Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc: Niet doen!

3mmc: Niet doen!

153 antwoorden
43 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
Ben het wel met je eens. Er zullen vast mensen zijn met een hele sterke wil zijn die het kunnen laten liggen, dat is met cocaine en heroine ook zo. Maar het is gewoon een heel verslavende drug. Heel veel mensen hebben zichzelf niet in de hand. En daar hoor ik zelf ook bij. Ik kan dit spul niet recreatief gebruiken. Net zoals ik cocaine niet recreatief kan gebruiken.
D
De DunneLid
@Suzu1972 , lees dit topic eens.
R
Roze OlifantLid
🐺PsyTekz zei:
Op hoeveel leg jij jouw dosis dan? Ga het binnenkort ook nog es proberen ben wat aan het wikken en wegen wat de ideale dosis voor 1 avond is zonder al teveel gedoe de dag erna.
Klik om te vergroten...
Meestal 100-200, zelden hoger. 100 vind ik iets te subtiel maar geeft wel een leuk avondje met amper bijwerkingen en kater. 150-200 is wat vollediger, en dan wordt het serotonine-effect wat merkbaarder (al vind ik 3-MMC wel redelijk mild blijven). Kater valt dan relatief alsnog wel mee, zeker niet zoals MDMA in ieder geval. Ik heb het altijd thuis gedaan, nog nooit op een feestje. Veel plezier vast. :)
w
witte270Lid
Snap de cravings maar heb toch met 3-MMC altijd het idee dat ik er niet zo gevoelig voor ben als de rest. Nu is het ook naar mijn idee steeds negatiever in het nieuws en dit soort topics zorgen natuurlijk ook niet echt voor een positieve draai aan het middel.

Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit het gesnoven heb, heb een hekel aan snuiven en dus altijd oraal genomen. Ja was leuk, fantastisch of was ik een seksgod? Nee, echt niet eigenlijk.

Op Reddit is trouwens wel echt bekend dat het enorm fiendish is als je het snuift, dus je cravings worden dan enorm net als bij coke.

Die laatste ben ik trouwens ook niet heel erg groot fan van haha
s
sosaaLid
Vindt dat je veel te snel conclusies trekt, ik zelf heb regelmatig 3mmc gebruikt op vrijdag of zaterdag en dan ga ik zo met vrienden een hele nacht door en geniet er van. Maar nooit zal ik de volgende dag of überhaupt doordeweeks 3mmc gebruiken. Ene persoon heeft ze gebruik beter in de hand dan de andere.
L
Levensgenieter🌈Lid
Ik heb er gelukkig ook niet zo'n probleem mee. Zeker is het lekker en het duurt kort. Ik vind het effect bij snuiven minder intens en dus minder lekker. Komt echt beter tot zijn recht bij slikken. Snuiven een paar keer gedaan, kreeg niet het maximale effect. Ik kan dit laten liggen net zoals mdma, als de nacht voorbij is.
Ik slik maximaal 2 keer bij.
Ik kan het niet vergelijken met coke, dat heb ik nog nooit gedaan. Ik vind speed veel verleidelijker.

Ik vind het heel rot voor alle mensen die ermee in de problemen komen!
C
CuriousExplorerLid
sosaa zei:
Vindt dat je veel te snel conclusies trekt, ik zelf heb regelmatig 3mmc gebruikt op vrijdag of zaterdag en dan ga ik zo met vrienden een hele nacht door en geniet er van. Maar nooit zal ik de volgende dag of überhaupt doordeweeks 3mmc gebruiken. Ene persoon heeft ze gebruik beter in de hand dan de andere.
Klik om te vergroten...

Het is bij sommige mensen geen vrije keuze meer.
g
geheimpje013Lid
sosaa zei:
Klik om te vergroten...
Het zijn geen conclusies, maar het is mijn ervaringsverhaal als waarschuwing. Niet geheel toevallig komt mijn verhaal sterk overeen met de vele (zeer ellendige!) probleemverhalen die je hier en elders leest rond 3mmc. Wij zijn er mee in contact gekomen via bekenden, wat leek op een vrij onschuldige en zeer gemakkelijk verkrijgbare drug, zou zomaar eens heel mijn leven verpest kunnen hebben...
M
MoestuinierLid
geheimpje013 zei:
Het zijn geen conclusies, maar het is mijn ervaringsverhaal
Klik om te vergroten...

