Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan iemand mij helpen drugsgebruik te herkennen?

Kan iemand mij helpen drugsgebruik te herkennen?

40 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
sannelinders zei:
Ik geloof idd dat MIJN vrienden die naar die feestjes gaan, eerlijk zijn tegen mij.
ZIJN vrienden zou ik idd niet zo gauw geloven.
Klik om te vergroten...
Ah, dat had ik inderdaad verkeerd gelezen.

sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Terecht.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Terecht.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. 2 jaar liegen is zielig. Dan had ie gewoon direct moeten zeggen dat je zijn keuzes moet accepteren en dat jullie anders niet geschikt zijn voor elkaar.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad erg goed beschreven T-men!
Hopen dat TS reageert
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ Wackie

Het is niet het probleem dat hij drugs zou gebruiken of dat ik me zorgen maak om hem en drugs, het gaat er nu puur en alleen om het feit dat hij er mogelijk over zou liegen. Mijn vriend is een verstandige slimme jongen die ongetwijfeld goed weet hoe ver hij wel en niet kan gaan met drugs, maar het gaat alleen om het feit dat hij zegt dat hij het niet doet en dat ik dit ongeloofwaardig vind.
Ik ben het overigens helemaal eens met het feit dat het fout is van mij om mijn vriend te 'testen'. Ik zie alleen echt geen andere mogelijkheid om er achter te kunnen komen of hij wel of geen drugs gebruikt :wink:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die heb ik net uitgelegd toch ?
Als je het zelf een keer gedaan hebt (XTC) zie je het daarna direct bij iemand die je zo goed kent en is het probleem opgelost.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is tegenwoordig de mode om overal en altijd zonnebrillen te dragen. :P
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha, dat is wel waar. toen ik meeging naar een feestje ('s nachts) had ik zelf ook een zonnebril op :$ haha.

@ wackie
hmmmm ja, wie weet is dat dan toch de enige manier...
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is wel een hardstyle feestje he. Daar heeft iedereen een zonnebril op in een donkere zaal
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
clockcable zei:
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is wel een hardstyle feestje he. Daar heeft iedereen een zonnebril op in een donkere zaal
Klik om te vergroten...

Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Misschien draagt ie wel een zonnebril zodat het niet opvalt dat hij niet gebruikt? :tearsofjoy:

Nouja, ik zou zeggen, vertrouw hem. Of probeer het zelf eens zodat je ongeveer weet hoe hij zich voelt en gedraagt mocht ie gebruikt hebben.. Volgende punt is dan, hoe ga jij aan je vriendje uitleggen dat je het wil proberen? :wave:

Denk je trouwens niet dat ie het beste met jou voor heeft? Of hij nou gebruikt of niet, hij zal jou gelukkig willen maken...
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is niet waar, ik ben nog nooit waus geweest op een hardstylefeest. Niet zo generaliseren jij :openmouth:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als jij er verder geen problemen mee heeft als hij wel gebruikt en hij er gewoon open over zou kunnen praten zal hij dat vast wel doen, toch?
Als jij er grote problemen mee zou hebben als hij een keer een pilletje pakt of wat ghb neemt, dan zou hij er eerder over liegen lijkt me.
sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Zo snel gelijk al? Ik zou in zo'n geval heel erg boos zijn, maar het direct uitmaken gaat me een beetje ver, misschien heeft hij er een hele goede reden voor.

Mensen zijn trouwens sneller geneigd te liegen als de situatie ernaar uitziet dat de waarheid niet of moeilijk geaccepteerd zal worden.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...
Valt mee, hardstyle is meer een soort wij-zijn-hardcore-maar-willen-geen-drugs-of-harde-muziek hardcore feesten imo. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
clockcable zei:
. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
Klik om te vergroten...
Mooiboys?
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
clockcable zei:
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...
Valt mee, hardstyle is meer een soort wij-zijn-hardcore-maar-willen-geen-drugs-of-harde-muziek hardcore feesten imo. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
Klik om te vergroten...
Ik zit vol aan de drugs op die feesten jonguh :tearsofjoy:
Ik heb altijd shirts van feesten aan haha :P Je gaat toch geen goede kleding aandoen naar een feest waar je kleding naar de klote gaat van de hoeveelheid zweet die je verliest.
Jaartje nuchter volgehouden :P

Afgelopen weekend toevallig nuchter gegaan haha

Maar even OT.
Ik moet het bijvoorbeeld voor mijn moeder verbergen. Zo neem ik 6 uur voor het einde van het feest ook geen zooi en zorg ik dat ik gelijk naar bed kan wanneer ik thuis kom. Meestal na het slapen zijn de pupillen lekker klein en anders zeg ik gewoon dat het door mijn lenzen komt, :tearsofjoy:
Tegenwoordig ga ik ook niet meer op foto's zonder een zonnebril op terwijl ik het liefste knetterwaus rondloop zonder zonnebril. Puur uit voorzorgsmaatregelen.

