Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLhbti+ topic(Woke?)

Lhbti+ topic(Woke?)

249 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
mikoz zei:
Verder noemde ik volgens mij helemaal niemand een gekkie?
Klik om te vergroten...
Ik vatte even in 1 woord samen jouw volgende kwalificaties van de mensen die zich niet een man of een vrouw voelen:
mikoz zei:
in het onderhouden van hun fantasiewereld, of hun identiteitscrisis.
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
en afwijkingen
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
Dat is gewoon krankzinnig.
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
een bijzondere manier
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
Fantasiewereld/identiteitscrisis:
Klik om te vergroten...
mikoz zei:
Je bedenkt iets wat niet bestaat en laat dat voor een groot deel je identiteit bepalen. Als dat nieuwe deel van je identiteit wordt betwijfeld door anderen, is dat als een aanval op je identiteit. Dat klinkt als een identiteitscrisis, of in ieder geval problematiek rondom je identiteit.
Klik om te vergroten...

Zou ik in een vorig leven een suffragette zijn geweest?
Die werden ook voor hysterisch uitgemaakt. :wink:

Ik kan je echt niet serieus nemen nadat je zegt dat je geïndoctrineerd en onderdrukt wordt, omdat er gepraat wordt over om voortaan een paar woordjes anders te gebruiken.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Guapo Temudgin zei:
Als ik uit mijn persoon dat moet bedenken dan zou het voor mij niks uitmaken. Het maakt mij niet uit hoe ik er uit zie en wat een ander daar dan van vindt. of dat ik iets ben dat jij niet leuk vind, boeie flikker op gek. Ik leef gewoon ik stel voor dat je hetzelfde doet.

Ik kan mij wel voorstellen dat een ander dat niet leuk vind maar ik kan mij niet voorstellen dat ik dat niet leuk zou vinden. Ik zou er niet eens over nadenken. Ik loop straks in mijn pyama(action trainingspak 18€ :') en op klompen naar de supermarkt, en misschien moet ik wat aan de uitslag op mijn hoofd doen want loop nu al een tijdje rond als een rode Alien!.
Klik om te vergroten...
Dan heb je geluk dat je met die instelling niet zwart bent en niet in een jurk loopt in jouw dorp.

Want als je overkomt, wat je zelf beschrijft:
Guapo Temudgin zei:
Als je hier bij mij in het dorp als man in een jurk over staat gaat lopen dan acht ik de kans groot dat je een pets krijgt. Dat je uitgescholden wordt is een garantie. En als je zwart ben dan overleef je het wellicht niet.
Klik om te vergroten...
Dan overleef je het niet, door je daar niks van aan te trekken.

Dan is het om dat te overleven wel handig als je angst of boosheid voelt, om te kunnen handelen naar je gevoel.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
QueerMan zei:
Dan heb je geluk dat je met die instelling niet zwart bent en niet in een jurk loopt in jouw dorp.

Want als je overkomt, wat je zelf beschrijft:

Dan overleef je het niet, door je daar niks van aan te trekken.

Dan is het om dat te overleven wel handig als je angst of boosheid voelt, om te kunnen handelen naar je gevoel.
Klik om te vergroten...

Precies de reden waarom ik niet wou reageren, is alles behalve realistisch maar wel datgene wat ik denk als dit persoontje. Ik weet beter natuurlijk, maar eigenlijk dus ook weer niet want ik heb het niet meegemaakt. Kan het wel bedenken maar uitvoeren als dit persoon is Eror 404 wtf.. blieep blop.

Als ik zwart was en in een jurk liep dan was ik misschien wel bokito de episch homo en meester van alle manwijven. 😂
Jij bent toch ook niet voor niks DE Queerman.

