Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPornogebruik

Pornogebruik

157 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ik vind de content van deze man over dit onderwerp erg goed:
xx
Dit is dus wel gericht op mannen. Maar deze video raakt de kern van deze issue wat mij betreft. Niet seksualiteit, maar lust/objectificatie is het probleem. Sure, niet iedereen heeft direct een probleem hierdoor. Als men ook in contact staat met zijn/haar echte seksualiteit (welke niets met lust te maken heeft), dan hoeft het ook niet per se een probleem te worden denk ik. Maar je brein/mind maakt nou eenmaal snel associaties door (herhaald) gedrag, zeker dmv het beloningssysteem. En dat werkt cumulatief, waardoor het een sterkere grip op ons krijgt. De 'chains' waar deze meneer het hier over heeft. En dit gebeurd meestal niet op de voorgrond in ons bewustzijn, waardoor mensen verslaafd aan iets kunnen raken zonder het door te hebben. Kán, hoeft niet...
Klik om te vergroten...
Ik vind dit dus echt basic knowledge maar dat is blijkbaar niet voor iedereen zo basic? Voor mij zit er echt een duidelijk verschil tussen aantrekkingskracht, lust en romantische gevoelens. Als je dat door elkaar gaat halen kan het wel ingewikkeld worden. Hoeft trouwens niet, want je hebt bijv. ook mensen die zeggen: lust of aantrekkingskracht hoort alléén thuis in mijn vaste relatie. Maar dat ervaar ik zelf best wel afzonderlijk van elkaar.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Fenrir zei:
Ik kan niet voor Niandra spreken, maar meer algemeen: het bezoeken van munches of parties en het beoefenen van BDSM met anderen dan je vaste partner betekent niet per se dat je poly bent. Play is vaak, ik zou zelfs durven zeggen veruit in de meeste gevallen, niet seksueel van aard - denk aan slaag krijgen, suspension, bondage, needleplay, D/s-dynamieken, roleplay, kietelen, ...
Klik om te vergroten...
Dit wilde ik ook zeggen. Polygamie is niet hetzelfde als een open relatie. :P
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat Fenrir zegt klopt inderdaad. :) Ik ben niet poly (vind het wel een mooi iets maar zou voor mij niet werken) maar kan mijn onderdanige gevoelens niet helemaal kwijt in mijn relatie, dus daarom speel ik soms met anderen (zonder seksuele handelingen) en mijn man ook wel eens. Meer is het niet eigenlijk.

@Sally Tessio ja dat kan natuurlijk, dat het toch niet helemaal bij je past. :) Maar dan weet je in ieder geval dat zulk soort dingen er zijn en wie weet kan je er ooit nog eens wat mee.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Ik moet hier toch nog even op reageren. Ik vind taboes over drugs niet onzinnig, als je kijkt naar de enorme stignmatisering die gebruikers ervaren en de verwoestende gevolgen van onze war on drugs in met name ontwikkelingslanden dan vind ik het taboe over drugs eigenlijk best een groot maatschappelijk probleem. Ik vind het zo lastig om te zeggen of het taboe over seksuele geaardheid of drugs nu een groter probleem is. In de westerse wereld is het taboe over seksuele geaardheid denk ik wel groter, maar in ontwikkelingslanden ligt dat toch gecompliceerder denk ik.
Klik om te vergroten...

Maar Eik bedoelt met onzinnig taboe dat bestreden moet worden toch juist dat het een maatschappelijk probleem is dat er niet zou moeten zijn? Althans, zo las ik het. Hij zegt niet dat het een onbelangrijk taboe is.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Haha, ja daarom moest ik al lachen voor ik aan het lijstje begon. Hmm ja, ik hou wel van experimenteren maar voel me vaak geremd door mijn eigen negatieve gedachten, dat is soms wel wat ingewikkeld. Voel me nog niet zo vrij als ik zou willen, maar ja, dat komt vanzelf wel.
Klik om te vergroten...
In ieder geval goed dat je je er bewust van bent en er iets aan wilt veranderen. Ik denk dat die openheid en vrijheid zeker grotendeels te maken heeft met de mate van zelfverzekerdheid die je hebt. Ik denk dat je op beide vlakken groeit en het elkaar versterkt.

