Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpen relaties en/of fuckbuddies

Open relaties en/of fuckbuddies

238 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo'n onevenredige relatie kan best hoor, als je er allebei tevreden mee bent! Zo ken ik een getrouwd koppel waar de man gelukkig is met zijn vrouwtje maar hij gunt het haar wel om een andere relatie te hebben. Dit is dus echt niet zo gek hoor, zolang het sleutelwoord wel eerlijkhei/communicatie blijft kan zoiets best als je er allebei gelukkig van word. Die vrouw is erg gelukkig met haar tweede partner en haar man is gelukkig om zijn vrouw zo blij te zien en hun relatie word er ook beter van.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou het ook een onredelijke eis/vraag van mezelf vinden. 'Jij mag niet met anderen, ik wel' - dat is toch gewoon oneerlijk? Als mijn vriendin daar, uit liefde en uit begrip voor mij, daar toch mee zou instemmen, zou ik me schuldig voelen t.o.v. haar omdat ik me niet kan voorstellen dat ze zoiets zonder pijn doet.

En mezelf constant schuldig voelen omdat ik zoiets heb gevraagd van mijn vriendin en ze er nog in meegegaan is ook, is ook niet wat ik wil. Oftewel: tenzij er echt vrouwen bestaan die zich zonder wroeging kunnen vinden in zo'n ongelijke situatie, moet ik dus gewoon mijn eigen behoeften blokkeren/veranderen...Of ik heb nog niet 'die ene speciale vrouw' gevonden die mij wel volledig bevredigt of ik ben gewoonweg niet geschikt voor het hebben van een relatie volgens westerse waarden (waar is die goede oude haremtijd? :grin: ).
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Ik denk dat er achter de schermen de nodige ruzies aan vooraf zijn gegaan hoor. Kan me niet voorstellen dat iemand vrijwillig met zoiets akkoord gaat.
Klik om te vergroten...

Kan, gaan er achter veel normale relaties ook niet de nodige ruzies vooraf voor je een stabiele relatie hebt? Dat is mijn ervaring in ieder geval vooral als je gaat samenwonen moet je echt even aan elkaar wennen.

Maar ik vind het geen aanname die je kan maken om er van uit te gaan dat daar ruzies aan vooraf zijn gegaan. En ze zijn er allebei vrijwillig akkoord mee gegaan, zelfs de man. Zoiets is heel moeilijk in te beelden tot je die mensen zelf ontmoet hebt.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
DeepPurple zei:
Thnx voor je antwoord maar je begrijpt me verkeerd. Aan seks ontbreekt het me niet, zij heeft vaker zin dan ik zelfs! En de seks is ook heel fijn en er is nog genoeg ruimte voor nieuwe belevingen. Als er ooit een probleem komt met betrekking tot de hoeveelheid seks die we hebben, dan zal het eerder zijn dat zij merkt dat zij meer/vaker zin heeft dan ik.

Ikzelf merk juist, en dat heb ik niet alleen bij haar maar ook in eerdere relaties, dat ik gewoon niet tevreden ben met maar één vrouw. Terwijl ik wel oprecht houd van haar, net zoals mijn liefde in eerdere relaties ook oprecht was. Het is een beetje wat Kluun in zijn boeken beschreef (niet dat ik hem als excuus wil aangrijpen, hooguit als verklaring): monogamie bevredigt niet, ondanks ware verliefdheid.

In de aanloop naar onze relatie, vond ik het heel spannend met haar en was de seks fantastisch. Nu is de seks voor mij vooral een bevestiging van onze wederzijdse gevoelens, een bezegeling. Maar de spanning, de nieuwigheid, de nieuwsgierigheid ook, die mis ik.
Klik om te vergroten...
Ik kan me in die uitleg wel vinden.

Als je al een tijd samen bent is de nieuwigheid er wel af ja. Mannen zijn per definitie ook minder monogaam dan vrouwen (toch de evolutionaire drang om zaad te verspreiden?). Vrouwtjes dieren zorgen in de wilde natuur ook voor de kinderen en het mannetje is meestal verder niet betrokken bij de opvoeding van het kroost. Nu hebben mensen het zichzelf een beetje moeilijk gemaakt door zich zo ver door te ontwikkelen dat we met ons allen nu zijn waar we zijn en is het idee van gescheiden taken voor mannenmensen en vrouwenmensen (al dan niet opgelegd door instanties zoals de kerk) een behoorlijk stuk ingewikkelder geworden dan de rest van de flora en fauna.

