Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOchtend- of avondmens?

Ochtend- of avondmens?

51 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
E
EmineLid
01-01-2024, 00:00
#1
avondmens :)
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Avond mens. En weet je waarom ? Omdat ik een aantal keer per week om 4 uur snachts moet op staan, om vervolgens om 6 uur te beginnen op mijn werk.
Hoe vaak dat ook is, hoe vroeg ik ook ga slapen...ik kan er niet tegen en ben na de 1e keer al gebroken. Ben dan zo moe...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt meer een avondmens. Als ik geen verplichtingen heb slaap ik tot uurtje of 1 en ga slapen om 4uur in de nacht ofzo. Mn ritme ook qua eten enzo is er ook op ingesteld nou..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zit ik lekker met mijn lief naar een goede film te kijken, hoor ik plotseling gesnurk naast me... Meneer valt weer eens voor 21u in slaap, terwijl ik nog klaar wakker ben en lekker aan het genieten ben van de film (die we nu helaas hebben moeten onderbreken en dus morgen maar gaan afkijken).
Morgenochtend om 07u staat ie zeker weer - voor zijn lol - fris en fruitig onder de douche (en maakt ie mij ook weer wakker met z'n gerommel en gestommel). Soms vraag ik me wel eens af, hoe een op en top avondmens als ik, het voor elkaar heeft gekregen om te vallen voor zo'n "uber-ochtendmens" als hij! :confused: :confused: :confused:

Pffff, dit levert iig wel eens de nodige irritaties op hoor!! :angry: Hoe zit het eigenlijk gesteld met de andere df'ers? Voordat ik mijn vent leerde kennen, sliep ik eigenlijk altijd een gat in de dag en leefde ik hoofdzakelijk 's nachts (ook dus in tijden dat ik geen pep gebruikte). Inmiddels heb ik mijn ritme wel wat meer aan hem aangepast, maar toch... Ik blijf me heel sterk een avondmens voelen en zelfs als ik heel moe ben, tref je mij om 21u echt nog niet slapend aan! Denken jullie dat daar dan een biologische basis voor is, of is het meer psychologish, aangeleerd gedrag, dus meer een gewoonte of zoiets?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden!
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#5
PIEP
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na-middag/avond/nachtmens.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het liefst ben ik het allemaal op dezelfde dag. Net als bij de zeizoenen heeft ook elk gedeelte van de dag zo zijn charmes. Ik kan genieten van zowel de vele indrukken van een drukke winkelstraat op het midden van de dag als de sublieme afzondering van de nacht.

Of zowel de geheel blauwe lucht met de hoogstaande zon als het onheilspellend donkere wolkendek.

Eigenlijk kent het allemaal zo zijn charmes en bijbehorende momenten. En wat de dag betreft is de beste beleving hiervan toch het meest haalbaar door 24 uur non-stop in leven te blijven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik was vroeger echt één met de avond. Nu zie ik dat dat onzin is en kan ik het allebei : )
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan beide, is slechts een kwestie van aanpassen bij mij. Maar het ligt ook aan de biologische aard, bij sommige mensen wordt er vroeger verschillende neurotransmitters eerder meer/minder waardoor je sneller moe/wakker wordt. Je kan het deels opvangen door aanpassing van bedtijden.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja dat heb ik dus ook :P Tot dat het avond is, dan kan ik alsnog opeens tot 5uur wakker blijven en beetje muziek zitten luisteren ofzo..
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zodra de zon op komt ga ik naar bed! Dik en dun een nacht mens, lekker buiten in het donker staan te roken terwijl iedereen aan het slapen is: HEERLIJK!

Ik zou niet weten of het een fysiek of een mentaal ding is, beide denk ik. Ik merk gewoon dat zodra mijn biologische klok de kans krijgt om zich aan te passen, het dat dan ook gelijk doet. En drie kwart jaar later kun je pas 6 uur later in slaap vallen dan je oude ritme.
Maar ik denk dat als ik nog een paar jaar helemaal niks zou doen (niet van plan overigens) mijn biologische klok zich weer terug zou schuiven naar het "maatschappelijke ritme". De hele klok rond dus :tearsofjoy:.

Het is niet als of ik er voor kies om 's ochtends rond 3 uur mijn "avond eten" te eten, maar nu ik geen werk of school heb luister ik gewoon naar mijn lichaam en die is pas moe als het zonnetje omhoog komt.

Overigens merk ik wel dat mijn lichaam zelf de zon mist, te weinig vitamine aanmaak.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Optie 4.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik de kans krijg slaap ik overdag en leef ik 's nachts. Dit is altijd al zo geweest. Waarom weet ik niet.

