Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerlijk zijn tegen mijzelf en tegen jullie over gebruik (2mmc)

Eerlijk zijn tegen mijzelf en tegen jullie over gebruik (2mmc)

64 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga nu open en eerlijk zijn. Ik schaam me ervoor maar ik wil advies/tips. Commentaar mag uiteraard maar ik weet dat het dom/stom is en dat t me niks brengt behalve laat slapen, slechte gezondheid en nog meer ongein.

Ik heb zo nu en dan wel is een periode met veel gebruik van 3cmc of ketamine of allebei dus eerst 3cmc en dan verder dat de avond/nadert verloopt overgaan op ketamine.

Laatste terugval was de week na koningsdag. Had enkele dagen voor willie's verjaardag 3 grammetjes 3cmc gescoord. Op t festival zelf ongeveer een halve gram opgemaakt. Toen ik thuiskwam kon ik t niet laten om het niet verder op te maken. Toen volgde snel de andere 2 zakjes. Ergens in die week toen ook 2 gram keta gekocht. Daar toen ook weer in teruggevallen sinds laatste week maart. Gelukkig de keta niet aangeraakt na dat deze 2 zakjes op waren.

Waar t nu om gaat:
Gister mijn bestelling opgehaald van research chemicals. Waaronder 2mmc. Ik dacht gister middag: ik wil gwn ff 1 puntje proberen. Kijken hoe t voelt, t ruikt, t brandt. Uurtje of 15:00 begon ik. Toen de hele dag door gebruikt tot in de nacht om 05:00 gestopt. Uiteindelijk lag ik eindelijk om 8 te slapen en heb ik nog tot 1 in de middag kunnen slapen omdat ik moest werken vandaag om 2. Toen ik thuiskwam rond half 9 zaterdagavond (dus gisteravond zegmaar) zonder na te denken gewoon weer gelijk die sleutel in de zak gedaan. En nu zit ik redelijk onder invloed als een zwetende otter met zieke zweethanden (echt abnormaal die zweethanden die ik van dit spul krijg. Nog nooit gehad) dit te typen om 04:30 's nachts.

Ik hoor graag jullie tips/advies en commentaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voel je je verslaafd of een actieve recreatieve gebruiker? Wil je helemaal stoppen? Zoja; Wat vind jij dat je daar voor nodig hebt

Als je deze vragen kan beantwoorden dan kom je al richting het juiste pad
H
Hugo909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Na een binge is een bepaalde mate van dysforie die optreedt niet zo vreemd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ReggaeBlaster zei:
Ik ga nu open en eerlijk zijn. Ik schaam me ervoor maar ik wil advies/tips. Commentaar mag uiteraard maar ik weet dat het dom/stom is en dat t me niks brengt behalve laat slapen, slechte gezondheid en nog meer ongein.

Ik heb zo nu en dan wel is een periode met veel gebruik van 3cmc of ketamine of allebei dus eerst 3cmc en dan verder dat de avond/nadert verloopt overgaan op ketamine.

Laatste terugval was de week na koningsdag. Had enkele dagen voor willie's verjaardag 3 grammetjes 3cmc gescoord. Op t festival zelf ongeveer een halve gram opgemaakt. Toen ik thuiskwam kon ik t niet laten om het niet verder op te maken. Toen volgde snel de andere 2 zakjes. Ergens in die week toen ook 2 gram keta gekocht. Daar toen ook weer in teruggevallen sinds laatste week maart. Gelukkig de keta niet aangeraakt na dat deze 2 zakjes op waren.

Waar t nu om gaat:
Gister mijn bestelling opgehaald van research chemicals. Waaronder 2mmc. Ik dacht gister middag: ik wil gwn ff 1 puntje proberen. Kijken hoe t voelt, t ruikt, t brandt. Uurtje of 15:00 begon ik. Toen de hele dag door gebruikt tot in de nacht om 05:00 gestopt. Uiteindelijk lag ik eindelijk om 8 te slapen en heb ik nog tot 1 in de middag kunnen slapen omdat ik moest werken vandaag om 2. Toen ik thuiskwam rond half 9 zaterdagavond (dus gisteravond zegmaar) zonder na te denken gewoon weer gelijk die sleutel in de zak gedaan. En nu zit ik redelijk onder invloed als een zwetende otter met zieke zweethanden (echt abnormaal die zweethanden die ik van dit spul krijg. Nog nooit gehad) dit te typen om 04:30 's nachts.

