Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums30+ zijn die er eigenlijk?

30+ zijn die er eigenlijk?

97 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben gaan gebruiken uit zelfmedicatie.Natuurproducten zijn heroïne en cocaïne ook en wiet.
Wat valt onder een natuurproduct en wat niet.Haha (lol)
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben 34 :grin: en best happy ermee ook nog, haha, maar vind het dan wel weer altijd leuk als ik jonger wordt geschat, dat dan weer wel :wink:
f
franxLid
01-01-2024, 00:00
#3
WeirdyBeardy zei:
franx zei:
Waarom is je gebruik beperkt tot paddo en wiet?
Gebruik je uit medische redenen of is het zo gewoon voldoende?
Klik om te vergroten...
Het zijn natuurproducten, dat "voelt" voor mij wat beter. Dat ze ook nog eens op een legale manier te verkrijgen zijn is natuurlijk ook prettig :grin:
Mijn vrindin is ook tamelijk anti-drugs, dus andere producten zijn wat moeilijk te verkopen thuis. Ben wel eens benieuwd wat bepaalde andere stoffen met je doen, vooral XTC en LSD. Maarja heb ook niet zo veel zin om het illegale circuitje op te zoeken dus ik vind het allemaal eigenlijk wel prima zo :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik snap je helemaal.
Maar zo te lezen heb je een prima balans gevonden.
De natuurlijke producten zoals dmt en mescaline voelen inderdaad anders aan.
Pas bij (of na) LSD komt er qua gevoel een omslagpunt. Althans zo ervaar ik dat.
f
franxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Missyy23 zei:
Ben 34 :grin: en best happy ermee ook nog, haha, maar vind het dan wel weer altijd leuk als ik jonger wordt geschat, dat dan weer wel :wink:
Klik om te vergroten...

Jonger geschat worden is natuurlijk altijd fijn :) welcome to de 30+ club.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#5
franx zei:
Missyy23 zei:
Ben 34 :grin: en best happy ermee ook nog, haha, maar vind het dan wel weer altijd leuk als ik jonger wordt geschat, dat dan weer wel :wink:
Klik om te vergroten...

Jonger geschat worden is natuurlijk altijd fijn :) welcome to de 30+ club.
Klik om te vergroten...

Thnx :wink: maar heb denk ik in mn add-bui weer 's te vluchtig gelezen en gereageerd, ben wel 30+ maar geen psychonaut, haha, dus hoor er niet bij denk ik dan :cry:
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben 53 en ben benieuwd of er meer bejaarden jongeren zijn op dit forum.
H
HazekeesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben zelf 19 en ken in mijn eigen omgeving enkel 30+ers die in hun 'jeugd' drugs hebben gedaan, moet eerlijk zeggen zou graag eens trippen met een ouder persoon, lijkt me weer een andere ervaring.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#8
Missyy23 zei:
Thnx :wink: maar heb denk ik in mn add-bui weer 's te vluchtig gelezen en gereageerd, ben wel 30+ maar geen psychonaut, haha, dus hoor er niet bij denk ik dan :cry:
Klik om te vergroten...

Wees niet bang:

franx zei:
Misschien ook handig om mijn vraag wat ruimer te stellen en het woord psychonauten (wat idd eenzijdig is) te vervangen door euh.. poly-drugsgebruikers.
Klik om te vergroten...

Ook jij hoort er dus bij.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Whoehoe :rock: haha
f
franxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hazekees zei:
Ben zelf 19 en ken in mijn eigen omgeving enkel 30+ers die in hun 'jeugd' drugs hebben gedaan, moet eerlijk zeggen zou graag eens trippen met een ouder persoon, lijkt me weer een andere ervaring.
Klik om te vergroten...

We doen niet aan leeftijdsdiscriminatie hoor :)
f
franxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bbcarla zei:
Ik ben gaan gebruiken uit zelfmedicatie.Natuurproducten zijn heroïne en cocaïne ook en wiet.
Wat valt onder een natuurproduct en wat niet.Haha (lol)
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf ook in deze wereld terecht gekomen (remedie tegen clusterhoofdpijnen) en na veel inlezen en experimenteren ben ik van medicinaal naar recreatief gegaan. Nu is wijs gebruik al jaren en met plezier een vast onderdeel van onze lifestyle.
Clusterhoofdpijnen heb ik niet meer of hoogst zelden.
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#12
franx zei:
Bbcarla zei:
Ik ben gaan gebruiken uit zelfmedicatie.Natuurproducten zijn heroïne en cocaïne ook en wiet.
Wat valt onder een natuurproduct en wat niet.Haha (lol)
Klik om te vergroten...