ZERO- zei:
Ik heb echt genoeg vriendinnen die wel gewoon porno kijken hoor! :wink: Ik dacht net, misschien zijn vrouwen toch vaak op zoek naar meer connectie, verhaal of gevoelens in porno (je hebt ook 'vrouwenporno' toch?), maar door jullie verhalen te lezen vraag ik me eigenlijk meer af of niet gewoon van mannen wordt verwacht dat ze deze vorm van porno oké vinden, terwijl lang niet alle mannen dat eigenlijk ook chill vinden (als je nog snapt wat ik bedoel). Je komt er wel door klaar, maar als je een naar gevoel er naderhand van over kan houden klinkt het ook niet ideaal.
Klik om te vergroten...
Er zijn wel categorieën die zich meer op softe, vrouwvriendelijke porno richten. De realiteit is dat dit niet de norm is en naar mijn inziens eerder uitzondering. Je hoeft als man, of als vrouw zijnde for that matter, helemaal niet op zoek naar de minder vrouwvriendelijke porno; die is doorgaans al op de front page van sites en dergelijke in overvloed te vinden. Ik denk dat deze vorm van seks op deze manier wel erg genormaliseerd wordt.

Fenrir zei:
Ik kan niet voor Niandra spreken, maar meer algemeen: het bezoeken van munches of parties en het beoefenen van BDSM met anderen dan je vaste partner betekent niet per se dat je poly bent. Play is vaak, ik zou zelfs durven zeggen veruit in de meeste gevallen, niet seksueel van aard - denk aan slaag krijgen, suspension, bondage, needleplay, D/s-dynamieken, roleplay, kietelen, ...
Klik om te vergroten...
Thanks voor de uitleg. Ik word me er wel pijnlijk bewust van dat ik duidelijk in een andere wereld leef en de ontbrekende stukjes vanuit mijn eigen kader invul. Maar dat is alleen maar goed om mee geconfronteerd te worden denk ik.

NiandraLades zei:
Wat Fenrir zegt klopt inderdaad. :) Ik ben niet poly (vind het wel een mooi iets maar zou voor mij niet werken) maar kan mijn onderdanige gevoelens niet helemaal kwijt in mijn relatie, dus daarom speel ik soms met anderen (zonder seksuele handelingen) en mijn man ook wel eens. Meer is het niet eigenlijk.

@Sally Tessio ja dat kan natuurlijk, dat het toch niet helemaal bij je past. :) Maar dan weet je in ieder geval dat zulk soort dingen er zijn en wie weet kan je er ooit nog eens wat mee.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik dit dus op die manier invulde. Het heeft zeker een mooi iets, polygamie, maar het blijft voor velen denk ik toch een soort onwerkbare situatie.
Ik waardeer je uitgebreide informatie over de mogelijkheden die er zijn in ieder geval heel erg. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Ik vind dit dus echt basic knowledge maar dat is blijkbaar niet voor iedereen zo basic? Voor mij zit er echt een duidelijk verschil tussen aantrekkingskracht, lust en romantische gevoelens. Als je dat door elkaar gaat halen kan het wel ingewikkeld worden. Hoeft trouwens niet, want je hebt bijv. ook mensen die zeggen: lust of aantrekkingskracht hoort alléén thuis in mijn vaste relatie. Maar dat ervaar ik zelf best wel afzonderlijk van elkaar.
Klik om te vergroten...
Uiteraard is het basic knowledge, maar dat geeft dus maar des te meer aan hoe erg mensen (mannen vooral) verknipt kunnen worden door vanaf jonge leeftijd verslaafd te raken aan porno. Ik denk dat de meesten echt wel rationeel kunnen begrijpen dat er een verschil is tussen seksualiteit/aantrekkingskracht en lust/objectificatie, maar die rationaliteit staat dus tegenover die lagere drives die bestaan uit zeer sterke emoties, waarmee men zich ook nog eens geïdentificeerd heeft.

(Ik heb het hier dus over de mannen die een probleem hebben met porno. En dat zijn er wereldwijd vele miljoenen.)

