Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEchte liefde of toch....

Echte liefde of toch....

46 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Respect Erik hoe jij met haar omgegaan bent en gaat.
Zoals Technora al aangeeft zullen er weinig jongens zijn die zoveel op energie in relatie gebied steken bij iemand die verslaafd is aan wit en bruin.
Ik ben ook van mening dat verslaafden mensen veel van iemand kunnen houden, maar ik ben inderdaad ook bang dat de coke of heroine altijd op nummer een zal blijven staan. Ze zijn en blijven immers verslaafd, ook als ze verliefd op iemand zijn.
Of ze op jou of op je geld / huisvestiging etc uit is is moeilijk te zeggen. Dat is een antwoord waar je naar moet gissen en daar kun je dus misschien beter niet over nadenken. Er is maar 1 iemand die dit echt weet, en of je dit antwoord momenteel zult krijgen blijft de grote vraag.
Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn komt het wel goed denk ik in de toekomst, maar ik zou me er niet alleen maar op spitsen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je complimenten!
Intussen heeft ze zich weer gemeld. Ze had even behoefte om even op adem te komen en te wennen aan de nieuwe situatie. Deze ging voor haar toch eventjes iets te turbulent dan verwacht. Ze heeft ook weer een zak met kleren meegenomen, wat duidt op het feit dat ze het echt meent, en samen met mij een toekomst op wil bouwen. Om eerlijk te zijn stond ik gisteren echt te shaken als een klein kind dat zich lam geschrokken was toen ze belde. Eerlijk gezegd had ik de hoop al opgegeven dat ze mij überhaupt nog zou bellen, vooral omdat ze het hele weekend, en maandag de hele dag de telefoon had uitstaan. Nu is het enkel en alleen nog maar een kwestie van afwachten of ze het ook echt meent of niet. Hoewel ik van dat laatste eigenlijk geen angst hoef te hebben omdat ik van heel veel mensen om haar heen hoor dat ze echt verliefd is op mij.
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#2
TechNora zei:
Heftig verhaal man.... Klasse dat je zoveel energie en tijd in haar stopt, dat laat wel zien dat het van jou kant duidelijk wel echte liefde is, er zijn maar weinig mensen die met een verslaafde kunnen/willen leven...
Toen ik je verhaal las zat ik steeds te denken: wat is eigenlijk echte liefde? In mijn ogen is het geen uitzondering dat mensen bij elkaar zijn, om de simpele reden dat het wel lekker makkelijk is. Of in ieder geval beter is met iemand, dan alleen. Triest inderdaad, maar ik zie het in mijn omgeving veel gebeuren.
Nu is het dus voor veel mensen sowieso al lastig om uit te maken of iets echte liefde is, in jouw geval lijkt het me nog een stuk moeilijker. Persoonlijk denk ik dat verslaafden zeker in staat zijn om van iemand te houden, maar als het er echt op aankomt staat het middel op nummer 1... Dat is erg pijnlijk, maar doet in principe niks af aan het niveau van liefde.
Toch raad ik je aan om wat afstand van haar te nemen, emotioneel gezien. Het is niet gezond voor jou om je teveel in haar wereld en problemen te storten. Je moet ervoor zorgen dat jij de hoofdrolspeler blijft in je eigen leven.

Pffff, lastig...... heel veel sterkte ermee........
Klik om te vergroten...
Het middel (spul) staat inderdaad op de eerste plaats, meer een gedeelde eerste plaats. Automatisch stort je je in een relatie met een "verslaafde" toch ook een beetje in haar wereldje en problemen. Nu is dat niet verkeerd, als je er maar mee kunt omgaan, en afstand neemt van haar beslissingen die haar in problemen kunnen brengen. Het enige wat je in zo'n geval kunt doen is haar steunen en samen zoeken naar een oplossing, waarbij het vaak om geld gaat. Geld dat je veelal na investering niet meer terugziet. Maar in het geval van een liefdesrelatie doe je zulke dingen. Ik blijf zeer zeker hoofdrolspeler in mijn eigen wereld. Als is het een wereld die je op gezette tijden moet delen met dat ene wereldje van je partner. Daarom zeg ik dan ook altijd: Maakt niet uit wat jij doet, het is jouw feestje.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste Eric,
Ik bewonder je dat je de moed en kracht hebt om dat meisje te willen helpen en steunen. Je moet haar echt wel graag zien. Want een relatie aangaan met iemand die verslaafd is aan wit en bruin is niet zo evident. Zo'n verslaafde kan zeker van iemand houden maar ik vrees dat de dope voor haar toch nog belangrijker is op dit moment.
Ik vraag me af hoelang jij dit zult volhouden als ze enkel zegt van te willen stoppen, maar geen pogingen onderneemt. Het is gemakkelijk om te zeggen "ik wil ervanaf", maar om echt te stoppen, dat is een ander verhaal.
Ik zeg dit omdat toen ik zelf bruin en wit gebruikte, ik ook veel zei dat ik ermee wou stoppen. Maar stoppogingen kwamen er niet snel. Je wilt het diep vanbinnen wel maar het lukt je gewoon niet.
Volgens mij kan ze het niet alleen en heeft ze hulp van buitenaf nodig. Drughulpverleners kunnen haar helpen, jij kan haar steunen en op andere manieren helpen, maar zij moet gemotiveerd zijn en het echt willen.
Heel veel sterkte toegewenst!

ps: Op het opiatenforum zitten mensen (mannen zoals ariekanarie en speeseend) die hier zeker zinnige dingen over kunnen zeggen. Ik hoop dat ze de weg naar het liefdesforum vinden. :grin:
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Respect! Veel succes ermee en ik hoop dat jullie er samen positief uitkomen!
P
PsychedelicwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gast...