Ik hoor graag jullie tips/advies en commentaar.
Klik om te vergroten...
Zo begint verslaving. En het wordt steeds erger. Mijn advies: stop met gebruiken. Het liefst ook met Alcohol. En blijf er eerlijk over praten, wat je ook besluit te doen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is ook precies wat stimulerende drugs met je doen: ze maken zin om steeds meer te nemen, en dan achteraf voel je je kut. Normaal gesproken zou je dan denken van 'nou, dat was kut hee, dat ga ik echt niet meer doen'. Maar stimulerende drugs leggen een sterke onbewuste link in je brein waardoor je ideeën over de drug sterk gekoppeld raken aan gevoelens van genot. Stimulerende drugs biohacken je brein dus waardoor je onrealistisch positief denkt over dat soort middelen.

Wat je dus zult moeten gaan doen is heel actief gaan nadenken over hoe je je gaat voelen na het innemen van 3-CMC, 2-MMC, of whatever.

ReggaeBlaster zei:
Toen ik thuiskwam rond half 9 zaterdagavond (dus gisteravond zegmaar) zonder na te denken gewoon weer gelijk die sleutel in de zak gedaan. En nu zit ik redelijk onder invloed als een zwetende otter met zieke zweethanden (echt abnormaal die zweethanden die ik van dit spul krijg. Nog nooit gehad) dit te typen om 04:30 's nachts.
Klik om te vergroten...
Je moet je echt gaan realiseren dat dit precies is wat stimulerende drugs met je doen. Nu kies je er steeds voor om het te gebruiken, en dan heb je weer spijt van je keuze. Dus de truc is nu om je steeds sneller te realiseren dat je alleen maar schuld, schaamte, en spijt gaat ervaren van het gebruiken van dit soort drugs. Je moet daar dan wel actief over gaan nadenken.

Een sleutelmoment voor het realiseren van de ware aard van stimulerende drugs is voordat je ze aanschaft. Want we weten allemaal dat als je zulke drugs hebt liggen, dat ze opgaan, en doorgaans sneller dan gepland ook. Je moet er dus voor zorgen dat je het niet in je bezit hebt. En je moet ook oppassen met mensen in je omgeving die dat soort drugs gebruiken, want dat is weer een ander achterdeurtje hoe dit soort drugs zich toch weer een weg naar je brein weten te werken.

Ik vraag me dus ook af wat de omstandigheden waren toen je 2-MMC bestelde. Was dat toen je midden in de nacht hier op Drugsforum posts aan het plaatsen was over rc's? Waarom was je toen midden in de nacht op websites aan het ronddolen die drugs verkopen? Volgens mij is dat een sleutelvraag om tot een oplossing te komen. Kennelijk is er iets in jou dat onvoldoende rust vindt als je 's nachts thuis bent, waardoor je op zoek gaat naar externe prikkels.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Voel je je verslaafd of een actieve recreatieve gebruiker? Wil je helemaal stoppen? Zoja; Wat vind jij dat je daar voor nodig hebt

Als je deze vragen kan beantwoorden dan kom je al richting het juiste pad
Klik om te vergroten...
Ik ben op feesten een recreatieve gebruiker. Maar als ik thuis ga gebruiken een verslaafde
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ReggaeBlaster zei:
Ik ben op feesten een recreatieve gebruiker. Maar als ik thuis ga gebruiken een verslaafde
Klik om te vergroten...

Ben je niet altijd verslaafd, maar plaats je het op een feest onder recreatief omdat het normaal voor je is om daar te gebruiken?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ReggaeBlaster zei:
Kijken hoe t voelt, t ruikt, t brandt.
Klik om te vergroten...
Hier gaat het mis

Jezelf testen en lekker maken.

Goeie vriendin van me probeert te stoppen met roken. En rookt nu thc met cbd ipv tabak.
Maar zij probeert ook van nog een hijsje van anderen ( die wel met tabak roken)
Gewoon omte kijken of het haar iets doet. Kijken hoe het voelt en brand in haar keel.
En toen ze op vakantie was laatst is ze weer tabak gaan roken (want kon niet blowen en daar waar ze was kon je overal roken en was het zo vrij en ja heel veel jippieeee's vande verslaving om het wel te doen)

Als je wil stoppen met wat dan ook is er geen tijd omte proberen, enof kijken hoe iets ruikt enof voelt enzo.
Stoppen is het middel ( tabak, speed, keta, wiet, coke, enz enz enz) niet meer gebruiken en inzien wanneer het de verslaving is die praat en wanneer de wijze jij keuzes maakt.