Maar ondanks dat het dus basic knowledge is of hoort te zijn, is het denk ik immens waardevol dat er dingen bestaan als dat kanaal wat ik linkte, waarin ervaringsdeskundigen uiteenleggen hoe mensen die theorie ook daadwerkelijk in de praktijk kunnen brengen.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ja dat wordt vaak gezegd ja, dat mannen geregeld een zaadlozing nodig hebben. Maar hebben mannen dit daadwerkelijk zelf onderzocht of praten we elkaar allemaal na? Het zal initieel waarschijnlijk een effect hebben op het humeur, maar daar kan toch niet de conclusie uit getrokken (lol) worden dat voor een goed humeur per definitie een geregelde zaadlozing benodigd is? :sweatsmile: Mooie logica zou dat zijn. Bovendien is het lichaam zeer intelligent. Als iets het lichaam moet verlaten, zal het lichaam daar echt wel voor zorgen (natte droom). En bij onthouding zal het lichaam ook gewoon minder aanmaken.
Klik om te vergroten...

Leuke woordspelingen :grin:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar het idee vandaan komt dat mannen een lozing nodig hebben. Of het wetenschappelijk onderbouwd is of dat het iets is dat men elkaar maar na praat.
Ik zie ook wel wat in je logica, als het eruit moet kan het lichaam je een natte droom geven en dan is het ook foetsie.
Hmm, binnenkort eens kijken of ik de motivatie vind om hier meer over op te zoeken.

Sally Tessio zei:
Druk weekje! Ik kom later nog even op alle berichten terug! Leuk dat je je mengt @Zweibeiner :upsidedown:
Klik om te vergroten...

Thanks, misschien dat je daar later ook nog op terug gaat komen :tongueout:


Psychedelibee zei:
Je redeneert nu heel erg vanuit je eigen westerse wereldbeeld. Opzich is dat prima, maar dan kijk je niet naar het grotere plaatje. Het taboe en de bijbehorende war on drugs hebben met name in ontwikkelingslanden een enorme destructieve impact op de levens van miljoenen mensen, denk aan de impact van coke op latijns Amerika of de impact van heroine op centraal en zuidoost Azie. Daar hebben wij hier in het westen niet direct last van, maar dat is wel onderdeel van het probleem van het taboe op drugs.
Klik om te vergroten...

klopt, ik beredeneer vanuit mijn eigen wereldbeeld. Dat is natuurlijk de eerste redenatie die opkomt en van waaruit ik zelf een mening vorm. Juist daarom stelde ik ook de vragen aan je, om mijn wereldbeeld op dit vlak even te verbreden zodat ik wat meer informatie heb om een mening uit te vormen. Nu is dit sowieso erg moeilijk met een paar zinnen maar altijd beter dan niks :)

Ik begrijp nu beter van waaruit je spreekt wat betreft het probleem met drugs. Ik zag het in eerste instantie inderdaad vanuit een individu en niet vanuit de gevolgen die het met zich mee brengt. Daardoor is het nu dus wat logischer voor me, of in ieder geval dat ik beter begrijp hoe jij het probleem origineel bedoelde.


Psychedelibee zei:
Dat zou dus betekenen dat drugs gebruik automatisch betekent dat je ontoerekeningsvatbaar bent? Dat is vrij opmerkelijk toch als je bedenkt dat veruit de meeste mensen hun drugs gebruik niet problematisch is. Daarbij zijn er ook genoeg mensen waarvan hun alcohol gebruik problematisch is en in die gevallen grijpt de overheid ook niet in.

Dus ja, drugsgebruik is een keuze, maar tegelijkertijd zou je als mens het recht moeten hebben op die keuze zolang je een ander er niet mee tot last bent. Het taboe en het verbod op drugs stigmatiseert gebruikers en ook die impact moet niet onderschat worden denk ik.

Als je puur naar het aantal mensen kijkt die geraakt worden door een taboe dan is die bij drugs veel groter dan het taboe op seksuele geaardheid. Maar die twee taboes en de impact ervan zijn totaal niet te vergelijken natuurlijk en een oordeel over wat een groter probleem is, is erg persoonlijk en subjectief. Het zijn allebei extreem complexe problemen, waarvan het eigenlijk gewoon totaal onzinnig is dat die problemen überhaupt bestaan.
Klik om te vergroten...

Dat ben ik helemaal met je eens, dat hoe er tegen drugs aangekeken word eigenlijk heel erg raar is. Als je het vergelijkt met andere dingen (alcohol bijvoorbeeld) er voor drugs compleet andere regels gelden. Terwijl je het in principe als hetzelfde kan zien.
Ik ben ook zeker van mening dat mensen zelf mogen beslissen of ze wel of geen drugs gebruiken. Dat de overheid zich daar niet mee zou moeten bemoeien. Het is mijn lijf en ik heb de keuze wat ik ermee wil doen. Doordat de overheid drugs verbied zegt het dus eigenlijk tegen mij dat ik niet de keuze heb over mijn lijf.