Maar ergens heeft het wel iets..
e
erik_heerlenLid
01-01-2024, 00:00
#6
needlefreak zei:
Beste Eric,
Ik bewonder je dat je de moed en kracht hebt om dat meisje te willen helpen en steunen. Je moet haar echt wel graag zien. Want een relatie aangaan met iemand die verslaafd is aan wit en bruin is niet zo evident. Zo'n verslaafde kan zeker van iemand houden maar ik vrees dat de dope voor haar toch nog belangrijker is op dit moment.
Ik vraag me af hoelang jij dit zult volhouden als ze enkel zegt van te willen stoppen, maar geen pogingen onderneemt. Het is gemakkelijk om te zeggen "ik wil ervanaf", maar om echt te stoppen, dat is een ander verhaal.
Ik zeg dit omdat toen ik zelf bruin en wit gebruikte, ik ook veel zei dat ik ermee wou stoppen. Maar stoppogingen kwamen er niet snel. Je wilt het diep vanbinnen wel maar het lukt je gewoon niet.
Volgens mij kan ze het niet alleen en heeft ze hulp van buitenaf nodig. Drughulpverleners kunnen haar helpen, jij kan haar steunen en op andere manieren helpen, maar zij moet gemotiveerd zijn en het echt willen.
Heel veel sterkte toegewenst!

ps: Op het opiatenforum zitten mensen (mannen zoals ariekanarie en speeseend) die hier zeker zinnige dingen over kunnen zeggen. Ik hoop dat ze de weg naar het liefdesforum vinden. :grin:
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor je reactie. Inderdaad, ik hou ontzettend zielsveel van haar, en dat is voor mij dan ook de motor om haar een steuntje in de rug te geven. Ik merk inderdaad dat het "spul" voorrang op alles heeft. Iets op tijd afspreken is heel lastig, en ze gaat meestal 's nachts lekker fladderen naar de groep waar naar hartelust gebruikt wordt.
Volgens haar komt dat doordat ik soms te dominant opstel, en haar in haar macht wil krijgen. Voor mij is dat een beetje dubbel. Aan de ene kant wil je dolgraag dat het mooiste meisje van de stad naast je ligt (en ook naast je wakker wordt), maar aan de andere kant probeer je het ook met haar te hebben over haar "laatste zomer" als gebruiker. En dit laatste wil ze pertiminent ontwijken. Volgens haar moeder, die haar dochter door- en door kent wil ze wel, maar weet ze zich om de een of andere reden niet los te maken van de scène.
Het is me overigens opgevallen dat ze vandaag beduidend minder crack en bruin heeft gerookt dan andere dagen. Wellicht is dit een vaag teken aan de wand.
Sinds een week is ze bij mij ingetrokken, en zijn al haar kleren langzaam maar zeker van de diverse slaapgelegenheden waar ze overnachtte naar mij gekomen. Ik heb me voor mezelf voorgenomen dat ik het absoluut met haar wil proberen. De eigenschap die ik heb is dat ik niet gauw loslaat zodra ik beet heb. Hiermee wil ik zeggen dat ik haar verslaving accepteer (wel tot bepaalde hoogte, want er moeten ook afspraken te maken zijn), en ik deze een plekje in mijn leven gegeven. Zolang ze normaal functioneert, de krant bij wijze van spreken niet ondersteboven leest, of laveloos op de bank zit/hangt vind ik het best.
In mijn vorige relatie had ik een relatie met een borderliner, en in (sommige)drugsgebruikers herken ik dingen die ook bij borderliners voorkomen, zoals zwart/wit denken, heeft impulsief, verlatingsangst etc etc. Doordat ik destijds enorm veel heb gelezen over borderliners kan ik me vrij makkelijk in het leven van een gemiddelde gebruiker verplaatsen. Nu lees ik enorm veel over heroine en cocaine. Niet omdat ik het ook wil proberen, maar om mezelf goed te informeren over de werking en de nasleep van het "spul".
Onlangs heb ik een gesprek gehad met een groepje heroine gebruikers. Allemaal stonden ze versteld dat ik zoveel interesse toonde in hun "wereldje", en nog fantastischer vonden ze dat ik helemaal niets gebruik, geen alcohol, geen sigaretten en al helemaal geen drugs. Door interesse te tonen en openlijk over het gebruik te praten, gaan gebruikers niet gebruikers ook beter begrijpen en omgekeerd. Wellicht dat dit laaste ook de kracht is van onze wederzijdse liefde (wie weet?)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb niet echt iets zinnigs te zeggen hierover. Maar wilde je toch even zeggen dat ik echt heel veel respect heb voor de manier waarop jij hier in staat. Ik hoop echt dat het goed afloopt allemaal. Heel veel sterkte en liefde toegewenst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."