Zeepbel zei:
Ik kom net uit een relatie van ongeveer iets meer dan een half jaar.
We gebruikten alle 2 Heroine. Ik ben nu 2 weken clean, en heb geen contact meer met mijn ex-lief.
Mijn antwoord op jouw vraag is: neen. Want door drugs leef je in een andere realiteit, en ook je denken en gevoelens zijn niet 'nuchter'. Ergens vind ik het alsof je niet helemaal eerlijk bent. Want dat doet die drugs nu eenmaal met je..
De drugs heeft ook mijn relatie uiteindelijk verkloot. Dus nogmaals, ik zeg Neen
Greetz Zeepbel.
Het lijkt mij dat al ruimschoots bewezen is dat het niet waar is wat jij daar stelt.
Om voorbeelden te nemen.
Er zijn plenty relaties waarvan 1 persoon rookt en de ander niet.
Ook als beide roken zal dat niet een factor van belang zijn bij de bestendigheid van de relatie.
We hebben het hier over drugs en een verslaving.
Bij alcohol zie je dat bij recreatief gebruik er geen probleem behoeft te zijn.
Als er sprake is van een verslaving zie je dat het vaak wel problemen oplevert.
Bij Blowen zie je dat het ook niet noodzakelijk een probleem hoeft op te leveren.
Bij gebruik van LSD zie je ook dat het geen probleem behoeft op te leveren.
Bij zwaar verslavende middelen welke ook nog een zwaar financiële belasting blijken te zijn zie je dat het al snel een probleem gaat opleveren.
Bij Coke zie je dat het omdat het a duur is en b ego vergrotend is problemen oplevert.
Je kan dus niet stellen dat gebruik in een relatie niet kan.
Het kan prima.
Factoren van belang zijn echter openheid.(of beter nog gelijkheid.)
Als er sprake is van verslaving en het is slecht 1 van de partners welke gebruikt zal het moeilijker zijn.
Zeker als er dan sprake is van een middel welke zwaar verslavend duur en/of ego vergrotend is.