Ik kan je nu ook beter volgen dat het taboe op drugs meer problemen met zich mee brengt. Het probleem is inderdaad veel groter dan alleen een persoon die zich beledigd voelt/met agressie te maken kan krijgen omdat zijn geaardheid niet geaccepteerd word. Bij drugs komen er natuurlijk veel meer problemen kijken dan alleen die van het individu die de drugs gebruikt.

Hoe langer ik erover na denk hoe duidelijker het ook word dat dit 2 problemen zijn die niet met elkaar te vergelijken vallen. Die uitwerking die drugs heeft gaat zoveel verder dan die van geaardheid. Het is als de spreekwoordelijke appel met de peer willen vergelijken. Niet te doen en dus ook niet fair om te zeggen dat de een een groter/belangrijker probleem is dan de ander.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sally Tessio zei:
Thanks voor de uitleg. Ik word me er wel pijnlijk bewust van dat ik duidelijk in een andere wereld leef en de ontbrekende stukjes vanuit mijn eigen kader invul. Maar dat is alleen maar goed om mee geconfronteerd te worden denk ik.
Klik om te vergroten...

Als je wil kan ik een selectie maken van blogposts en dergelijke waarin de culturele, psychologische en sociale kanten van BDSM belicht worden, en de onderliggende overtuigingen en filosofie van de scene.
Misschien zelfs even een topicje over aanmaken voor geïnteresseerde DF'ers, als er belangstelling voor is?
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben down man, kom maar door. Maar laat je niet beroven van veel te tijd ervoor. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
Maar Eik bedoelt met onzinnig taboe dat bestreden moet worden toch juist dat het een maatschappelijk probleem is dat er niet zou moeten zijn? Althans, zo las ik het. Hij zegt niet dat het een onbelangrijk taboe is.
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk, nu ik het terug lees heb ik zijn post verkeerd begrepen.

Ik denk dat ik een beetje in de war was door de combinatie van onzinnig en taboe omdat eigenlijk alle taboes onzinnig zijn.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#11
Conjo zei:
Zijn erook forumleden?
Klik om te vergroten...
Ja, dit is een forum.
Conjo zei:
Om toch taboe’s te doorbreken ... in openbaar ruimtes of in het OV openlijk mastuberen of een fleslight in hun nachtkastje hebben liggen ?
Klik om te vergroten...
Nee.
Conjo zei:
Of forumleden die zichzelf kunnen pijpen?
Klik om te vergroten...
Nee.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Elke dag man. Geen vriendin toch, lekker fappen.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#13
Conjo zei:
Of forumleden die zichzelf kunnen pijpen?
Klik om te vergroten...

Ik heb wel eens autofellatio geprobeerd.









Heel mijn bek verbrand aan die uitlaatpijp 0/10
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Of iets zoetigheid op je piemel smeren en laten aflikken door je huisdier???
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Poep en plas sex boys en girls?
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Conjo zei:
Poep en plas sex boys en girls?
Klik om te vergroten...
Niet mijn ding :grimacing: kan ook erg moeilijk begrijpen dat mensen dat geil vinden. Maar ieder zijn ding.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb speed op dus ik hoop dat mijn reacties en zienswijze een beetje logisch opgeschreven word door me en ik hoop ook dat ik er geen ellenlange verhalen van ga maken. De eerste pagina is gelezen en daar ga ik nu ook even op reageren. Zodat ik kan lezen en reageren en mijn aandacht er even wat makkelijker bij kan houden. Afwisseling is fijn he :)

Ik ga als laatste antwoord geven op je vragen. Nu eerst reageren op dingen die ik gelezen heb.

Fenrir zei:
Als ik me heb gelaafd aan de meer extreme of misogynieke vormen van pornografie ervaar ik ook de schaamte en walging die jij al noemde.
Klik om te vergroten...

Ik kan me herinneren dat ik me vroeger als kind schaamde en me vies voelde nadat ik mezelf een orgasme gegeven had. Nu heb ik dat zeker niet meer. Ik denk voor een groot deel omdat ik accepteer van mezelf dat ik een extreme voorkeur kan hebben en dat is oke. Ik zoek mensen die de voorkeur delen zodat ik de fantasie kan uitleven. Ik zie het niet als iets slechts of dat er iets mis is met me. En daar kan ik gelijk verder een theorie over maken. Misschien wel interessant.

