Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOchtend- of avondmens?

Ochtend- of avondmens?

51 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben zo'n beetje de definitie van een nachtmens.

Rond een uur of 07.00 gaan slapen, om er tegen 18.00 weer uit te komen.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dubz zei:
Ik ben zo'n beetje de definitie van een nachtmens.

Rond een uur of 07.00 gaan slapen, om er tegen 18.00 weer uit te komen.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me dan weer lastig, heb je dan nog tijd om boodschappen te doen?
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar zeg je wat, inderdaad. Het is veel leuker om 's nachts te leven, maar probeer dan eens te functioneren. En dan zit je ook nog met werk, er zal wel een beperktere keus in nachtwerk zijn, gok ik.

Daarnaast ken ik maar weinig mensen die echt zo extreem in de nacht leven. Ik zou me van drie tot zeven toch echt de pleuris vervelen, zo zonder menselijk contact.

Even de stad in gaan zit er ook niet in, alhoewel, niet als je gewoon even de winkelstraten door wilt.

Jammer, ik hoop nog mee te maken dat alles 24/7 open is, dan ga ik ook die kant op. :grin:

Zou op zich best een aardige manier zijn om files te bestrijden, de helft van de werknemers 's nachts laten werken, en de andere helft overdag. Of zeg ik nu iets totaal idioots?

Nou ja, mijn slaapgebrek zet me aan het denken. Prachtig.

Olle
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Arthur King zei:
Dubz zei:
Ik ben zo'n beetje de definitie van een nachtmens.

Rond een uur of 07.00 gaan slapen, om er tegen 18.00 weer uit te komen.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me dan weer lastig, heb je dan nog tijd om boodschappen te doen?
Klik om te vergroten...
Ja hoor, genoeg. Supermarkt is hier doordeweeks tot 22.00 open, dus kan altijd wel wat halen. Voor sigaretten e.d. is er nog altijd de 24-uurs pomp.

Maar soms zijn er inderdaad dagen dat je de tijd overdag nodig hebt, zoals vandaag, ivm met kapper, nieuwe kleding halen, etc.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben eigenlijk meer een middagmens.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Tsja, mijn lief is ook niet vies van dope, maar hij blijft toch een ochtendmens. Buiten hem ken ik nog wel meer mensen die ook altijd vroeg uit de veren zijn, maar die daarnaast dus ook regelmatig drugs gebruiken...
Klik om te vergroten...

Mja.. Ik bedoel uiteraard niet dat iedereen die drugs neemt per definitie een avond/nachtmens is ofzo. Maar drugsgebruikers zijn toch vaak nachtbrakers. En dat ligt ook gewoon aan de drugs zelf. Overdag drugs gebruiken vind ik ook een beetje vreemd. Misschien zijn jullie al wat ouder, zoals je zei? :P :grin:

Heb ook wel eens gelezen dat ons slaap- en waakritme verschilt per leeftijd. Tieners en jongvolwassenen zijn veel vaker nachtbrakers en 's morgens niet uit bed te krijgen. Terwijl hoe ouder we worden, des te vroeger we wakker worden. Aangezien de gemiddelde leeftijd hier rond de 22 ligt volgens mij, is het dus ook niet zo verwonderlijk dat er geen ochtendmensen zijn. :wink:
Klik om te vergroten...

Dat dan weer wel. :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
W.F.L. zei:
Marla Singer zei:
Tsja, mijn lief is ook niet vies van dope, maar hij blijft toch een ochtendmens. Buiten hem ken ik nog wel meer mensen die ook altijd vroeg uit de veren zijn, maar die daarnaast dus ook regelmatig drugs gebruiken...
Klik om te vergroten...

Mja.. Ik bedoel uiteraard niet dat iedereen die drugs neemt per definitie een avond/nachtmens is ofzo. Maar drugsgebruikers zijn toch vaak nachtbrakers. En dat ligt ook gewoon aan de drugs zelf. Overdag drugs gebruiken vind ik ook een beetje vreemd. Misschien zijn jullie al wat ouder, zoals je zei? :P :grin:

Heb ook wel eens gelezen dat ons slaap- en waakritme verschilt per leeftijd. Tieners en jongvolwassenen zijn veel vaker nachtbrakers en 's morgens niet uit bed te krijgen. Terwijl hoe ouder we worden, des te vroeger we wakker worden. Aangezien de gemiddelde leeftijd hier rond de 22 ligt volgens mij, is het dus ook niet zo verwonderlijk dat er geen ochtendmensen zijn. :wink:
Klik om te vergroten...