Welcome to the world of Cravings. De ene kan het beter handelen dan de ander. Coke, speed en ook 3mmc zou zomaar je leven kunnen verpesten als je niet stop kan zeggen tegen die cravings. Gelukkig kon jij dat wel.
s
sosaaLid
geheimpje013 zei:
Het zijn geen conclusies, maar het is mijn ervaringsverhaal als waarschuwing. Niet geheel toevallig komt mijn verhaal sterk overeen met de vele (zeer ellendige!) probleemverhalen die je hier en elders leest rond 3mmc. Wij zijn er mee in contact gekomen via bekenden, wat leek op een vrij onschuldige en zeer gemakkelijk verkrijgbare drug, zou zomaar eens heel mijn leven verpest kunnen hebben...
Klik om te vergroten...
Mmm ja okƩ, in dat opzicht heb je zeker gelijk. Schrik ook wel van de verhalen die hier voorbij komen, mooi dat jij weet wat je het beste kan doen.
s
sosaaLid
CuriousExplorer zei:
Het is bij sommige mensen geen vrije keuze meer.
Klik om te vergroten...
Je bedoeld dat sommigen snel verslaafd aan raken? Ik ken zelf wel jongens die het elk weekend doen maar dat zie ik dan toch wel als vrije keus
C
CuriousExplorerLid
sosaa zei:
Je bedoeld dat sommigen snel verslaafd aan raken? Ik ken zelf wel jongens die het elk weekend doen maar dat zie ik dan toch wel als vrije keus
Klik om te vergroten...

Ik bedoel de mensen die denken het elke dag nodig te hebben. Die het elke dag nemen. Die zich miserabel voelen zonder.

Zitten er een paar op het forum zelfs.
S
SpyroLid
Shaun12 zei:
Probeer eens 3-4 maand alle dagen +-2-3 gram dan kijk je er wel
Anders op
Klik om te vergroten...
Moet je met geen ƩƩn middel doen...
F
Freddie.FLid
Ik blijf hier overal over 3mmc lezen, als je het snuift werkt het verslavender..
Is dat niet altijd zo, bij middeltjes die je hoort te snuiven?
De handeling an sich is toch ook een verslavende handeling?

Of iets met die honden van pavlov, ik ben ff de juiste term kwijtšŸ¤“
B
BlyatmanLid
Shaun12 zei:
Probeer eens 3-4 maand alle dagen +-2-3 gram dan kijk je er wel
Anders op
Klik om te vergroten...
Ehm, sorry maar dan zorg je er zelf voor ala je daarna extreem verslaafd bent maar de grootte vraag is: waarom zou ik dat überhaupt willen?? 🤣
B
BlyatmanLid
Shaun12 zei:
Is inderdaad vuil productje heb het zeer moeilijk met 4 mmc kga morge psychiater ervoor
Klik om te vergroten...
Een psychiater gaat je hierbij niet helpen, hooguit om uit te zoeken welke onderliggende issues je hebt waarom je gebruik zo hoog is. Een afkick kliniek is hierbij de beste keuze, dat zal je psychiater ook gaan adviseren. Een psychiater is namelijk geen verslavingszorg.
Z
ZinnentuimelLid
Ik kan me ook niet vinden in alle horror-verhalen rondom 3-MMC. Ik kan het gemakkelijk in huis hebben liggen zonder er behoefte aan te hebben. Heb gewoon het idee dat sommige mensen niet verantwoord met drugs kunnen omgaan en dat dit juist bij 3-MMC aan het licht komt. Als je namelijk ook maar een klein beetje op internet je huiswerk had gedaan voordat je dit middel neemt, had je meteen kunnen lezen dat bij snuiven de cravings enorm zijn, dat het erg pijnlijk is aan de neus en veel minder euforisch dan oraal. Voor mij een reden om het nooit te snuiven. Oraal heb je daar allemaal geen last van. Hooguit dat je niet kan slapen, maar dat heb je met alle uppers.