Maar ik snap je wel hoor, of ik boos zou zijn en bang en of ik dan een vonkje in mij voel die wil vechten daar kan ik allemaal ja op zeggen. Dat heb ik nu ook al ook al is het niet voor mijzelf dat vraagt het leven soms gewoon.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#4
QueerMan zei:
Ik vatte even in 1 woord samen jouw volgende kwalificaties van de mensen die zich niet een man of een vrouw voelen:
Klik om te vergroten...
Je verdraait m'n woorden door zinsdelen weg te laten in je citaten.

'Afwijkingen' ging over hermafrodieten, aangezien dat is wat ze zijn, een afwijking op de norm.

'dat is gewoon krankzinnig' ging over ouders die ervan overtuigd zijn dat hun zoontje een meisje is of dat hun dochter een jongentje en het kind dan ook met die overtuiging opvoeden.

'een bijzondere manier' hiermee doelde ik op hoe iemand eventueel aangesproken wil worden en aangezien dat in dit specifieke geval niet is zoals zowat ieder ander mens aangesproken wordt, noemde ik dat een bijzondere manier.

'identiteitscrisis/fantasiewereld' ik ben geen psycholoog en ik weet niet wat er in iemand anders zijn/haar/anders hoofd om gaat, dus deze benaming zal ik terug nemen, ik benoemde hoe het op mij over kwam en dat kan kwetsend zijn voor jou of een ander. Kwetsen is niet mijn bedoeling. Excuses daarvoor.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Guapo Temudgin zei:
Jij bent toch ook niet voor niks DE Queerman.
Klik om te vergroten...
Ik zal je een geheimpje vertellen...
It's all done with smoke and mirrors.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
mikoz zei:
Je verdraait m'n woorden door zinsdelen weg te laten in je citaten.

'Afwijkingen' ging over hermafrodieten, aangezien dat is wat ze zijn, een afwijking op de norm.

'dat is gewoon krankzinnig' ging over ouders die ervan overtuigd zijn dat hun zoontje een meisje is of dat hun dochter een jongentje en het kind dan ook met die overtuiging opvoeden.

'een bijzondere manier' hiermee doelde ik op hoe iemand eventueel aangesproken wil worden en aangezien dat in dit specifieke geval niet is zoals zowat ieder ander mens aangesproken wordt, noemde ik dat een bijzondere manier.

'identiteitscrisis/fantasiewereld' ik ben geen psycholoog en ik weet niet wat er in iemand anders zijn/haar/anders hoofd om gaat, dus deze benaming zal ik terug nemen, ik benoemde hoe het op mij over kwam en dat kan kwetsend zijn voor jou of een ander. Kwetsen is niet mijn bedoeling. Excuses daarvoor.
Klik om te vergroten...
Excuses geaccepteerd.
Denk dat je nu ook voelt dat bepaalde woorden kunnen kwetsen. En da's niet nodig.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
LOUDER FOR THE PEOPLE IN THE BACK:
QueerMan zei:
En anders gewoon - plat gezegd - niet zo te lopen zeiken als nu non-binaire mensen / transgenders of andere groepjes dwingend overkomen.
Wees dan een échte vent en klaag in ieder geval niet zo.
Klik om te vergroten...
QueerMan zei:
Oh jé wat heb JIJ het zwaar, wat wordt hier de blanke heteroseksuele man zwaar onderdrukt, en ook nog geïndoctrineerd en je hebt geen ENKELE vrijheid meer over om jezelf te zijn.... Poeh poeh, wat heb jij het moeilijk zeg. Acherum, jongen toch.
Klik om te vergroten...
QueerMan zei:
En bedenk maar iets aardigers voor mensen die jou vragen om die paar woordjes anders te gebruiken, in plaats van ze weg te zetten als gekkies.
Als je het niet voor hun doet, doe het voor jezelf. Dat is goed voor je, krijg je een sterk karakter van.
Klik om te vergroten...
QueerMan zei:
Als je een micro-penis wil compenseren doe dat gewoon door een te grote auto aan te schaffen zoals de meeste van die mannen dat doen.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy::clapping1::clapping1::clapping1:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Als je weet dat 3 op de 10 mensen een andere geaardheid hebben dan hetero weet je dat er veeel meer homo’s n lesbo’s etc zijn in de sport.
Klik om te vergroten...
Sure, des te schrijnender is het dat dit in de (mannelijke) voetbal wereld zo'n taboe is! Geweldig dat er nu eindelijk een rolmodel is! Representatie is zo belangrijk❤️
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
"Mensen die niet zo praten zoals jij"
" eh eh ehhh en en eh ehn dat mag?"

