Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEchte liefde of toch....

Echte liefde of toch....

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Respect Erik hoe jij met haar omgegaan bent en gaat.
Zoals Technora al aangeeft zullen er weinig jongens zijn die zoveel op energie in relatie gebied steken bij iemand die verslaafd is aan wit en bruin.
Ik ben ook van mening dat verslaafden mensen veel van iemand kunnen houden, maar ik ben inderdaad ook bang dat de coke of heroine altijd op nummer een zal blijven staan. Ze zijn en blijven immers verslaafd, ook als ze verliefd op iemand zijn.
Of ze op jou of op je geld / huisvestiging etc uit is is moeilijk te zeggen. Dat is een antwoord waar je naar moet gissen en daar kun je dus misschien beter niet over nadenken. Er is maar 1 iemand die dit echt weet, en of je dit antwoord momenteel zult krijgen blijft de grote vraag.
Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komt het wel goed denk ik in de toekomst, maar ik zou me er niet alleen maar op spitsen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pffff das shit voor je. Als onschuldige en goed bedoelde jongen krijg je opeens 8 agenten voor je deur!
Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Je verdient beter!

Sterkte
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Respect Erik hoe jij met haar omgegaan bent en gaat.
Zoals Technora al aangeeft zullen er weinig jongens zijn die zoveel op energie in relatie gebied steken bij iemand die verslaafd is aan wit en bruin.
Ik ben ook van mening dat verslaafden mensen veel van iemand kunnen houden, maar ik ben inderdaad ook bang dat de coke of heroine altijd op nummer een zal blijven staan. Ze zijn en blijven immers verslaafd, ook als ze verliefd op iemand zijn.
Of ze op jou of op je geld / huisvestiging etc uit is is moeilijk te zeggen. Dat is een antwoord waar je naar moet gissen en daar kun je dus misschien beter niet over nadenken. Er is maar 1 iemand die dit echt weet, en of je dit antwoord momenteel zult krijgen blijft de grote vraag.
Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komt het wel goed denk ik in de toekomst, maar ik zou me er niet alleen maar op spitsen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je complimenten!
Intussen heeft ze zich weer gemeld. Ze had even behoefte om even op adem te komen en te wennen aan de nieuwe situatie. Deze ging voor haar toch eventjes iets te turbulent dan verwacht. Ze heeft ook weer een zak met kleren meegenomen, wat duidt op het feit dat ze het echt meent, en samen met mij een toekomst op wil bouwen. Om eerlijk te zijn stond ik gisteren echt te shaken als een klein kind dat zich lam geschrokken was toen ze belde. Eerlijk gezegd had ik de hoop al opgegeven dat ze mij überhaupt nog zou bellen, vooral omdat ze het hele weekend, en maandag de hele dag de telefoon had uitstaan. Nu is het enkel en alleen nog maar een kwestie van afwachten of ze het ook echt meent of niet. Hoewel ik van dat laatste eigenlijk geen angst hoef te hebben omdat ik van heel veel mensen om haar heen hoor dat ze echt verliefd is op mij.
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#4
TechNora zei:
Heftig verhaal man.... Klasse dat je zoveel energie en tijd in haar stopt, dat laat wel zien dat het van jou kant duidelijk wel echte liefde is, er zijn maar weinig mensen die met een verslaafde kunnen/willen leven...
Toen ik je verhaal las zat ik steeds te denken: wat is eigenlijk echte liefde? In mijn ogen is het geen uitzondering dat mensen bij elkaar zijn, om de simpele reden dat het wel lekker makkelijk is. Of in ieder geval beter is met iemand, dan alleen. Triest inderdaad, maar ik zie het in mijn omgeving veel gebeuren.
Nu is het dus voor veel mensen sowieso al lastig om uit te maken of iets echte liefde is, in jouw geval lijkt het me nog een stuk moeilijker. Persoonlijk denk ik dat verslaafden zeker in staat zijn om van iemand te houden, maar als het er echt op aankomt staat het middel op nummer 1... Dat is erg pijnlijk, maar doet in principe niks af aan het niveau van liefde.
Toch raad ik je aan om wat afstand van haar te nemen, emotioneel gezien. Het is niet gezond voor jou om je teveel in haar wereld en problemen te storten. Je moet ervoor zorgen dat jij de hoofdrolspeler blijft in je eigen leven.

