Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Gisteren heb ik 2 paddenstoelen geplukt die ik niet kan identificeren. Wie herkent hem? Hij heeft veel kenmerken van een psychedelische paddestoel. De sporen zijn erg donker paars. Het hoedje kleurt wat paarse als ik het indeuk. Het steeltje is hol, licht van kleur en makkelijk te knikken. Deze knikken verkleuren niet. Ik heb alle soorten op soortenbank.nl doorgekeken, maar ik kwam deze niet tegen. Wel veel die erop lijken, maar geen een met het patroon op het hoedje. Alvast bedankt!"
"Bedankt voor de reacties. Ik stel jullie eerst even gerust; ik eet echt niet zomaar iets op. Sterker nog, ik ben erg kieskeurig in alles wat ik eet en drink. Vandaar dat ik ook vraag of iemand hier hem herkend. Hij viel mij op doordat hij kenmerken van een psilocybine paddestoel heeft. Fool, bedankt voor de link!"
"Toen ik met blowen begon voelde het een beetje stout. Dat gaf mij wel eens een spanning die wiet uitvergroot tot wat jij beschrijft. Je bent niet aan het trippen, maar wiet geeft diepere sensaties aan vibes. Aan de chille vibes, maar ook de minder chille. Vooral als je niet gewoon lekker thuis bent. Ik ging dan erg op mijn omgeving en mensen om mij heen aan letten. Je zegt dat jullie verder het bos in liepen voor mensen. Ook dat geeft spanning. De uitvergrote spanning zorgde er misschien ook voor dat je je angstig voelde en niet kon slapen."
"Heey bedankt voor je report! Ik weet hoe het voelt om iets opnieuw te ervaren zonder dat het een herinnering is, maar weer echt een ervaring waarin dat echt de beleving van nu is. Je realiteit. Salvia is bizar. Ik heb er 3 ervaringen mee en de eerste kan ik wel wat over schrijven. Ik had mijn (zelgemaakte) bongpijpje propvol salvia en cannabis, rookte het in 2 keer helemaal op en wat ik nog heel goed weet is dat ik op bed zat. De linkerkant van mijn lichaam duwde de rechterkant om en zo viel ik lam op bed, opende zich een tunnel waar ik alleen nog maar in kon staren. De randen van die tunnel waren ook erg mechanisch en resoneerden mee op het geluid. Ik had muziek opstaan en dat was een leuke combinatie, maar toen begon mijn buurman met een klopboormachine in de muur naast mij te boren en de tunnel werd een nachtmerrie. Mijn brein ging toen echt even kapot ofzo. Ik belande in een heel nare wereld met levensechte beelden waarin ik moest zien dat realiteit een constructie van grote tandwielen en entiteiten is. Maar het was erg lelijk allemaal. Ik denk echt door die klopboormachine 😅"
"Ik heb nog getwijfeld in welke categorie dit te plaatsen, maar aangezien mytragine een gedeeltelijke opioide agonist is, toch maar hier"
"Harry In De Warrie zei: Veel beterschap gewenst! Klik om te vergroten... Dankjewel 🤗 ik heb nu geen last, maar weet wel dat het er nog is. Echt geen prettig idee. En ik wens het niemand toe, vandaar toch even dit topic"
"Hier een paar van mijn creaties in Midjourney, voordat mijn 25x gratis op was 😢"
