Dit is ook precies wat stimulerende drugs met je doen: ze maken zin om steeds meer te nemen, en dan achteraf voel je je kut. Normaal gesproken zou je dan denken van 'nou, dat was kut hee, dat ga ik echt niet meer doen'. Maar stimulerende drugs leggen een sterke onbewuste link in je brein waardoor je ideeën over de drug sterk gekoppeld raken aan gevoelens van genot. Stimulerende drugs biohacken je brein dus waardoor je onrealistisch positief denkt over dat soort middelen.
Wat je dus zult moeten gaan doen is heel actief gaan nadenken over hoe je je gaat voelen na het innemen van 3-CMC, 2-MMC, of whatever.
Toen ik thuiskwam rond half 9 zaterdagavond (dus gisteravond zegmaar) zonder na te denken gewoon weer gelijk die sleutel in de zak gedaan. En nu zit ik redelijk onder invloed als een zwetende otter met zieke zweethanden (echt abnormaal die zweethanden die ik van dit spul krijg. Nog nooit gehad) dit te typen om 04:30 's nachts.
Je moet je echt gaan realiseren dat dit precies is wat stimulerende drugs met je doen. Nu kies je er steeds voor om het te gebruiken, en dan heb je weer spijt van je keuze. Dus de truc is nu om je steeds sneller te realiseren dat je alleen maar schuld, schaamte, en spijt gaat ervaren van het gebruiken van dit soort drugs. Je moet daar dan wel
actief over gaan nadenken.
Een sleutelmoment voor het realiseren van de ware aard van stimulerende drugs is voordat je ze aanschaft. Want we weten allemaal dat als je zulke drugs hebt liggen, dat ze opgaan, en doorgaans sneller dan gepland ook. Je moet er dus voor zorgen dat je het niet in je bezit hebt. En je moet ook oppassen met mensen in je omgeving die dat soort drugs gebruiken, want dat is weer een ander achterdeurtje hoe dit soort drugs zich toch weer een weg naar je brein weten te werken.
Ik vraag me dus ook af wat de omstandigheden waren toen je 2-MMC bestelde. Was dat toen je midden in de nacht hier op Drugsforum posts aan het plaatsen was over rc's? Waarom was je toen midden in de nacht op websites aan het ronddolen die drugs verkopen? Volgens mij is dat een sleutelvraag om tot een oplossing te komen. Kennelijk is er iets in jou dat onvoldoende rust vindt als je 's nachts thuis bent, waardoor je op zoek gaat naar externe prikkels.