Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOchtend- of avondmens?

Ochtend- of avondmens?

51 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zodra de zon op komt ga ik naar bed! Dik en dun een nacht mens, lekker buiten in het donker staan te roken terwijl iedereen aan het slapen is: HEERLIJK!

Ik zou niet weten of het een fysiek of een mentaal ding is, beide denk ik. Ik merk gewoon dat zodra mijn biologische klok de kans krijgt om zich aan te passen, het dat dan ook gelijk doet. En drie kwart jaar later kun je pas 6 uur later in slaap vallen dan je oude ritme.
Maar ik denk dat als ik nog een paar jaar helemaal niks zou doen (niet van plan overigens) mijn biologische klok zich weer terug zou schuiven naar het "maatschappelijke ritme". De hele klok rond dus :tearsofjoy:.

Het is niet als of ik er voor kies om 's ochtends rond 3 uur mijn "avond eten" te eten, maar nu ik geen werk of school heb luister ik gewoon naar mijn lichaam en die is pas moe als het zonnetje omhoog komt.

Overigens merk ik wel dat mijn lichaam zelf de zon mist, te weinig vitamine aanmaak.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Optie 4.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik de kans krijg slaap ik overdag en leef ik 's nachts. Dit is altijd al zo geweest. Waarom weet ik niet.

Ik probeer het echter wel een beetje in de hand te houden. Ik ga niet later dan drie 's nachts m'n nest in als het even kan, al wil ik soms wat uitschieten. Ook probeer ik voor twaalven m'n bed uit te komen, maar dat is soms nog best een uitdaging.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Avond/nacht zodra ik de kans krijg. Veel relaxter en makkelijk, want als je dat kunt doen heb je ook vaak geen verplichtingen. Ik vind de nacht ook erg rustig. :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben ook wel een avond mens, al heb ik na 2 jaar ploegen dienst te hebben gedraaid wel geleerd om mijn ritme van de een op de andere dag om te gooien. Dus ik kan beiden, maar toch vind ik het 's avonds fijner.

Denk wel dat dit weer zo'n tussen de oren kwestie is. Het heeft er ook mee te maken wat je gewend bent. En of je een reden hebt om vroeg op te staan of laat wakker te blijven.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het sowieso raar dat werk/school etc. altijd zo vroeg begint, mijn concentratie is dan erg laag. :confused:

Als het even kan (zoals nu in de vakantie), slaap ik lekker uit tot een uurtje of 12 en slaap ik een uurtje of 3.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#7
maakt mij niks uit
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avond en nachtmens. Ben 's morgens echt niks waard haha.
Als ik vrij ben en geen verplichtingen heb lig ik makkelijk tot twaalf uur in bed en slaap ik vast.
Ik begin pas wakker te worden in de namiddag, maar moet zeggen dat ik rond deze tijd toch wel altijd naar bed probeer te gaan want anders raak ik totaal ontregeld (en door mijn werk is mijn lichaam toch al erg veel ontregeld en dat merk ik soms wel eens)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voorkeur; om 4-6 gaan slapen en om 1-2 opstaan.
J
JijWeetHetAlLid
01-01-2024, 00:00
#10
hier nog zo een
L
LangeLokkenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avondmens. Vroeg opstaan is niet aan mij besteed, tuurlijk, als het moet dan moet het. Maar liever niet.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vleermuis hier.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
vode zei:
Ik vind t heerlijk om rond 12u in mn bedje te kruipen en er rond 9u weer uit te kruipen en lekker ontspannen aan m'n dag te beginnen.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik voor mijn lief dus prima tijden, waar ik zelf ook best mee kan leven. Alleen hij wordt tegenwoordig dus al tussen 06u en 07u wakker en staat dan ook echt op. Dat vind ik gewoon echt niet normaal. Vind je het gek dat ie dan om 21u alweer omvalt van de slaap? Maar goed, hij heeft belooft vanavond na het eten eens een flinke bak koffie te drinken. Kijken of ie het dan nog een paar uurtjes met mij kan rekken... :wink:

Straks als die kleine geboren is, kunnen we vaak genoeg nog om 06u beginnen aan onze dag! :mrgreen:

btw: klinkt interessant die docu! Vanavond meteen even opzoeken!
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maakt niet uit. Ik kan altijd en overal slapen, maar ook lang wakker blijven en vroeg opstaan.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#15
LangeLokken zei:
Avondmens. Vroeg opstaan is niet aan mij besteed, tuurlijk, als het moet dan moet het. Maar liever niet.
Klik om te vergroten...

dit dus :P
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zit echt 'in je genen' hoor. Download de docu BBC Horizon's over de body clock maar eens. Heel leuke docu!

En ik herken je situatie Marla, bij ons is het omgekeerd. Ik vind t heerlijk om rond 12u in mn bedje te kruipen en er rond 9u weer uit te kruipen en lekker ontspannen aan m'n dag te beginnen. Mijn vriend is een nachtbraker en vind voor 10u slapen een heiligschennis. Nou heeft hij zich beetje aan mij aangepast en gaat hij soms mee wat vroeger naar bed en dan keuvelen we daar nog wat verder, of ik blijf later wakker. Tegenwoordig is mijn ritme alweer wat verlaat, ik word rond 11-12u wakker en ga meestal rond 1-2 u slapen
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#17
In de docu leggen ze ook uit hoe je je ritme ook kan aanpassen. Dmv zonlicht toelaten. Als je je ritme wilt vervroegen moet je in de namiddag een zonnebril dragen zodat je minder zonlicht binnenkrijgt -> eerder moe word. Als je je ritme wilt verlaten moet je juist in de ochtend een zonnebril dragen zodat je later meer licht binnen krijgt. It's all about melatonine people!
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat ding had 22 jaar geleden al naast mn nest moeten staan beste aankoop EVAH. Word zo veel beter wakker echt niet normaal :hearteyes:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nachtbraker hier.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik zeg koop die phillips wake up light, wonderding :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."