Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing over stofjes bestellen via internet!

Waarschuwing over stofjes bestellen via internet!

63 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
Shakademus zei:
Met die waarschuwing kan ik 't alleen maar eens zijn. Als je er niet gerust op bent kun je ze laten testen.
Klik om te vergroten...
Dat is nog wel eens een dingetje met obscure research chemicals bij het testcentrum. En laten we eerlijk zijn, heeft iedereen zin om voor elk chemmetje wat je op internet besteld langs het testcentrum te gaan? Ik niet in ieder geval.

Safety procedure bij elke nieuwe chem zou ergens in de week voor je "tripje" een allergy test van 1mg te doen. Voor je tripje dan nog een keer 5 a (of &) 10mg zodat je in ieder geval kan uitsluiten dat je lichaam er niet gek mee om gaat en je geen retepotente disso te pakken hebt.
N
Neo-ShulginistLid
In de Verenigde Staten is er andersoortige wetgeving met betrekking tot nieuwe psychoactieve stoffen (NPS). Daar hebben ze een wet die verkoop en bezit van NPS verbiedt, indien de stoffen bedoeld zijn voor consumptie. Als de stoffen wel bedoeld zijn voor consumptie dan kunnen dus ook ongereguleerde NPS in de Verenigde Staten strafbaar zijn.

In Nederland zijn NPS niet strafbaar volgens het strafrecht. Wel zouden verkopers van NPS via civielrechtelijke procedures verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun bedrijvigheid. Maar dat worden dan wel extreem lastige zaken waarbij de bewijslast volledig bij de aanklager ligt.

Kort gezegd is er voor consumenten van NPS een zeer gering juridisch risico. Met name in 2013, toen deze post werd gepubliceerd, konden NPS-consumenten eigenlijk zorgenloos dit soort middelen bestellen.

Aangezien er straks een stofgroepenverbod aan zit te komen, kan dat nu wel net wat anders liggen. We weten dat binnen afzienbare tijd cathinones zoals 3-MMC strafbaar gaan worden. Dus als je nu legaal grote hoeveelheden 3-MMC gaat inkopen, dan is dat mogelijk interessant voor de recherche om te weten. Ze hoeven dan slechts binnen te vallen bij een (voormalige) verkoper van dat soort nieuw illegale middelen om een lijst met verdachten op te duikelen.

Dus het risico wat je loopt als NPS-consument speelt zich voornamelijk af op het privacyvlak. Dat is dus nog niet een strafrechtelijke risico (zoals in de VS). Daarom vind ik het voorbeeld wat eerder werd gepost ook niet helemaal relevant voor de situatie hier.
S
ShakademusLid
Neo-Shulginist zei:
In de Verenigde Staten is er andersoortige wetgeving met betrekking tot nieuwe psychoactieve stoffen (NPS). Daar hebben ze een wet die verkoop en bezit van NPS verbiedt, indien de stoffen bedoeld zijn voor consumptie. Als de stoffen wel bedoeld zijn voor consumptie dan kunnen dus ook ongereguleerde NPS in de Verenigde Staten strafbaar zijn.

In Nederland zijn NPS niet strafbaar volgens het strafrecht. Wel zouden verkopers van NPS via civielrechtelijke procedures verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun bedrijvigheid. Maar dat worden dan wel extreem lastige zaken waarbij de bewijslast volledig bij de aanklager ligt.

Kort gezegd is er voor consumenten van NPS een zeer gering juridisch risico. Met name in 2013, toen deze post werd gepubliceerd, konden NPS-consumenten eigenlijk zorgenloos dit soort middelen bestellen.

Aangezien er straks een stofgroepenverbod aan zit te komen, kan dat nu wel net wat anders liggen. We weten dat binnen afzienbare tijd cathinones zoals 3-MMC strafbaar gaan worden. Dus als je nu legaal grote hoeveelheden 3-MMC gaat inkopen, dan is dat mogelijk interessant voor de recherche om te weten. Ze hoeven dan slechts binnen te vallen bij een (voormalige) verkoper van dat soort nieuw illegale middelen om een lijst met verdachten op te duikelen.

Dus het risico wat je loopt als NPS-consument speelt zich voornamelijk af op het privacyvlak. Dat is dus nog niet een strafrechtelijke risico (zoals in de VS). Daarom vind ik het voorbeeld wat eerder werd gepost ook niet helemaal relevant voor de situatie hier.
Klik om te vergroten...
Nee joh. Gebruikers in Nederland worden met rust gelaten. De politie gaat echt geen moeite doen om via de rechter-commissaris een huiszoekingsbevel te krijgen, al heb je 10g 3-mmc besteld. Dat gebeurt gewoon niet. De politie zoekt naar dealers bij wie ze grote voorraden verboden middelen verwachten te vinden.