"Bijna 6 jaar geleden viel op een zonnige zomerdag door een gat in mijn gordijn een straal licht recht in mijn oog terwijl ik lekker in een koele donkere woonkamer tv zat te kijken. Dit triggerde een migraine. Daar heb ik vooral in mijn pubertijd met regelmaat last van gehad, maar ben er wat "overheengegroeid". Deze migraine verliep zoals ik was gewend. Bibberende lijntjes in mijn zicht, overal ruis en andere zichtverstoringen. Alles werd uiteindelijk 1 grote brei en mijn zicht trok door opbouwende vlekken zwart. Daarna begon de hoofdpijn die 2 weken bleef aanhouden. Wat anders aan deze aanval was, is dat ik nu nog steeds 24/7 (met ogen open en dicht) de ruis erg sterk aanwezig zie. Lichtbronnen en witte of lichtkleurige objecten waar licht op valt hebben een trail, alsof een je een foto met een lange sluitertijd maakt. De lichtbronnen bestaan vaak uit scherpe lijnen en lijken 6 hoekig. Ik heb na de hoofdpijn weer geprobeerd te werken, maar de zichtverstoringen maken het moeilijk en vermoeiend om de hele dag achter een beeldscherm te zitten. Na een kwartier wordt het al lastig om nog goed op letters te concentreren. Ik ben in een aantal ziekenhuizen onderzocht. De ogen zijn van lens tot netvlies goed. Het brein (voor zover we daar van af weten) lijkt in orde aan de hand van een MRI en EEG scan. Het eerste half jaar ben ik er depressief om geweest. Ik ging niet naar buiten, daar waar ik het licht niet onder controle heb. Ik liep zelfs een poos met zonnebril op in huis rond. Na een jaar was ik niet echt depressief, maar ik had het lastig om mij aan te passen. Mijn behaalde diplomas kon ik niet meer gebruiken om werk te zoeken. Ik heb dan ook lang gedacht dat mijn leven wel bepaald was. Maar gelukkig kan een mens met genoeg tijd alles relativeren. Ik voelde mij snel schuldig om mijn eigen aangeleerde zieligheid als ik mij verplaats in iemand die blind is. Inmiddels is mijn leven (in het positieve) veranderd en heb de symptomen geaccepteerd. Geestelijk is alles zen Ik ben zelf ook veel aan het onderzoeken gegaan en er zijn veel vergelijkbare verhalen op internet te vinden. De ruis wordt visual snow genoemd. Zo heb ik ook geleerd dat een paar mensen deze verstoringen hebben overgehouden van een trip. En dat is dan ook de reden waarom ik deze post maak. Ik ben heel benieuwd of hier mensen zijn die dit ook ervaren. En als jullie vragen hebben, vraag raak!"
"Bedankt voor de reactie. Klopt, er is nog niet zo veel over visual snow bekend. Zover ik weet is nog niet bewezen of het neurologisch is, maar is wel het vermoeden. Waarom op een drugsforum posten? Nou, in mijn zoektocht naar informatie kwam ik soms verhalen van mensen tegen die visual snow en ander gefriemel in het zicht aan drugs over hebben gehouden. Dat heet HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Ik zoek eigenlijk al een poosje naar iemand die visual snow kent/heeft en er meer over kan vertellen. Die kans is hier lijkt mij. Ik ben er behoorlijk zeker van dat het bij mij niet door mijn drugsgebruik getriggerd is. Ik hou van een dagelijks blowtje en heb 3 keer truffels gegeten. 1 keer maanden voordat dit gebeurde en 2 keer heel veel later. Deze 2 keer deden niks met de verstoring. Stoppen met blowen verbeterd het niet, blowen verergerd het niet. En zoals ik zei, het starte na een migraine. Ik heb een poos terug voor het eerst salvia gerookt en merkte dat dit effect zich mengde met de verstoringen. Ze werden duidelijker en meer gestructureerd, iets waar ik ook mee speel voordat ik ga slapen."
"Er zit een hele wetenschap achter het voorbereiden van deze paddestoel. Muscimol is de psychoactieve stof, maar er zit ook ibotenic acid in de stoel wat nare effecten kan geven. Er zijn verschillende manieren om dat zuur te neutraliseren, genaamd decarbolyxatie en het gaat vaak om op de juiste temperatuur de paddenstoel crackerdroog te krijgen. Doe hier goed onderzoek naar voordat je gaat consumeren. Rauw wordt afgeraden"