Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik iets fout gedaan?

Heb ik iets fout gedaan?

80 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Iets doen omdat je ouders het zeggen of verstandig met drugs van vreemden omgaan is toch wel een wereld van verschil.
Klik om te vergroten...

Zoals met dat snoepje niet van vreemden aannemen? Hoe weet je als jongere (wellicht naief of tegoedertrouw) wie je wel en niet kan vertrouwen? Hangt van je opvoeding, omgeving, gezonde verstand af voor zover je dat paraat hebt. Een gecalculeerd risico nemen denk ik velen. Kan goed en slecht uitpakken. Voor mij is drugs zeker niet iets wat ik zomaar aannneem. Toch heb ik dat afgelopen jaren meerdere keren gedaan. Van mensen die ik nauwelijks kende. Zonder eerst te testen. Wie niet?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Albedo zei:
Zoals met dat snoepje niet van vreemden aannemen? Hoe weet je als jongere (wellicht naief of tegoedertrouw) wie je wel en niet kan vertrouwen? Hangt van je opvoeding, omgeving, gezonde verstand af voor zover je dat paraat hebt. Een gecalculeerd risico nemen denk ik velen. Kan goed en slecht uitpakken. Voor mij is drugs zeker niet iets wat ik zomaar aannneem. Toch heb ik dat afgelopen jaren meerdere keren gedaan. Van mensen die ik nauwelijks kende. Zonder eerst te testen. Wie niet?
Klik om te vergroten...
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het eerder gezond verstand is dan paranoïde gedrag als je geen drugs aan neemt van een vreemde op een feestje. Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook niet doen. Heb zelf altijd genoeg en dat is getest.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tegenwoordig doen we in Nederland ook zoals in Amerika. Samen met de kinderen snoep van vreemde ophalen aan de deur.
Ik zou het niet doen met mijn kinderen.
Je weet maar nooit wat voor een psycho ertussen zit die kinderen haat..
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
paranoïde gedrag
Klik om te vergroten...

Indruk had ik het over bij de anderen.

Niet naar jou. Nemen mensen ook hun smartphone mee naar de plee? Alles uitzetten met ww kan ook. Whizkid weet vast wel trucjes. Hoe ver gaat het?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Aaah zo, my bad. De wissels van het spoor werken niet momenteel. Sativa tussen de rails.
Klik om te vergroten...

Ben ook niet helemaal helder door pijnstillers momenteel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albedo zei:
Indruk had ik het over bij de anderen.

Niet naar jou. Nemen mensen ook hun smartphone mee naar de plee? Alles uitzetten met ww kan ook. Whizkid weet vast wel trucjes. Hoe ver gaat het?
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat mensen die jouw drugs weigeren paranoïde zijn?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Jij denkt dat mensen die jouw drugs weigeren paranoïde zijn?
Klik om te vergroten...

Begrijp het niet. Zoek je naar iets wat je wilt horen ofzo?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Albedo zei:
Begrijp het niet. Zoek je naar iets wat je wilt horen ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat andere mensen je paranoïde zouden vinden omdat je hun drugs niet aanneemt. Want dat zei je toch?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganggang💯 zei:
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat andere mensen je paranoïde zouden vinden omdat je hun drugs niet aanneemt. Want dat zei je toch?
Klik om te vergroten...

Ik had het over dat glas. Misschien verkeerd geformuleerd. Ik dacht al waar gaat dit naartoe.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Albedo zei:
Ik had het over dat glas. Misschien verkeerd geformuleerd. Ik dacht al waar gaat dit naartoe.
Klik om te vergroten...
Aaah zo, my bad. De wissels van het spoor werken niet momenteel. Sativa tussen de rails.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke even een update. Ik heb lang getwijfeld om dit te vertellen, omdat ik niet paranoia over wilde komen. Maar ik weet het nu echt zeker. Deze mensen denken serieus dat ik een soort undercover politiepersoon ben.

Die volgende middag ging ik naar een koffietentje. Wat me opviel was dat vanaf halverwege een auto me volgde. Diezelfde auto parkeerde toen ik eenmaal in het koffietentje zat voor het raam. Ondanks dat de auto getinte glazen had kon ik zien dat de bestuurder me heel boos aankeek. De bestuurder leek echt heel erg op de man van het stel. Eigenlijk vond ik het echt een bizar idee dat deze mensen serieus zo veel tijd hadden besteed om mij op te zoeken en te volgen en wist ik niet echt goed wat ik ervan moest vinden. Toen de auto naar een tijdje wegreed zag ik dat degene die naast hem zat een muts van haar hoofd af trok. Op de terugweg zag ik dat precies dezelfde auto mij weer volgde naar wat ze dachten dat mijn huis was. Ze parkeerden relatief kort vlak voor de deur, maar daarna heb ik ze niet meer gezien.

Voor de rest merkte ik dat na die avond het meeste clubpersoneel negatiever tegen me deed. Zo keek de portier me ineens heel spottend aan toen hij zag dat ik in de rij ging staan. Er zijn nog wel meer voorbeelden, maar het lijkt me niet echt handig om die allemaal te noemen.

Ze hadden trouwens wel echt geluk dat ik niet echt was wat ze dachten, dan had ik zo hun nummerbord kunnen doorgeven en dan hadden ze echt een probleem gehad.

