#1
Omdat ik nog niet moe ben.
Haha wordt dit een topic waarin mensen letterlijk zeggen waarom ze vanavond niet op tijd op bed gaan... Was niet de bedoeling maar oké.
Bij mij gaat het nog niet helemaal zoals het moet. In het weekend gebruik ik 1 a 2 keer wiet en dat verstoord mijn slaap ritme toch wel. Dat maakt het moeilijker om de dagen daarna op tijd op bed te gaan. Daarom ga ik nu 1 week elke avond 11 uur naar bed en ga geen wiet gebruiken. Nu heb ik het hier neergezet, dus kan ik er niet onderuit.
Mijn slaap is mij heilig. Ik lees er boeken over, ik bereid mij erop voor en pas mijn hele leven erop aan. Overdag doe ik soms een powernap. Anyway, nieuwe gewoontes kun je aanleren door doelen te stellen. No matter what er gebeurt, je gaat om 21:00uur (ik zeg maar wat) in bed liggen en mediteren. Om 19:00uur doe ik alle elektronische lampen uit of zet ik eventueel een bril met blauwe filter op. Ik neem een lauwe of koude douche, ik eet een banaan en wat ananas (zit veel melatonine in), en ga lekker in bed liggen. Beetje zelfhypnose, visuele meditatie of de app "Pzizz" en ik ben zo weg... Mij helpt het om op vaste tijden op te staan. Om 5:00uur gaat bij mij altijd de wekker af, maar mijn biologische wekker gaat altijd al om 4:30uur af en word dus altijd ruim voordat de wekker gaat wakker. Als ik dan weer door slaap ben ik de hele dag moe, sta ik op en neem ik een lekkere warme douche en doe ik daarna wat strek oefeningen; ben ik lekker wakker
Investeer in je slaap, ga vroeg op bed. Licht iedereen in, je omgeving heeft het maar te pikken.
Mijn slaap is mij heilig. Ik lees er boeken over, ik bereid mij erop voor en pas mijn hele leven erop aan. Overdag doe ik soms een powernap. Anyway, nieuwe gewoontes kun je aanleren door doelen te stellen. No matter what er gebeurt, je gaat om 21:00uur (ik zeg maar wat) in bed liggen en mediteren. Om 19:00uur doe ik alle elektronische lampen uit of zet ik eventueel een bril met blauwe filter op. Ik neem een lauwe of koude douche, ik eet een banaan en wat ananas (zit veel melatonine in), en ga lekker in bed liggen. Beetje zelfhypnose, visuele meditatie of de app "Pzizz" en ik ben zo weg... Mij helpt het om op vaste tijden op te staan. Om 5:00uur gaat bij mij altijd de wekker af, maar mijn biologische wekker gaat altijd al om 4:30uur af en word dus altijd ruim voordat de wekker gaat wakker. Als ik dan weer door slaap ben ik de hele dag moe, sta ik op en neem ik een lekkere warme douche en doe ik daarna wat strek oefeningen; ben ik lekker wakker
Investeer in je slaap, ga vroeg op bed. Licht iedereen in, je omgeving heeft het maar te pikken.
Respect.Mijn slaap is mij heilig. Ik lees er boeken over, ik bereid mij erop voor en pas mijn hele leven erop aan. Overdag doe ik soms een powernap. Anyway, nieuwe gewoontes kun je aanleren door doelen te stellen. No matter what er gebeurt, je gaat om 21:00uur (ik zeg maar wat) in bed liggen en mediteren. Om 19:00uur doe ik alle elektronische lampen uit of zet ik eventueel een bril met blauwe filter op. Ik neem een lauwe of koude douche, ik eet een banaan en wat ananas (zit veel melatonine in), en ga lekker in bed liggen. Beetje zelfhypnose, visuele meditatie of de app "Pzizz" en ik ben zo weg... Mij helpt het om op vaste tijden op te staan. Om 5:00uur gaat bij mij altijd de wekker af, maar mijn biologische wekker gaat altijd al om 4:30uur af en word dus altijd ruim voordat de wekker gaat wakker. Als ik dan weer door slaap ben ik de hele dag moe, sta ik op en neem ik een lekkere warme douche en doe ik daarna wat strek oefeningen; ben ik lekker wakker
Investeer in je slaap, ga vroeg op bed. Licht iedereen in, je omgeving heeft het maar te pikken.
