#1
Wow een 14 jarige een scharrel noemen...
Het is al gezegd, ik zeg niets meer.
Het is al gezegd, ik zeg niets meer.
Wow een 14 jarige een scharrel noemen...
Het is al gezegd, ik zeg niets meer.
Iedereen voor mij heeft al een hoop wijze woorden gezegd dus heb ik daar niet zo heel veel meer aan toe te voegen eigenlijk.Goedeavond DF'ers,
Ik zit ongeveer een weekje behoorlijk met mezelf in de knoop, ergens zit er ook een stukje schaamte bij dit maakt ook waarom ik het niet met vrienden/familie bespreek. Ik hoop dat jullie me hier wat bij kunnen helpen.
Het zit dus zo, ongeveer ander halve week geleden zat ik een avondje thuis met een maatje van me wat ketamine en speed te snuiven. Zoals normaal bespreken we dan best wel personelijke dingen en dit keer kwam de liefde aan bod.
Ik ben al zo'n 2 jaar bevriend met een helle leuke liefe meid van net 15, we zijn en denken over veel dingen het zelfde, zelfde interesses enz. Ergens is ze ook wel als een klein zusje voor me, ik heb een heel beschermend gevoel over haar jullie kennen dat vast wel. Ik kan dan ook wel zeggen dat we een erg speciale band hebben want we appen elke dag met elkaar maar we hebben elkaar al 2 jaar niet meer gezien/elkaars stem gehoord.
Tijdens die trip op ketamine en speed heb ik dus gezegd tegen die maat van me dat ik haar leuk vind, al heel lang eigenlijk. Dit heb ik dan ook echt heel onbewust gezegd, ik schrok er namelijk best wel van dat ik het zei.
Sinds die nacht blijft dit non-stop in me hoofd rond dwalen. En dan met vragen zoals, heb ik wel gevoelens voor haar, is het leeftijdsverschil niet te groot? Ik moet dan wel zeggen dat ze 15 is maar in haar hoofd 18/19 daardoor zitten we vaak op dezelfde lijn.
De grootste vraag voor mij op dit moment is toch echt wel of ik nou wel of geen gevoelens voor haar heb. Zei ik maar wat omdat ik flink van de kaart was, of kwam dit rechtstreeks uit mijn hart?
En stel ik heb wel gevoelens voor haar, hoe denken jullie dan over het leeftijdsverschil. Je ziet het best wel vaak 15 - 18 / 16 - 19.
Aan de ene kant denk ik zelf dat het leeftijdsverschil te groot is ondanks dat ze mentaal ouder is.
Maar aan de andere kant is 24 - 27 blijkbaar weer heel normaal.
Normaal gesproken deel ik dit soort dingen niet op het internet, maar ik heb behoefte aan onafhankelijke advies. Die maat van me zei namelijk dat 15 - 18 / 16 - 19 heel normaal is en dat ik me er niet voor hoef te schamen dat ik misschien gevoelens voor haar heb.
Slaap lekker alvast
-Gabbertje
Vanaf deze kant had ik het nog niet bekeken, wist ook niet dat er zulke grote gevolgen aan kunnen zitten. En het gaat me eigenlijk ook niet om de sex, stel we krijgen wat kan ik heel goed begrijpen als ze er nog niet aan toe is, dat was ik ook nog niet op me 15de. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik nou echt gevoelens voor haar heb, het helpt mee dat ik er elke nacht over na kan denken. Ik laat het gewoon even rusten, over ander halfe maand ga ik haar weer voor het eerst zien sinds 2 jaar Dus dan zie ik wel hoe het loopt.Hoi Gabbertje,
Een leeftijdsverschil van drie jaar stelt niets voor. Het lastige in deze situatie is echter dat jullie in compleet verschillende levensfases zitten. Zij zit nog op de middelbare school, roddelt met haar vriendinnen over beroemdheden, heeft een bedtijd en zoent haar ouders elke avond goedenacht; jij bent een man (een jongeman, maar toch) die werkt, een eigen huishouden heeft en experimenteert met harddrugs. Het gaat gewoon niet werken.
(Toen ik vijftien was datete ik zelf met een meisje/vrouw van negentien. Ondanks dat we mentaal enorm op één lijn lagen bleek het verschil toch te groot.)
