Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik iets fout gedaan?

Heb ik iets fout gedaan?

80 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moeilijk in te schatten. Ik had het denk ik uit beleefdheid aangenomen, maar bewaard en later gecheckt als ik die mensen weer zag of het via hun was. Het is al gezegd de tijden zijn veranderd. Voordat ik op dit forum wist ik bijna niks over drugs. Heb wel eens wat wiet van mensen genomen, die ze zelf ook gebruikten. Ben behoorlijk anti-drugs opgevoed. Zou nooit zomaar wat hebben genomen als ik er niks over wist. Van het een kan eenvoudig het ander komen. Hoe makkelijk de verleiding kan zijn als je het naar je zin hebt, niet nuchter bent en op een feestje bij vrienden/kennissen. We lezen hier toch regelmatig over elk weekend xtc. Schattingen waren toch iets van 90% dat mensen niet hun spul laten testen. Meesten weten er niet eens van. Ik ook niet voordat ik hier kwam. Laat staan al die versnijdingen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn er nog mensen, die, ook al is dit maar eventjes, hun glas onbeheerd laten staan?
Nee toch zeker.
En dan " iets" aannemen, van iemand die je niet kent?
Tssha...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anna_ zei:
Kortom, ik vind dat ik er van uit mocht gaan dat de pil goed was. Behalve dat ik natuurlijk de hoeveelheid mdma die erin zat niet wist, waar ik rekening mee heb gehouden.
Klik om te vergroten...

Een onbekende dosis MDMA lijkt me precies het probleem.
Als je een biertje drinkt is het ook wel fijn als die niet ineens drie keer zo sterk blijkt te zijn. Met xtc-pillen kan dat makkelijk voorkomen.
Het kan ook zo zijn dat zij gewend zijn om veel meer te nemen dan jij. Je weet niet echt of jij er hetzelfde op reageert.

Het beste is dus ook om zelf op te letten wat en hoeveel je neemt. Gelukkig heb je deze keer per ongeluk ervoor gezorgd dat je alleen iets neemt als je het zelf van te voren hebt bepaald :wink:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deed jij altijd alles wat je ouders, leraren, instanties, etc. zeiden wat verstandigst is? Denk het niet. Doe je dat ook met je glas op feestjes bij kennissen/vrienden? Daar ken je ook niet altijd iedereen. Zal vast paranoia indruk geven. Leuk leven als je continu iedereen moet wantrouwen. Edit; ik wantrouw nu ook nagenoeg alles, maar heb dat geleerd door ervaring en kennis.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Albedo zei:
Deed jij altijd alles wat je ouders, leraren, instanties, etc. zeiden wat verstandigst is? Denk het niet. Doe je dat ook met je glas op feestjes bij kennissen/vrienden? Daar ken je ook niet altijd iedereen. Zal vast paranoia indruk geven. Leuk leven als je continu iedereen moet wantrouwen. Edit; ik wantrouw nu ook nagenoeg alles, maar heb dat geleerd door ervaring en kennis.
Klik om te vergroten...
Iets doen omdat je ouders het zeggen of verstandig met drugs van vreemden omgaan is toch wel een wereld van verschil.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Iets doen omdat je ouders het zeggen of verstandig met drugs van vreemden omgaan is toch wel een wereld van verschil.
Klik om te vergroten...

Zoals met dat snoepje niet van vreemden aannemen? Hoe weet je als jongere (wellicht naief of tegoedertrouw) wie je wel en niet kan vertrouwen? Hangt van je opvoeding, omgeving, gezonde verstand af voor zover je dat paraat hebt. Een gecalculeerd risico nemen denk ik velen. Kan goed en slecht uitpakken. Voor mij is drugs zeker niet iets wat ik zomaar aannneem. Toch heb ik dat afgelopen jaren meerdere keren gedaan. Van mensen die ik nauwelijks kende. Zonder eerst te testen. Wie niet?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Albedo zei:
Zoals met dat snoepje niet van vreemden aannemen? Hoe weet je als jongere (wellicht naief of tegoedertrouw) wie je wel en niet kan vertrouwen? Hangt van je opvoeding, omgeving, gezonde verstand af voor zover je dat paraat hebt. Een gecalculeerd risico nemen denk ik velen. Kan goed en slecht uitpakken. Voor mij is drugs zeker niet iets wat ik zomaar aannneem. Toch heb ik dat afgelopen jaren meerdere keren gedaan. Van mensen die ik nauwelijks kende. Zonder eerst te testen. Wie niet?
Klik om te vergroten...
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het eerder gezond verstand is dan paranoïde gedrag als je geen drugs aan neemt van een vreemde op een feestje. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook niet doen. Heb zelf altijd genoeg en dat is getest.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tegenwoordig doen we in Nederland ook zoals in Amerika. Samen met de kinderen snoep van vreemde ophalen aan de deur.
Ik zou het niet doen met mijn kinderen.
Je weet maar nooit wat voor een psycho ertussen zit die kinderen haat..
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
paranoïde gedrag
Klik om te vergroten...

