Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVleesvervangers

Vleesvervangers

49 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zwijgrecht zei:
Het wordt anders allemaal wel heel googlebaar, beetje ongemakkelijk als de blije vega van tafel 13 met 2 klikken eindigt op Drugsforum...
Klik om te vergroten...
LOL!

acht.zes zei:
Veganisten/vegetariers dankbare mensen? Ik viind ze vooral dezelfde mentaliteit hebben als het leger des heils en andere zwaar religieuzen met hun zendelingendrang/ongelooflijke behoefte om anderen te bekeren, maar ook dat zal ik ongetwijfeld al een keer gezegd hebben.
Klik om te vergroten...
Altijd jammer als mensen zich zo moreel superieur gaan voelen en hun eigen opvattingen zien als absolute waarheden die iedereen over dient te nemen om maar niet als minderwaardig persoon afgeserveerd te worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Zou wat zijn als er een heel reglement bij zou komen kijken als je besluit vegetariër te worden.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Regel 1. Ben je een groot fan van de vega rookworst van de Appie? Eet je niets liever? STOP DAAR OGENBLIKKELIJK MEE. Maak het jezelf nou een keer niet zo moeilijk potverdorie! DIT SLAAT NERGENS OP. Zomaar vega rookworsten eten... schaamteloos.

Regel 2. Je mag alleen natuurlijke producten lekker vinden.

Regel 3. Het Drugsforum committee bepaalt wat jij graag eet en niemand anders.

Etc.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Sowieso snap ik niet zo goed wat nu precies je probleem is met dat sommige mensen ervoor kiezen vleesvervangers te eten? Je hebt daar toch zelf geen last van. Laat mensen lekker doen wat ze zelf willen, dat jij het anders zou doen wilt nog niet zeggen dat dit voor iedereen de beste keuze is. Jij had er toch ook zo'n moeite mee dat GHB vaak slecht in het daglicht staat en dat mensen stellig zeggen dat je het nooit moet gebruiken, nu doe je echt precies hetzelfde maar dan op een ander onderwerp.
Klik om te vergroten...

Oke oke you got me..
Je hebt gelijk.
Ben gewoon op een Rampage vandaag!
Kon me ff niet inhouden.
Ik trek me terug..

Sorry voor de overlast!
Ik ga maar slapen beter voor mij morgen een nieuwe dag!

Goodnight!
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik eet al zo'n 12 jaar overwegend vegetarisch. Ik kook meestal met lekker veel groenten en mik soms een handje noten erdoor voor de bite en smaak. Tempeh is erg lekker en voedzaam, maar het is misschien even wennen qua smaak. Soms heb ik zin in comfortfood en dan grijp ik wel eens naar vleesvervangers. De volgende vind ik erg lekker:

- SoFine visburger
- Veggie bitterballen van Beckers (ECHT lekker)
- vegetarische saucijzenbroodjes
- vegagehakt door sauzen bij de pasta
- de appie heeft lekkere rondo's: grieks, etc.

Hopelijk heb je wat aan de tips en goed dat je wil minderen met vlees. Als iedereen een kleine bijdrage levert, komen we samen een heel eind!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik eet sinds een jaar vegetarisch en aan veel vleesvervangers zit inderdaad weinig smaak. Ik laat het daarom vaak weg en voeg wat extra peulvruchten of groenten toe. Door de pasta vind ik vega kruimgehakt wel lekker. Maar als ik een keer "Hollands" aardappelen, groenten en "vlees" wil eten, dan zijn dit mijn favorieten:

- Vegetarische Slager Mc2 burger
- Jumbo Veggie Chef Javaanse schijf/Zigeunerschnitzel/Groentenballetjes
- SoFine Veggie nuggets
- SoFine Chicken sticks
- Boon Hollandse nuggets met bite
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik eet regelmatig vleesvervangers, vind ze erg lekker.
Vriend proeft 9/10 keer niet eens het verschil.