Pffff, lastig...... heel veel sterkte ermee........
Klik om te vergroten...
Het middel (spul) staat inderdaad op de eerste plaats, meer een gedeelde eerste plaats. Automatisch stort je je in een relatie met een "verslaafde" toch ook een beetje in haar wereldje en problemen. Nu is dat niet verkeerd, als je er maar mee kunt omgaan, en afstand neemt van haar beslissingen die haar in problemen kunnen brengen. Het enige wat je in zo'n geval kunt doen is haar steunen en samen zoeken naar een oplossing, waarbij het vaak om geld gaat. Geld dat je veelal na investering niet meer terugziet. Maar in het geval van een liefdesrelatie doe je zulke dingen. Ik blijf zeer zeker hoofdrolspeler in mijn eigen wereld. Als is het een wereld die je op gezette tijden moet delen met dat ene wereldje van je partner. Daarom zeg ik dan ook altijd: Maakt niet uit wat jij doet, het is jouw feestje.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste Eric,
Ik bewonder je dat je de moed en kracht hebt om dat meisje te willen helpen en steunen. Je moet haar echt wel graag zien. Want een relatie aangaan met iemand die verslaafd is aan wit en bruin is niet zo evident. Zo'n verslaafde kan zeker van iemand houden maar ik vrees dat de dope voor haar toch nog belangrijker is op dit moment.
Ik vraag me af hoelang jij dit zult volhouden als ze enkel zegt van te willen stoppen, maar geen pogingen onderneemt. Het is gemakkelijk om te zeggen "ik wil ervanaf", maar om echt te stoppen, dat is een ander verhaal.
Ik zeg dit omdat toen ik zelf bruin en wit gebruikte, ik ook veel zei dat ik ermee wou stoppen. Maar stoppogingen kwamen er niet snel. Je wilt het diep vanbinnen wel maar het lukt je gewoon niet.
Volgens mij kan ze het niet alleen en heeft ze hulp van buitenaf nodig. Drughulpverleners kunnen haar helpen, jij kan haar steunen en op andere manieren helpen, maar zij moet gemotiveerd zijn en het echt willen.
Heel veel sterkte toegewenst!

ps: Op het opiatenforum zitten mensen (mannen zoals ariekanarie en speeseend) die hier zeker zinnige dingen over kunnen zeggen. Ik hoop dat ze de weg naar het liefdesforum vinden. :grin:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Respect! Veel succes ermee en ik hoop dat jullie er samen positief uitkomen!
P
PsychedelicwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gast...

Maar ergens heeft het wel iets..
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#8
needlefreak zei:
Beste Eric,
Ik bewonder je dat je de moed en kracht hebt om dat meisje te willen helpen en steunen. Je moet haar echt wel graag zien. Want een relatie aangaan met iemand die verslaafd is aan wit en bruin is niet zo evident. Zo'n verslaafde kan zeker van iemand houden maar ik vrees dat de dope voor haar toch nog belangrijker is op dit moment.
Ik vraag me af hoelang jij dit zult volhouden als ze enkel zegt van te willen stoppen, maar geen pogingen onderneemt. Het is gemakkelijk om te zeggen "ik wil ervanaf", maar om echt te stoppen, dat is een ander verhaal.
Ik zeg dit omdat toen ik zelf bruin en wit gebruikte, ik ook veel zei dat ik ermee wou stoppen. Maar stoppogingen kwamen er niet snel. Je wilt het diep vanbinnen wel maar het lukt je gewoon niet.
Volgens mij kan ze het niet alleen en heeft ze hulp van buitenaf nodig. Drughulpverleners kunnen haar helpen, jij kan haar steunen en op andere manieren helpen, maar zij moet gemotiveerd zijn en het echt willen.
Heel veel sterkte toegewenst!

