#1
de familie 3m
(2mmc)
2(cmc)
Etc
dit spul knaagt gewoon aan je ziel en bind zich vast aan je.
(2mmc)
2(cmc)
Etc
dit spul knaagt gewoon aan je ziel en bind zich vast aan je.
Dat doorhalen en elke keer bijsnuiven. T is zo'n korte rush wat een beetje t zelfde als coke is. Als je begint heb je elke keer zo'n trek om bij te nemen. Dat is zo'n euforisch moment dat moment van bijsnuiven. Die kick, die geur, dat branderige. Coke valt daarin nog mee ten opzichte van cathinonen zoals 3cmc en 2mmc. Ik geloof niet dat ik met 100% kan zeggen een keer echte 3mmc te hebben genomen. Wel nog rond 2023 wel is van een vriend van mn broer, wat nakkies zo nu en dan genomen en die had 3mmc zei die. Maar of t dat was. Kan ik niet met zekerheid zeggen.Ik heb het zelf nooit gebruikt maar hoor om me heen dat die 3mmc en verwante troep je erg snel in een verslaving duwt. Juist het niet willen/kunnen stoppen, nachten bingen en de comedown daarna die ervoor zorgt dat je de volgende dag weer gebruikt. Het sloopt je. Pas echt op, voor je het weet ben je jezelf helemaal kwijt…
Zo begint verslaving. En het wordt steeds erger. Mijn advies: stop met gebruiken. Het liefst ook met Alcohol. En blijf er eerlijk over praten, wat je ook besluit te doen.Ik ga nu open en eerlijk zijn. Ik schaam me ervoor maar ik wil advies/tips. Commentaar mag uiteraard maar ik weet dat het dom/stom is en dat t me niks brengt behalve laat slapen, slechte gezondheid en nog meer ongein.
Ik heb zo nu en dan wel is een periode met veel gebruik van 3cmc of ketamine of allebei dus eerst 3cmc en dan verder dat de avond/nadert verloopt overgaan op ketamine.
Laatste terugval was de week na koningsdag. Had enkele dagen voor willie's verjaardag 3 grammetjes 3cmc gescoord. Op t festival zelf ongeveer een halve gram opgemaakt. Toen ik thuiskwam kon ik t niet laten om het niet verder op te maken. Toen volgde snel de andere 2 zakjes. Ergens in die week toen ook 2 gram keta gekocht. Daar toen ook weer in teruggevallen sinds laatste week maart. Gelukkig de keta niet aangeraakt na dat deze 2 zakjes op waren.
Waar t nu om gaat:
Gister mijn bestelling opgehaald van research chemicals. Waaronder 2mmc. Ik dacht gister middag: ik wil gwn ff 1 puntje proberen. Kijken hoe t voelt, t ruikt, t brandt. Uurtje of 15:00 begon ik. Toen de hele dag door gebruikt tot in de nacht om 05:00 gestopt. Uiteindelijk lag ik eindelijk om 8 te slapen en heb ik nog tot 1 in de middag kunnen slapen omdat ik moest werken vandaag om 2. Toen ik thuiskwam rond half 9 zaterdagavond (dus gisteravond zegmaar) zonder na te denken gewoon weer gelijk die sleutel in de zak gedaan. En nu zit ik redelijk onder invloed als een zwetende otter met zieke zweethanden (echt abnormaal die zweethanden die ik van dit spul krijg. Nog nooit gehad) dit te typen om 04:30 's nachts.
Ik hoor graag jullie tips/advies en commentaar.
Je moet je echt gaan realiseren dat dit precies is wat stimulerende drugs met je doen. Nu kies je er steeds voor om het te gebruiken, en dan heb je weer spijt van je keuze. Dus de truc is nu om je steeds sneller te realiseren dat je alleen maar schuld, schaamte, en spijt gaat ervaren van het gebruiken van dit soort drugs. Je moet daar dan wel actief over gaan nadenken.Toen ik thuiskwam rond half 9 zaterdagavond (dus gisteravond zegmaar) zonder na te denken gewoon weer gelijk die sleutel in de zak gedaan. En nu zit ik redelijk onder invloed als een zwetende otter met zieke zweethanden (echt abnormaal die zweethanden die ik van dit spul krijg. Nog nooit gehad) dit te typen om 04:30 's nachts.