Als je nu nog drugs is huis hebt en je wil dat eigenlijk niet gebruiken gooi het weg. (Niet veilig inde prullenbak maar echt weg weg)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Dit is ook precies wat stimulerende drugs met je doen: ze maken zin om steeds meer te nemen, en dan achteraf voel je je kut. Normaal gesproken zou je dan denken van 'nou, dat was kut hee, dat ga ik echt niet meer doen'. Maar stimulerende drugs leggen een sterke onbewuste link in je brein waardoor je ideeën over de drug sterk gekoppeld raken aan gevoelens van genot. Stimulerende drugs biohacken je brein dus waardoor je onrealistisch positief denkt over dat soort middelen.

Wat je dus zult moeten gaan doen is heel actief gaan nadenken over hoe je je gaat voelen na het innemen van 3-CMC, 2-MMC, of whatever.


Je moet je echt gaan realiseren dat dit precies is wat stimulerende drugs met je doen. Nu kies je er steeds voor om het te gebruiken, en dan heb je weer spijt van je keuze. Dus de truc is nu om je steeds sneller te realiseren dat je alleen maar schuld, schaamte, en spijt gaat ervaren van het gebruiken van dit soort drugs. Je moet daar dan wel actief over gaan nadenken.

Een sleutelmoment voor het realiseren van de ware aard van stimulerende drugs is voordat je ze aanschaft. Want we weten allemaal dat als je zulke drugs hebt liggen, dat ze opgaan, en doorgaans sneller dan gepland ook. Je moet er dus voor zorgen dat je het niet in je bezit hebt. En je moet ook oppassen met mensen in je omgeving die dat soort drugs gebruiken, want dat is weer een ander achterdeurtje hoe dit soort drugs zich toch weer een weg naar je brein weten te werken.

Ik vraag me dus ook af wat de omstandigheden waren toen je 2-MMC bestelde. Was dat toen je midden in de nacht hier op Drugsforum posts aan het plaatsen was over rc's? Waarom was je toen midden in de nacht op websites aan het ronddolen die drugs verkopen? Volgens mij is dat een sleutelvraag om tot een oplossing te komen. Kennelijk is er iets in jou dat onvoldoende rust vindt als je 's nachts thuis bent, waardoor je op zoek gaat naar externe prikkels.
Klik om te vergroten...
Voor een split second las ik sleutelpunt...

Maar inderdaad. Ik neem dit ook maar ter harte. In lichte mate doe ik dit weleens met 4F-MPH. Zullen sommigen misschien zeggen: super lichte stim dus wat is het probleem, maar alsnog is het een stim en alsnog "koop" je een high met daar tegenover een low (ook al komt dat niet eens in de buurt van die van speed oid).

Mijn mening, maar misschien is het ergens maar goed dat die RC's verboden worden. Spreek ik mezelf ook mee tegen omdat ik vaak zeg dat ik het liefste alles legaal zou zien zodat iedereen voor zichzelf kan kiezen. Maja, voor mezelf sprekend: kan ik niet aan dat spul komen, dan heb ik het ook niet in huis.
A
AllesofnietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Neo-Shulginist wat herken ik dit stuk 😔. Ik realiseer me al even dat het opnieuw terug niet goed gaat met mij. DF ook even niet meer opgezocht en kwam direkt bij dit stuk terecht. 🙏
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Als je nu nog drugs is huis hebt en je wil dat eigenlijk niet gebruiken gooi het weg. (Niet veilig inde prullenbak maar echt weg weg)
Klik om te vergroten...
Wil hier nog wat aan toevoegen: mogelijk zal de gedachte binnenschieten "maar ik heb hier x aantal euro aan uitgegeven, weggooien is zonde". Misschien denk je ook nog "Ik bewaar het wel om aan vrienden te verkopen".

Trap niet in deze gedachtes, zodra je besluit om het niet weg te gooien houd je de deur gewoon open voor nog een terugval. Dan voel je je nog slechter dan dat je nu al doet.

Ja, je hebt hier geld aan uitgegeven, maar denk even goed na over wat belangrijker voor jou is: een paar tientjes of je gezondheid en de loop van je leven? Dan is de keuze makkelijk gemaakt. Gewoon wegknikkeren die zooi!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ReggaeBlaster zei:
Ik ben op feesten een recreatieve gebruiker. Maar als ik thuis ga gebruiken een verslaafde
Klik om te vergroten...
Dan is er maar één oplossing mogelijk. Altijd feesten en nooit meer naar huis :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Dan is er maar één oplossing mogelijk. Altijd feesten en nooit meer naar huis :wink:
Klik om te vergroten...
Soms is de oplossing zo simpel, ligt het recht voor je neus.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
ReggaeBlaster zei:
Ik ben op feesten een recreatieve gebruiker. Maar als ik thuis ga gebruiken een verslaafde
Klik om te vergroten...

