Exceptional Insight zei:
Drientje zei:
Persoonlijk onderscheid ik mijzelf niet van de dieren
Seriously? Bescheidenheid siert de mens, maar ik beschouw mezelf toch wel wat verder ontwikkeld dan de gemiddelde chihuahua die de stront van het hondje van de buren opvreet.
Maar het feit dat de mens het eten van stront veroordeeld, maakt die chihuahua net beter naar mijn mening. Want dieren zijn niet gebonden door gedragsregels, vooroordelen afkomstig uit propaganda, televisie, wetten gebasseerd op wetten gebasseerd op wetten gebasseerd op wetten die geschreven werden door een dronken euforische generaal die even het volk wou pesten met regels die op niets slaan.
Ik probeer gewoon mijn punt duidelijk te maken; algemeen aanvaarde en culturele gedragsregels en morele waarden, godsdienst etc etc kan je verder ontwikkeld noemen, maar anderzijds vind ik dat al die zaken ons hebben beïnvloed, in evenveel goede dan niet goede zaken.
Mensen zijn bevooroordeeld, hebben een reden nodig voor élk onverklaarbaar fenomeen terwijl bepaalde dingen nu eenmaal niet te verklaren ZIJN, en als het niet op een boek of een computer of meetapparatuur of whatever kan bestaat het niet en kan je de boom in. Wat iets ofwat afwijkt wordt veroordeeld, puur enkel en alleen door invloeden. Waarom zijn travestieten vies en is de excentrieke kunstenares van rechtover een schande voor de buurt? Omdat mama het zei.
Dieren daarentegen oordelen niet. Volgen de flow, hebben respect voor elkaar, hebben genetische gedragingen maar kunnen niet beïnvloed worden door eeuwigzeikende mensen. Wij mensen noemen ons vrij, terwijl ik niets zoveel gevangen vind dan vooroordelen. De mens voelt zich zó superieur, terwijl ze zo gebonden zijn aan alles. Jouw chihuahua is de enige die jou nooit zou oordelen, aan jou gebonden is, maar toch z'n eigen, rustige, niet egocentrische rassoort blijft...
Dit is wat ik vind over jouw stelling in die post. Natuurlijk denkt iedereen er uiteindelijk hetzelfde over, maar ik ben persoonlijk veel liever de hond die de andere hond z'n stront opeet, dan de mens die zich niet eens afvraagd WAAROM hij die ene vreemde man in de stad graag uitlacht met z'n overontwikkelde hangvriendjes.
![:hearteyes:]()
Vage filosofische meningen verstaanbaar proberen maken is een fulltime job, die hopelijk niet grandioos hard faalt
*inzetelgeplof*