In mijn ogen moet het wel een combinatie van liefde én wijsheid zijn. Álles accepteren kan soms ook een soort naïviteit zijn die leidt tot verkeerde dingen. (the road to hell is paved with good intentions) Ja, je wilt mensen accepteren hoe ze zijn, maar soms is het accepteren van een bepaald iets ook schadelijk in een groter geheel. Ik benoem nu even niets specifieks, maar wil er alleen even op wijzen dat liefde en intelligentie/wijsheid samen moeten komen.
Eens, zo gaat tolerantie ook ten koste van tolerantie. Door tolerant te zijn tegen intolerante mensen, ben je intolerant tegen de groep waartegen die mensen zich intolerant opstellen... Dus dat is wat mij betreft zeker iets wat we niet moeten accepteren 😜 Ik geloof alleen dat jij het net anders bedoelt, niet? Mijn vraag in deze discussie, in dit topic, is dan nogsteeds wel: hoe wordt het grotere geheel geschaad door te accepteren dat er mensen zijn die zich geen man en geen vrouw voelen? En als we dan een stapje verder gaan, hoe wordt dat geheel geschaad door deze mensen nonbinair te noemen?
Het enige wat we dan doen is namelijk ze dezelfde rechten geven als cismensen, die zich makkelijk in het hokje "man" en "vrouw" kunnen plaatsen, wat grote voordelen heeft in de maatschappij. Bijvoorbeeld bij het solliciteren ofzo. Het gaat niet alleen om individuen, het gaat ook om een ongelijke samenleving waar bepaalde groepen de vruchten van plukken en anderen niet.
Terwijl, als we nou eerst voor onszelf meer onze identiteit gaan zoeken diep in onszelf, dan maken we zelf al een verschil én zijn we een levend voorbeeld voor anderen. Ik denk dat dát de ommekeer kan brengen. Dat het uiteindelijk op die manier meer de norm
Ik denk net als jij dat het super belangrijk is als individu hier mee bezig te zijn en hoop van harte dat meer en meer mensen geïnspireerd raken hetzelfde te doen. Als iedereen op de wereld dat al deed, hadden we deze discussie en problematiek niet. Maar dat ontneemt niet het feit dat er ook gewoon geleefd moet worden in de maatschappij zoals hij nu is, en dat sommige minderheidsgroepen niet mee kunnen komen of er 100 keer zo hard voor moeten werken. Moeten we van hen dan maar verwachten dat ze hun bek houden, op hun reet zitten en wachten tot de rest van de wereld genoeg gemediteerd heeft om te hebben bereikt wat jij schetst? Dat zou ik een beetje gek vinden. Niemand vraagt of morgen iedereen perfect hen/die te gebruiken ofzo... Maar door het onder de aandacht te brengen zijn er wel degelijk al grote veranderingen teweeg gebracht, en zonder het onder de aandacht te brengen zal er sowieso niet vanzelf iets veranderen.
Vanuit liefde gaan leven. Je kunt je er niet geestelijk op voorbereiden, je kunt er alleen nú mee beginnen.
Dit kan ik natuurlijk alleenmaar onderstrepen haha, helemaal mee eens en ik ga vast mn best doen😇