De vraag die ik hier voor jou heb is of je je schaamt voor je acties? Vind je dat je het niet mag doen? Heeft de maatschappij je geleerd dat iets walgelijks is en nu je erop klaarkomt of geilt je je walgelijk voelt omdat de ethische regels zo geschreven zijn?

Oke, theorie.
Vanaf dat ik 6 jaar was zat ik bij mijn eerste psychiater. Ik ben het behoorlijk gewend geraakt dat ik anders ben, anders denk en dingen op een andere manier zie. Zeker niet alleen bij seks maar op een hele hoop vlakken. Ik ben vaak zat ziek in mijn hoofd genoemd door de ideeën en meningen die ik heb, mensen vertellen me dat ik dingen helemaal fout zie, ze snappen me niet etc. In de puberteit schoot ik in een hele flinke depressie en ik was het helemaal schijt beu. Ik ging gelukkig worden, een deel daarvan was om te accepteren wie ik was en wat ik wil en ook om mijn zelfbeeld niet van andere af te laten hangen. Daar gaan jaren overheen, dat kost tijd. Maar het is me gelukt, ik ben nu op een punt dat de mening van andere (over mij als persoon dan) er niet toe doen. Dat is simpelweg hun perceptie van de persoon die ik ben en niet zozeer mijn perceptie. Voor iedereen ben ik een ander persoon omdat iedereen mij op een andere manier ervaart, iedereen heeft een ander karakter en dus ook andere dingen die hij zij irritant etc vind. Daarom ben je dus voor ieder persoon een ander persoon. Het is dus ook onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Een onmogelijk taak willen gaan vervullen zorgt voor een opgave die altijd zal falen. Dus als je er schijt aan hebt hoe je op andere overkomt dan kun je daar in ieder geval niet meer falen. Daar komt dus ook meteen het stukje aan te pas dat ik me niet schaam of me niet walgelijk voel voor mijn seksuele voorkeuren.
Ik heb mijn eigen ethische regels. Simpel gezegd, ik hou me redelijk aan de wetten van het land en mijn acties mogen er niet toe leiden dat ik andere opzettelijk kwets, pijn doe, beledig etc. Het woordje opzettelijk is hier belangrijk. Simpel voorbeeld, ik ben voor het homohuwelijk en abortus en doordat ik dat vind beledig ik een hoop gelovige mensen.

Mijn voorkeuren kan ik dus ook gewoon uitvoeren met mensen die dezelfde voorkeuren hebben en dat ook willen. Wederzijdse goedkeuring is belangrijk, maar dat lijkt me vrij logisch. Waarom zou ik mezelf wegcijferen en mijn voorkeuren niet tot uiting brengen? Ik doe er niemand kwaad mee en ik maak mezelf er blij mee. Ik bevredig mezelf en ik zie dat als een lieve daad naar mezelf, als dat ik goed voor mezelf zorg. Ik heb een verlangen en en daar mag ik naar handelen. We leven voor onszelf en andere zijn een toevoeging op ons leven, niet de handleiding.

Ik ben een goed half jaar geleden erachter gekomen dat ik autisme heb. Op 32 jarige leeftijd. Je kan dan natuurlijk wel begrijpen dat andere mensen als handleiding zien voor mij altijd heel erg moeilijk is geweest omdat ik simpelweg op een andere manier denk. Zie het alsof je een handleiding krijgt om een modelbouwvliegtuig mee in elkaar te zetten alleen je hebt de onderdelen voor een schip. Sommige dingen komen wel overheen, je moet wat dingen plakken en de onderdelen uit het frame halen maar de onderdelen zijn compleet anders waar je mee moet werken.
Logisch dat ik al op jonge leeftijd hulp nodig had, want ik snapte er allemaal geen zak van terwijl ik toch erg hard mijn best aan het doen was. Ook logisch dat ik me misschien een heel stuk makkelijk dan andere mensen de mening van een ander over mij kan negeren. Want het was mij al duidelijk dat ik anders was en de mensen begrepen mij niet. Waarom moeite doen als het eigenlijk weinig zin heeft. Men begrijpt mij niet, ik hun niet, prima. Ze begrijpen me toch al niet dus ik kan best walgelijke gedachtes hebben die ze ook niet begrijpen. Dat verandert vrij weinig. Dus is het makkelijk om mezelf de vrijheid te geven gedachtes te hebben die andere niet begrijpen en het oke te vinden.