Eigenlijk voel ik me er heel kut over. In het begin was het vooral dat ik de hele tijd om me heen keek en dat ik dacht misschien gaan ze iets doen.
Nu is het dat ik ben neergezet als iets wat ik totaal niet ben. Daarnaast houden mijn vrienden niet echt van clubs en eindelijk had ik de stap gezet om gewoon lekker zelf te gaan. Maar nu voel ik me eigenlijk heel oncomfortabel. Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hallo.
Dit vind ik eigenlijk een heel straf verhaal.
Gewoon door 1x samen met mensen XTC te doen in een club, om vervolgens een serviet te weigeren denken ze dat je undercover bent?

Mij lijkt ook niet dat alle personeel onder een hoedje zou spelen met een XTC nemend koppel. Zeker niet tegen wat ze denken dat een undercover agent is. Zo iemand wil je denk ik eerder te vriend?

Zeker dat het geen toeval is gecombineerd met confirmation bias?
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anna_ zei:
Oke even een update. Ik heb lang getwijfeld om dit te vertellen, omdat ik niet paranoia over wilde komen. Maar ik weet het nu echt zeker. Deze mensen denken serieus dat ik een soort undercover politiepersoon ben.
...
Klik om te vergroten...

Zou kunnen, maar lijkt me eerder dat dit tussen je oren zit. :wink:
Als je denkt dat mensen je volgen of boos op je zijn ga je de dingen zo ook zien.

Portiers kijken nooit vriendelijk, en gezichten anders zien (bestuurder in jouw verhaal) kan gewoon als je ermee in je hoofd zit.
Soort van self-fulfilling prophecy.

En je hebt goed gehandeld die avond.
Drugs is niet gratis, dus de enige reden dat een vreemde je dat gratis zou geven is omdat
die niet zo'n leuke plannen heeft met jou, of een dealer die je verslaafd wil maken aan zijn product.

Drink een rustig theetje en denk er maar niet teveel meer overna. :wink:
Gebruik je trouwens nog regelmatig andere drugs?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
heyol zei:
Portiers kijken nooit vriendelijk
Klik om te vergroten...
Dit is echt heel erg waar :sweatsmile: :tearsofjoy::tearsofjoy: :cry:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
Of de eigenaar stuurt mensen rond met servetjes met drugs zodat ze weer terug komen.

Zomaar een theorie 🧐
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Dit is echt heel erg waar :sweatsmile: :tearsofjoy::tearsofjoy: :cry:
Klik om te vergroten...
Behalve Gilbert die vroeger bij ons stamclubje stond. Die smeet zelfs met een grote glimlach op zijn gezicht mensen de tent uit.. haha
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks voor jullie reacties, vind het echt top dat jullie me hier mee helpen :relaxed:

De auto die ik had gezien was in ieder geval echt. Ik kan niet terwijl ik gewoon helder ben 'verkeerd zien' dat een auto me volgt en voor de deur van een koffietentje blijft staan om me vervolgens weer naar huis te volgen. Ook de man in de auto heb ik goed gezien. De rest blijft van de dingen blijven inderdaad aannames.

Ik weet dat mijn reactie op het servetje, zoals jullie al zeiden, gewoon goed was. Alleen interpreteerde degene met het servetje dat duidelijk niet zo (zie mijn eerste reactie).

Verder gebruikt ik geen drugs en drink ik eigenlijk alleen als ik uitga. Daarom dat ik, toen ik het stel ontmoette, ook iets te enthousiast was over hun xtc. Ik vond drugs namelijk wel stiekem altijd wel best wel leuk, maar had het gewoon niet.

Voor de rest had ik het pilletje dat ze me hadden gegeven niet meteen geslikt, maar meegenomen om de volgende keer te nemen. Het was namelijk al laat. Wat dus wel betekent dat ze me het nooit hebben zien nemen.



Off topic, maar ik zag dat dit bericht naar een andere categorie is verplaatst. Vind het zelf niet echt goed in deze categorie passen, of vinden jullie van wel?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, maar die man was toch niet die man van het koppel per se? Hij leek erop, zei je.
Hoe zou dat koppel bv weten dat je net een koffie ging gaan drinken die dag?
Misschien waren er mensen in die auto die dachten dat jij iemand anders was. En gezien jij ook dacht dat die mensen iemand anders waren, dat dit zo toeval is.
Want dat koppel heeft toch geen reden om iets tegen je te hebben? Tenzij ik iets vergeten ben of je iets nog niet verteld hebt.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anna_ zei:
Off topic, maar ik zag dat dit bericht naar een andere categorie is verplaatst. Vind het zelf niet echt goed in deze categorie passen, of vinden jullie van wel
Klik om te vergroten...

Dit gaat wel over je gezondheid..
Maar ja had net zo goed bij het oude kunnen blijven.
Maar maakt allemaal niet zo veel uit toch?
Was ook wel eens verbaasd waarom ze dat doen bij mij.. Zou je aan een mod. Moeten vragen
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anna_ zei:
Wat bedoel je trouwens met 'En gezien jij ook dacht dat die mensen iemand anders waren, dat dit zo toeval is.'?
Klik om te vergroten...
Je zei:

Anna_ zei:
De bestuurder leek echt heel erg op de man van het st
Klik om te vergroten...

Hij leek erop, dus het was mogelijk hem niet.

Misschien zochten zij ook iemand die op je leek. Dan maakt fit toeval dat jullie elkaar allebei leken te herkennen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."