ps: Op het opiatenforum zitten mensen (mannen zoals ariekanarie en speeseend) die hier zeker zinnige dingen over kunnen zeggen. Ik hoop dat ze de weg naar het liefdesforum vinden. :grin:
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor je reactie. Inderdaad, ik hou ontzettend zielsveel van haar, en dat is voor mij dan ook de motor om haar een steuntje in de rug te geven. Ik merk inderdaad dat het "spul" voorrang op alles heeft. Iets op tijd afspreken is heel lastig, en ze gaat meestal 's nachts lekker fladderen naar de groep waar naar hartelust gebruikt wordt.
Volgens haar komt dat doordat ik soms te dominant opstel, en haar in haar macht wil krijgen. Voor mij is dat een beetje dubbel. Aan de ene kant wil je dolgraag dat het mooiste meisje van de stad naast je ligt (en ook naast je wakker wordt), maar aan de andere kant probeer je het ook met haar te hebben over haar "laatste zomer" als gebruiker. En dit laatste wil ze pertiminent ontwijken. Volgens haar moeder, die haar dochter door- en door kent wil ze wel, maar weet ze zich om de een of andere reden niet los te maken van de scène.
Het is me overigens opgevallen dat ze vandaag beduidend minder crack en bruin heeft gerookt dan andere dagen. Wellicht is dit een vaag teken aan de wand.
Sinds een week is ze bij mij ingetrokken, en zijn al haar kleren langzaam maar zeker van de diverse slaapgelegenheden waar ze overnachtte naar mij gekomen. Ik heb me voor mezelf voorgenomen dat ik het absoluut met haar wil proberen. De eigenschap die ik heb is dat ik niet gauw loslaat zodra ik beet heb. Hiermee wil ik zeggen dat ik haar verslaving accepteer (wel tot bepaalde hoogte, want er moeten ook afspraken te maken zijn), en ik deze een plekje in mijn leven gegeven. Zolang ze normaal functioneert, de krant bij wijze van spreken niet ondersteboven leest, of laveloos op de bank zit/hangt vind ik het best.
In mijn vorige relatie had ik een relatie met een borderliner, en in (sommige)drugsgebruikers herken ik dingen die ook bij borderliners voorkomen, zoals zwart/wit denken, heeft impulsief, verlatingsangst etc etc. Doordat ik destijds enorm veel heb gelezen over borderliners kan ik me vrij makkelijk in het leven van een gemiddelde gebruiker verplaatsen. Nu lees ik enorm veel over heroine en cocaine. Niet omdat ik het ook wil proberen, maar om mezelf goed te informeren over de werking en de nasleep van het "spul".
Onlangs heb ik een gesprek gehad met een groepje heroine gebruikers. Allemaal stonden ze versteld dat ik zoveel interesse toonde in hun "wereldje", en nog fantastischer vonden ze dat ik helemaal niets gebruik, geen alcohol, geen sigaretten en al helemaal geen drugs. Door interesse te tonen en openlijk over het gebruik te praten, gaan gebruikers niet gebruikers ook beter begrijpen en omgekeerd. Wellicht dat dit laaste ook de kracht is van onze wederzijdse liefde (wie weet?)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb niet echt iets zinnigs te zeggen hierover. Maar wilde je toch even zeggen dat ik echt heel veel respect heb voor de manier waarop jij hier in staat. Ik hoop echt dat het goed afloopt allemaal. Heel veel sterkte en liefde toegewenst.
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Intussen ben ik 100% van gedachten veranderd....
Gisteren gaat ze weg om 22.00 uur om naar de tippelzone te gaan waar ze werkt om aan haar verslaving te voorzien. Rond middernacht wil ik naar bed gaan en hoor ik opeens de voordeur opengaan. Komt mevrouw binnen met twee personen. We gaan met z'n allen aan tafel zitten en er verschijnt een grote zak "wit" op tafel.
Ga jij maar naar voren toe, want ik wil niet dat je hierbij bent is haar reactie, zij gaan zo en dan kom ik lekker naast je liggen. Ik besluit om nog heel eventjes te blijven zitten, temeer omdat een van de aanwezige heren haar erop attent maakte dat ik de gastheer ben. Maar omdat ik vrij moe ben, besluit ik toch om naar de slaapkamer te gaan om daar nog wat op te ruimen en naar bed te gaan.
Na een kwartiertje komt ze naar me toe en zegt "We brengen even R. naar huis en dan kom ik. Ik neem de sleutels mee". Ik krijg nog een zoen en weg is het vogeltje.
Ik loop vervolgens naar de woonkamer, en zie op tafel de sleutels liggen. Bel haar op, en vraag of ze de sleutels mee heeft genomen. "Ja, die heb ik in mijn tas" is haar antwoord. Waarop ik zeg dat ik ze gewoon in mijn handen heb. Zo stom als ik ben, heb ik haar nog een nieuwe pre-paid telefoonkaart gegeven die ik op de slaapkamer had gevonden. Dit omdat een aantal van haar zogenaamde vriendjes nog geld van haar te goed hebben voor spul dat ze op de pof heeft gekregen, en daarom een nieuw telefoonnummer wilde. "Oh, schat. Ik sms je zo ook nog mijn nieuwe nummer". En uitgerekend op die sms moet ik nu nog steeds wachten.
Ze zal zich vroeg of laat toch nog moeten melden hier, want haar kleren liggen hier. Hoewel, ze officieel dakloos is, zullen overal en nergens wel kleren van haar rondzwerven, zodat ze deze kleren niet zal missen.