Zegt genoeg over het festival milieu van tegenwoordig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Zegt genoeg over het festival milieu van tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
Ja man, watjes met hun recreatieve gebruik! 😄

Thuis een junk, uit een junk.

Als ik uit ging hield ik me ook wel in. Maar eenmaal thuis kon ik eigenlijk op de manier gebruiken die ik wilde, want daar zag niemand het. En als ik eerlijk terugkijk, draaide het na de eerste vrijwel alleen maar om gebruiken als ik uit ging.

Smoesjes van de verslaving van @ReggaeBlaster
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Voor een split second las ik sleutelpunt...
Klik om te vergroten...

😂 Ja joh, sleutelpunt nemen vóór je stimulerende drugs aanschaft, om je te realiseren wat hun ware aard is! Beslist niet erna!

Mindless zei:
Maar inderdaad. Ik neem dit ook maar ter harte. In lichte mate doe ik dit weleens met 4F-MPH. Zullen sommigen misschien zeggen: super lichte stim dus wat is het probleem, maar alsnog is het een stim en alsnog "koop" je een high met daar tegenover een low (ook al komt dat niet eens in de buurt van die van speed oid).
Klik om te vergroten...

Even in het algemeen: 4F-MPH is niet perse een lichte stim i.m.o. Ik vind het voor een middel dat relatief meer naar de functionele kant neigt zelfs behoorlijk sterk.

Alles valt of staat met dosering natuurlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Even in het algemeen: 4F-MPH is niet perse een lichte stim i.m.o. Ik vind het voor een middel dat relatief meer naar de functionele kant neigt zelfs behoorlijk sterk.

Alles valt of staat met dosering natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Hmm ja dat laatste sowieso. Maar ik heb weinig ervaring met verschillende soorten stims en vergelijk het dan al gauw met iets als speed.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
ReggaeBlaster zei:
Ik hoor graag jullie tips/advies en commentaar.
Klik om te vergroten...

Bij mij bij 3-MMC werkte en andere ROA dan snuiven (nl. IV of boofen) tegen het eindeloos bijpakken.

NEP heb ik wel problemen mee als ik het kan roken, dus nu ligt het zonder pijp en torch/aansteker/waxinelichtje onder mijn bed.

Ook met MDPHP Freebase roken had ik problemen.

Maar dat heb ik nu dus ook weer besteld.

Maar als ik dit op heb (of in wanhoop weggegooid), kan ik beide stoffen nooit meer legaal bestellen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Hmm ja dat laatste sowieso. Maar ik heb weinig ervaring met verschillende soorten stims en vergelijk het dan al gauw met iets als speed.
Klik om te vergroten...

De sterkte van speed valt op lage dosering ook mee.

Om een vergelijking te maken, misschien wat vergezocht hoor: ik ben ooit van (voorgeschreven) methylfenidaat - dus grof gezegd ‘t mildere broertje van 4F-MPH - overgestapt op lisdexamfetamine - zeker niet 1-op-1 vergelijkbaar met “pep” want zuiver de rechtse isomeer, langwerkend/trage afgifte, etc.; maar toch.

Medicinale doseringen zijn over het algemeen niet hoog, echter voor mij bleef methylfenidaat alsnog langdurig vrij agressief in de bijwerkingen, fysiek en mentaal. Daarom destijds uiteindelijk de overstap gemaakt naar lisdex, dit voelt voor mij kalmer en natuurlijker.

Maar ik snap wat je bedoelt, hoor. 4F-MPH zal over het algemeen als minder intens/heftig ervaren worden dan potente speed. Het doel van gebruik verschilt meestal ook. Plus ieder lichaam reageert anders.

En weinig ervaring met stims - lekker houden zo.👌 Absoluut een groep middelen waarvoor LESS * FREQUENT * IS MORE zeer relevant is. (Maar voor welke drugsgroep geldt dit eigenlijk niet? 🧐)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
2-mmc is zo compulsief door de korte rush, maar ondertussen stapelen de after effects zich wel op. Dat maakt logisch redeneren ook al wat lastiger. Het middel is heel specifiek ook slecht voor het korte termijn geheugen.

Wat je niet hebt kan je niet snuiven.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."