Edit: als jij met naam, adres en een 5kg 3-mmc order van niet lang ervoor in de administratie staat bij zo'n site (dat sta je niet) dan zullen ze 't wel interessant vinden.
N
Neo-ShulginistLid
Dat is dus wat ik bedoel. Gebruikers van NPS in Nederland hebben niet zoveel te vrezen. Maar als je nu nog in grote hoeveelheden cathinones of fenetylamines legaal gaat handelen dan is het wel slim om bezorgd te zijn over je privacy :wink:
F
FerdFatoehausLid
Neo-Shulginist zei:
Dat is dus wat ik bedoel. Gebruikers van NPS in Nederland hebben niet zoveel te vrezen. Maar als je nu nog in grote hoeveelheden cathinones of fenetylamines legaal gaat handelen dan is het wel slim om bezorgd te zijn over je privacy :wink:
Klik om te vergroten...
Het is altijd raadzaam om bezorgd te zijn over je privacy (in hoeverre we nog van privacy kunnen spreken tegenwoordig).
M
MDMAZIINGLid
Buu zei:
Om nog maar even een heel recent voorbeeld te geven. Een of twee weken geleden heeft een Nederlandse RC vendor in plaats van 4-HO-MiPT 3-HO-PCP verstuurd.

Daar lig je dan twee dagen te holen in plaats van je stevig ingezette tripje.
Klik om te vergroten...
pohh je zou maar zo veel 3 ho pcp nemen... je krijgt een hart klappert
S
ShakademusLid
Neo-Shulginist zei:
Klik om te vergroten...
Nou ja. Als die websites gewoon sluiten dan heeft de politie geen aanleiding om bij hun een inval te doen. Dan moeten ze eerst de verdenking hebben dat de persoon erachter doorgaat met verkoop of toevallig een verkoper pakken bij wie ze kunnen achterhalen dat ie 't daar vandaan heeft en laten we wel wezen: die hele administratie van de bekende Nederlandse webshops gaat gewoon door de shredder. In ieder geval zeker namen en adressen (sommigen zullen nog cijfers nodig hebben voor de belasting).
d
dissoliefhebberLid
Ik bestel best wel vaak stofjes uit het internet laatste tijd, maar nooit problemen gehad. Ik bestel vooral heel kleine hoeveelheden, meestal is dat niet eens een gram.
S
ShakademusLid
Ganggang💯 zei:
Het is altijd raadzaam om bezorgd te zijn over je privacy (in hoeverre we nog van privacy kunnen spreken tegenwoordig).
Klik om te vergroten...
Dit ook.
A
AartsbokLid
De meest kwalitatieve en in mijn ervaring de op een na meest eerlijke vendor
in NL is geblokkeerd in België, Via vpn raak je nog op zijn site en “kon” je nog bestellen maar nu enkel nog maar via nl afhaalpunten…kluisjes aan de grens en benzinestations , te ver en te duur voor mij. Die heeft keiharde charged aan zijn been. Ik ik heb nog 2 vendors, 1 heel eerlijke, vervangt onmiddellijk als er iets ontbreekt of niet goed is of stuurt zelfs iets duurders op als het goedkopere niet in stock is (of je het nu wil of niet) en 1 vendor die veel van sites wisselt omdat die ook constant gegeobloxkef wordt maar wel goeie kwaliteit heeft, doch zich vaak vergist van adres, dingen nastuurt wegens fouten in stock of doorverkoop en nooit wil terugbetalen bij verlies enz…. maar meer keuze heb ik niet In BE, Ik was al een jaar sober tot laatste weekend van dus bij het kleinste probleem is het cold turkey. Ik verhuis toch elnd dezmaand en hopelijk definitief naar bet buitenland tegen december. Dank voor de waarschuwing, die is zeker terecht. In be nog steeds pakketpost kiezen, bpost ligt onder onderzoek.
Z
ZeehondLid
Aartsbok zei:
De meest kwalitatieve en in mijn ervaring de op een na meest eerlijke vendor
in NL is geblokkeerd in be. Via vpn raak je er
npg op en “kon” je nog bestellen maar nu enkel nog maar via nl afhaalpunten…. Die heeft keiharde charged aan zijn been. Ik ik heb nog 2 vendors, 1 heel eerlijke, vervangt onmiddellijk als er iets ontbreekt of niet goed is of stuurt zelfs iets duurders op als het goedkopere niet in stock is (of je het nu wil of niet) en 1 vendor die veel van sites wisselt, goeie kwaliteit heeft maar vaak vergist van adres, dingen nastiurt en nooit wil terugbetalen enz…. maar meer keuze heb ik niet. Ik was al een jaar sober tot ditbweekend dus bij het kleinste probleem is het cold turky. Dank voor de waarschuwing. In be nog steeds pakketpost kiezen, bpost ligt onder onderzoek.
Klik om te vergroten...
Wat heb jij genomen joh 🤣🤣🤣
Het is nauwelijks te lezen wat je schrijft…
A
AartsbokLid
Zeehond zei:
Wat heb jij genomen joh 🤣🤣🤣
Het is nauwelijks te lezen wat je schrijft…
Klik om te vergroten...
ik moet autocorrect afzetten. Ik corrigeer alles a la minute! Sorry xxx

@Zeehond

is gebeurd. Beter zo? NL is mijn tweede taal, ook dat nog…. but at least I try and improve. Ik ben trouwens bloednuchter maar heb al 5 dagen niet geslapen. Insomnia
R
RcsceneLid
Даа и аз си мисля
Regards
B
BobsacamanoLid
Sorry ik vatte je eerste zin verkeerd op. Ik dacht dat het een antwoord was op een post voor je.

