Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan iemand mij helpen drugsgebruik te herkennen?

Kan iemand mij helpen drugsgebruik te herkennen?

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook een paar vrienden die nooit gebruiken, zelfs al zitten wij aan te dringen dat ze gewoon een pilletje moeten nemen :flushed:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heeft hij extreem rode ogen (van de flits van het fototoestel) op die foto's? Of hebben zijn vrienden het meer dan hij?

Wat zijn de redenen die hij aanvoert dat hij niet gebruikt? Als het geloofwaardige redenen zijn en hij is altijd eerlijk geweest, waarom zou hij dan niet eerlijk zijn?

Als hij tijdens dat soort feestjes niet opeens veel knuffelachtiger (geiler?) wordt, niet hele grote pupillen heeft en/of maalt met zijn kaken (scheve bekken) dan lijkt xtc me uitgesloten. Speed merk je inderdaad aan lang wakker blijven (kan bij xtc ook al zo zijn), veel energie hebben en een erg gefocuste doordringende blik in de ogen.

GHB is lastig vast te stellen. Onder invloed van GHB heb je minder balans, waardoor je soms wat wankelt (net als wanneer je dronken bent) maar echt uiterlijke kenmerken kan ik niet bedenken. GHB staat er om bekend dat je het niet met alcohol moet combineren (al wordt dat ook over xtc en speed gezegd). Dus als je vriend gewoonlijk wel veel alcohol drinkt en nu opeens amper, dan gebruikt hij waarschijnlijk wel een drug.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
sannelinders zei:
We hebben al bijna 2 jaar een relatie, en daarin heeft hij nog nooit gelogen of mij bedrogen.
Klik om te vergroten...
Of jij bent er nooit achter gekomen.

sannelinders zei:
Hij kan niet tegen mij liegen, ben ik bijna wel van overtuigd. Ik ben er ook van overtuigd dat ik het aan hem zou merken..
Klik om te vergroten...
Je bent ervan overtuigd. Probleem opgelost, toch?

sannelinders zei:
Ik zou gewoon graag willen weten hoe ik het aan hem kan merken of hij drugs gebruikt heeft of niet.. Iemand tips? Kan ik missg een eenvoudige selfmade test uitvoeren, om erachter te komen?
Klik om te vergroten...
Kauwen, niet slapen, grote doppen of hangende ogen, overdreven vrolijkheid...


sannelinders zei:
Ik ben overigens laatst voor het eerst meegeweest naar een feestje en daar was niks aan hem te merken.
Klik om te vergroten...
Een beetje speed merk je dan ook niet.

sannelinders zei:
Als ik vrienden van mij vraag of hij iets doet weten zij dit niet.
Klik om te vergroten...
Dat geloof jij?

sannelinders zei:
Maar dit vind ik ook een beetje lullig, aangezien als hij ECHT niks doet, ik er ieeeedere keer maar weer overnieuw over begin.
Klik om te vergroten...
En wat als hij wel gebruikt? Blijkbaar heeft hij dan een reden om erover te liegen. Zou je een probleem van zijn gebruik maken?

sannelinders zei:
Ik wil gewoon niet aan het lijntje gehouden worden.
Klik om te vergroten...
Hihi.

sannelinders zei:
Eerlijkheid is de basis van een ralatie.
Klik om te vergroten...
Gelijk heb je, meid.
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#5
hmmmmmmm, ja hij drinkt normaal niet abnormaal veel, maar op zo'n feest drinkt hij meestal een biertje of 2/ 3 misschien. Maar dat doet ie zegt ie, omdat het anders niet vol te houden is, omdat je anders zo lam wordt van alcohol en die feestjes vaak een behoorlijk aantal uren duren..
Op fotos valt niet echt iets te zien.. Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op. Maar niet op alle fotos en dan zijn zijn ogen ook niet abnormaal groot of rood. Sowieso kan ik niet een foto vinden, waarop zijn ogen rood zijn. Hij wordt niet knuffel achtiger of geiler, gelukkig haha. Malen met zijn kaken doet ie niet, geen gefocuste blik, grote pupillen valt moeilijk te zien op fotos en heb ik eerlijk gezegd niet op gelet toen ik mee was naar een feestje.
Hmmmm minder balans.. Hij heeft bij ieder feest vaak wel iemand op zn nek.. Dus wat balans betreft... Mij lijkt dat dat vrij lastig is dan..
Wat best gek is eigenlijk, we hebben het nog nooit echt over de redenen gehad waarom hij niet gebruikt, maar als ik in die buurt moet denken, zegt ie wel dat ie het ook zonder kan en dat het slecht is voor zn gezondheid (hij fitnesst veel en vooral krachttrainingen).
hmmmmm..
Bedankt voor je reactie :grin:!
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ Exceptional Insight

Haha, ja of ik ben er nooit achter gekomen, dat kan natuurlijk ook, maar hij is niet de persoon daarvoor.

Ik geloof idd dat MIJN vrienden die naar die feestjes gaan, eerlijk zijn tegen mij.
ZIJN vrienden zou ik idd niet zo gauw geloven.

Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja he, die zonnebril is wel verdacht he!

hmm ja maar op defqon en decibel en weet ik veel hoe dat allemaal heet is vaak overdag en vaan 's zomers..
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je vriend "testen" is niet iets wat in een gezonde relatie met vertrouwen past volgens mij. En het feit dat jij je er zorgen over maakt doet mij denken dat je niet helemaal open minded en correct geinformeerd tegenover drugs staat.

Het herkennen van drugs gebruik kun je het beste leren door het zelf een keer te doen. Vind je dit een volslagen belachelijk idee ? dood eng ? hoe kom ik erop dat je gif in je lijf zou stoppen ?

