Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVertel jij je date/partner over je drugsbruik?

Vertel jij je date/partner over je drugsbruik?

39 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
BIj mij in de relatie kwam de aap snel uit de mouw, we wisten dat we allebei blowde en snel daarna dat we allebei ervaring hadden met andere drugs, we gebruiken of samen of houden de ander beetje op de hoogte als iemand iets gebruikt. hier gaat het niet over een jointje maar meer een pilletje ofzo. we hebben paar drugs van elkaar verboden maar in principe staan we bijna alles aan elkaar toe zodra het maar niet 1 van ons beinvloed in de relatie of het mogelijk naar familie toe.
als dit gebeurd stoppen we drugs of verminderen we het samen
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ging best gemakkelijk eigenlijk. Ik heb vroeger nooit de verleiding of neiging gehad om drugs te gebruiken. Heb zelf voor een discotheek gewerkt en in Salou, dus ontkwam er eigenlijk niet aan. Serieuze relatie gehad van 13 jaar ook allemaal zonder. Nu heb ik inmiddels een nieuwe vriend, alweer 5 jaar die ook nooit in aanraking is geweest met.
Voordat ik hem leerde kennen was ik Erg nieuwsgierig en heb toen MDMA gebruikt. Hem dat, toen we serieus iets kregen, ook verteld. Uiteindelijk hebben we toch samen een keer MDMA geprobeerd na alle mooie verhalen van mijn kant en nu plannen we nog steeds elke 3 maanden een samen-weekend in waarbij we dus gebruiken.

Familie weet hier niks van, alleen een heeeeeel goed bevriend stel die zelf ook af en toe iets nemen..
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben altijd gelijk eerlijk over mijn drugs gebruik en over feesten. Als het ze niet aanstaat gaan ze maar weg. Of ik moet heel erg verliefd zijn, dan pas ik mezelf nog wel aan. Het liefst kom ik een jongen tegen met dezelfde hobby’s als ik, en dat we samen naar feestjes gaan enzo
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Conjo Was je tijdens het typen toevallig ook onder invloed? :grimacing:

Ik ben zelf niet zo'n frequent gebruiker, maar gebruik op zijn tijd weleens uppers en wil meer gaan experimenteren met psychedelica in de nabije toekomst. Ik denk dat het uiteindelijk gewoon belangrijk is dat je eerlijk bent wanneer je met iemand date, dus ik zou het zelf nooit achterhouden. Dat betekent niet dat je alles onmiddellijk maar op tafel hoeft te gooien tijdens een date, dat verneukt überhaupt de hele dynamiek van het verkennen van elkaar.

Ik heb recent toevallig gedate met een meisje waar het topic op de eerste date al ter sprake kwam. Misschien dat ik de indruk wekte dat ik weleens wat gebruik. Ik heb toen gewoon eerlijk gezegd dat ik weleens xtc of speed gebruik en ook nog niet klaar ben met experimenteren. Zij was daar niet zo pleased mee, maar probeerde zich erin te verplaatsen en stond er voor open om er van een andere kant naar te kijken. Ze bleef echter bij haar vrij basic perspectief op harddrugs dat ze van huis uit had meegekregen. Ik denk dat ze op een leeftijd is waarop ze dat soort basic standpunten nog niet genoeg uitdaagt (ik ben 27 en zij is 19, naughty me :nomouth:). Uiteindelijk is het alleen op vriendschap uitgelopen, maar dat terzijde.

Wat relaties betreft, dat lijkt me duidelijk; als je in een relatie dat soort zaken achterhoudt dan doe je wat mij betreft echt iets verkeerd. Vertrouwen is het fundament van elke relatie. Uiteindelijk zal iemand je moeten nemen om wie je bent. Daar komt natuurlijk een beetje meebewegen bij kijken, maar ongewild veranderen omdat je karakter en/of gedrag je partner niet aanstaat is doelloos. Dan moet helaas de stekker eruit.
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#5
partyhardyx zei:
Het liefst kom ik een jongen tegen met dezelfde hobby’s als ik, en dat we samen naar feestjes gaan enzo
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook het liefst. Mijn vriend en ik gaan altijd samen naar feestjes en genieten dan samen van drugs.:redheart:
Ik vind het heel fijn dat ik dat met hem kan delen, is toch wel een van de mooiste dingen om te doen samen!:lolol:
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
SneeuwSnuiver zei:
Dat heb ik ook het liefst. Mijn vriend en ik gaan altijd samen naar feestjes en genieten dan samen van drugs.:redheart:
Ik vind het heel fijn dat ik dat met hem kan delen, is toch wel een van de mooiste dingen om te doen samen!:lolol:
Klik om te vergroten...