In de periode dat we elkaar kennen heeft ze misschien 3 tot 4 keer bij me geslapen, alle andere keren is het vogeltje gaan fladderen. Hier heb ik geen problemen mee, want zoiets calculeer je gewoon in. Haar moeder schreeuwt om een levensteken van haar dochter, de enigste waar ze goed contact mee heeft, en is hier behoorlijk ziek van aan het worden. Zij wil op haar beurt voorlopig geen contact opnemen, en ik mag van haar niet naar haar moeder gaan omwille van haar privacy. Alleen trek ik me van dat laatste bar weinig aan, want ik merk dat moeder schreeuwt om een levensteken van haar dochter, en ben ik de aangewezen persoon om haar te vertellen dat het goed gaat met haar en dat we samen zijn ingetrokken. Bovendien belt moeder mij regelmatig om te vragen hoe het met haar dochter gaat. Afgelopen week stuurde ze me notabene nog naar haar moeder om daar haar kleren op te halen.
Alleen is de waarheid momenteel heel anders. Zij heeft weer "oude" vriendjes getroffen die haar volledig naar hun hand weten te zetten, en is weer gaan dealen. Gisteren was een van haar vriendjes de hele middag en avond hier in huis, en hebben we eigenlijk geen moment voor ons samen gehad. Ik merkte dat ik genegeerd werd, want toen we mijn auto moesten omruilen bij mijn ouders stapte ze in zijn auto. Vanaf dat moment begon ik langzaam bij te draaien en kreeg ik een vreemd voorgevoel dat ze een spelletje aan het spelen is.
Ze weet dat ze in haar nadagen zit van absolute vrijheid. Want op 26 april heeft ze onder invloed van coke en heroine met een gestolen auto, zonder rijbewijs, een zware aanrijding veroorzaakt, waarbij een zwaar gewonde is gevallen. Tel hierbij haar aanhoudingen voor illegaal tippelen, drugsgebruik ik het openbaar, dealen etc op en de rechter zal haar bepaald niet in voordeel ten gunste zijn.
Ze wil stoppen, dat zegt ze zelf en ook haar moeder, die haar dochter van haver tot gort kent. Alleen ze weet niet hoe, en iets blokkeert haar om de hulp te zoeken die ze nodig heeft.
Haar moeder en ik hebben nu zo'n vermoedden dat ze inderdaad verliefd op mij is (geweest), omdat ik niet gebruik, en toch opensta voor gebruikers en op die manier een steun in de rug kan zijn. Maar nu ze haar oude "maatjes" weer heeft teruggevonden mij als een soort dekmantel heeft gebruikt om haar "handeltje" op te starten, en zodra dit begon te lopen mij te wippen. Alleen heeft ze hierbij een groot probleem....
Zij kan namelijk niets voor zichzelf houden, en deelt gretig spul uit aan anderen, waaronder haar "vrienden". Deze zullen haar voorlopig even blijven voorzien van "spul", maar zodra de koek op is, en zij alles heeft uitgedeeld, en de rest verkocht heeft zal ze wel weer met hangende pootjes hier aankloppen. Haar problemen stapelen zich daarom alleen maar op en op. Zover totdat ze op een bepaald ogenblik alleen nog maar op de vlucht is voor zichzelf. Nu kan ik wel naar de politie gaan om daar uit de doeken te doen met waar ze nu bezig is, om haar op die manier een regeltje op haar strafblad toe te voegen, maar zover wil ik ook niet gaan, omdat ik niet weet of ze echt van me houdt of gewoon toneel aan het spelen is.
Haar moeder heeft drie kinderen die allemaal drugsverslaafde zijn. In de loop der jaren heeft zij zich dermate verhard dat het ze eigenlijk niets meer doet, maar diep in haar hart gaat ze eraan kapot. Zo erg dat ze geen kracht meer heeft om via een CAD hulp in te schakelen. Zij is het engiste kind waar ze nog contact mee heeft/had en dit dreigt nu weer weg te vallen.
Zelf ben ik nu ook op het punt gekomen om haar te laten vallen als een baksteen, maar mijn gevoel zegt dat ik mijn missie om haar clean te krijgen niet moet staken, omdat ze het zelf ook graag wil, maar niet de spirit heeft om het te doen. Aan de andere kant ben ik iemand die moeilijk kan loslaten. Nu roep ik dat ze boeltje kan inpakken en kan opzouten, terwijl dat als ze voor me staat ik haar zou knuffelen. Dat is meteen ook mijn grootste nadeel: Ik kan niet kwaad blijven.
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi erik,ten allereerste respect voor het feit dat jij niet meteen bevooroordeeld bent tegenover de minder bedeelden of verslaafden.
Ikzelf ben dat ook niet totdat het tegendeel bewezen is..wat bij jou nu duidelijk het geval is.
Ik heb in een jaar tijd 2 relaties gehad,beide met jongens die GHB gebruikte..
Zelf ben ik ook een gebruiker,dus wie ben ik om daarwat van te zeggen,het enige wat ik altijd zeg is:Áls het maar niet ten nadele van mij gaat en het belangrijkst in je leven is',waarop ze keihard 'nee,natuurlijk niet,dat NOOIT!"antwoordde..
Blind van verliefdheid vertrouwde ik het,maar stukje bij beetje begon mijn gevoel mij tegen te spreken,waarnaar ik natuurlijk niet op tijd luisterde omdat ik zoveel hoop en geloof bleef houden in degene,het GOEDE deel van degene..
Het gevolg:confused:laande ruzies,bijna dagelijks om de drugs,hele huis stukgeslagen etc etc..
De eerste relatie van de 2 is vorige week overleden,hij was 24 jaar,en ik had het al aan zien komen natuurlijk..
De tweede zal waarschijnlijk hetzelfde overkomen,al hoop ik dat het overlijden van de ander een les voor hem is om wat van zijn lven te maken..