Ik probeer het echter wel een beetje in de hand te houden. Ik ga niet later dan drie 's nachts m'n nest in als het even kan, al wil ik soms wat uitschieten. Ook probeer ik voor twaalven m'n bed uit te komen, maar dat is soms nog best een uitdaging.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Avond/nacht zodra ik de kans krijg. Veel relaxter en makkelijk, want als je dat kunt doen heb je ook vaak geen verplichtingen. Ik vind de nacht ook erg rustig. :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben ook wel een avond mens, al heb ik na 2 jaar ploegen dienst te hebben gedraaid wel geleerd om mijn ritme van de een op de andere dag om te gooien. Dus ik kan beiden, maar toch vind ik het 's avonds fijner.

Denk wel dat dit weer zo'n tussen de oren kwestie is. Het heeft er ook mee te maken wat je gewend bent. En of je een reden hebt om vroeg op te staan of laat wakker te blijven.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het sowieso raar dat werk/school etc. altijd zo vroeg begint, mijn concentratie is dan erg laag. :confused:

Als het even kan (zoals nu in de vakantie), slaap ik lekker uit tot een uurtje of 12 en slaap ik een uurtje of 3.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
maakt mij niks uit
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Avond en nachtmens. Ben 's morgens echt niks waard haha.
Als ik vrij ben en geen verplichtingen heb lig ik makkelijk tot twaalf uur in bed en slaap ik vast.
Ik begin pas wakker te worden in de namiddag, maar moet zeggen dat ik rond deze tijd toch wel altijd naar bed probeer te gaan want anders raak ik totaal ontregeld (en door mijn werk is mijn lichaam toch al erg veel ontregeld en dat merk ik soms wel eens)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
W.F.L. zei:
Marla Singer zei:
Tsja, mijn lief is ook niet vies van dope, maar hij blijft toch een ochtendmens. Buiten hem ken ik nog wel meer mensen die ook altijd vroeg uit de veren zijn, maar die daarnaast dus ook regelmatig drugs gebruiken...
Klik om te vergroten...

Mja.. Ik bedoel uiteraard niet dat iedereen die drugs neemt per definitie een avond/nachtmens is ofzo. Maar drugsgebruikers zijn toch vaak nachtbrakers. En dat ligt ook gewoon aan de drugs zelf. Overdag drugs gebruiken vind ik ook een beetje vreemd. Misschien zijn jullie al wat ouder, zoals je zei? :P :grin:

Heb ook wel eens gelezen dat ons slaap- en waakritme verschilt per leeftijd. Tieners en jongvolwassenen zijn veel vaker nachtbrakers en 's morgens niet uit bed te krijgen. Terwijl hoe ouder we worden, des te vroeger we wakker worden. Aangezien de gemiddelde leeftijd hier rond de 22 ligt volgens mij, is het dus ook niet zo verwonderlijk dat er geen ochtendmensen zijn. :wink:
Klik om te vergroten...

Dat dan weer wel. :grin:
Klik om te vergroten...

Toen wij nog pep gebruikten, begonnen we met het ontwaken al en gebruikten we de hele dag door. Of het nou dag of nacht was, maakte toen voor ons geen fluit uit. Maar voor de rest zijn drugs inderdaad wel het leukst om 's nachts te gebruiken. Hoewel, blowen deed ik in mijn tienerjaren eigenlijk ook hoofdzakelijk overdag... :wink:

Verder ben ik van mening dat iemands persoonlijke voorkeuren, ook wel een beetje genetisch bepaald zijn. Mijn ouders zijn ook echt altijd typisch avondmensen geweest (vooral mijn moeder) en als kind was ik ook al nooit naar bed te krijgen en sliep ik 's nachts/'s morgens goed door. Mijn lief daarentegen was zo'n kind dat om 05:30u al wakker werd en ook zijn beide ouders zijn altijd al vroeg op.

Ik functioneer 's avonds gewoon erg goed altijd, heb niet voor niets ook acht jaar lang in de horeca gewerkt. Ik ben daar mee gestopt, omdat ik en mijn vent zo langs elkaar heen begonnen te leven, maar toch gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar werk/school waarbij ik pas eind v/d ochtend of vroeg in de middag hoef te beginnen. Vroeger dan 09u/10u opstaan, vind ik gewoon echt niet te doen!

(Hoop ook straks dat die kleine van ons, wat dat betreft, mijn genen zal hebben! :wink: )
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#20
avond mens,kom overdag niet op gang...s"ochtends ben ik niks waard(en ik werk alleen s"ochtends :rolleyes: ).
Ben om half 10 begonnen met strijken ben net klaar :P huishoudelijke zaken doe ik het liefst naar 19:00 uur......maar ehhhh val nu om dus kruip lekker onder de wol.....trusteeeeeeeee aan alle nachtbrakers :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."