Ik ben zelf ook in deze wereld terecht gekomen (remedie tegen clusterhoofdpijnen) en na veel inlezen en experimenteren ben ik van medicinaal naar recreatief gegaan. Nu is wijs gebruik al jaren en met plezier een vast onderdeel van onze lifestyle.
Clusterhoofdpijnen heb ik niet meer of hoogst zelden.
Klik om te vergroten...
Ja herkenbaar,haha,eigenlijk zijn we de pioniers van de farmaceutische industrie op dit gebied.
We hadden er een patent op moeten maken hihi lol
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#13
curiouscouple zei:
42 & 43,stil curious........

We zijn pas gestart toen we echt verstandig en volwassen waren...... een jaar of 4 geleden :grin:
Klik om te vergroten...


Das toevallig, ik ben toen begonnen met "spul", 11 maart 2011. :grin:
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leg "verslaafden" even uit :wink:[/quote]
Mensen die geen controle over hun gebruik hebben.Afhankelijk ervan zijn om te functioneren in het dagelijks leven.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bbcarla zei:
Skirre zei:
Leg "verslaafden" even uit :wink:
Klik om te vergroten...
Mensen die geen controle over hun gebruik hebben.Afhankelijk ervan zijn om te functioneren in het dagelijks leven.
Klik om te vergroten...
Op één of andere manier vind ik het woord "verslaafd(en)" altijd zo'n naar woord. Maar goed, los daarvan: verslaafd betekent niet dat je er geen controle (meer) over hebt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat vind jij dan het verschil tussen verslaafd en afhankelijk?
B
BbcarlaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Afhankelijkheid is een beter woord ervoor.
Ik heb meer moeite als mensen het woord junk gebruiken bij drugs verslaafden.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Nouja, officieel heb je middelenmisbruik en middelenafhankelijkheid en dat is wel een duidelijk verschil.
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bbcarla zei:
Afhankelijkheid is een beter woord ervoor.
Ik heb meer moeite als mensen het woord junk gebruiken bij drugs verslaafden.
Klik om te vergroten...

Je kan afhankelijk zijn maar niet verslaafd. Je kan ook verslaafd zijn maar niet afhankelijk. Of allebei wel of niet. Je kan drugs misbruiken zonder verslaafd te zijn, etc, etc.

Beetje flauw misschien, maar woorden hebben een gevoelswaarde en een betekenis. DIe gevoelswaarde verschilt per persoon en is niet altijd rationeel, de betekenis staat gewoon in alle woordenboeken hetzelfde.

Dus als je moeite hebt met het woord junk (moet junkie zijn, die junk/rommel gebruikt) als dat wordt gebruikt om drugsverslaafden mee aan te duiden, dan kan dat wel voor jou zo zijn, maar in feite is de betekenis van junkie "drugsverslaafde" of "heroineverslaafde" en het is daarom in feite niet nodig dat je er moeite mee hebt.

Dat gezegd hebbende, ik begrijp het wel volkomen :)

Al zal nooit iemand van zichzelf zeggen: ik ben een adrenalineverslaafde, maar er zijn er zat die zichzelf een adrenalinejunkie noemen. Want dat klinkt stoerder...

Dus. Dit kan ook wel eventjes copy paste naar de afdeling "Lekker Belangrijk".
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#20
Check. Maar ik vermoed dat de OP inmiddels veertiger is of bijna :)

Ik getuig overigens bij deze van het feit dat veel van mijn leeftijdgenoten nog wel eens wat nemen, maar dat wordt een stuk minder vaak gedaan en een stuk minder openlijk zodra de mensen kinderen krijgen, gelukkig. Maar een keer een weekendje weg boeken en dan aan de kinderloos gebleven figuren de opdracht geven effe wat te regelen... Want die hebben tenslotte nog wel de nummers van vroeger, nietwaar? Als je dan uitlegt dat alles tegenwoordig met de post wordt bezorgd...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."