:tilttearlaugh:


Leeftijdsbegrenzing?

https://www.npostart.nl/dennis-maakt-kennis-met-wasteland/17-04-2016/WO_POWN_3704226
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Iets realistischer als je wilt weten hoe het op een festish( drag, gay, openminded, bdsm, LLL) dance feest is
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Oke oke dit snap ik wel beter, maar ik snap nogsteeds niet hoe je het dan voor je ziet in deze lbhtqi+ conclusie, zonder te accepteren dat er mensen zijn die zich niet als man of vrouw identificeren (dus even het woordje nonbinair wegdenken, zegmaar). Hoe zou je hun liefde kunnen schenken zonder dat te aanvaarden, zegmaar? En wat is dan het probleem, als er zeker meer dan 2 mensen zijn die zich zo voelen, om dat te benoemen als we deze mensen gewoon liefde schenken?
Klik om te vergroten...
Klopt wat je daar zegt, natuurlijk zal liefde ook daarin getoond moeten worden.

In mijn ogen moet het wel een combinatie van liefde én wijsheid zijn. Álles accepteren kan soms ook een soort naïviteit zijn die leidt tot verkeerde dingen. (the road to hell is paved with good intentions) Ja, je wilt mensen accepteren hoe ze zijn, maar soms is het accepteren van een bepaald iets ook schadelijk in een groter geheel. Ik benoem nu even niets specifieks, maar wil er alleen even op wijzen dat liefde en intelligentie/wijsheid samen moeten komen.

ljuv zei:
Mja ik hoop het ooit wel inderdaad... Maar nu valt daar niet zo mee te leven heb ik het idee.
Klik om te vergroten...
Misschien niet maar soms willen wij mensen ook te snel en te grootse verandering. We willen de maatschappij, de wereld veranderen. Terwijl, als we nou eerst voor onszelf meer onze identiteit gaan zoeken diep in onszelf, dan maken we zelf al een verschil én zijn we een levend voorbeeld voor anderen. Ik denk dat dát de ommekeer kan brengen. Dat het uiteindelijk op die manier meer de norm wordt om het zo te doen.

Natuurlijk, ik zeg niet dat bepaalde initiatieven zoals bijvoorbeeld de regenboog vlag en community niet goed zijn. Dat specifieke voorbeeld heeft mij persoonlijk recent meer bewust gemaakt van de problemen die niet-"cis" mensen ervaren.

Het is denk ik wel een probleem dat we steeds zeggen dat onze maatschappij er nog niet klaar voor is om zo met elkaar om te gaan. Onze maatschappij zal er nooit klaar voor zijn. Mensen moeten er individueel gewoon mee beginnen en zo aantonen hoe het anders kan. Vanuit liefde gaan leven. Je kunt je er niet geestelijk op voorbereiden, je kunt er alleen nú mee beginnen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit illustreert een beetje waarom ik "woke" fout vind, al gaat dit niet over geaardheid maar over huidskleur en geslacht.

www.telegraaf.nl

Miljoenenvergoeding voor man die werd ontslagen omdat hij blank is (en man)

