Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB met andere stof erin

2CB met andere stof erin

36 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zie deze pil de laatste tijd steeds vaker voorbij komen. Toevallig heb ik ze momenteel thuis liggen, en van plan binnenkort te gebruiken. Of het exact dezelfde zijn als die jij hebt, geen idee. Die van mij werden verkocht als 20mg. Welke omgeving heb je deze gekocht als ik vragen mag? (Als dat gezegd mag worden op dit forum). Op reddit heb ik veel positieve ervaringen gelezen. Erg raar dat er iets in zit wat niet is aan te tonen. Heb wel is gehoord dat er DOC was gevonden in 2cb pillen. Hoop niet dat dat die onherkenbare stof is 😶
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekz zei:
@Snuffelaar jij had toch een bizarre tripervaring met deze raketjes? Dat zou deze andere stof kunnen verklaren.
Klik om te vergroten...
Ja klopt. Enorm heftig. Leek op een 40-50mg dosis met dmt achtig visuals.

Heb al drie keer DOC gedaan en het was absoluut geen DOC.

05451E7D-DC2C-47F1-B8D8-8ECB995B4B1A.jpeg
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Hoi @kasplantje , balen dat je zo’n testuitslag hebt gekregen. Niemand hier kan jou vertellen wat er in jouw pillen zit en erover speculeren is inderdaad niet toegestaan zoals @FredKroket al aangeeft.

Ik heb zelf ook een keer exact zo’n uitslag gekregen bij het testen van een nieuwe batch 2-cb. Ik baalde er flink van maar heb ze uiteindelijk wel allemaal weggegooid.
Klik om te vergroten...

Ah okee, dat wist ik niet. En ja, zonde.. Maar dan toch maar kijken of er iets nieuws te fixen valt indd
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus omdat het testcentrum niet weet wat die andere stof is kunnen mensen nu niet gewaarschuwd worden voor deze pillen behalve dat er een onbekende stof in zit? Had meer verwacht van zo een testcentrum.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is echt veel moeilijker om te bepalen wat een onbekende stof/verontreiniging is, dan om te testen op een bekende stof.
Dat is niet wat die testlabs doen, en daar hebben ze ook helemaal geen budget voor.

hun boodschap/waarschuwing is duidelijk: hier zit behalve 2CB ook een andere psychoactieve stof in. Als je veilig wilt zijn, gebruik je dit dus niet.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja oke je krijgt te horen dat je pilletje niet alleen bestaat uit 2CB. Verontreinigd dus. Maar de ene verontreiniging is de andere niet. Lijkt mij wel wenselijk om uit te zoeken wat er dan nog meer in zit en daarvoor eventueel waarschuwen. Hoe ga je anders waarschuwen voor PMA en PMMA en andere rotzooi als je nooit verder komt dan verontreinigd?
S
StarshineLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey, misschien heb je hier wat aan

www.drugsdata.org

DrugsData.org (was EcstasyData): Test Details : Result #13336 - Rocket, 13336

DrugsData (EcstasyData) lab testing result
www.drugsdata.org www.drugsdata.org
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedoelen ze met "andere stof" een andere pscyhoactieve stof of vulmiddel zoals lactose of kalk? Dat lijkt me niet toch?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Bedoelen ze met "andere stof" een andere pscyhoactieve stof of vulmiddel zoals lactose of kalk? Dat lijkt me niet toch?
Klik om te vergroten...
Als ik een gokje mag wagen door eigen ervaring (ik weet dat speculatie niet mag dus dit is niet per se de waarheid) vermoed ik dat er een 25x-nboh bij zit.
Heb meermaals 25e-nboh gebruikt en dat zou wel wat kunnen verklaren en lijkt er wel wat op.
k
kasplantjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Bedoelen ze met "andere stof" een andere pscyhoactieve stof of vulmiddel zoals lactose of kalk? Dat lijkt me niet toch?
Klik om te vergroten...
Ja ook al kenden ze de betreffende stof niet. Ze gaven wel aan dat ze verwachten dat het een psychoactieve werking heeft gelet op de structuur van de stof, dus blijkbaar iets dat erg lijkt op de structuur van andere psychoactieve stoffen die kunnen binden aan bepaalde receptoren in de hersenen.

Neem gemakshalve wel even aan dat ze de vulmiddelen daarbij niet hebben meegerekend aangezien daar ongeveer overal wel wat van in zit en ze van de aard van die stoffen dus ook wel wat zouden moeten weten.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Terugkomend op dit topic, ik heb ze ook laten testen! Uitslag: 9mg 2cb + een onbekende psychoactieve stof. Helaas..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychojohn zei:
Terugkomend op dit topic, ik heb ze ook laten testen! Uitslag: 9mg 2cb + een onbekende psychoactieve stof. Helaas..
Klik om te vergroten...
Pas er mee op. Ik ging helemaal bananas.
Extreem visueel.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Snuffelaar Ja ik wilde het eig gewoon weggooien aangezien ik niet weet wat er nou in zit. Lijkt mij het beste toch?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dit ook wel eens gehad, de man aan de telefoon (ze willen alleen maar telefonisch de uitslag delen dus misschien heb ik het verkeerd verstaan) vertelde me dat er 9mg 2cb was en een onbekende stof 2cb-ethyleen meende ik te verstaan, kon er verder weinig over vinden.

Ik heb daarna Trimbos nog gemailed voor extra uitleg, hun antwoord >

Beste Schaap,

Bedankt voor je bericht. Het is altijd een goed idee om op zoek te gaan naar meer informatie over drugs.

De productie van 2C-B gebeurt lang niet altijd onder professionele omstandigheden. De fabricatie ("synthese") kan dan bijvoorbeeld iets slordig verlopen, waardoor er nog restproducten van de precursoren (de stoffen die worden gebruik in de fabricatie) in het uiteindelijke product terecht komen. Dit zijn onzuiverheden.