Het punt is:jij lijdt eronder,als je goed naar je gevoel luistert zal deze zeggen dat dit jou niet gelukkig maakt,en deze relatie niet gaat zoals je gehoopt het..
Als zeecht wil veranderen en stoppen,laat haardan nu los,als jullie bestemd zijn voor elkaar,komt zeterug,wanneer ze er klaar voor is,wanneer ze 'zichzelf' weergevonden heeft..

Tuurlijk wil je voor haarzorgen en wil je dat ze stopt,maar ze moet het zelf willen..

YOU DON"T KNOWWHAT YOU GOT TILL IT"S GONE..dat zal ze in moeten gaan zien,zo niet,dan is zij niet degene van wie jij houdt en zal ze dat ook nooit worden..

Kies voor jezelf,volg je gevoel en heel veel sterkte!!Zo te horen ben je een topper :wink:
:wave:
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#12
PaiNandPleasurE zei:
Hoi erik,ten allereerste respect voor het feit dat jij niet meteen bevooroordeeld bent tegenover de minder bedeelden of verslaafden.
Ikzelf ben dat ook niet totdat het tegendeel bewezen is..wat bij jou nu duidelijk het geval is.
Ik heb in een jaar tijd 2 relaties gehad,beide met jongens die GHB gebruikte..
Zelf ben ik ook een gebruiker,dus wie ben ik om daarwat van te zeggen,het enige wat ik altijd zeg is:Áls het maar niet ten nadele van mij gaat en het belangrijkst in je leven is',waarop ze keihard 'nee,natuurlijk niet,dat NOOIT!"antwoordde..
Blind van verliefdheid vertrouwde ik het,maar stukje bij beetje begon mijn gevoel mij tegen te spreken,waarnaar ik natuurlijk niet op tijd luisterde omdat ik zoveel hoop en geloof bleef houden in degene,het GOEDE deel van degene..
Het gevolg:confused:laande ruzies,bijna dagelijks om de drugs,hele huis stukgeslagen etc etc..
De eerste relatie van de 2 is vorige week overleden,hij was 24 jaar,en ik had het al aan zien komen natuurlijk..
De tweede zal waarschijnlijk hetzelfde overkomen,al hoop ik dat het overlijden van de ander een les voor hem is om wat van zijn lven te maken..

Het punt is:jij lijdt eronder,als je goed naar je gevoel luistert zal deze zeggen dat dit jou niet gelukkig maakt,en deze relatie niet gaat zoals je gehoopt het..
Als zeecht wil veranderen en stoppen,laat haardan nu los,als jullie bestemd zijn voor elkaar,komt zeterug,wanneer ze er klaar voor is,wanneer ze 'zichzelf' weergevonden heeft..

Tuurlijk wil je voor haarzorgen en wil je dat ze stopt,maar ze moet het zelf willen..

YOU DON"T KNOWWHAT YOU GOT TILL IT"S GONE..dat zal ze in moeten gaan zien,zo niet,dan is zij niet degene van wie jij houdt en zal ze dat ook nooit worden..

Kies voor jezelf,volg je gevoel en heel veel sterkte!!Zo te horen ben je een topper :wink:
:wave:
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je opbeurende woorden. Tja, makkelijk is het niet om een relatie met een gebruiker te hebben. Daar ben ik intussen ook achtergekomen.
Van nature ben ik een persoon met een zeer hoog incasseringsvermogen. Hiermee bedoel ik dat men ontzettend ver moet gaan om mij over de rooie te krijgen, en daarnaast geloof ik in het beste van de mens. Ieder mens maakt zijn of haar fouten in het leven. Voor de een is het dan meteen einde oefening, terwijl de ander iemand nog het voordeel van de twijfel geeft.

Diep in mijn hart heeft ze me wel geraakt. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan nog verliefd op haar ben. De verliefdheid is langzaam maar zeker verdwenen, maar ze is wel een plekje blijven houden in mijn hart. Vooral omdat haar moeder mij bijzonder graag mag, en ook heeft gezegd dat ik de eerste "fatsoenlijke" jongen ben geweest waar ze mee naar huis is gekomen. Misschien omdat ik niet gebruik, is het voor haar moeder wellicht een goede aanleiding om weer intensief te gaan proberen haar te laten afkicken. Ik zal nooit of te nimmer iemand laten vallen. Tenzij hij of zij mij ontzettend "vies" heeft behandeld. Dat zij 's nachts de voorkeur gaf om met haar vriendenkring de nacht door te brengen kan ik inkomen. Zulke dingen calculeer je gewoon in. Leuk is het niet, maar dat is een ander verhaal.

Intussen heb ik nagevraagd welke straf ze eventueel kan krijgen als ze straks veroordeeld wordt voor het ongeluk in april, waarbij ze zonder rijbewijs in een gestolen auto onder invloed van heroine en cocaine een aanrijding heeft veroorzaakt met één zwaar gewonde. Los van de financiële schade die vergoed zal moeten worden aan het zwaargewonde slachtoffer en de eigenaar van de gestolen auto, is de kans dat ze veroordeeld kan worden voor poging tot doodslag vrij groot. De kans is dus reëel dat ze voor een periode van één jaar zeker gevangenisstraf zal krijgen, en in het ergste geval kan dit oplopen tot max. 5 jaar.

Dat ze nu dit gedrag naar mij toe vertoont kan misschien te maken hebben met bovenstaande. Ze weet dat hiervoor moet voorkomen en wil nu nog even snel feesten totdat ze de gevangenis in moet. In iedergeval is ze voornemens om de rechter te vragen om haar verplicht te laten afkicken. Maar wil niet nu al hiermee een begin maken, omdat ze hiervoor nog niet klaar zou zijn.