Persoonlijk onderscheid ik mijzelf niet van de dieren en zou ik er ook niet zo veel moeite mee hebben als mijn partner ergens anders de spanning ging zoeken. De ingezette tendens in de jaren 50 tot 70, de emancipatie van de vrouw en de geluiden van vrije liefde zijn toch nog steeds niet bij iedereen doorgedrongen blijkbaar.

Je zult toch echt met haar een gesprek aan moeten knopen. Alleen dan kom je er achter hoe zij dit soort dingen ervaart.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
wow wat een heerlijke mening drientje!
ik denk hetzelfde .... openheid, maar wel eerlijkheid :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drientje zei:
Persoonlijk onderscheid ik mijzelf niet van de dieren
Klik om te vergroten...
Seriously? Bescheidenheid siert de mens, maar ik beschouw mezelf toch wel wat verder ontwikkeld dan de gemiddelde chihuahua die de stront van het hondje van de buren opvreet.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
Drientje zei:
Persoonlijk onderscheid ik mijzelf niet van de dieren
Klik om te vergroten...
Seriously? Bescheidenheid siert de mens, maar ik beschouw mezelf toch wel wat verder ontwikkeld dan de gemiddelde chihuahua die de stront van het hondje van de buren opvreet.
Klik om te vergroten...

Niet iedereen is zo geweldig als jij he? :sunglasses:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Irezz zei:
[...]
Klik om te vergroten...
WOW! Volgens mij eat Irezz da poo poo!

[youtube]NN8sa2Hu5yE&feature=fvst[/youtube]
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
tomz0r zei:
Exceptional Insight zei:
Drientje zei:
Persoonlijk onderscheid ik mijzelf niet van de dieren
Klik om te vergroten...
Seriously? Bescheidenheid siert de mens, maar ik beschouw mezelf toch wel wat verder ontwikkeld dan de gemiddelde chihuahua die de stront van het hondje van de buren opvreet.
Klik om te vergroten...

Niet iedereen is zo geweldig als jij he? :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Dat blijkt.
M
Muse24Lid
01-01-2024, 00:00
#10
vode zei:
Muse24 zei:
Maar jij moet niet bepalen voor hun dat hun relaties geen waarde hebben. :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Wilde er zeker geen stempeltje op plakken! k Probeerde mijn gevoel erbij uit te leggen. Maar t was niet mn bedoeling daarmee te concluderen dat mensen die het anders doen, dan geen waardevolle relatie(s) hebben.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Drientje zei:
Persoonlijk onderscheid ik mijzelf niet van de dieren
Klik om te vergroten...
Seriously? Bescheidenheid siert de mens, maar ik beschouw mezelf toch wel wat verder ontwikkeld dan de gemiddelde chihuahua die de stront van het hondje van de buren opvreet.
Klik om te vergroten...

Maar het feit dat de mens het eten van stront veroordeeld, maakt die chihuahua net beter naar mijn mening. Want dieren zijn niet gebonden door gedragsregels, vooroordelen afkomstig uit propaganda, televisie, wetten gebasseerd op wetten gebasseerd op wetten gebasseerd op wetten die geschreven werden door een dronken euforische generaal die even het volk wou pesten met regels die op niets slaan.
Ik probeer gewoon mijn punt duidelijk te maken; algemeen aanvaarde en culturele gedragsregels en morele waarden, godsdienst etc etc kan je verder ontwikkeld noemen, maar anderzijds vind ik dat al die zaken ons hebben beïnvloed, in evenveel goede dan niet goede zaken.
Mensen zijn bevooroordeeld, hebben een reden nodig voor élk onverklaarbaar fenomeen terwijl bepaalde dingen nu eenmaal niet te verklaren ZIJN, en als het niet op een boek of een computer of meetapparatuur of whatever kan bestaat het niet en kan je de boom in. Wat iets ofwat afwijkt wordt veroordeeld, puur enkel en alleen door invloeden. Waarom zijn travestieten vies en is de excentrieke kunstenares van rechtover een schande voor de buurt? Omdat mama het zei.
Dieren daarentegen oordelen niet. Volgen de flow, hebben respect voor elkaar, hebben genetische gedragingen maar kunnen niet beïnvloed worden door eeuwigzeikende mensen. Wij mensen noemen ons vrij, terwijl ik niets zoveel gevangen vind dan vooroordelen. De mens voelt zich zó superieur, terwijl ze zo gebonden zijn aan alles. Jouw chihuahua is de enige die jou nooit zou oordelen, aan jou gebonden is, maar toch z'n eigen, rustige, niet egocentrische rassoort blijft...
Dit is wat ik vind over jouw stelling in die post. Natuurlijk denkt iedereen er uiteindelijk hetzelfde over, maar ik ben persoonlijk veel liever de hond die de andere hond z'n stront opeet, dan de mens die zich niet eens afvraagd WAAROM hij die ene vreemde man in de stad graag uitlacht met z'n overontwikkelde hangvriendjes.
:hearteyes: Vage filosofische meningen verstaanbaar proberen maken is een fulltime job, die hopelijk niet grandioos hard faalt
*inzetelgeplof*
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja want in de dierenwereld wordt er nooit eentje afgestoten van de groep
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dieren hebben ook geen relaties. Dus het is gewoon een domme vergelijking.
Zonder relatie blijft niemand trouw aan 1 iemand.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zwanen hebben relaties, net zoals dolfijnen en enkele apensoorten. Zij zijn monogaam en hebben hun hele leven dezelfde partners. Er zijn er vast nog meer maar die weet ik niet zo snel.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#15
dus dan slaat de vergelijking van mensen en dieren in een topic over polygame relaties al helemaal nergens meer op?
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lyst zei:
@Vode: thank you :)