Ik denk dat je hem gewoon moet vertrouwen en is het een leugen? Dan zal je hem daar best reden voor hebben gegeven als jullie relatie werkelijk zo open en eerlijk is als jij zegt.
Hoop dat je er wat aan hebt.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
ragnarok zei:
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is niet waar, ik ben nog nooit waus geweest op een hardstylefeest. Niet zo generaliseren jij :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ja, jij draagt daar toch ook geen zonnebril? :P Het ging om het feit dat hij een zonnebril droeg.

clockcable zei:
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...
Valt mee, hardstyle is meer een soort wij-zijn-hardcore-maar-willen-geen-drugs-of-harde-muziek hardcore feesten imo. Allemaal mensen met grote zonnebrillen, g star shirts en new-era petten.
Klik om te vergroten...

Haha, kijk je wel eens rond op hardstylefeesten? Sommige hardstylefeesten waar ik ben geweest waren er bijna net zoveel mensen waus als op bijvoorbeeld Awakenings.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Wackie zei:
Het herkennen van drugs gebruik kun je het beste leren door het zelf een keer te doen.
Klik om te vergroten...

:mrgreen:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beter vertrouw je hem gewoon. Je geeft in je post al aan dat eerlijkheid de basis is van jullie relatie. Ik vind het dan echt supertriest dat je hem hierin niet gelooft.
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hallooooooooo,
ik heb een vraagje!
Mijn vriend gaat veel naar hardstyle feestjes. (Ik over t algemeen niet, niet echt mijn ding)
Al zijn vrienden gebruiken dan (geen idee, maar volgens my zyn ghb en xtc de gebruikelijke drugs op dat soort feestjes), maar hij zegt dat hy dat niet doet en dat hij de enige is.
Dat alleen klinkt alleen een beetje ongeloofwaardig in mijn oren.
We hebben al bijna 2 jaar een relatie, en daarin heeft hij nog nooit gelogen of mij bedrogen.
Hij kan over de stomste dingen nog niet liegen.
Ik geloof hem aan de ene kant helemaal dat hij het niet doet, maar wil niet het naieve vrindinnetje zijn. Hij kan niet tegen mij liegen, ben ik bijna wel van overtuigd. Ik ben er ook van overtuigd dat ik het aan hem zou merken..
Nou heb ik laatst wel een roddel gehoord van een niet echt vertrouwelijke bron, dat mijn vriendje dit wel doet. Nou is deze bron nogal uit op het stoken in onze relatie en heeft al meer verzonnen. Ik zou gewoon graag willen weten hoe ik het aan hem kan merken of hij drugs gebruikt heeft of niet.. Iemand tips? Kan ik missg een eenvoudige selfmade test uitvoeren, om erachter te komen? Ik ben overigens laatst voor het eerst meegeweest naar een feestje en daar was niks aan hem te merken. Als ik vrienden van mij vraag of hij iets doet weten zij dit niet. Is ook logisch want ze zien hem amper dan. Nieeeemand kan mij hier echt antwoord op geven, en zelf kan ik er nooit snel achter komen. Ik zit hier de laatste tijd heeel erg mee en ik praat er ook veel over met mijn vriendje. Maar dit vind ik ook een beetje lullig, aangezien als hij ECHT niks doet, ik er ieeeedere keer maar weer overnieuw over begin. Ik wil gewoon niet aan het lijntje gehouden worden. Eerlijkheid is de basis van een ralatie.


Teenks alvast, hopelijk kan iemand me helpen!
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#20
sannelinders zei:
Ik wil gewoon niet aan het lijntje gehouden worden.
Klik om te vergroten...
hehe :grin:

Maar even OT: Als hij het op af en toe houd kan je het niet aan hem merken als hij nuchter is. Je zal het dus uit moeten vinden op zo'n feestje.
Herkenningspunten:
XTC
Kijk of hij abnormaal grote pupillen heeft
Verdacht vaak water drinken (alhoewel dit ook kan zonder drugs)
Rare trekjes zoals schouders ophalen, nek strekken, malen met zn kaken.

Speed
Na het feest nog relatief energiek en geen slaap
Niks eten/geen honger na het feest

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."