Spreekwoordelijk is er geen hand vol vrouwen maar een land vol. Maar hetgeen ik met haar heb meegemaakt/beleefd gum je niet even 123 uit
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wauw Erik! Wat een heftig verhaal. Ik vind het zo ontzettend knap van je dat je dit doet, dat je bij haar blijft, dat je in haar gelooft, dat je haar steunt en dat je dat ook vooral wil blijven doen! Maar daarnaast moet je natuurlijk ook aan jezelf denken en niet alleen aan anderen. De gezondheid, toekomst en het geluk van jezelf is natuurlijk even belangrijk!

Je vraagt je af of dit van haar kant echte liefde is of dat ze puur misbruik van je wilt maken. Als ik het zo lees zou het best kunnen dat het een combinatie is. Ze houd wel van je, maar haar wondermiddeltje zal op nummer 1 blijven staan.

Heel veel geluk en sterkte toegewenst en hou ons op de hoogte!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vergeet niet dat afkicken van bruin en wit meestal een jarenlange strijd is met vallen en opstaan. Nu moet jij voor jezelf uitmaken of je daar verder mee wilt gaan of niet. Je lijkt me een deftige man met een stabiel leven. En jij wilt een relatie aangaan met een verslaafd meisje die ook nog eens veel problemen heeft. Denk goed na waar je aan begint. Het zal zeker niet gemakkelijk zijn, daar ben ik van overtuigd. Weinig mensen zouden het je nadoen. Het zal een moeilijke periode zijn en die problemen met justitie maken het er niet makkelijker op. Ik wil je maar waarschuwen. Veel wijsheid en sterkte toegewenst . :wink:
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#15
[/quote]
Bedankt voor je opbeurende woorden. Tja, makkelijk is het niet om een relatie met een gebruiker te hebben. Daar ben ik intussen ook achtergekomen.
Van nature ben ik een persoon met een zeer hoog incasseringsvermogen. Hiermee bedoel ik dat men ontzettend ver moet gaan om mij over de rooie te krijgen, en daarnaast geloof ik in het beste van de mens. Ieder mens maakt zijn of haar fouten in het leven. Voor de een is het dan meteen einde oefening, terwijl de ander iemand nog het voordeel van de twijfel geeft.




Los van de financiële schade die vergoed zal moeten worden aan het zwaargewonde slachtoffer en de eigenaar van de gestolen auto, is de kans dat ze veroordeeld kan worden voor poging tot doodslag vrij groot. De kans is dus reëel dat ze voor een periode van één jaar zeker gevangenisstraf zal krijgen, en in het ergste geval kan dit oplopen tot max. 5 jaar.



Spreekwoordelijk is er geen hand vol vrouwen maar een land vol. Maar hetgeen ik met haar heb meegemaakt/beleefd gum je niet even 123 uit[/quote]

zo te horen ben je net als ik heel vergevingsgezind..en geloof je idd ook altijd in het goede in de mens,alleen de geest van een 'junk'zal je nooit begrijpen..


ik ben bang dat wanneer je haar weer een kans geeft jij op zal moeten draaien voor definanciele schade uiteindelijk,want van een kale kip kan je niet plukken en 'junks' zijn erg slim wat dat betreft.

en dan zeg ik altijd,geen land vol,maar een wereld vol :wink:
met jou karakter kom je vast een geschikte vrouw tegen..
en sterkte met je pijn,leer ervan en leef eerst voor jezelf..
:wink: :wave:
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#16
zo te horen ben je net als ik heel vergevingsgezind..en geloof je idd ook altijd in het goede in de mens,alleen de geest van een 'junk'zal je nooit begrijpen..


ik ben bang dat wanneer je haar weer een kans geeft jij op zal moeten draaien voor definanciele schade uiteindelijk,want van een kale kip kan je niet plukken en 'junks' zijn erg slim wat dat betreft.

en dan zeg ik altijd,geen land vol,maar een wereld vol :wink:
met jou karakter kom je vast een geschikte vrouw tegen..
en sterkte met je pijn,leer ervan en leef eerst voor jezelf..
:wink: :wave:[/quote]

Ik ben inderdaad vergevingsgezind. Alleen zorg ik ervoor dat ik mezelf onder controle blijf houden. Haar streven is om dit jaar nog af te kicken, en eerlijk gezegd heb ik zoiets van eerst zien dan geloven. Financiëel kan ik haar niet helpen. Want langzaam maar zeker begin ik ervan te balen dat ze er iedere keer vandoor is, en ik alleen achter blijf. Ze zou om half negen weer terug zijn, en dan de hele avond voor ons twee hebben. Echter ik heb er een hard hoofd in, en heb het gevoel weer de hele avond en nacht alleen te zijn. Maar nu heb ik voor mezelf besloten indien dit wederom het geval is, ze haar boeltje kan pakken en kan moven.