Mindless zei:
3. Hoe voel je je onmiddellijk na het gebruik van porno?
Teleurgesteld in mezelf, vies, lage energie.
Klik om te vergroten...

Hmm, dat antwoord had ik niet verwacht van je eigenlijk. Omdat ik verwacht had dat jij het oke zou vinden denk ik. De gedachtes en gevoelens die je hebt die zijn oke. Die zijn van jou en niet erg, die mag je voelen zonder jezelf te beoordelen erop. Jij hebt behoefte aan bevrediging en dat is oke, het is ook oke hoe je tot die bevrediging komt. Was het al aan je gevraagd waarom je dit zo ervaart. Ik las wel dat je wilde stoppen met masturbatie en porno. Wil je geheel onthouding? Waarom? Wat is het doel waar je naartoe streeft door onthouding? Wat hoop je eruit te halen?

Avīci zei:
Wellicht een idee om eens een mini-onderzoekje te houden over de perversiteit van onze medemens, dan weten we het zeker, ervan uitgaande dat mensen op dit forum eerlijk antwoorden.
Klik om te vergroten...

Vraag maar raak! Ik heb er niet zoveel moeite mee om ervaringen/fantasieën te delen. Mijn grootste kick zit hem in het ervaren van angst en bang zijn. Bdsm en fetishen sluiten daar uiteraard bij aan. Bdsm is voor mij niet zozeer voor het ervaren van pijn, pijn is een doel wat mee helpt om mij die angst te laten voelen. Bang zijn voor de klap, je lichaam ineen voelen trekken als je een hand de lucht in ziet gaan. Aan mijn haren door het huis gesleurd worden en de trap opgetrokken. Ik heb met mijn vriend bijvoorbeeld ook interrogation play gedaan. Ik stel bijvoorbeeld een pin code in op mijn telefoon en mijn vriend mag zijn best gaan doen om het uit me te krijgen. Daar komt dan niet eens seks bij kijken. Maar rape fantasie, abbusive husband play, vastbinden etc vind ik doorgaans erg prettig. Ik vind het wel fijn om onderdanig gemaakt te worden.
Dit heb ik overigens al zo lang als ik weet. Toen ik nog niet sexueel actief was bond ik mezelf al aan mijn bed vast. Pas later ging ik het associëren met sex, toen mijn kinderlichaampje een vrouwenlichaam werd. Ontvoerd worden vind ik ook heel spannend.
Ik denk dat dit komt omdat ik alles heel graag onder controle wil hebben. Mijn autisme raakt over de zeik van onverwachtse dingen, dingen die ik niet in de hand heb. Ik ben in mijn normale leven bezig met controle houden over alles. Dus een plekje in mijn leven waar ik die controle op kan geven geeft mij ademruimte om het zo maar te zeggen. Even dat stukje los laten en chillen haha. Daar komt ook het stukje vandaan dat ik onderdanig gemaakt wil worden, de controle uit mezelf opgeven is lastig dus mijn vriend moet het pakken, desnoods met geweld.
Autisme zorgt er ook voor dat ik dingen heel leuk vind of maar meh. Ik wil dus ook graag iets voelen, ik voel pas iets als het extreem is. Dus seks moet ook extreem zijn anders voel ik het niet en ervaar ik het maar als saai. Qua geuren, geluiden, zien ben ik juist overgevoelig, qua voelen niet. Dat is iets wat je vaker bij autisten terug ziet komen. Of ze vinden het vreselijk om aangeraakt te worden omdat het zo gevoelig is en daarom aseksueel worden. Of ze voelen het moeilijk en daarom extreem worden. Leuk feitje trouwens. Aseksuele en biseksuele mensen vind je percentueel het meest in de autisten groep.
Dat ik autist ben verklaart dus wel een beetje waarom ik bepaalde extreme dingen leuk vind. Maar het is ook zeker een deel van mij als persoon. Het versterkt elkaar, als ik als persoon het extreme niet leuk gevonden had dan had het autisme me daar ook niet in kunnen duwen. Dus leuk om over na te denken, autisme en seksuele voorkeuren :)

Sally Tessio zei:
Als je maar een oneindige moraalridder bent
Klik om te vergroten...