Hihi ja precies! Fijn dat jij dat wel hebt samen met je vriend hihi. Lekker genieten toch!
Ik en mijn ex waren juist totaal niet zo. Hij was anti drugs. En ik een feestbeest. In het begin ging het nog wel goed. Maar op den duur merkte ik toch dat ik niet volledig mezelf bij hem kon zijn. Toen heb ik maar besloten het uit te maken. (Natuurlijk gingen er meerdere dingen niet lekker, niet persee alleen het feest/drugs gebied)
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#7
@partyhardyx ik hoop voor je dat jij ook op een dag de liefde van je leven gaat vinden, misschien wel op je favoriete feest!!:heartarrow:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik een date/partner heb, ja dan vertel ik er wel over. :tearsofjoy:
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bas zei:
Als ik een date/partner heb, ja dan vertel ik er wel over. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
No worry no worry.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sally Tessio zei:
@Conjo Was je tijdens het typen toevallig ook onder invloed? :grimacing:
Klik om te vergroten...
Haha ja zwaar
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toen ik een relatie kreeg deden we geen druggs. We zaten daar helemaal niet in. Tot we techno meer ontdekten. Me vriendin ging vaak naar festivals ik kon vaak niet mee door mn werk. Zij ging voor het eerst xtc proberen en ik heb gelijk gezegt jou leven jou keuze ik vertrouw je, app me maar hoe het gaat en als er iets is mag je me altijd bellen. Jou relatie met mij is geen beperking in het ontdekken van dingen die je wil ontdekken. Dus geprobeerd en paar keer gedaan. Ik schrok wel een beetje van de filmpjes en zei dat ga ik nooit doen. Ze heeft me ook nooit aangespoort of proberen over te halen. Tot ik ook nieuwsgierig werd, en op ADE me eerste xtc pil nam en daarbij voor het eerst druggs. Nu doen we het altijd samen en zou niets liever willen. We werken goed samen.

Moraal van het verhaal is dat we elkaar laten en ons eigen ding doen, onze relatie weerhoud ons niet van dingen doen die de ander niet zou doen. Vertrouwen is een must!

En ja tijdens me eerste keer heb ik haar 100 keer gevraagd: WAAROM HEB JE ME NIET OVERGEHAALD DIT IS GEWELDIG WTF!?!
hahahaha
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik weet niet of hier ooit al een topic over is geweest maar SanneBanne en ik hadden het hier gisteren over. We bleken hier een best wel verschillende mening over te hebben en het leek me daarom wel een leuke vraag voor het forum. Ik ben benieuwd hoe andere singles hierin staan. En voor de mensen die een relatie hebben: hoe ze dit in het begin aangepakt hebben.

Mijn vraag is dus:
- Als je een nieuwe date hebt, vertel je die dan over je drugsgebruik? En zoja, wanneer? (Of wanneer/na hoeveel tijd heb je dit besproken als je een relatie hebt?)
- Hoe vertel(de) je het? Ben je eerlijk (geweest) over de frequentie van je gebruik en welke drugs precies?
- Wat doe je als je date/partner hier echt niet achter kan staan? Zou je minderen of stoppen? Of de date of relatie eerder stopzetten?
- Voor de mensen met relatie wiens partner geen drugsfan is: welke afspraken hebben jullie al dan niet gemaakt?