Het lekkerste wat ik tot nu toe vega op heb is de saucijsenbroodjes van de Vegetarische Slager. Ook is de broccoliburger van de Jumbo goud.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
6EA9AF07-05EB-4F76-AC72-C6CBC1FFEF68.jpeg
Deze was wel lekker vorige week.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zwijgrecht zei:
Beetje kort door de bocht, maar soi:tearsofjoy:

Pesco (alleen vis) en vegetariers kom ik nooit mee in aanraking op een negatieve manier, en dat is inmiddels ook zo doodnormaal dat dat ook zou moeten. Toch is het heel vaak nog een ondergeschoven kindje waar een beetje lacherig over wordt gedaan, en er makkelijk vanaf gemaakt wordt. Ik zou echt de keuken instampen als vega zijnde en een paar vegetarische hoeken uitdelen als je weer de eeuwige salade geitenkaas voor je neus krijgt. Met dankbaar bedoel ik dat ze vaak al met lage verwachtingen binnenkomen, en als ze dan wat lekkers krijgen heel verrast doen en regelmatig terugkomen en het doorvertellen aan andere "vega religieuzen":wink:" goed voor baas, goed voor de vega, goed voor de fooi en uiteindelijk goed voor mij.

Por er is eentje met een stok als je er een ziet, ze zijn best aardig en proberen je niet meer altijd te bekeren! Je kunt ze herkennen aan......dat ze 2 handen hebben, 2 benen en een hoofd.:upsidedown:

Veganisten daarentegen dat zijn net Taliban strijders(jaja, uitzondering daargelaten. Zat op zo'n Facebook pagina, Vegan Nederland, puur werktechnisch en de shit die je daar af en toe voorbij ziet komen....mensen zijn bang voor ISIS en het Kalifaat ,maar dat is kinderspel vergeleken met vegan jihadi's
Klik om te vergroten...
Juist. Helemaal mee eens. Ook in mijn omgeving heb ik een aantal vegans, die mij elke keer weer subtiel proberen over te halen om me toch nog een tandje verder te laten gaan. met opmerkingen zoals: ¨vis is net zo erg als vlees eten. Dat weet je toch wel?¨ ¨Denk je serieus dat eieren gezond zijn voor je?¨ Bitch please... leave me alone. Ik heb mijzelf al zo ver weten te krijgen dat ik het uit kan houden om geen vlees meer te eten. Dat wil niet zeggen dat ik meteen overga tot een die-hard vegan.

Het werkt inderdaad wel op de zelfde manier als het geloof opdringen op ongelovigen denk ik. Zodra je een ongelovig persoon het geloof probeert op te dringen, zal de desbetreffende persoon juist in opstand te komen. Terwijl als je juist de positieve aspecten op een subtiel aan het licht stelt, ik vermoed dat deze persoon juist sympathie toont en bereid is zich er meer in te verdiepen. Ik denk juist dat vleesvervangers een heel goed alternatief kunnen bieden om de hedendaagse bio-industrie een stukje te reduceren. Een tweetal jaar geleden had ik me niet eens voor kunnen stellen dat het voor mij mogelijk zou zijn om vlees compleet te kunnen laten staan. Vleesvervangers hebben hier (zeker in het begin) een positieve bijdrage aan geleverd. Op den duur leer je inderdaad om steeds meer te koken zonder replica-vleesproducten te hoeven gebruiken.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Bekijk bijlage 3737
Deze was wel lekker vorige week.
Klik om te vergroten...
Waar zijn deze dingen meestal van gemaakt, soja enzo toch
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zwijgrecht zei:
Waar zijn deze dingen meestal van gemaakt, soja enzo toch
Klik om te vergroten...
Dat zal best wel ja. Ik eet ze heel weinig maar sommige zijn best lekker en goed ipv vlees qua smaak.
Afwisseling is ook goed. Ik eet zeker vlees maar al stukken en stukken minder dan vroeger.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh zeker, maar mijn voornaamste reden zou het millieu zijn. En het is idioot duur, was net in de AH toevallig en dacht eraan na je topic
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zwijgrecht zei:
Oh zeker, maar mijn voornaamste reden zou het millieu zijn. En het is idioot duur, was net in de AH toevallig en dacht eraan na je topic
Klik om te vergroten...
Idioot duur is het zeker.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gefermenteerde soja is gezonder dan ongefermenteerde ivm fytinezuur. Verhitten maakt dat zuur inactief.
https://www.sojaeiwit.nl/soja-eiwit/verschil-tussen-gefermenteerde-en-ongefermenteerde-soja/