Herkenbaar.Mijn slaap is mij heilig. Ik lees er boeken over, ik bereid mij erop voor en pas mijn hele leven erop aan. Overdag doe ik soms een powernap. Anyway, nieuwe gewoontes kun je aanleren door doelen te stellen. No matter what er gebeurt, je gaat om 21:00uur (ik zeg maar wat) in bed liggen en mediteren. Om 19:00uur doe ik alle elektronische lampen uit of zet ik eventueel een bril met blauwe filter op. Ik neem een lauwe of koude douche, ik eet een banaan en wat ananas (zit veel melatonine in), en ga lekker in bed liggen. Beetje zelfhypnose, visuele meditatie of de app "Pzizz" en ik ben zo weg... Mij helpt het om op vaste tijden op te staan. Om 5:00uur gaat bij mij altijd de wekker af, maar mijn biologische wekker gaat altijd al om 4:30uur af en word dus altijd ruim voordat de wekker gaat wakker. Als ik dan weer door slaap ben ik de hele dag moe, sta ik op en neem ik een lekkere warme douche en doe ik daarna wat strek oefeningen; ben ik lekker wakker
Investeer in je slaap, ga vroeg op bed. Licht iedereen in, je omgeving heeft het maar te pikken.
Mijn slaap is mij heilig. Ik lees er boeken over, ik bereid mij erop voor en pas mijn hele leven erop aan. Overdag doe ik soms een powernap. Anyway, nieuwe gewoontes kun je aanleren door doelen te stellen. No matter what er gebeurt, je gaat om 21:00uur (ik zeg maar wat) in bed liggen en mediteren. Om 19:00uur doe ik alle elektronische lampen uit of zet ik eventueel een bril met blauwe filter op. Ik neem een lauwe of koude douche, ik eet een banaan en wat ananas (zit veel melatonine in), en ga lekker in bed liggen. Beetje zelfhypnose, visuele meditatie of de app "Pzizz" en ik ben zo weg... Mij helpt het om op vaste tijden op te staan. Om 5:00uur gaat bij mij altijd de wekker af, maar mijn biologische wekker gaat altijd al om 4:30uur af en word dus altijd ruim voordat de wekker gaat wakker. Als ik dan weer door slaap ben ik de hele dag moe, sta ik op en neem ik een lekkere warme douche en doe ik daarna wat strek oefeningen; ben ik lekker wakker
Investeer in je slaap, ga vroeg op bed. Licht iedereen in, je omgeving heeft het maar te pikken.
Met zulke dosissen kom ik niet eens bij de trap om naar bed te gaan.Bij mij ligt het dan weer anders. Ik ga op tijd naar bed en wil super graag slapen (rond 21:30). Echter lukt het vrijwel nooit omdat ik om 00:00 nog niet lig te slapen.
Heb inmiddels van de huisarts temazepam en lorazepam voor korte duur gekregen om te kijken of er enige verbetering in zit..
Na 60 mg temazepam of 4 * 2.5 tabel lorazepam val ik nog niet in slaap..
Ik heb een verleden van een ghb verslaving. Bestaat het dat er een kruistolerantie is ontstaan? Dit is trouwens inmiddels wel alweer een half jaar geleden dat is voor het laatst ghb tot mij nam.
Wanhoop is nabij..
Oja weed en hasj kan ik absluut niet verdragen en word ik juist erg onrustig van.
Please help a girl out
Ja dat doel stel ik Mezelf ook altijd. Minimaal 7 maar het liefst 8 uur.Hier is het doel minimaal 7 uur slaap, liefst 8 uur.
Bedankt voor de tips.@Mindless: heb over je probleem nagedacht. Als jij om 23:00uur wilt slapen is het handig om om 22:00uur je pc en/of tv af te sluiten en te gaan voor een ander activiteit; muziek luisteren, mediteren, schrijven, lezen, lauw douchen... Verder zou ik een kalender kopen en elke dag dat je om 22:00uur je bent gaan voorbereiden op je slaap; af kruizen. Mocht je dit niet lukken zou je over moeten gaan op doelen (smart) stellen en dit wekelijks evalueren. En jezelf belonen elke week als jij je hier aan hebt gehouden. Op ten duur wordt het een gewoonte en weet je niet meer beter, maar het is wel even doorzetten om op dat punt te geraken.
Er zijn overigens ook goede boeken te verkrijgen over het aanleren van nieuwe gewoontes. https://www.amazon.com/s?k=30+day+habit&i=digital-text&ref=nb_sb_noss_1
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."