Dus zeg het in dit topic ook nog maar een keer: wees verstandig en neem het oraal. Dan heb je alle ellende rondom cravings helemaal niet.

Ik vind het zo zonde dat elke keer leuke stofjes verboden worden doordat een groep gebruikers niet goed geĆÆnformeerd eraan begint en dan zichzelf niet in de hand heeft. Zag je met 4-FA ook. Terwijl ik 4-FA juist zo heerlijk vond omdat het wat milder en minder waus aanvoelde dan MDMA. Maar vervolgens gaan mensen toch dat randje opzoeken, veel te veel gebruiken om ā€œhard te gaanā€, krijgen daardoor hartklachten en hersenproblemen, et voila, stofje illegaal.

Zelfde gebeurt nu met 3-MMC. Het is gewoon een stofje dat je moet waarderen om zijn subtiliteit. Als je ā€œhard wil gaanā€ kan je beter speed of MDMA nemen.
F
Freddie.FLid
Zinnentuimel zei:
Heb gewoon het idee dat sommige mensen niet verantwoord met drugs kunnen omgaan en dat dit juist bij 3-MMC aan het licht komt.
Klik om te vergroten...
Preach šŸ™Œ
S
Shaun12Lid
Blyatman zei:
Ehm, sorry maar dan zorg je er zelf voor ala je daarna extreem verslaafd bent maar de grootte vraag is: waarom zou ik dat überhaupt willen?? 🤣
Klik om te vergroten...
Probleemen thuis situatie enz...
g
geheimpje013Lid
Hoi, ik gebruik met mijn vrouw af en toe in het weekend XTC en wat GHB. Meestal gebeurd dat als we samen naar een sexfeestje zijn, lekker lekker :) zijn Dat gaat best prima, alles goed gedoseerd en gecontroleerd, het heeft ons eigenlijk nog nooit problemen bezorgd sinds we dit doen. Ook eens wat geƫxperimenteerd met ketamine, aparte ervaring maar niet echt ons ding. Nou hoorden we van bekenden over 3mmc, zij gebruikten af en toe een zgn. "sex shot" met daarin 3mmc. Zelf dat ook een paar keer geprobeerd, met wisselend effect en ervaring, op zich wel positief.

Bij mijn laatste 3 mmc bestelling heb ik ook wat capsules 3mmc mee besteld. Op een avond heb ik een capsule geopend en de 250 mg poeder verdeeld over 2 bommetjes en die hebben mijn partner en ik beiden 1 ingenomen. Ook lekkere ervaring, maar niet echt bijzonder. Toen zei ik ineens: ik ga het eens proberen te snuiven. Zo gezegd zo gedaan, capsule geopend en een paar lijntjes gemaakt, en in beetjes opgesnoven. Wat er toen gebeurde: een extreem fijne ervaring die ik eigenlijk niet kan omschrijven, maar echt veel te fijn. Die eerste capsule was eigenlijk zo op... Ik wilde al vrij snel bij pakken, wat ik ook deed... De behoefte was zo groot, dat ik pas kon stoppen toen er geen 3mmc meer was... ik heb zo in een paar uur tijd zo'n 1,25 gram 3mmc weg gesnoven. Vervolgens een hele nacht niet kunnen slapen, en het eerste wat ik 's morgens deed was proberen om nog wat poeder uit de lege capsules te halen. Ik heb een paar nachten niet geslapen, en heb dagenlang last gehad van het feit dat ik weer 3mmc wilde pakken. Wat ik met veel moeite dus maar niet gedaan heb. Ik weet zeker dat als ik daar aan toegegeven had, dat ik zwaar verslaafd was geraakt. Doodeng! Daarnaast heb ik dagenlang last gehad van slapeloosheid, en wat andere lichamelijke klachten zoals keelontsteking vermoeidheid en koorts. Ik ben eigenlijk nooit ziek, dus vermoed sterk dat de 3mmc hier een grote rol in heeft gespeeld.

Niet om belerend te willen zijn, maar wel om anderen te waarschuwen:
Begin niet aan 3mmc, probeer het niet eens. Hoe goedkoop het ook is, en hoe gemakkelijk het ook te krijgen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."