Indruk had ik het over bij de anderen.

Niet naar jou. Nemen mensen ook hun smartphone mee naar de plee? Alles uitzetten met ww kan ook. Whizkid weet vast wel trucjes. Hoe ver gaat het?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Aaah zo, my bad. De wissels van het spoor werken niet momenteel. Sativa tussen de rails.
Klik om te vergroten...

Ben ook niet helemaal helder door pijnstillers momenteel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albedo zei:
Indruk had ik het over bij de anderen.

Niet naar jou. Nemen mensen ook hun smartphone mee naar de plee? Alles uitzetten met ww kan ook. Whizkid weet vast wel trucjes. Hoe ver gaat het?
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat mensen die jouw drugs weigeren paranoïde zijn?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Jij denkt dat mensen die jouw drugs weigeren paranoïde zijn?
Klik om te vergroten...

Begrijp het niet. Zoek je naar iets wat je wilt horen ofzo?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
Begrijp het niet. Zoek je naar iets wat je wilt horen ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat andere mensen je paranoïde zouden vinden omdat je hun drugs niet aanneemt. Want dat zei je toch?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat andere mensen je paranoïde zouden vinden omdat je hun drugs niet aanneemt. Want dat zei je toch?
Klik om te vergroten...

Ik had het over dat glas. Misschien verkeerd geformuleerd. Ik dacht al waar gaat dit naartoe.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Albedo zei:
Ik had het over dat glas. Misschien verkeerd geformuleerd. Ik dacht al waar gaat dit naartoe.
Klik om te vergroten...
Aaah zo, my bad. De wissels van het spoor werken niet momenteel. Sativa tussen de rails.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke even een update. Ik heb lang getwijfeld om dit te vertellen, omdat ik niet paranoia over wilde komen. Maar ik weet het nu echt zeker. Deze mensen denken serieus dat ik een soort undercover politiepersoon ben.

Die volgende middag ging ik naar een koffietentje. Wat me opviel was dat vanaf halverwege een auto me volgde. Diezelfde auto parkeerde toen ik eenmaal in het koffietentje zat voor het raam. Ondanks dat de auto getinte glazen had kon ik zien dat de bestuurder me heel boos aankeek. De bestuurder leek echt heel erg op de man van het stel. Eigenlijk vond ik het echt een bizar idee dat deze mensen serieus zo veel tijd hadden besteed om mij op te zoeken en te volgen en wist ik niet echt goed wat ik ervan moest vinden. Toen de auto naar een tijdje wegreed zag ik dat degene die naast hem zat een muts van haar hoofd af trok. Op de terugweg zag ik dat precies dezelfde auto mij weer volgde naar wat ze dachten dat mijn huis was. Ze parkeerden relatief kort vlak voor de deur, maar daarna heb ik ze niet meer gezien.

Voor de rest merkte ik dat na die avond het meeste clubpersoneel negatiever tegen me deed. Zo keek de portier me ineens heel spottend aan toen hij zag dat ik in de rij ging staan. Er zijn nog wel meer voorbeelden, maar het lijkt me niet echt handig om die allemaal te noemen.

Ze hadden trouwens wel echt geluk dat ik niet echt was wat ze dachten, dan had ik zo hun nummerbord kunnen doorgeven en dan hadden ze echt een probleem gehad.

Eigenlijk voel ik me er heel kut over. In het begin was het vooral dat ik de hele tijd om me heen keek en dat ik dacht misschien gaan ze iets doen.
Nu is het dat ik ben neergezet als iets wat ik totaal niet ben. Daarnaast houden mijn vrienden niet echt van clubs en eindelijk had ik de stap gezet om gewoon lekker zelf te gaan. Maar nu voel ik me eigenlijk heel oncomfortabel. Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eerlijk gezegt denk ik dat het stelletje uit is op een meer erotische ervaring met jouw en je daarom een beetje xtc wille voeden (niet meteen in de slechte zin van bedoeling langs hun kant..) omdat dat dan je remmen wat losser staan en je makkelijker op hun aanbod in zou gaan.

Vroeger ook een paar keer gehad van oudere vrouw met partner die me wat mdma wouden geven (Wat ik toen genomen heb)uurtje erna de vraag , anders geen zin om mee naar ons thuis te "afteren"..