Ik ben op feesten een recreatieve gebruiker. Maar als ik thuis ga gebruiken een verslaafdeVoel je je verslaafd of een actieve recreatieve gebruiker? Wil je helemaal stoppen? Zoja; Wat vind jij dat je daar voor nodig hebt
Als je deze vragen kan beantwoorden dan kom je al richting het juiste pad
Ik ben op feesten een recreatieve gebruiker. Maar als ik thuis ga gebruiken een verslaafde
Dat per dag dat je sterker wordt, dat voel ik daadwerkelijk vaak echt. Elke dag als ik wakker word denk ik, vandaag sterk zijn. Als ik dan ga slapen en niet heb gebruikt, dan ben ik trots.Beter zien en erkennen dat je niet wilt stoppen.
Maar dan scherp zijn want je hoofd kan (en zal waarschijnlijk) dat gebruiken als excuus om juist (meer) te gebruiken.
Je hoofd probeert je constant dingen aan te smeren. Ik vind deze wijsheid/quote hierin heel waardevol, ik parafraseer:
Je hoofd is als een visboer: het wil je van alles verkopen, schreeuwt al zijn producten en aanbiedingen rond in de hoop dat jij ze koopt. Maar jij als de klant hebt de echte macht want jij hebt het laatste woord. Want als jij niet koopt, verkoopt hij niet.
Het is imo ook de onderliggende verslaving van alles: verslaving aan je gedachten geloven: elke keer wanneer de visboer je wat wil verkopen, koop je het. Metafoor voor elke keer dat je hoofd met een gedachte komt, geloof je deze. Je bent dan letterlijk een slaaf van je eigen gedachten.
Je krijgt je macht/soevereiniteit stukje bij beetje terug, elke keer als je niet koopt. Elke keer als je onverschillig blijft over wat je hoofd je wil wijsmaken. Het blijft leven door je aandacht, het sterft door het gebrek daaraan. Het sterft door verwaarlozing. Het houdt (langzaam) op je dingen proberen te verkopen want het merkt: you're not open for business.
Het zien groeien en terugkrijgen van die macht voelt zo goed, dat willen stoppen met je verslaving (wat imo eerder een symptoom is van de onderliggende verslaving aan je eigen gedachten) steeds waarschijnlijker wordt. Je kunt niet slechts enkel stoppen. Er moet iets beters voor in de plaats komen.
Dat ken ik maar al te goed, dus eigenlijk wel mooi dat je dat inziet en daar rekening mee houdt.Ik wil even mijn excuses aanbieden dat ik op niemand meer heb geantwoord. Ik heb besloten me een beetje afzijdig te houden van t forum want als ik veel erop zit en dus lees over drugs, dan ben ik sneller geneigd te gaan gebruiken.
Dat lijkt me dan weer een minder goed idee, wat is hier de redenering?Ik ga over 8 dagen alweer aan de MDMA dus ben benieuwd hoe erg ik mn "Roll" heb afgeflakt
Hier zeg je het zelf, je bent weer goed bezig etc en dan ga je jezelf belonen met nog meer drugs? Zou je dan niet eens jezelf bijvoorbeeld de uitdaging geven om de 3 maanden regel van sero slurpers te hanteren? Begrijp me niet verkeerd, ik probeer niet te lecturen. Maar ik ken de valkuil van ondanks lichamelijk nuchter te zijn nog steeds de high te verheerlijken, dan ben je nog steeds afhankelijk vrees ik. Pas op, ik hou van trippen, ik hou van experimenteren en ik hou van de hele drugcultuur als het ware. Maar ik hou nog het meest van al van mijn dagelijkse ietwat saaiere en meer voorspelbare leventje, net omdat dat ervoor zorgt dat ik mezelf de rest eens kan gunnenKortom: ik voel me weer lekker. Ik voel me levendig. Ik heb zin in de dag. Ik ben weer 180graden ten opzichte van vorige week.
ik ga naar een grandioos feest volgende week zaterdag in de arena. Daarna heb ik niks meer gepland staan voor dit jaar en ben ik ook niet echt van plan.Dat lijkt me dan weer een minder goed idee, wat is hier de redenering?