Ik vind het een lastig onderwerp. Aan de ene kant kun je denken ‘het hoort bij me, dus iemand moet het maar accepteren’, aan de andere kant kan ik goed begrijpen dat een ander het (grotendeels) niet begrijpt en daardoor niet accepteert. Het is niet alsof je toegeeft dat je een voorkeur hebt voor het verzamelen van postzegels. :wink:

Ik kom zelf uit een milieu (familie, vrienden, type werk etc.) waarin drugsgebruik over het algemeen niet normaal wordt gevonden. Ik heb hierdoor buiten het forum weinig vrienden die hier voor open staan. Mijn goede vrienden weten het, maar zeer oppervlakkig, niet de details. Als ik er wel eens iets over zeg in een andere context, heb bijvoorbeeld tegen sommige collega’s wel eens laten vallen dat ik af en toe ergens mee experimenteer, zijn mensen vaak erg verbaasd en een beetje geschokt. “Jij?! Neeeeee. Echt waar?!” Ik ben blijkbaar zelf niet het ‘type’ waarvan anderen het verwachten, ik kom eerder (te) braaf en netjes en principieel over en dat associëren mensen niet met iemand die drugs gebruikt. Ze hebben daar dus duidelijk een vooroordeel over.

Ik wil hier geen verdere vooroordelen of stereotypes van drugsgebruikers verspreiden, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit dat het over het algemeen iets meer genormaliseerd is bepaalde groepen mensen, zoals bijvoorbeeld de wat alternatieveren. De mannen met wie ik date vallen zelden in die doelgroep en dus kies ik er meestal voor om het niet te zeggen. Althans, niet tijdens het daten. Later waarschijnlijk wel als het serieuzer zou worden, even afwachten in hoeverre er openheid voor details is. Ik zou het wel jammer vinden om er nooit iets over te kunnen delen, want ik ben er erg enthousiast over, maar als iemand er echt tegen is zou ik wel bereid zijn om bijvoorbeeld afspraken te maken over hoe vaak en wanneer en dan zou ik me beperken tot de meer ‘verantwoorde’ middelen zoals psychedelica.

Het is wel grappig, want ik ben normaal best wel sterk van het principe ‘ik doe de dingen die mij enthousiast maken en een ander moet daar maar mee leven,’ maar hierin heb ik het gevoel dat ik me wel moet aanpassen omdat ik het jammer zou vinden om een toffe kerel mis te lopen door zoiets, de spoeling wordt ook wel dun dan... Het blijft een flink taboe, iets wat als zeer heftig door anderen kan worden ervaren. Toch jammer hè!

Wat vinden jullie?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Interessant onderwerp

Dat ik dagelijks een jointje rook en vrijwel dagelijks een biertje drink ga ik niet verbergen, dat weet vrijwel iedereen van mij.

De rest loop ik echter niet te koop mee, en bij het scharrelen zal ik mijn date daar echt niet mee gaan lastig vallen

Als het serieus wordt dan vertel ik dus wel gewoon Alles, openheid in een serieuze relatie vind ik uiterst belangrijk.

En mocht het dan een probleem zijn dan wil ik mijn gebruik best omlaagschroeven. Ben nergens afhankelijk van en zou er zelfs zo mee kunnen stoppen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mensen verwachten het van mij ook vaak niet, aangezien ik blijkbaar ook nogal braaf overkom.

Ik zou het tijdens het daten ook niet direct vertellen, omdat het meteen zo'n stempel drukt. Maar als het serieuzer wordt vind ik openheid wel gewoon belangrijk. Ik zou ook best een hoop middelen omlaag willen schroeven, behalve psychedelica eigenlijk aangezien die zo'n belangrijk onderdeel van mijn leven zijn.

Stiekem hoop ik ook nog steeds een vrouw te vinden met dezelfde passie voor psychedelica als mij, lijkt me prachtig om samen met je geliefde te trippen.
2
22:22Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dingen “stiekem” doen in een relatie is voor mij al een grote no go, dus ja. Zeker sowieso vertellen.

Toen ik mijn vriend leerde kennen waren wij eerst een hele poos gewoon vrienden. Stapmaatjes ook eigenlijk, en we waren allebei niet vies van een beetje drank & drugs. We hebben samen flink wat gebruikt op feestjes en waren dus direct ook op de hoogte van elkaars gebruik.

Dit kan natuurlijk 2 kanten op haha, maar nu wij een relatie hebben houden we elkaar juist “op het rechte pad”! Mijn vriend is vooral voor wiet verslavings gevoelig, en wanneer hij het gevoel heeft teveel te blowen dan zegt hij het mij en hou ik hem even een poosje in de gaten dat hij niet teveel blowt, nu gaat dat prima.
We gebruiken nog af en toe samen wat, maar echt recreatief en heel af en toe. We houden elkaar scherp om niet teveel te zuipen ook :wink:

Ik heb zelf niet lang geleden tegen een speedverslaving aangezeten. Dat weet hij ook, ik ben daar heel open in.