@ De vraag, waarom zo veel: nou... dit is MIJN antwoord, weet niet hoe de rest van multifucking nederland er over denkt, maar voor wat het waard is:

1 ik verveel me nogal snel, nu blijft het spannender / meer afwisseling, al mijn fuckbuddy's zijn fijn in bed (anders worden het geen fuckbuddys maar blijven het one-night-stands :grin: ) maar ieder heeft zo wel haar/zijn specialiteiten. Ik geniet graag van al deze specialiteiten, maar ben ook weer niet zo veeleisend dat ik verwacht dat er ooit iemand voorbij komt die AL deze specialiteiten in zich heeft.
Alhoewel.... als die wel blijkt te bestaan en ik die ooit tegenkom, zwaai ik de rest van mijn fuckbuddy's vriendelijk uit en ga ik op 1 knie voor dit exemplaar :hearteyes:

2: misschien moet je voor de gein op google ofzo eens "swingen" intypen... lekker lezen !!! :sunglasses: :wave:
Klik om te vergroten...
Oke, snap je punt enigszins. En ongetwijfeld heeft ieder zo zijn kunnen, of 'specialiteiten' of hoe je het wilt noemen. Of dat nou puur fysiek is of wat je kunt met dat fysiek. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat al deze specialiteiten even zwaar wegen. Of dat er niet één of twee uitblinken. Dat dus.

Maargoed, ik ben sowieso altijd monogaam geweest en ben ook van plan dit zo te houden. Zelfs een trio met twee vrouwen spreekt me niet aan. Imagine..
d
dreamgirlLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het Swingers leven is een manier van leven die voor de één het perfekte is en voor een ander een leven is waar je niet aan moet denken.

Wij kunnen het niet meer wegdenken en doen het al ruim 18 jaar, en dan gewoon met een ander swingersstel of trio dat kan ook.

Heerlijk wappie daten, en jaloezie kennen we niet, genieten als je partner geniet ook van een ander.

Maar 1 tip doe het niet om je relatie te redden met extra spanning, om te gaan swingen ( daten met anderen) moet je juist een heel erg sterke relatie hebben en ook duidelijke afspraken onderling hebben, van tot hoe ver en wat wel en wat niet.

We hebben ook al heel wat mensen meegemaakt waar het uiteindelijk wel fout ging, er blijft altijd een bepaald risico dat je uiteindelijk toch eens verliefd kan worden.

Groetjes ...
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#18
dreamgirl zei:
We hebben ook al heel wat mensen meegemaakt waar het uiteindelijk wel fout ging, er blijft altijd een bepaald risico dat je uiteindelijk toch eens verliefd kan worden.

Groetjes ...
Klik om te vergroten...

is het niet zo dat er zowiso veel relaties stuk gaan op de langere termijn? Is m.i. niet perse iets wat bij swingers hoort, maar eerder bij de 'moderne'tijd.
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mensen verklaren me voor gek. dat ik een keertje met een vrouwlijke collega mee naar huis ben gegaan, een spelletje gespeeld, en de volgende dag geen relatie, maar weer collega's zijn?

De werk relatie was er erg op verbeterd. geen spanningen meer tussen ons. Die waren we die ene avond kwijt.
De baas kon er alleen maar hard om lachen, toen die het hoorde van mijn andere collega.
t
tremLid
01-01-2024, 00:00
#20
niets is zo mooi (of lelijk) als het lijkt
'fuckbuddies' hebben lijkt geweldig en dat is het vaak ook (vooral in het begin, net als drugs)
maar daarna echt niet meer...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."