Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik iets fout gedaan?

Heb ik iets fout gedaan?

80 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Albedo zei:
Indruk had ik het over bij de anderen.

Niet naar jou. Nemen mensen ook hun smartphone mee naar de plee? Alles uitzetten met ww kan ook. Whizkid weet vast wel trucjes. Hoe ver gaat het?
Klik om te vergroten...
Jij denkt dat mensen die jouw drugs weigeren paranoïde zijn?
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks voor jullie reacties!

Voor de mensen die boos reageren, ik had wat er dan ook in het servetje zat echt niet meteen gebruikt. Het leek me eerder de bedoeling om het servetje met inhoud in mn bh te stoppen om het later te kunnen bekijken (maar dat is dus niet zo?). Daarnaast had ik de xtc van de week ervoor alleen gebruikt omdat, naast ze er zelf wat van had genomen, het stel echt overkwam als mensen die wisten wat ze deden. Daarnaast waren ze wat ouder dan de meeste mensen in de club (ze waren denk ik iets in de 30), wat ze nog betrouwbaarder maakte. Kortom, ik vind dat ik er van uit mocht gaan dat de pil goed was. Behalve dat ik natuurlijk de hoeveelheid mdma die erin zat niet wist, waar ik rekening mee heb gehouden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anna_ zei:
Thanks voor jullie reacties!

Voor de mensen die boos reageren, ik had wat er dan ook in het servetje zat echt niet meteen gebruikt. Het leek me eerder de bedoeling om het servetje met inhoud in mn bh te stoppen om het later te kunnen bekijken (maar dat is dus niet zo?). Daarnaast had ik de xtc van de week ervoor alleen gebruikt omdat, naast ze er zelf wat van had genomen, het stel echt overkwam als mensen die wisten wat ze deden. Daarnaast waren ze wat ouder dan de meeste mensen in de club (ze waren denk ik iets in de 30), wat ze nog betrouwbaarder maakte. Kortom, ik vind dat ik er van uit mocht gaan dat de pil goed was. Behalve dat ik natuurlijk de hoeveelheid mdma die erin zat niet wist, waar ik rekening mee heb gehouden.
Klik om te vergroten...
Lol, dit vind ik wel erg naïef. Als je het niet zelf hebt laten testen weet NOOIT wat er in je pillen of poeder zit. En al helemaal niet als je het in een club uit een servetje haalt en bekijkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Revolutionair zei:
Nou vind deze reactie niet bij jou passen.
Ik vind dat afsnauwen wat mensen doen tegen nieuwe mensen die op dit forum komen juist belachelijk gedrag.

Ze gaat alleen uit, komt onzeker over dat ze dit vraagt en hoe ze dit verteld. Ik heb het vermoeden dat ze erg jong is.
Waarom zou je haar dan niet vriendelijk benaderen?
Ik erger me juist aan die reactie van dat neerhalende gedrag omdat je het zelf beter weet.
Niet iedereen is het zelfde en niet iedereen is zeker van zijn zaak.

Doe eens lief ❤
Klik om te vergroten...
Was ook wel wat een vervelende reactie van me ja. Had er mee te maken dat ik op het moment wat lichamelijk ongemak heb. En daar reageerde ik wat extra fel door. Sorry @Anna_

Maar ik moet toch wel zeggen, ik ben er verbaasd over dat het onder jongeren blijkbaar niet per se uitgesloten is om zoiets van complete vreemdelingen aan te nemen. Dat komt toch wel wat naïef over. Zoals wel vaker vraag ik me dan ook af wat er dan in hemelsnaam gedaan wordt aan drugsvoorlichting aan jongeren tegenwoordig...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er wordt gewoon veeeel te weinig gedaan.
Dat kan haast niet anders.
Maar vlak ook de nieuwsgierigheid niet uit....
Zo was het bij mij óók op Pinkpop.
Toen waren er allemaal vendors, die op een paraplu de tekst hadden staan, wat ze in de verkoop hadden.
De eerste keer vergeet je nooit, dat is met alles zo, en zo weet ik die eerste keer ook nog erg goed.
Eén stukje stuff met de naam Citral was het, voor de prijs van xxx. Mag ik niet zeggen maar het was niet extreem duur...En echt zwaar stoned werd ik er ook niet van.
Nooit geweten dat déze soorten softdrugs zo een enorme rol later in mijn leven zou gaan spelen, maar ja.
Achteraf gezien is rijk worden geen kunst, nietwaar.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Zoals wel vaker vraag ik me dan ook af wat er dan in hemelsnaam gedaan wordt aan drugsvoorlichting aan jongeren tegenwoordig...
Klik om te vergroten...