Dus ja open en eerlijk is voor mij wel key! We willen elkaar absoluut niet zien afglijden!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je eerste twee vragen sla ik even over, die zijn vrij situatiespecifiek imo. :)

Roze olifant zei:
- Wat doe je als je date/partner hier echt niet achter kan staan? Zou je minderen of stoppen? Of de date of relatie eerder stopzetten?
Klik om te vergroten...
Ik zou er wel direct mee stoppen ja. Nouja, met het daten dan. :tongueout:
Als iemand daar 'echt niet achter kan staan verschillen we op een aantal fundamentele vlakken wat mij betreft echt veel te veel. Ik heb er vrij weinig vertrouwen dat we dan toch niet bij elkaar passen.

En daarnaast, als ze er zo'n probleem mee heeft dat het echt neer komt op 'geen drugs of geen mij', dan breng heb je écht heel lang niets gezegd of weet je in ieder geval zeker dat het echt niet gaat uitwerken :)

- Voor de mensen met relatie wiens partner geen drugsfan is: welke afspraken hebben jullie al dan niet gemaakt?
Klik om te vergroten...
Het lijkt me wel flink vroeg als het net aan het daten bent om gelijk afspraken over je gebruik te maken? Wellicht kun je beloven om serieus te luisteren als je 'scharrel?' bezorgt raakt over je gebruik, en dan naar de mening van iemand anders met verstand van drugs gaan informeren ofzo?
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hoop zelf ooit een leuke meid tegen te komen die zelf afentoe wat (hard) drugs gebruikt. Alleen zal ik het niet snel opbiechten dat ik hard drugs gebruik.

Kwa wiet gebruik zal ik wel meteen eerlijk zeggen, en ze moeten het maar van me accepteren. Ik zal niet voor een relatie stoppen met blowen. Ik drink geen Alchohol en een jointje is zegmaar mijn glaasje bier.

Waarom ik ook niet zal stoppen met blowen is omdat het me enorm helpt in me dagelijkse leven, mijn hoofd is overdag een stuk rustiger als ik de avond daarvoor heb geblowd. Ook heb ik meer geduld, concentratie en voel me minder snel op me pik getrapt. Dit allemaal is mede door mijn ADHD.

En ik blow avonds ook omdat ik rug patiënt ben, door het blowen heb ik inmiddels al 3 maanden geen enkele pijnstiller hoeven aan te raken, zelfs geen paracetamol:)
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gabbertje zei:
Waarom ik ook niet zal stoppen met blowen is omdat het me enorm helpt in me dagelijkse leven, mijn hoofd is overdag een stuk rustiger als ik de avond daarvoor heb geblowd. Ook heb ik meer geduld, concentratie en voel me minder snel op me pik getrapt. Dit allemaal is mede door mijn ADHD.

En ik blow avonds ook omdat ik rug patiënt ben, door het blowen heb ik inmiddels al 3 maanden geen enkele pijnstiller hoeven aan te raken, zelfs geen paracetamol:)
Klik om te vergroten...

^ Zelfde situatie bij mij. Vroeger puur recreatief, en na zo veel jaren dagelijks te blowen was ik er een jaartje tijdens de week mee gestopt zonder problemen.

Maar dan is er een rughernia gekomen waardoor ik het echt niet kan missen. Soms wil ik nog eens enkele weken stoppen zoals ik vroeger ook deed, maar 't lukt niet zo gemakkelijk meer als ik dan de volgende dag veel pijn heb.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@chipmunk

Ik bedoelde eigenlijk harddrugs, had ik er even bij moeten zetten ja. Want daar zou ik wel mee kunnen stoppen.

Blowen is een ander verhaal. ook hier een ADD-er die het uitstekend doet op een jointje elke avond. :)
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
Ben nergens afhankelijk van en zou er zelfs zo mee kunnen stoppen.
Klik om te vergroten...

Gevaarlijke uitspraak. Neem je soms een tolerantiepauze?
Zoals je uit mijn vorig bericht kan afleiden lukt het mij zelf niet meer om enkele weken te pauzeren met wiet, maar ik weet ook dat ik er niet zomaar mee kan stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."