Fytinezuur heeft toch nog positieve eigenschappen afhankelijk van wat zaken.
https://www.sojaeiwit.nl/sojabonen/fytinezuur-in-soja-ongezond/

Ik kocht vroeger wel eens een bakje Tempeh bij de toko om de hoek. Was een pittige smaakmaker.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@Zwijgrecht
Ik snap sowieso niet dat als je geen vlees meer wil eten dat er uberhaupt iets op je bord MOET liggen wat geen vlees is maar daar wel naar moet uitzien en/of een beetje naar moet smaken terwijl er totaal andere voedingsstoffen in zitten dan in je stukje vlees van weleer.

edit;
Dit heb ik hier al een tijdje geleden gezegd zie ik lol! :tongueout:

Veganisten/vegetariers dankbare mensen? Ik viind ze vooral dezelfde mentaliteit hebben als het leger des heils en andere zwaar religieuzen met hun zendelingendrang/ongelooflijke behoefte om anderen te bekeren, maar ook dat zal ik ongetwijfeld al een keer gezegd hebben.
Klik om te vergroten...

Het MOET niet? Maar het kan handig zijn als je lui bent of geen tijd/zin hebt om uitgebreid te koken. Wat is daar nou mis mee. Het is toch ook helemaal niet gezegd dat vegetariërs elke dag zo’n vleesvervanger eten? Ik vind weinig vleesvervangers lekker maar er zijn er bij die (bijvoorbeeld in stukjes door een saus) amper van vlees te onderscheiden zijn en ik zie zelf niet zo in waarom ik dat dan niet zou eten in plaats van geslacht beest. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.

Ik ben niet gestopt met vlees eten omdat ik vlees niet lekker vond, maar omdat ik niet achter de manier waarop dieren behandeld worden sta. Dus als iemand iets kan produceren wat zo goed mogelijk naar vlees smaakt be my guest a.u.b.

+ In wat voor omgeving leven jullie? Lol. Ik ken zelf echt amper tot geen veganisten en al helemaal geen vegetariërs die zich als ‘zwaar religieuzen’ gedragen. En indien wel dan loop ik gewoon weg. Ken de commune op internet wel maar dat lees ik niet. Problem solved.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#15
[QUOTE="Roze olifant, post: 1288609, member: 132215"

+ In wat voor omgeving leven jullie? Lol. Ik ken zelf echt amper tot geen veganisten en al helemaal geen vegetariërs die zich als ‘zwaar religieuzen’ gedragen. En indien wel dan loop ik gewoon weg. Ken de commune op internet wel maar dat lees ik niet. Problem solved.[/QUOTE]

Goede reden om vegetariër te worden,

En in de horeca. Denk dat het lastig weglopen is als er weer zo'n Taliban strijder aanschuift daarbij vind ik veganistisch koken leuk, een soort challenge onder tijdsdruk om wat lekkers en leuks te maken met de dingen die je hebt. Maar het zelf naar tafel brengen ben ik na 3x wel afgeleerd:grimacing::grin: ( niet altijd, eerlijk is eerlijk. Maar vaak zijn het wel een bepaald soort mensen met een bepaalde......attitude)
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het dichtste bij vlees komt de biefstuk van Vivera (spel je als biekstukc). Vegan jus bij je aardappels en groente en het is net alsof je vlees zit te eten.