Dat word er niet gedaan!
Op school en door ouders word erin gestampt dat ze nooit drugs mogen proberen.
En als je jong bent ga je dat natuurlijk verbergen want oweee als je ouders er achter komen dan gaan ze ineens zich bemoeien met van alles en mag je niet meer uit en dat soort dingen.

Heb je ook geen vriendjes en vriendinnetjes die gebruiken en ga je dan alleen uit maar zit je wel met een aantal vragen en kom je dus in aanraking met oudere mensen die je drugs aanbieden en dat soort dingen is het juist goed dat je dan op dit forum terecht kan.

Mindless zei:
Was ook wel wat een vervelende reactie van me ja. Had er mee te maken dat ik op het moment wat lichamelijk ongemak heb. En daar reageerde ik wat e
Klik om te vergroten...

Netjes dat je dat je dat zegt en snel hersteld van een ongelukkige opmerking!
Daarom vind ik jou wel een van de Realest person op dit forum 💪🏼✌🏼
Vandaar dat ik zei dat ik het niet bij je vond passen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat gebeurt er als drugs zoals in Frankrijk zwaar verboden zijn?
De Franse bevolking kent het hoogste aantal verslaafden van heel Europa.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Revolutionair zei:
Dat word er niet gedaan!
Op school en door ouders word erin gestampt dat ze nooit drugs mogen proberen.
En als je jong bent ga je dat natuurlijk verbergen want oweee als je ouders er achter komen dan gaan ze ineens zich bemoeien met van alles en mag je niet meer uit en dat soort dingen.
Klik om te vergroten...
Maar serieus, wordt er echt geen voorlichting meer gegeven? Ik heb hier namelijk helemaal geen zicht meer op door niet echt om te gaan met mensen van die leeftijd. Heb wel neefjes en nichtjes van die leeftijd, maar heb daar niet echt contact mee.

Revolutionair zei:
Heb je ook geen vriendjes en vriendinnetjes die gebruiken en ga je dan alleen uit maar zit je wel met een aantal vragen en kom je dus in aanraking met oudere mensen die je drugs aanbieden en dat soort dingen is het juist goed dat je dan op dit forum terecht kan.
Klik om te vergroten...
Is ook zeker waar...

Revolutionair zei:
Netjes dat je dat je dat zegt en snel hersteld van een ongelukkige opmerking!
Daarom vind ik jou wel een van de Realest person op dit forum 💪🏼✌🏼
Vandaar dat ik zei dat ik het niet bij je vond passen.
Klik om te vergroten...
Thx dat je me er even (terecht) op wees. :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eerlijk gezegt denk ik dat het stelletje uit is op een meer erotische ervaring met jouw en je daarom een beetje xtc wille voeden (niet meteen in de slechte zin van bedoeling langs hun kant..) omdat dat dan je remmen wat losser staan en je makkelijker op hun aanbod in zou gaan.

Vroeger ook een paar keer gehad van oudere vrouw met partner die me wat mdma wouden geven (Wat ik toen genomen heb)uurtje erna de vraag , anders geen zin om mee naar ons thuis te "afteren"..

Just my two cents.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Eerlijk gezegt denk ik dat het stelletje uit is op een meer erotische ervaring met jouw en je daarom een beetje xtc wille voeden (niet meteen in de slechte zin van bedoeling langs hun kant..) omdat dat dan je remmen wat losser staan en je makkelijker op hun aanbod in zou gaan.
Klik om te vergroten...
Nee slechts iemand met drugs manipuleren om seks met je te hebben...

En dit is dus een van de redenen dat je niet zomaar wat moet aannemen van complete vreemdelingen, zeker niet in zo'n setting en zeker niet als jong meisje zijnde. Ik zeg niet dat dit hier zo was, maar het kan...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Nee slechts iemand met drugs manipuleren om seks met je te hebben...

En dit is dus een van de redenen dat je niet zomaar wat moet aannemen van complete vreemdelingen, zeker niet in zo'n setting en zeker niet als jong meisje zijnde. Ik zeg niet dat dit hier zo was, maar het kan...
Klik om te vergroten...
Ze heeft toen die eerste avond dat ze het stel ontmoet heeft zonder aarzelen de xtc aangenomen en er een gesprek over gehad met hun , en de week erna gwn genomen zonder te laten testen , geeft ze zelf aan in haar eerste bericht.
Mss heeft ze subtiele hints gegeven (Mss ook niet haar bedoeling) dat ze het stel wel erg leuk vond.

Klinkt dom , maar hoeveel mensen kopen geen drugs voor ze naar een feest gaan ? Maar kopen daar hun xtc speed ghb of coke om het diezelfde avond te nemen zonder te testen .
Als ik vroeger in een club was , ookal nuchter.
En er kwam een stel naar me dat er goed uitzien en er niet uitzien als " vetzakken" en na een goede babbel afkwam met de vraag , om te afteren bij hun thuis , ben ik meer dan 1x mee geweest.. (als de man hem niet mee bemoeide natuurlijk :sweatsmile: :tearsofjoy: ).

