#1
Vanaf deze kant had ik het nog niet bekeken, wist ook niet dat er zulke grote gevolgen aan kunnen zitten. En het gaat me eigenlijk ook niet om de sex, stel we krijgen wat kan ik heel goed begrijpen als ze er nog niet aan toe is, dat was ik ook nog niet op me 15de. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik nou echt gevoelens voor haar heb, het helpt mee dat ik er elke nacht over na kan denken. Ik laat het gewoon even rusten, over ander halfe maand ga ik haar weer voor het eerst zien sinds 2 jaar Dus dan zie ik wel hoe het loopt.Hoi Gabbertje,
Een leeftijdsverschil van drie jaar stelt niets voor. Het lastige in deze situatie is echter dat jullie in compleet verschillende levensfases zitten. Zij zit nog op de middelbare school, roddelt met haar vriendinnen over beroemdheden, heeft een bedtijd en zoent haar ouders elke avond goedenacht; jij bent een man (een jongeman, maar toch) die werkt, een eigen huishouden heeft en experimenteert met harddrugs. Het gaat gewoon niet werken.
(Toen ik vijftien was datete ik zelf met een meisje/vrouw van negentien. Ondanks dat we mentaal enorm op één lijn lagen bleek het verschil toch te groot.)
Daarnaast weet ik niet zeker hoe het wettelijk zit met een consensuele relatie met een minderjarige, maar als jullie ooit hommeles zouden krijgen en ze geeft je aan (uit wrok, of omdat haar ouders haar daartoe overhalen) dan ben jij de rest van je leven officieel een zedendelinquent. Beter nog even wachten.
That being said, ik zou er geen negatief waardeoordeel over hebben als jullie het toch zouden doen. Het lijkt me onverstandig maar deze situatie vind ik persoonlijk niet per definitie moreel fout.
In welk opzichte is het lastiger? Is dat dan echt omdat zij zegmaar nog naar school gaat en ik fulltime werk?Ik moet een vorige poster wel gelijk geven dat je beide in een andere fase van je leven zit en dat het daardoor lastiger (maar niet onmogelijk) gaat zijn om dit een langdurig iets te maken.
Voor de rest iedereen bedankt voor jullie reactie! Het heeft me ontzettend geholpen en het heeft me schaamte helemaal weg gehaald. Wat ik uit jullie posts haal is het eigenlijk gewoon harstike normaal. Ik ga me gevoel laten spreken en zie dan zie ik wel hoe het loopt, zal jullie op de hoogte houden.