#1
Ik denk wat Drientje bedoelt is, dat monogaam zijn helemaal niet zo normaal is als wij denken. Er zijn weinig monogame dieren in deze wereld.
Monogamie is daarom helemaal niet verkeerd, ik vind het zelfs heel mooi om te zien als mensen uitsluitend voor elkaar kiezen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat het als de norm word aangezien. Monogamie is niet' normaal', het is gewoon de huidige gang van zaken in de huidige maatschappij. Vroeger schommelde het ook tussen monogamie en polygamie, en dat zal het in de toekomst blijven doen. Het hangt compleet van de maatschappij af wat op dat moment als 'normaal' word bekeken.
Ook word polygamie nog steeds verkeerd begrepen door velen, wat ik ook in dit topic kan zien. Het draait niet om zoveel mogelijk seks hebben met anderen. Bij mij draait het erom, dat IK mijn partner NIET wil beperken in van wie hij houd, en met wie hij intiem wilt zijn. Dat is deels omdat ik het egoistisch vind van mezelf om hem daarin te beperken, maar ook omdat ik daarin vrij wil zijn. Ik zou dood ongelukkig worden als ik niet meer van anderen mag houden.
Hierin zijn er natuurlijk wel spelregels, en als iemand zich ongemakkelijk voelt bij de keuze van een ander, dan moet die dat respecteren en zoeken we een oplossing. Het draait om zoveel meer dan seks.
Ik bedoel, mijn vriendengroep is voornamelijk polygaam. Het is ontzettend bevrijdend om te zien dat er niemand jaloers is als die intiem met die knuffelt. Of een kusje geeft. We zitten er verteterd naar te kijken. Wij koesteren gewoon het contact tussen mensen, intimiteit en liefde. Klinkt heel hippieachtig maar zo is het.
En dat betekent niet dat wij geen gevoelens van jaloezie en bezitterigheid voelen, verre van. Wij zijn ook mensen. Maar wij proberen er anders mee om te gaan. Wij voelen die emoties, maar wij handelen er niet naar.We voelen dat ze voor ons negatief zijn, ze geven een nare lading aan het geheel. Daarom proberen wij zo open mogelijk in alles te zijn.
Maar dit betekent niet dat ik niet in monogamie geloof. Want zolang die gevoelens van jaloezie en bezitterigheid jullie niet in de weg staan, en jullie daar allebei zekerheid van krijgen van elkaar en er gelukkig van worden om alleen voor elkaar te gaan: go jullie. Want daar draait het toch om, gelukkig zijn. Mono op poly.
[/moraalridder]
Monogamie is daarom helemaal niet verkeerd, ik vind het zelfs heel mooi om te zien als mensen uitsluitend voor elkaar kiezen. Maar waar ik niet tegen kan, is dat het als de norm word aangezien. Monogamie is niet' normaal', het is gewoon de huidige gang van zaken in de huidige maatschappij. Vroeger schommelde het ook tussen monogamie en polygamie, en dat zal het in de toekomst blijven doen. Het hangt compleet van de maatschappij af wat op dat moment als 'normaal' word bekeken.
Ook word polygamie nog steeds verkeerd begrepen door velen, wat ik ook in dit topic kan zien. Het draait niet om zoveel mogelijk seks hebben met anderen. Bij mij draait het erom, dat IK mijn partner NIET wil beperken in van wie hij houd, en met wie hij intiem wilt zijn. Dat is deels omdat ik het egoistisch vind van mezelf om hem daarin te beperken, maar ook omdat ik daarin vrij wil zijn. Ik zou dood ongelukkig worden als ik niet meer van anderen mag houden.
Hierin zijn er natuurlijk wel spelregels, en als iemand zich ongemakkelijk voelt bij de keuze van een ander, dan moet die dat respecteren en zoeken we een oplossing. Het draait om zoveel meer dan seks.
Ik bedoel, mijn vriendengroep is voornamelijk polygaam. Het is ontzettend bevrijdend om te zien dat er niemand jaloers is als die intiem met die knuffelt. Of een kusje geeft. We zitten er verteterd naar te kijken. Wij koesteren gewoon het contact tussen mensen, intimiteit en liefde. Klinkt heel hippieachtig maar zo is het.
En dat betekent niet dat wij geen gevoelens van jaloezie en bezitterigheid voelen, verre van. Wij zijn ook mensen. Maar wij proberen er anders mee om te gaan. Wij voelen die emoties, maar wij handelen er niet naar.We voelen dat ze voor ons negatief zijn, ze geven een nare lading aan het geheel. Daarom proberen wij zo open mogelijk in alles te zijn.
Maar dit betekent niet dat ik niet in monogamie geloof. Want zolang die gevoelens van jaloezie en bezitterigheid jullie niet in de weg staan, en jullie daar allebei zekerheid van krijgen van elkaar en er gelukkig van worden om alleen voor elkaar te gaan: go jullie. Want daar draait het toch om, gelukkig zijn. Mono op poly.
[/moraalridder]