Just my two cents.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Eerlijk gezegt denk ik dat het stelletje uit is op een meer erotische ervaring met jouw en je daarom een beetje xtc wille voeden (niet meteen in de slechte zin van bedoeling langs hun kant..) omdat dat dan je remmen wat losser staan en je makkelijker op hun aanbod in zou gaan.
Klik om te vergroten...
Nee slechts iemand met drugs manipuleren om seks met je te hebben...

En dit is dus een van de redenen dat je niet zomaar wat moet aannemen van complete vreemdelingen, zeker niet in zo'n setting en zeker niet als jong meisje zijnde. Ik zeg niet dat dit hier zo was, maar het kan...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Nee slechts iemand met drugs manipuleren om seks met je te hebben...

En dit is dus een van de redenen dat je niet zomaar wat moet aannemen van complete vreemdelingen, zeker niet in zo'n setting en zeker niet als jong meisje zijnde. Ik zeg niet dat dit hier zo was, maar het kan...
Klik om te vergroten...
Ze heeft toen die eerste avond dat ze het stel ontmoet heeft zonder aarzelen de xtc aangenomen en er een gesprek over gehad met hun , en de week erna gwn genomen zonder te laten testen , geeft ze zelf aan in haar eerste bericht.
Mss heeft ze subtiele hints gegeven (Mss ook niet haar bedoeling) dat ze het stel wel erg leuk vond.

Klinkt dom , maar hoeveel mensen kopen geen drugs voor ze naar een feest gaan ? Maar kopen daar hun xtc speed ghb of coke om het diezelfde avond te nemen zonder te testen .
Als ik vroeger in een club was , ookal nuchter.
En er kwam een stel naar me dat er goed uitzien en er niet uitzien als " vetzakken" en na een goede babbel afkwam met de vraag , om te afteren bij hun thuis , ben ik meer dan 1x mee geweest.. (als de man hem niet mee bemoeide natuurlijk :sweatsmile: :tearsofjoy: ).

Je kan overal slechte mensen tegen komen , in de club , gwn op straat , of mss is de bankbediende bij jou op de hoek ook wel een serieverkrachter.
Dan mag je hellemaal niet meer buiten komen als je daar over na denkt.

Edit*
Wel toegevende dat , de jaren 90 niet hetzelfde zijn als 2020 om uit te gaan natuurlijk..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
inner_search zei:
Ze heeft toen die eerste avond dat ze het stel ontmoet heeft zonder aarzelen de xtc aangenomen en er een gesprek over gehad met hun , en de week erna gwn genomen zonder te laten testen , geeft ze zelf aan in haar eerste bericht.
Mss heeft ze subtiele hints gegeven (Mss ook niet haar bedoeling) dat ze het stel wel erg leuk vond.
Klik om te vergroten...
Daar durf ik niets over te zeggen. Heeft ook geen zin om erover te speculeren denk ik.

inner_search zei:
Klinkt dom , maar hoeveel mensen kopen geen drugs voor ze naar een feest gaan ? Maar kopen daar hun xtc speed ghb of coke om het diezelfde avond te nemen zonder te testen .
Klik om te vergroten...
Klinkt dom.

En is het ook.

inner_search zei:
Als ik vroeger in een club was , ookal nuchter.
En er kwam een stel naar me dat er goed uitzien en er niet uitzien als " vetzakken" en na een goede babbel afkwam met de vraag , om te afteren bij hun thuis , ben ik meer dan 1x mee geweest.. (als de man hem niet mee bemoeide natuurlijk :sweatsmile: :tearsofjoy: ).

Je kan overal slechte mensen tegen komen , in de club , gwn op straat , of mss is de bankbediende bij jou op de hoek ook wel een serieverkrachter.
Dan mag je hellemaal niet meer buiten komen als je daar over na denkt.
Klik om te vergroten...
Waar het om gaat denk ik, is dat je niet gemanipuleerd zou mogen worden. In dit hypothetische geval met drugs. Ben je compleet nuchter, dan kun je voor jezelf instaan. Ben je onder de invloed van iets waarvan je misschien niet eens weet wát, dan kun je dingen doen die je nuchter nooit had gedaan. Als mensen je dan dus manipuleren op die manier omdat ze weten dat ze zo meer kans hebben op wat ze van je willen, dan kan ik dat alleen maar hartstikke fout vinden eigenlijk. Als zo'n stelletje wat met iemand wil doen, dan moeten ze daar gewoon direct in zijn anders is het manipulatie/misbruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."