Een bedrijf dat een blanke topman de laan uitstuurde omdat het meer diversiteit in de directie wilde, moet van een rechtbank in Charlotte (North Carolina) een schadevergoeding van 10 miljoen dollar…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
In mijn ogen moet het wel een combinatie van liefde én wijsheid zijn. Álles accepteren kan soms ook een soort naïviteit zijn die leidt tot verkeerde dingen. (the road to hell is paved with good intentions) Ja, je wilt mensen accepteren hoe ze zijn, maar soms is het accepteren van een bepaald iets ook schadelijk in een groter geheel. Ik benoem nu even niets specifieks, maar wil er alleen even op wijzen dat liefde en intelligentie/wijsheid samen moeten komen.
Klik om te vergroten...
Eens, zo gaat tolerantie ook ten koste van tolerantie. Door tolerant te zijn tegen intolerante mensen, ben je intolerant tegen de groep waartegen die mensen zich intolerant opstellen... Dus dat is wat mij betreft zeker iets wat we niet moeten accepteren 😜 Ik geloof alleen dat jij het net anders bedoelt, niet? Mijn vraag in deze discussie, in dit topic, is dan nogsteeds wel: hoe wordt het grotere geheel geschaad door te accepteren dat er mensen zijn die zich geen man en geen vrouw voelen? En als we dan een stapje verder gaan, hoe wordt dat geheel geschaad door deze mensen nonbinair te noemen?

Het enige wat we dan doen is namelijk ze dezelfde rechten geven als cismensen, die zich makkelijk in het hokje "man" en "vrouw" kunnen plaatsen, wat grote voordelen heeft in de maatschappij. Bijvoorbeeld bij het solliciteren ofzo. Het gaat niet alleen om individuen, het gaat ook om een ongelijke samenleving waar bepaalde groepen de vruchten van plukken en anderen niet.

Mindless zei:
Terwijl, als we nou eerst voor onszelf meer onze identiteit gaan zoeken diep in onszelf, dan maken we zelf al een verschil én zijn we een levend voorbeeld voor anderen. Ik denk dat dát de ommekeer kan brengen. Dat het uiteindelijk op die manier meer de norm
Klik om te vergroten...
Ik denk net als jij dat het super belangrijk is als individu hier mee bezig te zijn en hoop van harte dat meer en meer mensen geïnspireerd raken hetzelfde te doen. Als iedereen op de wereld dat al deed, hadden we deze discussie en problematiek niet. Maar dat ontneemt niet het feit dat er ook gewoon geleefd moet worden in de maatschappij zoals hij nu is, en dat sommige minderheidsgroepen niet mee kunnen komen of er 100 keer zo hard voor moeten werken. Moeten we van hen dan maar verwachten dat ze hun bek houden, op hun reet zitten en wachten tot de rest van de wereld genoeg gemediteerd heeft om te hebben bereikt wat jij schetst? Dat zou ik een beetje gek vinden. Niemand vraagt of morgen iedereen perfect hen/die te gebruiken ofzo... Maar door het onder de aandacht te brengen zijn er wel degelijk al grote veranderingen teweeg gebracht, en zonder het onder de aandacht te brengen zal er sowieso niet vanzelf iets veranderen.

Mindless zei:
Vanuit liefde gaan leven. Je kunt je er niet geestelijk op voorbereiden, je kunt er alleen nú mee beginnen.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik natuurlijk alleenmaar onderstrepen haha, helemaal mee eens en ik ga vast mn best doen😇
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Eens, zo gaat tolerantie ook ten koste van tolerantie. Door tolerant te zijn tegen intolerante mensen, ben je intolerant tegen de groep waartegen die mensen zich intolerant opstellen...
Klik om te vergroten...
tolerantieception 😵‍💫😵‍💫
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
tolerantieception 😵‍💫😵‍💫
Klik om te vergroten...
Deed me denken aan:
“I don't know half of you half as well as I should like;
and I like less than half of you half as well as you deserve.”

~ Bilbo Baggins (J.R.R. Tolkien)

Die moet ik ook altijd minimaal vijf keer lezen....


