Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKnuffelen is gezond

Knuffelen is gezond

102 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik knuffel ook alleen met mensen waar ik van hou, dus dat zit wel goed :)
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op het juiste moment is een knuffel het mooiste wat er is. Maar knuffelen om te knuffelen vind ik nep en helemaal niet intiem enzo, wat juist een knuffel zo mooi maakt.

Verder geloof ik wel dat een knuffel goed voor je is. Dat is alles wat stress verlaagt.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een knuffel van m'n vriend of van m'n vader of moeder betekent het meeste voor me. Zoiets kan mijn dag goed maken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Knuffelen doet langer leven

Een goeie, lange, warme knuffel. Meer is er volgens Amerikaanse wetenschappers niet nodig om je gezondheid te bevorderen. Bij knuffelen maakt het lichaam extra hoeveelheden van het hormoon oxytocine aan. Daarmee kan je stress verhelpen, de bloeddruk verlagen en dus zelfs de kans op hartziekten, en zou je zelfs langer leven.
Volgens de wetenschappers is de kwaliteit van de knuffel van groot belang: hij moet lang genoeg duren en is het meest weldadig wanneer de knuffelaars een warme, duurzame relatie hebben.

De voorbije jaren toonden studies al aan dat echtscheiding, sociaal isolement en single zijn de gezondheid kunnen schaden. Wat precies de gezondheidsfactor van het huwelijk of een vaste relatie was, bleef een mysterie. Tot nu: gewoon lekker lang knuffelen.
Klik om te vergroten...

Knuffelen is in mijn ogen het mooiste lichamelijke contact dat er kan plaats vinden tussen 2 personen. Een heerlijk warm gevoel van welbehagen en veiligheid word gecreërd alsof je in een warm holletje kruipt, deze uitting van liefde is zo puur dat ik het zelfs nog fijner vind dan seks.
Een hele nacht lang tegen elkaar aan kruipen en knuffelen en strelen is voor mij het hoogtepunt van aanraking tussen mij en m'n lief. Als ik koud en leeg ben vanbinnen en ik ontvang een knuffel word dit meteen opgevuld met positieve energie en warmte, niets kan mij zo goed laten voelen. Lieve woorden fluisterend in haar oor en elkaars warme lichamen voelen, hoe kan ik mijn liefde nog duidelijker maken? In mijn ogen is dat niet te overtreffen!

Wat vinden jullie van knuffelen?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Knuffelen om liefde te uitten, dat is mooi, knuffelen om te knuffelen is ook wel fijn maar niet zo mooi als wat ik bedoel met de liefde overbrengen
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
Knuffelen om liefde te uitten, dat is mooi, knuffelen om te knuffelen is ook wel fijn maar niet zo mooi als wat ik bedoel met de liefde overbrengen
Klik om te vergroten...

Dat bedoel ik. En dat kan dus alleen met mensen van wie je houdt :)
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dan zal ik mijn teddybeer is gaan knuffelen, als het dan toch zo gezond is
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een goeie knuffel af en toe van iemand die je heel graag hebt kan zooooo goed doen hé :hearteyes:
Ik vind het echt een teken van affectie, een kus is te gewoon geworden in dat opzicht.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat mis ik wel. Het is zo'n klein dingetje maar toch zo belangerijk. Gewoon even lekker knuffelen..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hou ook wel van knuffelen, ligt er overigens wel aan met wie :wink:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Ik hou ook wel van knuffelen, ligt er overigens wel aan met wie :wink:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat 99 van de 100 mensen dat met je eens zijn. :P
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu ben ik triest omdat ik niemand bij me heb om te knuffelen :(
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#13
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#14
buzzrider zei:
Nu ben ik triest omdat ik niemand bij me heb om te knuffelen :(
Klik om te vergroten...

Aaaaw! *Knuffelt buzzrider*
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
buzzrider zei:
Nu ben ik triest omdat ik niemand bij me heb om te knuffelen :(
Klik om te vergroten...

Aangenaam :wink: :rockband:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is altijd wel iemand om te knuffelen, of het nu je vader, moeder, broer/zus, een vriend of vriendin is er is altijd iemand.

Althans, in de meeste gevallen.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet het niet Oom Klaas, zodra ik iemand probeer te knuffelen wordt altijd onmiddelijk het alarmnummer 112 gedraaid :(
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoek een yeti meisje :grin:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gemini zei:
buzzrider zei:
Nu ben ik triest omdat ik niemand bij me heb om te knuffelen :(
Klik om te vergroten...

Aaaaw! *Knuffelt buzzrider*
Klik om te vergroten...
hoe lief :)
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#20
al werd ik betaalt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."