Kom ik terug op wat ik al gezegd had als puntje. Moraalridder zijn is erg pittig. Want naar welke moralen ben je een ridder, naar die van jezelf logisch gezien. Maar lang niet iedereen heeft dezelfde moralen als jij. Dat maakt niet dat jij of die persoon fout denkt, dat maakt dat je anders denkt, en dat is oke. Dus, is het eigenlijk wel mogelijk om een moraalridder te zijn. Is dat niet meer misschien een term die bedacht is door mensen zodat ze zich als soort van redder neer kunnen zetten? Ik spreek mensen aan op hun gedrag als dat niet kan, dus ik bescherm mensen en ik ben dus een ridder voor het goede. Betekent dat niet ook dat je waarde haalt uit het helpen van andere, je zelfbeeld hangt af van wat andere vinden omdat je openlijk aan andere laat zien hoe goed jij bezig bent met moralen.
Wederom ,waarom mag jij beslissen welk gedrag wel en niet "goed" is. Goed en slecht is een concept verzonnen door de mens, het is niet een tastbaar iets. Het is oke als iemand andere moralen heeft dan jij. Ik vind het oke als iemand anders andere moralen heeft, zo lang die persoon maar geen andere (mensen en dieren) kwetst, beledigt, pijn doet etc.

Ik merk bij mezelf bijvoorbeeld dat ik soms vind dat zero (althans, volgens mij zero, mijn excuses als ik nu namen door elkaar haal) te correct wil zijn, mensen graag haar idee van normen en waarde, hoe dat je je moet gedragen wil opdringen. Opdringen is een groot woord, maar ze zal er wel iets van zeggen als ze vind dat je iemand beledigd of iets in die geest behandeld. Ik merk bij mezelf dus vaak dat ik niet van mening ben dat die persoon iets fout gedaan/gezegd heeft. Buiten simpelweg zijn mening en kijk op dingen vertellen. Soms zijn dingen niet leuk om te horen, soms kiezen mensen de verkeerde woorden uit omdat ze er niet bij nadenken of omdat ze simpelweg niet weten hoe het anders te moeten beschrijven. Maar dat betekent in mijn ogen niet dat die persoon iets fout doet en daarop aangesproken moet worden. Ik vind het interessant om te zien dat wij 2 daar behoorlijk in verschillen. En daarom ook interessant om haar berichten te lezen en haar gedachte te volgen waarom ze het niet oke vind.

OKe, ik ga de volgende pagina lezen. Ik ben al heel erg aan het afwijken van het onderwerp waar het om gaat dus ik ga nu stoppen met typen weer.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
TechnoChicken zei:
Niet mijn ding :grimacing: kan ook erg moeilijk begrijpen dat mensen dat geil vinden. Maar ieder zijn ding.
Klik om te vergroten...

Mijn ding is het zekers ook niet. Kan me er ook weinig erotisch of geils bij voorstellen.
Nou ben ik sowieso niet van iets met de poepert of bips hoor. Nooit geweest! Preuts misschien, kan maar nee, thanks.
Tis al heel wat dat ik besloten heb OOIT eens te gaan pluggen! :tearsofjoy:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wtf did I just read... dit is wel weer genoeg internet voor vandaag.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#20
1. Hoe vaak kijk je naar porno?
Verschilt echt enorm van periode tot periode. Soms maanden lang niet, soms meerdere keren per nacht.
2. Wat vind je van deze hoeveelheid?
Best wel prima eigenlijk, geen spijt van, maar ik wil wel proberen om veel minder porno te kijken nu ik meer kennis heb over hoe het eraan toegaat in de pornoindustrie.
3. Hoe voel je je onmiddellijk na het gebruik van porno?
Extreem leeg, lol. Ik val vaak erna ook direct in slaap, wat ook vaak überhaupt de reden is dat ik het doe.
4. Hoe voel je je over het algemeen over je verleden met pornogebruik? (damn, dat klinkt heftiger dan ik bedoel :sweatsmile:)
Ik voel er niet veel bij. Ik heb nooit gedacht dat ik problematisch veel porno keek of zo.
5. In hoeverre denk je dat jouw pornogebruik je seksuele voorkeuren heeft beïnvloed?
Aanzienlijk, eigenlijk. Daardoor weet ik nu dat ik niet hetero ben. Het boeit me niet wat iemand in zijn of haar onderbroek heeft zitten. Ik voel me aangetrokken door iemands energie (en door hoe diegene eruitziet natuurlijk, maar dat heeft niets met geslachtsdelen te maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."