Als dat ongeveer is hoe je denkt, dan zit daar het probleem waarschijnlijk. (Vooral als je wel alcohol drinkt, wat toch echt 1 van de ernstigere harddrugs is) Het is prima dat er mensen zijn die de keuze maken zelf geen drugs te gebruiken, alleen de gedachten die er bij een groot deel van het volk achter zit is verre van realistisch.

Nou is het natuurlijk mogelijk dat je vriend idd een van de weinigen is die daar geen drugs gebruiken. Maar stel dat hij dit wel doet of zou willen overwegen. Als jij denkt zoals ik hierboven omschrijf, dan zal hij begrijpen dat een gesprek erover onmogelijk is en dat hij maar 2 keuzes heeft, liegen, of niet doen wat hij eigenlijk gewoon zou willen doen. Beiden gaat fout op de lange duur.

Dus als je wil weten of je vriend drugs gebruikt, lees dan eerst eens in over drugs, ga eventueel praten met mensen die er echt verstand van hebben. Nee, je hoeft niet te vertrouwen op ons van het drugsforum, ga eventueel naar de verslavingsinstanties, al zullen ze de risicos van drugs niet ontkennen, ook zij zullen je zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken over een vriendje die af en toe drugs gebruikt op feesten. Voor een gemakkelijk en toegankelijke manier om bij die mensen terecht te komen, kijk op http://www.drugs-test.nl, zoek een plaats bij jou in de buurt en ga er eens heen. Ook zonder dat je drugs te testen hebt zijn die mensen zeker in voor een gesprekje over drugs.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
sannelinders zei:
Ik geloof idd dat MIJN vrienden die naar die feestjes gaan, eerlijk zijn tegen mij.
ZIJN vrienden zou ik idd niet zo gauw geloven.
Klik om te vergroten...
Ah, dat had ik inderdaad verkeerd gelezen.

sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Terecht.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Terecht.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. 2 jaar liegen is zielig. Dan had ie gewoon direct moeten zeggen dat je zijn keuzes moet accepteren en dat jullie anders niet geschikt zijn voor elkaar.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad erg goed beschreven T-men!
Hopen dat TS reageert
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#12
@ Wackie

Het is niet het probleem dat hij drugs zou gebruiken of dat ik me zorgen maak om hem en drugs, het gaat er nu puur en alleen om het feit dat hij er mogelijk over zou liegen. Mijn vriend is een verstandige slimme jongen die ongetwijfeld goed weet hoe ver hij wel en niet kan gaan met drugs, maar het gaat alleen om het feit dat hij zegt dat hij het niet doet en dat ik dit ongeloofwaardig vind.
Ik ben het overigens helemaal eens met het feit dat het fout is van mij om mijn vriend te 'testen'. Ik zie alleen echt geen andere mogelijkheid om er achter te kunnen komen of hij wel of geen drugs gebruikt :wink:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die heb ik net uitgelegd toch ?
Als je het zelf een keer gedaan hebt (XTC) zie je het daarna direct bij iemand die je zo goed kent en is het probleem opgelost.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is tegenwoordig de mode om overal en altijd zonnebrillen te dragen. :P
s
sannelindersLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha, dat is wel waar. toen ik meeging naar een feestje ('s nachts) had ik zelf ook een zonnebril op :$ haha.

@ wackie
hmmmm ja, wie weet is dat dan toch de enige manier...
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is wel een hardstyle feestje he. Daar heeft iedereen een zonnebril op in een donkere zaal
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
clockcable zei:
Exceptional Insight zei:
sannelinders zei:
Hij heeft ook wel vaak een zonnebril op, valt me ineens op.
Klik om te vergroten...
Busted.
Klik om te vergroten...
Het is wel een hardstyle feestje he. Daar heeft iedereen een zonnebril op in een donkere zaal
Klik om te vergroten...

Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Misschien draagt ie wel een zonnebril zodat het niet opvalt dat hij niet gebruikt? :tearsofjoy:

Nouja, ik zou zeggen, vertrouw hem. Of probeer het zelf eens zodat je ongeveer weet hoe hij zich voelt en gedraagt mocht ie gebruikt hebben.. Volgende punt is dan, hoe ga jij aan je vriendje uitleggen dat je het wil proberen? :wave:

Denk je trouwens niet dat ie het beste met jou voor heeft? Of hij nou gebruikt of niet, hij zal jou gelukkig willen maken...
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rabbithole zei:
Ja, omdat iedereen waus is daar. :grin:
Klik om te vergroten...


Dat is niet waar, ik ben nog nooit waus geweest op een hardstylefeest. Niet zo generaliseren jij :openmouth:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als jij er verder geen problemen mee heeft als hij wel gebruikt en hij er gewoon open over zou kunnen praten zal hij dat vast wel doen, toch?
Als jij er grote problemen mee zou hebben als hij een keer een pilletje pakt of wat ghb neemt, dan zou hij er eerder over liegen lijkt me.
sannelinders zei:
Als hij vanaf het begin al gebruikt en hij zou het vanaf het begin gezegd hebben, zou ik er geen probleem mee gehad hebben.. Als ik er nu achter zou komen dat hij al 2 jaar daar over liegt zou ik het uitmaken ja.
Klik om te vergroten...
Zo snel gelijk al? Ik zou in zo'n geval heel erg boos zijn, maar het direct uitmaken gaat me een beetje ver, misschien heeft hij er een hele goede reden voor.

Mensen zijn trouwens sneller geneigd te liegen als de situatie ernaar uitziet dat de waarheid niet of moeilijk geaccepteerd zal worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."