Geef je lichaam wat rust, sla die mdma lekker over. Je kan het ook behandelen als een soort les voor jezelf: je kon jezelf niet controleren en daarmee heb je je recht om mdma op het feest te nemen verspeeld.Ik ga over 8 dagen alweer aan de MDMA dus ben benieuwd hoe erg ik mn "Roll" heb afgeflakt
Ga je dan na het feest niet door in junkie mode? Dat deed ik wel toen ik er flink in zat. De fase erna ging ik ueberhaupt niet meer uit want dan moest ik me inhouden met gebruiken. Hou voor je zelf goed in de gaten hoe het loopt. Het gaat stukje bij beetje steeds een stukje verder, maar achteraf ging het toch wel snel allemaal. Iedere grens werd de week erop alweer opgerekt.Ik ben gewoon een verslaafde. Op feesten ben ik een verslaafde die zonder zorgen in zijn verslaving volledig kan doorslaan zonder schuldgevoel. Hooguit schuldgevoel naar mn lichaam. Ik moet t buiten de feesten niet gebruiken. Dat is waar ik de fout inga. Zoveel mensen op feesten die zeggen dat ze niet verslaafd zijn maar gwn simpelweg daar met hun verslaving doorgaan
Dus je denkt dat ik geen sprankeltje energie en euforie meer van de mdma ga krijgen?Die mdma en ook het feest kun je beter links laten liggen. Je zult merken dat je voornamelijk waus wordt van de mdma en diep van binnen eigenlijk de dopamine aan het chasen bent. Daardoor zul je weer meer mdma pakken dan je misschien van te voren voornemens was, je probeert dat gevoel na te jagen met mdma. En mdma levert dat niet. Of erger: je gaat het combineren met 2mmc of andere drugs.
Je zult vast wel energie en euforie voelen, maar de kater zal allesbehalve mals zijn. Als ik terugdenk aan mijn vroegere tijd dat ik ook overmatig naar feesten ging, werkte mdma wel degelijk minder goed als ik bijvoorbeeld een paar weken daarvoor op een feest speed had gebruikt. Jij maakt het nog vele malen bonter met jouw binges.Dus je denkt dat ik geen sprankeltje energie en euforie meer van de mdma ga krijgen?
Wat ik nu ga zeggen klinkt heel dom en onverantwoord en dat is t ook. Maar t is meer een vraag en reactie in 1. Vroeger (of tenminste toen ik begon met mdma dus zo 2 jaar geleden) heb ik elke 3-4 weken mdma gebruikt bijna een heel jaar lang. T werkte eigenlijk keer op keer gewoon alsof t de eerste keer was. Veel euforie, liefde, blijdschap en energie. Zelfs de laatste keer. Daarna heb ik r eigenlijk altijd 3 maanden tussen gehouden. Af en toe heb ik wel is vaker tussen die momenten binges gehad van 3cmc of 2mmc. Samen met ketamine. Elke keer voelde t gwn weer op en top de mdma.
Ik denk (maar correct me if im wrong) dat ik de mdma wel degelijk ga voelen. Of t goed is voor mn brein is een heel ander iets. Alles behalve dat t goed zal zijn.
Tuurlijk is het heel gaaf. Maar ik kak gewoon in na een paar uur. Ik ga hoe dan ook wat gebruiken op t feest. Ik ga t op alcohol of nuchter zijn simpelweg niet redden van 10 tot 7 uur in de ochtend.Als het daadwerkelijk zo'n grandioos feest is als je zegt, zal het nuchter vast ook leuk zijn😁.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."