Daarnaast weet ik niet zeker hoe het wettelijk zit met een consensuele relatie met een minderjarige, maar als jullie ooit hommeles zouden krijgen en ze geeft je aan (uit wrok, of omdat haar ouders haar daartoe overhalen) dan ben jij de rest van je leven officieel een zedendelinquent. Beter nog even wachten.
That being said, ik zou er geen negatief waardeoordeel over hebben als jullie het toch zouden doen. Het lijkt me onverstandig maar deze situatie vind ik persoonlijk niet per definitie moreel fout.
In welk opzichte is het lastiger? Is dat dan echt omdat zij zegmaar nog naar school gaat en ik fulltime werk?Ik moet een vorige poster wel gelijk geven dat je beide in een andere fase van je leven zit en dat het daardoor lastiger (maar niet onmogelijk) gaat zijn om dit een langdurig iets te maken.
Niet dat ik het heel normaal vind om als 27 jarige een 14 jarige scharrel te hebben, laat ik dat even voorrop stellen. En met die post bevindt achtzes zich op glad ijs. Maar er staat toch nergens in de post van achtzes dat hij seksuele handelingen met haar heeft verricht, dat lees je nu zelf tussen de regels door.@acht.zes Een 'scharrel' van 14 wanneer je zelf 27 bent is wettelijk strafbaar op basis van pedoseksualiteit. Je geeft gewoon doodleuk toe dat je pedofiele handelingen hebt verricht bij een minderjarig kind. Ik weet niet hoe het idee zich in je hoofd heeft gevormd dat dat de bedoeling is, maar dat is het dus niet. Tijd om eens heel diep in de spiegel te kijken en je af te vragen waar je mee bezig bent. @Moderators Het kan toch haast niet dat acht.zes geen forumregel overtreedt door een strafbaar feit te bekennen en het tot op zekere hoogte aan te raden aan een andere member op het forum?
Wetgeving:
"Handelingen met minderjarigen van twaalf tot zestien die bestaan uit het buiten echt plegen van ontucht zijn verboden. Dit geldt zowel voor vrijwillige handelingen als voor onvrijwillige handelingen. (...) Van ontucht is al gauw sprake. Het gaat om iedere seksuele handeling die is verricht met een kind jonger dan 16 jaar. Dwang is niet vereist. De handelingen moeten in strijd zijn geweest met de sociaal ethische norm."
Artikel 245 Sr. (ontucht met minderjarige kinderen van 12, 13, 14 en 15 jaar) luidt:
"Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."
Toen ik 14/15 was ging ik ook met oudere jongens om. Nu nog, ben 19 maar heb vrienden van bijna 30. Ik heb dit nooit een probleem gevonden en kon het altijd goed met ze vinden.Ik snap wel de verwarring over het woord scharrel, maar ik vond dat soort leeftijdsverschillen toen ik die leeftijd zelf had best normaal. Heb zat vriendinnen gehad (en ik denk zelf ongetwijfeld ook wel) die omgingen met jongens van jaren ouder, meestal vriendschappelijk maar soms ook wel wat meer. Of moet ik dit nu toch wel problematisch vinden? :P
2,5 uur rijden is ook wel sick lang zeg :P Onafhankelijk van leeftijd lijkt me dat al best lastig. Maar fijn dat je een keuze hebt gemaakt en het klinkt ook alsof je je daar oké bij voeltIk heb de laatste tijd veel nagedacht, veel over jullie reacties nagedacht en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik het erbij laat. Niet omdat ik haar te jong vind maar om onze vriendschap te beschermen.
We wonen dik 2,5 uur rijden van elkaar af, we zitten allebei zoals jullie al zeiden in een andere levensfase en we hebben beiden andere behoeftes. Dit alles betekent voor mij al dat iets met haar beginnen niet lang zal duren, en we zullen wel bevriend blijven al loopt het stuk, maar de vriendschap zal nooit meer worden zoals het was. En daar vind ik hoogstens een half jaar liefde t niet waard voor.
Ik ben in dit geval de "volwassene dus het is ook aan mij om de juiste keuzes te maken en dat is dit geworden.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."