Coke en Heroine zullen steeds belangrijker blijven dan onze relatie, en in dat geval moet je keuzes maken.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zoals ik eerder al zei: respect voor hoe jij dit alles doet. Maar wat je zelf al zegt, soms moet je een keuze maken.. En zoals het er nu uit ziet (n.a.v je laatste posts) gaat ze voorlopig niet veranderen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
klinkt misschien een heel grof en gevoelloos maar ik zou ze gewoon laten vallen
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een ontzettend heftig verhaal en ik vind het heel bijzonder dat je zoveel geduld met haar hebt! Ieder mens verdient in mijn ogen respect - ook jouw vriendin dus - en jij laat hiermee blijken dat je je hart echt heel erg op de goede plek hebt zitten! Je komt echter ook wel een klein beetje naief op mij over, maar ik weet verder ook niet uit wat voor milieu je komt en hoe je bent voorgelicht over dit soort probleemgevallen. Misschien is het dus gewoon ook puur jouw onwetendheid over dit soort zaken. Je zegt dat je haar pas een paar weken kent en ik vind eigenlijk dat je haar al behoorlijk dichtbij in je leven hebt gelaten. Gezien haar manier van leven, lijkt me dit niet geheel zonder risico's. Ik vind een beetje dat je wel erg goed van vertrouwen bent....

Ik ben uiteraard een persoon die jullie situatie niet persoonlijk kent of van dichtbij meemaakt, dus ik kan er natuurlijk nog steeds makkelijk naast zitten. Ik heb wel ooit stage gelopen bij een instelling voor verslaafden en dak- en thuislozen. Ik ben daar ook in contact gekomen met vrouwen die een soortgelijke geschiedenis vertoonden. Daarnaast heb ik heel veel gelezen over dit soort problematiek. Op grond van deze kennis denk ik dat ik hier toch nog wel iets zinnigs over kan zeggen, dus bijdeze mijn eerlijke en persoonlijke mening:

Deze vrouw is volgens mij een opeenstapeling van grote problemen. Ik denk dat jullie werelden echt heel veel van elkaar verschillen en dat dit een uitzichtloze situatie voor je zal worden. Jij bent ondanks dit in een korte tijd, toch veel om haar gaan geven en met al je oprechte gevoelens en goede bedoelingen, probeer je haar nu dus te helpen zo goed als je kan. Echter, dit gaat je waarschijnlijk niet lukken zolang zij daar zelf niet 100% achter staat!! Ze is zwaar verslaafd en gaat zelfs zo ver dat ze haar eigen lichaam verkoopt om aan dope te komen. Dat is niet niks, dat besef je zelf hopelijk ook!
Tuurlijk zal ze af en toe haar (heldere) momenten hebben waarbij ze dan serieus en oprecht een hekel aan haar (drugs)leven heeft, maar aan de andere kant lijkt ze me vooral zwak. Ze wordt ook heel vel als jij tegenover haar over afkicken begint, dus dat zegt toch ook wel wat over haar vind ik.....
Mensen die zo zwaar verslaafd zijn geraakt en er zo'n levenswijze bij hebben ontwikkeld, zijn over het algemeen labiel, egoistisch, onvoorspelbaar, manipulatief en onbetrouwbaar. Ze hebben daarbij ook enorme stemmingswisselingen: het ene moment zijn ze poeslief, beloven ze beterschap en zetten ze je op een voetstuk, het andere moment laten ze je weer zo barsten en geven ze niks meer om je. Je vriendin zegt dan soms wel echt te willen stoppen met de drugs/prostitutie en terwijl jij daardoor weer hoop en vertrouwen krijgt, geef je haar weer een kans, die zij vervolgens weer op haar geheel eigen manier verkeerd benut. Je bent echt te goed voor haar en wordt zo keer op keer alleen maar weer teleurgesteld en gekwetst! Van het een op het andere moment kan haar gedrag namelijk zo totaal weer omslaan en is het verlangen naar drugs sterker dan alles wat ze eerder heeft verkondigd en beloofd. Ze zal er dan ook alles aan doen om te krijgen wat ze wil en deinst er niet voor terug om hiervoor tot het uiterste gaan. Dit zal moeilijk te bevatten zijn voor mensen die zelf geen enkele ervaring hebben met drugs.....
Het enige wat misschien werkt, is luid en duidelijk zijn, niet meer soft zijn en haar gedrag blijven toestaan. Je mag best heel kwaad worden als ze zich niet aan jullie afspraken houdt, laat haar maar goed merken dat ze jouw ongerust maakt en pijn doet met haar gedrag. Hopelijk bezit ze nog wat gezonde, menselijke gevoelens, en opent dit haar ogen dan misschien een beetje. Het is wel vaak ook nog zo dat dit soort mensen niet alleen verslaafd zijn, maar dat er ook nog andere psychische problemen meespelen. Denk aan borderline of een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Dit maakt het voor de omgeving vaak wel alleen maar nog moeilijker om tot ze door te dringen en iets voor ze te kunnen betekenen.
Dit is eigenlijk het werk voor een professionele en ervaren maatschappelijk werker. Een buitenstaander met verstand van de zaken en een objectieve kijk op de situatie. Mensen uit de directe omgeving, hebben vaak een te emotionele binding met de desbetreffende persoon en zijn daarom te zwak om effevtieve hulp te kunnen bieden.
Jouw vriendin heeft denk ik een groot scala aan trucjes waarmee ze misbruik van jouw goedheid kan maken. Ze is waarschijnlijk een meesteres in het manipuleren van mensen en ik heb het idee dat ze dat misschien ook al bij jou inzet..... Ik denk dat ze misschien ergens ook wel eens schuldgevoelens daarover zal hebben, maar zij houdt duidelijk meer van drugs dan van wie of wat dan ook. Als het er op aankomt, krijgen de drugs bij haar voorrang. Bedenk verder ook dat ze een groot gedeelte van haar dagelijks leven, niet zoals jij van jezelf gewend bent, in een nuchtere, heldere staat doorbrengt. Deze voortdurende staat van een drugsroes heeft een hele grote invloed op alles wat ze zegt. Het bepaalt bijna haar hele manier van handelen. Drugs als heroine en - in mindere of andere mate - cocaine verdoven en onderdrukken je ware gevoelens. Mensen worden er uiteindelijk zo onverschillig van, dat niets ze nog echt kan raken. Het lijkt soms misschien alsof ze wel hun gevoelens aan je uiten, maar vaak zijn dit juist de maniertjes om je te manipuleren! Zij leven echt slechts in een wazige roes en de wereld om hen heen doet hen weinig tot niks meer.