Er zijn verschillende manieren om 2C-B te produceren, waardoor er verschillende soorten reststoffen kunnen worden gevonden. Van veel van deze stoffen is nagenoeg niks of weinig bekend over wat ze doen. Zodra er een giftige of gevaarlijke onzuiverheid of vervuiling is, wordt dit meestal wel bekend omdat er bijvoorbeeld ziekenhuisopnames zijn geweest na inname. Dit betekent niet dat bijvoorbeeld 2C-ethyleen veilig is, het lijkt alleen geen acute verschijnselen te veroorzaken.

Soms zijn de stoffen die worden gevonden inderdaad onbekend. Dit heeft te maken met de methode waarop bijvoorbeeld een 2C-B pil wordt geanalyseerd in het lab. Er is een referentiestof nodig die dezelfde eigenschappen heeft als stoffen die worden gezien in een pil. Deze stof is eerder gevonden en uitgebreid via verschillende methoden geanalyseerd en de eigenschappen in kaart gebracht, zodat deze later te herkennen is via de testmethoden. Als deze vergelijking niet kan worden gemaakt, is deze stof 'onbekend'. Een nieuwe productiemethode kan hiervan de oorzaak zijn, of onbekende/nieuwe versnijdingsmiddelen bijvoorbeeld.

Er kunnen altijd extra risico's zijn verbonden aan onbekende stoffen. Het komt vaak voor en meestal horen we geen bijzondere incidenten. De risico's van de hoofdstof (2C-B in dit geval) zijn meestal groter dan die v an de vervuilingen. Als je geen risico's wilt lopen, gebruik dan geen drugs.


Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb kunnen beantwoorden. Mocht je nog vragen hebben of een persoonlijk gesprek willen hebben met een van onze medewerkers, dan kun je op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur bellen naar onderstaand nummer.

Met vriendelijke groet,
Klik om te vergroten...
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychojohn zei:
@Snuffelaar Ja ik wilde het eig gewoon weggooien aangezien ik niet weet wat er nou in zit. Lijkt mij het beste toch?
Klik om te vergroten...
Het was alsof ik in een 12u durende NN-DMT trip zat en kon op een bepaald punt m'n eigen handen niet meer zien door de intensiteit van de visuals.

Beter weggooien, was interessant maar jouw pil kan een andere batch zijn en is het risico niet waard..

Rond 2011 werden er 2-CB-FLY pillen verkocht die in werkelijkheid BROMO-DRAGONFLY waren. Best wat mensen aan gestorven.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Als ik een gokje mag wagen door eigen ervaring (ik weet dat speculatie niet mag dus dit is niet per se de waarheid) vermoed ik dat er een 25x-nboh bij zit.
Heb meermaals 25e-nboh gebruikt en dat zou wel wat kunnen verklaren en lijkt er wel wat op.
Klik om te vergroten...

In dat geval is het linke soep. Geen lieverdjes die 25x-NBOH’s (alleen hun naam al, jezus). xD
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Rond 2011 werden er 2-CB-FLY pillen verkocht die in werkelijkheid BROMO-DRAGONFLY waren. Best wat mensen aan gestorven.
Klik om te vergroten...
Dit waren geen pillen maar poeder.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Hoi @kasplantje , balen dat je zo’n testuitslag hebt gekregen. Niemand hier kan jou vertellen wat er in jouw pillen zit en erover speculeren is inderdaad niet toegestaan zoals @FredKroket al aangeeft.

Ik heb zelf ook een keer exact zo’n uitslag gekregen bij het testen van een nieuwe batch 2-cb. Ik baalde er flink van maar heb ze uiteindelijk wel allemaal weggegooid.
Klik om te vergroten...

De uitslag die wij toen hadden was wel anders. Onze “2C-B” bevatte helemaal geen, zero, nada 2C-B. En wel een andere, non-psychoactieve stof.

Dan is de keuze gemakkelijk gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat de verleiding een stuk groter wordt om pillen wél te nemen als ze aangetoond 2C-B bevatten én een andere psychoactieve stof.

Maar toch beter om dat niet te doen, om bovenstaande genoemde redenen, als het zo’n 25x-NBOH-lullo is of een andere eikel, dan ben je de sjaak.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
In dat geval is het linke soep. Geen lieverdjes die 25x-nboh’s (alleen hun naam al, jezus). xD
Klik om te vergroten...
De 25x familie is net heel interessant.
Super visueel met lichte headspace.

Heeft gewoon een slechte reputatie door onetische dealers die het als LSD verkochten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
De 25x familie is net heel interessant.
Super visueel met lichte headspace.

Heeft gewoon een slechte reputatie door onetische dealers die het als LSD verkochten.
Klik om te vergroten...

Het probleem is ook niet zozeer dat de stof niet interessant zou zijn maar inderdaad dat het (o.a.) als LSD wordt verkocht en dat het fysiek onveilig is bij hogere doseringen. Hartritmestoornissen en dat soort leuks. Waarbij de doseringsrange die valt tussen 'geen problemen' en 'mogelijk serieuze problemen' als vrij klein wordt beschreven. Dan wil je het dus niet nemen als je geen idee hebt van de dosering (dat wil je sowieso niet bij psychedelica, maar al helemaal niet bij een potentieel lichamelijk gevaarlijke stof).

Ik heb er zelf overigens minimale ervaring mee, heb het wel eens in hele lage dosis genomen, toen ik al een minidosering LSD binnen had. Ik vond het vooral 'fel', visueel agressief. Maar ik weet dus niet niet hoe het in normale doseringen op zichzelf is. Krijgt het dan ook psychedelische diepgang?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."