Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb geen middel nodig om geil te worden, want dat ben ik eigenlijk heel vaak OF heel snel als mijn vriend naar me kijkt ofzo... maar toch mis ik dat beetje alcohol soms in de sex game. Ik ben sinds een dikke twee maanden gestopt met drinken en snuiven en dat voelt hartstikke goed! Ik heb nog steeds stomende seks, maar ik mis soms dat losse wat je krijgt van alcohol. Net die remmingen wat meer los en die (pijn) grenzen wat verder, zodat ik het keiharde gedeelte langer vol hou en nog geiler vind. Nu is mijn vraag: wat kan ik in de plaats nemen van drank? Ik wil gezien mijn leefstijlverbetering geen middelen die echt slecht voor je zijn of waar je een dikke kater van krijgt (pep, coke, xtc, ghb, etc.). Wat kunnen de medeforummers me aanraden?"
"Voor de mens is vlees een maaltijd, voor een dier zijn leven."
"Ik eet al zo'n 12 jaar overwegend vegetarisch. Ik kook meestal met lekker veel groenten en mik soms een handje noten erdoor voor de bite en smaak. Tempeh is erg lekker en voedzaam, maar het is misschien even wennen qua smaak. Soms heb ik zin in comfortfood en dan grijp ik wel eens naar vleesvervangers. De volgende vind ik erg lekker: - SoFine visburger - Veggie bitterballen van Beckers (ECHT lekker) - vegetarische saucijzenbroodjes - vegagehakt door sauzen bij de pasta - de appie heeft lekkere rondo's: grieks, etc. Hopelijk heb je wat aan de tips en goed dat je wil minderen met vlees. Als iedereen een kleine bijdrage levert, komen we samen een heel eind!"
"mikoz zei: Alle buikklachten nu over? Die labels zorgen vaak weer voor nieuwe sterke identificatie en verdeling, wat een onnodige bijkomst is. Stoppen met (onbewust) aanmoedigen van moord is genoeg (voor mij iig). Klik om te vergroten... Ten eerste wil ik even zeggen dat ik dit een mooie observatie vind en ik ben het er mee eens. Het is een mooi streven om levende wezens niet te schaden. Zelf eet ik reeds 14 jaar overwegend (dus niet altijd helemaal!) vegetarisch. Het niet labelen van anderen of jezelf als zodanig kan ook voor jezelf een stukje stress ontnemen, want 'ben' je dan in 1x geen vegatarier meer als je een keer een stukje vis of vlees eet? Alsof je dan 'gefaald' zou hebben als vegetarier, terwijl je al jaren (of maanden, weken of dagen) met een goede intentie je best doet! Onnodige kopzorgen over een onnodige identificatie en label. Een goede intentie is alles wat je kan hebben. Trachten ernaar te handelen is alles wat je kan doen. Hoe dan ook een mooi en krachtig iets. Ten tweede is het een mooie discussie hier, ook over het lichamelijke aspect. Ik eet sinds een tijdje steeds vaker veganistisch en ook ik heb inderdaad een lichter en schoner gevoel.Het is ook meer in overeenstemming met mijn intentie om geen levende wezens te laten lijden en dat voelt natuurlijk goed. Ten laatste merk ook ik dat geen vlees eten steeds meer terrein begint te winnen. Een mooi voorbeeld hiervan is het aanbod in vleesvervangers: toen ik net vegetarisch trachtte te leven, leefde ik op kaassoufle's en vage worstjes uit de reformwinkel, nu zie je door de vegaschnitzels het soyabos niet meer! De intentie om geen levende wezens te schaden wordt steeds collectiever en daardoor krachtiger! Het geeft hoop en moed. Namaste!"
"Er zijn op de een of andere manier altijd vleeseters die zich 'aangevallen' voelen omdat ze vlees eten. Ik voel me in ieder geval nooit 'aangevallen' omdat ik geen vlees eet. Need I say more?"
"missWappie zei: Weet niet zo goed of ik t beste met alles in 1 keer kan kappen, of bv eerst met de sosa en dan benzo's afbouwen. En alcohol, dat blijft gewoon lastig omdat iedereen t overal voor je neus houdt en ik mensen met lekker drankje op terrasje zie zitten enzo Klik om te vergroten... Heel begrijpelijk, maar wat helpt (bij mij dan) is om verder te denken dan het moment dat je zin hebt en verder te denken dan het eerste wijntje. Wat gbeurt er na het eerste wijntje? Meer wijntjes. Door meer wijntjes word ik onrustig. Als ik onrustig ben wil ik een lijntje en ook roken. Als de lijntjes op zijn wil ik weer een wijntje om te relaxen en kan ik niet slapen. Als ik niet kan slapen wil ik een benzo. Als ik die op heb ga ik slapen en word ik wakker met een rotgevoel en moet ik weer van voor af aan beginnen. Als je het eerste wijntje niet pakt, zakt de sterkste drang (3 minuten) snel weg. Ik ga wel iets anders doen in de tijd dat ik anders had zitten drinken o.i.d. Wandelen, sporten, natuur werkt helend! Ik ga ook vaker even kringlopen. Een leuk topje of jurkje vinden voor weinig (dat geld was je ook kwijt als je wel had toegegeven aan je zin in wappie zijn) en dat zien als een beloning voor jezelf. Met een goedkoop treinkaartje van het kruidvat ofzo even naar een andere stad. En nieuwe dingen ondernemen is ook erg fijn!!! Je geest is gewend aan bepaalde prikkels, nieuwe dingen ontdekken (museum, stad, plekken in de buurt, ga gewoon eens een stuk fietsen op de bonnefooi) geeft nieuwe prikkels waar je geen kater van hebt. Succes meid!!!"
"Oké, de laatste tijd vind ik het lekker om één avond per week me even lekker te voelen. Ik begin vaak met alcohol en daarna pak ik wat coke. Het levelt de alcohol een beetje, voelt lekker. Nadeel: moet altijd een pammetje pakken om te slapen, het is duur en dag later niet superhappy, maar het is te doen. Nu vraag ik me af welke drug ik na een paar drankjes kan pakken om de alcohol een beetje te levelen. Ik hou van de up van coke, maar wil nu wel wat anders. Wat raden jullie aan?"
"Ik drink voor ik naar bed ga na een avondje doorhalen twee glazen zuurkoolsap en eet 2 bananen. Ik heb er nooit zin in, maar het scheelt de volgende dag enorm! Zuurkoolsap is misschien niet het lekkerste drankje, maar echt geweldig om je lever te helpen ontgiften. Helpt ook bij een alcoholkater. Wortelsapje gooi ik er soms ook even in, alle vitamientjes helpen! Bananen zijn makkelijk weg te werken en zo heb je toch iets in je buik. De volgende dag drink ik kefir, sinaasappelsap eet bananen en lekkere gerookte zalm in een salade. Daarnaast nog een handje L-tyrosine en st. janskruid en dan is de dag wel te behappen, zelfs als ik niet geslapen heb, wat meestal het geval is na gebruik."
"Dankjewel voor je informatie en bezorgdheid. Je doelt op het serotoninesyndroom. Ik neem st. janskruid eigenlijk dagelijks en niet in heel grote hoeveelheden. 2 pilletjesvan het kruidvat. Tevens werkt coke op de dopaminespiegels en niet zo zeer de serotoninespiegels, vandaar dat ik de dagen erna L-tyrosine neem."
"Wit wijntje (anderhalve fles, flinke kater)"