Verder.sluit ik me aan bij het eerder genoemde
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
Het MOET niet? Maar het kan handig zijn als je lui bent of geen tijd/zin hebt om uitgebreid te koken. Wat is daar nou mis mee. Het is toch ook helemaal niet gezegd dat vegetariërs elke dag zo’n vleesvervanger eten? Ik vind weinig vleesvervangers lekker maar er zijn er bij die (bijvoorbeeld in stukjes door een saus) amper van vlees te onderscheiden zijn en ik zie zelf niet zo in waarom ik dat dan niet zou eten in plaats van geslacht beest. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.

Ik ben niet gestopt met vlees eten omdat ik vlees niet lekker vond, maar omdat ik niet achter de manier waarop dieren behandeld worden sta. Dus als iemand iets kan produceren wat zo goed mogelijk naar vlees smaakt be my guest a.u.b.

+ In wat voor omgeving leven jullie? Lol. Ik ken zelf echt amper tot geen veganisten en al helemaal geen vegetariërs die zich als ‘zwaar religieuzen’ gedragen. En indien wel dan loop ik gewoon weg. Ken de commune op internet wel maar dat lees ik niet. Problem solved.
Klik om te vergroten...
Dit dus
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze olifant zei:
Het MOET niet? Maar het kan handig zijn als je lui bent of geen tijd/zin hebt om uitgebreid te koken. Wat is daar nou mis mee. Het is toch ook helemaal niet gezegd dat vegetariërs elke dag zo’n vleesvervanger eten? Ik vind weinig vleesvervangers lekker maar er zijn er bij die (bijvoorbeeld in stukjes door een saus) amper van vlees te onderscheiden zijn en ik zie zelf niet zo in waarom ik dat dan niet zou eten in plaats van geslacht beest. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze.

Ik ben niet gestopt met vlees eten omdat ik vlees niet lekker vond, maar omdat ik niet achter de manier waarop dieren behandeld worden sta. Dus als iemand iets kan produceren wat zo goed mogelijk naar vlees smaakt be my guest a.u.b.

+ In wat voor omgeving leven jullie? Lol. Ik ken zelf echt amper tot geen veganisten en al helemaal geen vegetariërs die zich als ‘zwaar religieuzen’ gedragen. En indien wel dan loop ik gewoon weg. Ken de commune op internet wel maar dat lees ik niet. Problem solved.
Klik om te vergroten...
AMEN. Voor de mensen die zich nog steeds afvragen waarom er ooit iemand op zo´n achterlijk idee is gekomen om vleesvervangers op te markt te brengen? Omdat er ook mensen zijn die (zoals circa 95% van de Nederlandse bevolking) afhankelijk zijn van vlees, maar zich er wel bewust van zijn dat ze verkeerd bezig zijn. Persoonlijk zou ik de bio-industrie van vandaag de dag nog steeds willen vergelijken met een massale dieren-genocide, waar dieren (uiteraard) op een walgelijke manier worden beschouwd als een smakelijk product voor ons mensen. Vaak met een excuus dat het nou eenmaal zo werkt in onze voedselkring. Elk hulpmiddel dat er voor zou kunnen zorgen dat dit soort wrede massamoorden ietwat gereduceerd kzouden kunnen worden, zouden wat mij betreft met open armen ontvangen mogen worden. Mensen wordt wakker!!! maar belangrijk is dat mensen er zelf bewust van worden.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kies er voor om vegetariër te worden of niet!
Ga je dan niet vasthouden aan een soort nep vlees en haal je voldoening uit de producten die je wel mag eten! Of eet gewoon vlees.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rebell zei:
Kies er voor om vegetariër te worden of niet!
Ga je dan niet vasthouden aan een soort nep vlees en haal je voldoening uit de producten die je wel mag eten! Of eet gewoon vlees.
Klik om te vergroten...
Een ieder mag eten wat ie wil. Vlees, geen vlees, nepvlees of vleesvervangers. Ik eet alle vier... Er zijn geen regels voor en het is dus een vrije keuze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."