Het klinkt misschien heel hard voor je, maar zolang ze niet uit zichzelf een serieuze poging doet om uit dit leven te stappen, geef ik jullie relatie weinig kans van slagen. Ik zeg niet dat je niet van haar zo mogen houden, maar ik heb het idee dat ze je aan het lijntje houdt. Misschien heeft ze wel serieuze gevoelens voor jou en stelt ze zich nu afhankelijk tegenover jou op, maar dat is bij de meeste mensen zoals zij moeilijk te peilen. Ze zijn nou eenmaal echt onvoorspelbaar! Ik vermoed dat ze je vooralsnog alleen maar keer op keer zal teleurstellen en jou verdriet doet. Dit natuurlijk is niet haar echte bedoeling met jou, maar de drugs hebben haar egoistisch en onverschillig gemaakt. Haar eigen behoeftes komen op de eerste plaats en ze gaat daarbij voorbij aan jouw gevoel. Hier word je echt niet gelukkig van en dat verdien jij toch ook niet? ALLEEN als zij vanuit haar eigen ik sterk is en vrijwillig uit dit leven wil stappen, is er een eventuele kans van slagen. Besef daarbij wel dat dit een heeeeeeele lange en zware (lijdens)weg voor haar zal worden, afkicken van heroine is ontzettend moeilijk en het zal jouw eigen beslissing moeten zijn of je haar daarbij blijft steunen. Er zijn soms mensen die het lukt om uit zulke grote problemen te komen, maar dit is toch vaak maar een select groepje met heel veel doorzettingsvermogen, met een toekomstdoel voor ogen en vertrouwen in hun eigen kunnen. Het merendeel is helaas echter toch door hun problematische levensloop al zodanig beschadigd, dat de kans op volledig herstel klein is. Aan jouw de keuze of je hier energie en tijd in wilt blijven steken, ik kan hier verder niet over oordelen voor jou. Ik hoop wel dat je inziet dat zij op dit moment meer negatieve dan positieve dingen toevoegt aan jouw leven. Dit doet ze niet expres uiteraard, maar de drugs hebben nou eenmaal nog de macht over haar en het lijkt er ook niet echt op dat ze daar op korte termijn makkelijk uitkomt. Het lijkt zelfs een beetje alsof ze zich er al bij neer heeft gelegd dat ze zo'n leven leidt....

Als ik jou was, zou ik toch een beetje afstand gaan nemen. Je hoeft haar niet direct aan de kant te zetten, maar dan word je tenminste niet zo heel zwaar meegesleurd in haar problemen en kun je de situatie misschien wat beter voor jezelf bekijken. Besef je waar je hiermee aan begonnen bent? Wat maakt haar nou de moeite waard en zo speciaal voor jou? Wat voegt deze relatie toe aan jouw toekomstige leven? Dit soort vragen moet je jezelf echt snel gaan stellen! Hou bij je antwoorden op deze vragen goed voor ogen dat jouw vriendin waarschijnlijk sterk gevormd/beschadigd is door haar verslavingen en dat dit alles behalve stabiliteit oplevert! Denk je haar nu echt te kennen na zo'n korte periode, of maakt ze misschien toch een beetje misbruik van jouw goedheid? Probeer dit uit te vinden voor jezelf!!!

Ik wens je heel veel sterkte en succes met alles!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#20
^
Zo denk ik er ook over, kon het alleen niet zo mooi verwoorden.

Denk er maar eens goed over na.

Sterkte

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."