Je kan overal slechte mensen tegen komen , in de club , gwn op straat , of mss is de bankbediende bij jou op de hoek ook wel een serieverkrachter.
Dan mag je hellemaal niet meer buiten komen als je daar over na denkt.

Edit*
Wel toegevende dat , de jaren 90 niet hetzelfde zijn als 2020 om uit te gaan natuurlijk..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Ze heeft toen die eerste avond dat ze het stel ontmoet heeft zonder aarzelen de xtc aangenomen en er een gesprek over gehad met hun , en de week erna gwn genomen zonder te laten testen , geeft ze zelf aan in haar eerste bericht.
Mss heeft ze subtiele hints gegeven (Mss ook niet haar bedoeling) dat ze het stel wel erg leuk vond.
Klik om te vergroten...
Daar durf ik niets over te zeggen. Heeft ook geen zin om erover te speculeren denk ik.

inner_search zei:
Klinkt dom , maar hoeveel mensen kopen geen drugs voor ze naar een feest gaan ? Maar kopen daar hun xtc speed ghb of coke om het diezelfde avond te nemen zonder te testen .
Klik om te vergroten...
Klinkt dom.

En is het ook.

inner_search zei:
Als ik vroeger in een club was , ookal nuchter.
En er kwam een stel naar me dat er goed uitzien en er niet uitzien als " vetzakken" en na een goede babbel afkwam met de vraag , om te afteren bij hun thuis , ben ik meer dan 1x mee geweest.. (als de man hem niet mee bemoeide natuurlijk :sweatsmile: :tearsofjoy: ).

Je kan overal slechte mensen tegen komen , in de club , gwn op straat , of mss is de bankbediende bij jou op de hoek ook wel een serieverkrachter.
Dan mag je hellemaal niet meer buiten komen als je daar over na denkt.
Klik om te vergroten...
Waar het om gaat denk ik, is dat je niet gemanipuleerd zou mogen worden. In dit hypothetische geval met drugs. Ben je compleet nuchter, dan kun je voor jezelf instaan. Ben je onder de invloed van iets waarvan je misschien niet eens weet wát, dan kun je dingen doen die je nuchter nooit had gedaan. Als mensen je dan dus manipuleren op die manier omdat ze weten dat ze zo meer kans hebben op wat ze van je willen, dan kan ik dat alleen maar hartstikke fout vinden eigenlijk. Als zo'n stelletje wat met iemand wil doen, dan moeten ze daar gewoon direct in zijn anders is het manipulatie/misbruik.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Waar het om gaat denk ik, is dat je niet gemanipuleerd zou mogen worden. In dit hypothetische geval met drugs. Ben je compleet nuchter, dan kun je voor jezelf instaan. Ben je onder de invloed van iets waarvan je misschien niet eens weet wát, dan kun je dingen doen die je nuchter nooit had gedaan. Als mensen je dan dus manipuleren op die manier omdat ze weten dat ze zo meer kans hebben op wat ze van je willen, dan kan ik dat alleen maar hartstikke fout vinden eigenlijk. Als zo'n stelletje wat met iemand wil doen, dan moeten ze daar gewoon direct in zijn anders is het manipulatie/misbruik.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik he dan ook niet anders dan 100% gelijk in geven..
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Zoals wel vaker vraag ik me dan ook af wat er dan in hemelsnaam gedaan wordt aan drugsvoorlichting aan jongeren tegenwoordig...
Klik om te vergroten...

Heb toen ik in de 3e klas van het middelbaar onderwijs zat 1x een half uurtje voorlichting gehad over drugs gebruik. Wat er op neer kwam dat het heel slecht is en er nooooooit aan moet beginnen. Die voorlichting kregen we van Joop Gottmers. Er werdt toen al door de leraren gezegd dat het eigenlijk verschrikkelijk was dat er over drugs gebruik gepraat moest worden. “Waar gaat het maar toe met onze christelijke jeugd” klonk het in de schoolgangen.
Mijn interesse in drugs is sindsdien alleen maar gegroeid😂

Dit was op een christelijke school ongeveer 13 jaar geleden. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog steeds zo denken over drugs.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless maakt niet uit, lief dat je het nog even zegt.



inner_search zei:
Eerlijk gezegt denk ik dat het stelletje uit is op een meer erotische ervaring met jouw en je daarom een beetje xtc wille voeden (niet meteen in de slechte zin van bedoeling langs hun kant..) omdat dat dan je remmen wat losser staan en je makkelijker op hun aanbod in zou gaan.

Vroeger ook een paar keer gehad van oudere vrouw met partner die me wat mdma wouden geven (Wat ik toen genomen heb)uurtje erna de vraag , anders geen zin om mee naar ons thuis te "afteren"..