Dat dan weer wel. :grin:
Klik om te vergroten...

Toen wij nog pep gebruikten, begonnen we met het ontwaken al en gebruikten we de hele dag door. Of het nou dag of nacht was, maakte toen voor ons geen fluit uit. Maar voor de rest zijn drugs inderdaad wel het leukst om 's nachts te gebruiken. Hoewel, blowen deed ik in mijn tienerjaren eigenlijk ook hoofdzakelijk overdag... :wink:

Verder ben ik van mening dat iemands persoonlijke voorkeuren, ook wel een beetje genetisch bepaald zijn. Mijn ouders zijn ook echt altijd typisch avondmensen geweest (vooral mijn moeder) en als kind was ik ook al nooit naar bed te krijgen en sliep ik 's nachts/'s morgens goed door. Mijn lief daarentegen was zo'n kind dat om 05:30u al wakker werd en ook zijn beide ouders zijn altijd al vroeg op.

Ik functioneer 's avonds gewoon erg goed altijd, heb niet voor niets ook acht jaar lang in de horeca gewerkt. Ik ben daar mee gestopt, omdat ik en mijn vent zo langs elkaar heen begonnen te leven, maar toch gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar werk/school waarbij ik pas eind v/d ochtend of vroeg in de middag hoef te beginnen. Vroeger dan 09u/10u opstaan, vind ik gewoon echt niet te doen!

(Hoop ook straks dat die kleine van ons, wat dat betreft, mijn genen zal hebben! :wink: )
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#8
avond mens,kom overdag niet op gang...s"ochtends ben ik niks waard(en ik werk alleen s"ochtends :rolleyes: ).
Ben om half 10 begonnen met strijken ben net klaar :P huishoudelijke zaken doe ik het liefst naar 19:00 uur......maar ehhhh val nu om dus kruip lekker onder de wol.....trusteeeeeeeee aan alle nachtbrakers :wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben een nacht mens*, ik slaap meestal van grofweg 6am tot 2pm en ik heb dat probleem al zo lang als ik me kan herinneren (dus vanaf een jaar of 3). Ik heb vrijwel mijn hele leven, zo ergens tot mijn 16e dus inclusief mijn hele kindertijd trouw elke nacht geprobeerd om te slapen op een normaal tijdstip en het lukt niet. Zelfs een slaapgebrek van maanden lang 3 uur per nacht helpt niet om op een normaal tijdstip in slaap te vallen, wekker zetten maakt me alleen maar moe. Gelukkig heb ik voor noodgevallen waar ik vroeg op en uitgerust moet zijn melatonine pillen maar regelmatig krijg ik er nachtmerries van dus ik heb nooit geprobeerd ze regelmatig te gebruiken om mijn ritme écht om te gooien. Melatonine werkt erg goed bij mij trouwens. Nu is het even op, vandaar dat ik hier ook om 6.24 am dit bericht nog even voor het slapen gaan typ. Enigsinds onpraktisch maar het is al zo zolang als ik herinner dat ik besta, dus ik ben het ook wel gewend.

Mijn oplossing is trouwens altijd avond school en avond werk, is gelukkig ook nog redelijk te vinden :)

*Het heet DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome), ik heb het dan vrij extreem, de tijdstippen zijn niet altijd zó laat; wel hoort het er bij dat het ritme niet alleen scheef maar ook zeer on-flexibel is; wekker zetten werkt niet omdat slaapgebrek of zelfs doorhalen het niet verminderen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
vroeger avond mens en nu kan ik binnen een week van avond naar ochtend mens switchen (en weer terug :openmouth:).
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#11
Normaliter een avond mens, zo tussen 11 en 2 gaan slapen, is vrij onregelmatig daartussenin. Dan om kwart over 6 er weer uit omdat ik naar school moet.

Nu in de vakantie, echter, niet voor 2 uur er in en op z'n laatst half 6 en dan tussen 12 en 4 er weer uit. Ergens tussen optie 2 en optie 4 dus :P
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klaara zei:
J0S zei:
Ik vind dat je eigenlijk pas een mens van de nacht bent als je tot in de late vroege ochtend op kan blijven zonder dat je te moe word om te functioneren (jezelf forceren om wakker te blijven dus!).
Klik om te vergroten...
zonder drugs dan neem ik aan?
Klik om te vergroten...

Zonder drugs ja :grin:.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."