 1 van de 3 is een Niet doen, zeer dodelijk en als je ook maar een seconde dacht dat klinkt wel lekker dan, dan verwijs ik je naar Google en rc Reddit. Klik om te vergroten... 4-CA gebruiken ze in lab experimenten om serotonine receptoren te killen, heb ik begrepen. Zeg maar het ultiem neurotoxische broertje van 4-FA. Ooit wel eens gedaan, 4-CA???"
"Ik zie in grote lijnen een goed plan, en behoorlijk degelijk onderbouwd, maar m.i. teveel focus op sociale setting cq. gebruik binnen speciale ruimtes of gelegenheden (festivals). Ik ben juist een thuisgebruiker van verschillende soorten drugs/rc's en wil dat bij voorkeur niet elders doen. Daarmee behoor ik ook tot een categorie die vrijwel per definitie geen overlast geeft (tenzij ik op een iets te wilde trip het raam uit wil vliegen of ik een heart attack krijg o.i.d.....). Ik ben er in elk geval voorstander van elk middel van de straat en uit het verkeer te houden (zoals een beetje voor alcohol ook geldt). En hoe dan ook beleid nuchter (pun not intended) baseren op daadwerkelijke risico's en schade aan individu en maatschappij. Dat vereist ook degelijk onderzoek naar bijv. Rc's. Als je welke drug dan ook daarmee objectief kan vergelijken met alcohol en roken en daar grotendeels je beleid op baseert zouden er m.i. veel overblijven in de meeste categorieën (psychedelica, stimulanten, cannabis, entactogenen) die je wat mij betreft (streng) gereguleerd kan toestaan voor thuis of aangewezen plekken (festivals, (social) clubs etc.), i.c.m. goede voorlichting. Ieder z'n pleziertje, decriminalisatie en verantwoordt gebruik (tot op zekere hoogte dan...)."
""Mag ik vragen wat voor drugs je thuis gebruikt, en waar je dat het meest vind botsen? En de aanvullende vraag: waarom gebruik je het liefst thuis en waarom zou je dat liever niet elders doen?" Wiet paar x per maand, tryptamine 1 à 2x per maand, entactogene stimulant 4 à 5 x per jaar. Ik gooi eigenlijk altijd wel een jointje in de mix. Ik ga wel voor een dikke high/trip en dan voel ik me niet prettig in onbekend gezelschap, zelfs niet zo onder vrienden (waarvan sommigen 'm ook wel lusten, daar niet van). Wel eens xtc gedaan bij het uitgaan maar dat waren lage doses. Ik vind het geweldig om de controle een beetje te verliezen maar dan dus wel in vertrouwde omgeving. Entactogeen bewaar ik voor een avond/nacht met m'n vriendin, thuis of hotel, zo een ben ik er 😁. P.s. ik ergerde me kapot aan die politie commissaris die zo nodig iets moest vinden van rc vendors. Je gejatte fiets is de moeite niet waard maar wél wat vinden van iets dat nota bene nu feitelijk niet crimineel is en dus ook geen zaak van politie/justitie. Handen tekort maar dat kan er dan nog wel bij?"
"OtherShore zei: Ik kreeg vandaag een mailtje van een bekende rc vendor die beweert dat het verbod waarschijnlijk ingaat op 1 juli 2024. Of deze informatie betrouwbaar is weet ik niet. Waarschijnlijk niet. Klik om te vergroten... Dat is volgens mij wel het streven. Is me nog steeds niet duidelijk trouwens wat wel en niet onder verbod gaat vallen maar ik dacht in elk geval alle (entactogene) stimulanten zoals 6-apb, 2-fma, 3-cmc, 5-mapb enzovoorts maar niet tryptamines zoals 5-meo-mipt en 4-ho-met, of lsd-analogen. Maar correct me if I'm wrong... Edit, vond deze vrij gedetailleerde lijst https://www.changingperspective.info/nieuws/lijst-stoffen-verboden/"
"Lucy100 zei: Ik zou helemaal niet aan de medicatie gaan of dan wel een RC.. Verdiep je in wat ADD en ADHD nu echt is. het is een label vanuit de farmaceutische wereld. zoek op Eddie Tjon Fo bij voorkeur op YouTube. En de titel Brein Expert: deze 2 dingen maken je brein kapot! daar staat een filmpje op met een hele mooi uitleg wat nu precies ADD en ADHD is. Deze man heeft geweldige brein kennis. Mensen met ADD of ADHD zijn eigenlijk hele slimme mensen. Hij legt uit waarom. Kan ik ook doen maar niet zo goed als dat Eddie dat kan. Blijf weg van stimulerende en verdovende middelen. Het haalt je biochemische systeem kompleet overhoop. (Neurotransmitters) tenzij je weet wat het doet en wat je doet. Maar dan als nog. Euforie en geluk is ook zelf te cultiveren en veeeel duurzamer. dag lieve mensen Klik om te vergroten... Er zijn vele vele mensen die enorm geholpen zijn met methylphenidaat of andere middelen, waaronder ikzelf en OP getuige zijn verhaal (ik refereer aan de ritalin niet de 2-fa). Zo zijn er ook meer dan voldoende wetenschappers en onderzoeken die het gebruik als veilig en effectief beschouwen. Moet je de farmaceutische industrie algemeen, en het gebruik van amfetamines specifiek, kritisch benaderen? Ongetwijfeld. Kun je je brein trainen en daarmee veel bereiken? Zeker. Betekent dat dat ADD/ADHD dan maar een verzinsel is? Bullshit. Gevaarlijk, denigrerend en onwaar om dat zomaar zo te stellen. Zo gaat dat tegenwoordig op de socials, de ruimte en tijd ontbreekt voor nuance en diepgang. Ik ben geen fan van pillen en weet uit ervaring dat je inderdaad je hersenen kan tricken en trainen ten goede, incl. milde euforie op afroep. Maar het een sluit het ander niet uit."