Just my two cents.
Klik om te vergroten...

Nee, ik snap de gedachte, maar daar leek het echt op geen een manier op.



Voor de rest begreep ik wel dat het in theorie mogelijk was dat er iets mis was met de xtc, maar het stond gewoon al best wel lang op mn verlanglijstje. Voor de rest hebben zowel mijn vrienden als ik totaal geen connecties in die wereld, dus zou ik het ook niet snel meer tegen komen. Het was dus meer dat ik de (gezien de situatie erg kleine) kans dat er iets mis mee was voor lief wilde nemen, dan dat ik blind vertrouwde dat er niks mis mee zou kunnen zijn. (Omdat jullie mijn berichtje wat naïef vonden overkomen).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
Heb toen ik in de 3e klas van het middelbaar onderwijs zat 1x een half uurtje voorlichting gehad over drugs gebruik. Wat er op neer kwam dat het heel slecht is en er nooooooit aan moet beginnen. Die voorlichting kregen we van Joop Gottmers. Er werdt toen al door de leraren gezegd dat het eigenlijk verschrikkelijk was dat er over drugs gebruik gepraat moest worden. “Waar gaat het maar toe met onze christelijke jeugd” klonk het in de schoolgangen.
Mijn interesse in drugs is sindsdien alleen maar gegroeid😂

Dit was op een christelijke school ongeveer 13 jaar geleden. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog steeds zo denken over drugs.
Klik om te vergroten...
Maar goed dan dat er nog Drugsforum is... Al is dat vaak wat mosterd na de maaltijd voor velen.

Ik begrijp het niet hoor. Er kan zoveel voorkomen worden met een beetje basic kennis over verantwoord drugsgebruik. En hoeveel lestijd kost het nou? Het hoeft ook niet elke week, een paar lesuren in een jaar is al heel wat.

Edit: Die Joop Gottmers... dacht al die naam komt me bekend voor. Laatst wat van gezien. Kickbokser die een grote drugdealer was vroeger. En tja dat bang praten over drugs werkt natuurlijk niet, zeker niet bij jongeren.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Was ook wel wat een vervelende reactie van me ja. Had er mee te maken dat ik op het moment wat lichamelijk ongemak heb. En daar reageerde ik wat extra fel door. Sorry @Anna_

Maar ik moet toch wel zeggen, ik ben er verbaasd over dat het onder jongeren blijkbaar niet per se uitgesloten is om zoiets van complete vreemdelingen aan te nemen. Dat komt toch wel wat naïef over. Zoals wel vaker vraag ik me dan ook af wat er dan in hemelsnaam gedaan wordt aan drugsvoorlichting aan jongeren tegenwoordig...
Klik om te vergroten...
Ik kan je als 18 jarige garanderen dat je daar op school niets over hoord. Alleen mensen die je bang komen maken.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even nog wat anders. Omdat iemand in de 30 is, is die persoon niet direct betrouwbaar.
Hoe oud ben je zelf?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Stonologie zei:
Ik kan je als 18 jarige garanderen dat je daar op school niets over hoord. Alleen mensen die je bang komen maken.
Klik om te vergroten...
Hartstikke dom eigenlijk. Hebben ze de kans om jongeren in te lichten, doen ze het niet. Jongeren gaan namelijk toch wel drugs gebruiken, dus leg ze dan ook uit hoe dit veilig te doen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind het aanbieden van drugs, aan mensen, die je goddome niet eens kent, een grove, nee, zeer zware misdaad.
Mensen willens en wetens iets geven, waarvan je niet weet, wat de betrokkene daardoor te wachten staat, daarvoor heb ik geen goed woord voor over. Nee.
Zoiets kan levens kosten!
Poging tot moord vind ik het..
Deze daders nodig ik uit in de octagene kooi, voor vijf minuten.
Ik beschik nog steeds over berschillende vaardigheden, op deze manier kan ik dan weer eens een keertje "life" oefenen.
De kans is erg, erg groot, dat na vijf minuten of minder, deze criminele lieden zich nog wel een keertje bedenken, of wel drie keer, alvorens nóg zo'n kuststreek te flikken....Nee.
Dit moet je echt niet willen. Je medemens drogeren! Tshah!

Drugsvoorlichting m o e t.
Echt m o e t.
Net zoals het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes! Dat moet óók. Wie herinnert zich die lessen nog?
Ik zat ook op zo'n zwaar christelijke school.
Als ik nog terugdenk aan de arme ziel, onder maatschappijleer viel dit, die ons jonge kerels ( geen meisjes in onze klas) dat verhaal vertellen moest, nou. De tranen van het lachen lopen me weer over de wangen....het was werkelijk zeer, zeer behouden lesstof om het zo maar te zeggen, door nota bene een pater gegeven!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."