En gewoon omdat 'ie ijzersterk is, nóg een keer:

ljuv zei:
Eens, zo gaat tolerantie ook ten koste van tolerantie. Door tolerant te zijn tegen intolerante mensen, ben je intolerant tegen de groep waartegen die mensen zich intolerant opstellen... Dus dat is wat mij betreft zeker iets wat we niet moeten accepteren 😜
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Eens, zo gaat tolerantie ook ten koste van tolerantie. Door tolerant te zijn tegen intolerante mensen, ben je intolerant tegen de groep waartegen die mensen zich intolerant opstellen... Dus dat is wat mij betreft zeker iets wat we niet moeten accepteren 😜
Klik om te vergroten...
Goeie!

ljuv zei:
Ik geloof alleen dat jij het net anders bedoelt, niet?
Klik om te vergroten...
Het is er wel een mooi voorbeeld van. Je kunt wel mensen omarmen/accepteren, maar als juist dat ervoor zorgt dat deze mensen anderen dan weer niet omarmen/accepteren...

ljuv zei:
Mijn vraag in deze discussie, in dit topic, is dan nogsteeds wel: hoe wordt het grotere geheel geschaad door te accepteren dat er mensen zijn die zich geen man en geen vrouw voelen? En als we dan een stapje verder gaan, hoe wordt dat geheel geschaad door deze mensen nonbinair te noemen?
Klik om te vergroten...
Misschien valt het mee.

ljuv zei:
Ik denk net als jij dat het super belangrijk is als individu hier mee bezig te zijn en hoop van harte dat meer en meer mensen geïnspireerd raken hetzelfde te doen. Als iedereen op de wereld dat al deed, hadden we deze discussie en problematiek niet. Maar dat ontneemt niet het feit dat er ook gewoon geleefd moet worden in de maatschappij zoals hij nu is, en dat sommige minderheidsgroepen niet mee kunnen komen of er 100 keer zo hard voor moeten werken. Moeten we van hen dan maar verwachten dat ze hun bek houden, op hun reet zitten en wachten tot de rest van de wereld genoeg gemediteerd heeft om te hebben bereikt wat jij schetst? Dat zou ik een beetje gek vinden. Niemand vraagt of morgen iedereen perfect hen/die te gebruiken ofzo... Maar door het onder de aandacht te brengen zijn er wel degelijk al grote veranderingen teweeg gebracht, en zonder het onder de aandacht te brengen zal er sowieso niet vanzelf iets veranderen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het van beide wat is. Het onder de aandacht brengen én individueel bezig gaan met onszelf (onze identiteit dieper zoeken dan oppervlakkige zaken) en dat geldt óók voor die non-cis mensen zelf.

ljuv zei:
Dit kan ik natuurlijk alleenmaar onderstrepen haha, helemaal mee eens en ik ga vast mn best doen😇
Klik om te vergroten...
Me 2 :blush:

En dat is denk ik ook een proces van vallen en opstaan, want het is niet hoe deze maatschappij is opgezet.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wist niet dat dit bestond. Hoe gaan ze dit toetsen dan ?

Screenshot_20211028-165038_Chrome.jpg
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Wist niet dat dit bestond. Hoe gaan ze dit toetsen dan ?

Bekijk bijlage 31555
Klik om te vergroten...
Met een lgbt pas natuurlijk. Je kan ook je lgbt QR code laten scannen uit de QueerApp
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rotjoch zei:
Met een lgbt pas natuurlijk. Je kan ook je lgbt QR code laten scannen uit de QueerApp
Klik om te vergroten...
Haha zou wat zijn
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Wist niet dat dit bestond. Hoe gaan ze dit toetsen dan ?

Bekijk bijlage 31555
Klik om te vergroten...

Als je even je broek vast los maakt, pak ik de gele rubberen huishoudhandschoenen.
De toets komt er aan. :smilingimp:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."