Maar euhm ja en nee voorzichtig zijn. Hier in NL valt het allemaal wel mee. Vooral met legale RC's ga je nou een zak pillen via tor kopen uit het buitenland dan zou ik zeker voorzichtiger zijn.

steelpan90 zei:
Bobsacamano zei:
Wie heeft het hier over USA?
Klik om te vergroten...
''I though I would share my experence with the US Postal Service and MS Bureau of Narcotics.''

ik heb het verder trouwens niet echt gelezen dus excuseerd u mij als mijn stukje kant noch wal slaat haha.

verder moet je sowieso altijd uitkijken met bestellen op het internet. gebruik een ander IP-adres en laat het eventueel bij andere afleveren. sta jij buiten schot
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
In theorie zou ik spullen uit pakistan, india, ukraine enzovoorts bij voorkeur via een laks/soepel land als polen laten bezorgen, waar de ambtenaren nog weinig verdienen zodat je ze makkelijk kan laten paaien in geval van een "Prohibited Content" o.i.d. bij hun douane.

Bij wijze van voorbeeld natuurlijk. drugs smokkelen is winstgevend verboden.

Afspraken maken via GnuPG en een email adres wat op geen enkele manier gelinkt is aan je dagelijkse adres en wachtwoorden scheelt al een hoop. Zorg ook dat je je e-mail adres niet kan verifieren met een telefoon die je gebruikt.

Hetzelfde geld voor je gebruikersnaam via onion ipv http, al is onion bestwel achterhaald. Darknet is onbetrouwbaar, dus zoek locale contacten, en hun echte identiteit, zodat je kan handelen als zij dat niet doen.

via vpn kan je je ip adres maskeren, maar al je IP(v4/v6) zoekopdrachten gaan standaard nog steeds via je provider.

daarnaast is het veel makkelijker alles uit te voeren vanaf een bootable USB stick met een kale Linux versie naar keuze erop. Windows wordt pas achteraf beveiligd en geeft met standaard settings al je informatie weg.

Voor de volledige cursus raad ik zoekmachines aan, maar zorg dat je in elk geval 13 dingen blokkeert.
b
benniesmittersLid
Is dit nou allemaal noodzakelijk om te bestellen via online vendors? Dit maakt me namelijk wel huiveriger. Verder nooit problemen gehad maar aangezien ik een opium wet gerelateerd strafblad heb ben ik bang dat ik nog meer risico loop?
Is het verstandig om dan bitcoins te kopen? En is dit niet te traceren als ik dit koop met m'n bankpas?
b
benniesmittersLid
Sorry, was een beetje onduidelijk en paranoia ofzo :tearsofjoy: . Ben wat stoned :flushed:

En waar ik eigenlijk op doelde is al gezegd, dom van me, mijn excuses.

Bestellen zitten dus weinig risico's aan zolang je het maar bij kleine hoeveelheden houd.

Wat ik me toen afvroeg hoe traceerbaar zijn bitcoins als die gekocht zijn met mijn bankpas? En zijn ze nog steeds traceerbaar als ik bitcoins een keer of 2 doorstuur naar een andere gebruiker en dan bestel?
T
Tommie_KLid
Iemand die stofjes bestelt via internet waarschuwt ons via internet dat er mensen op internet zijn die gegevens bijhouden over mensen die stofjes bestellen via internet. Dus pas op!

:stoned:
F
FoolLid
Ja, in principe wel. Er zijn op dit moment technieken die bitcoins echt over heel veel verschillende accounts distribueren in kleine hoeveelheden, om na verschillende tussenstappen weer op een ander account terecht te komen. Maar gegeven dat alle transacties worden opgeslagen in de blockchain is het ook een kwestie van tijd voordat deze terug herleid kunnen worden.
M
MeejheMLid
Bij Bitcoin, Litecoin en andere cryptocurrency die je in je wallet kan hebben is NIET traceerbaar waar je ze heen gestuurd hebt, mits je wallet hardware of van een (serieus)betrouwbare online wallet verzend.

Bitcoin kopen voor je eigen wallet wordt niet als witwassen gezien wanneer je dat ik kleine hoeveelheden doet, en onregelmatig. daarnaast is bitcoin kopen niet illegaal, speculeren ook niet, en spenderen is dus ontraceerbaar(binnen zeer hoge grenzen van zekerheid).

Je kan echter beter jezelf laten betalen in bitcoin, de prijs is nu erg hoog, maar lijkt nog lang niet zijn plafond bereikt te hebben(inkoop=500usd, verkoop=320usd ofzo/ik check het niet dagelijks).

Een andere optie is onvrijwillig mensen met erg slecht beveiligde pc's litecoin, of andere kleinere hele blocks voor je te laten zoeken. Bitcoin blocks ga je alleen niet meer vinden. Dat is alleen niet overal legaal.

bitcoin blocks verkopen voor andere cryptocurrency in een willekeurige online wallet is (bijna) ontraceerbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."