Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHartslag meten

Hartslag meten

43 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Mijn hartslag is altijd extreem hoog onder invloed.

Probeer het niet te vaak te meten omdat ik daar heel makkelijk paniekaanvallen door krijg. Ermee bezig zijn verhoogd alleen maar...
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant, ik gebruik gewoon een gratis app om mn hartslag te meten. Ik voel mn hart ook altijd razendsnel bonken, en toch meet ik bijna altijd rond de 100bpm. Als ik nu terugkijk, op 4 oktober heb ik één keer 150 bpm gemeten, en toen voelde het nauwelijks anders dan normaal. Misschien dat je ook gewoon het juiste gereedschap moet hebben wil je een beetje zinnig je hartslag bijhouden...
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drugshoofd2020 zei:
Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant, ik gebruik gewoon een gratis app om mn hartslag te meten. Ik voel mn hart ook altijd razendsnel bonken, en toch meet ik bijna altijd rond de 100bpm. Als ik nu terugkijk, op 4 oktober heb ik één keer 150 bpm gemeten, en toen voelde het nauwelijks anders dan normaal. Misschien dat je ook gewoon het juiste gereedschap moet hebben wil je een beetje zinnig je hartslag bijhouden...
Klik om te vergroten...
Smartwatches zijn overigens gewoon nauwkeurig. Zelfde meettechniek als EDSD (Emergency Distress Signalling Device)
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Blyatman zei:
Smartwatches zijn overigens gewoon nauwkeurig. Zelfde meettechniek als EDSD (Emergency Distress Signalling Device)
Klik om te vergroten...
En zo'n waar je je vinger onder de camera van je telefoon legt?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugshoofd2020 zei:
En zo'n waar je je vinger onder de camera van je telefoon legt?
Klik om te vergroten...
Die zijn minder accuraat, maar niet geheel onbetrouwbaar.
smartwatch werkt beter omdat die direct de hoofdslag ader in je pols meet, vingertop meeting is gewoon minder accuraat en gebaseerd op klopping in de vingertop. Plus als je te zacht of te hard drukt op die sensor is je meting hoe dan ook onjuist.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je een echte en nauwkeurige meting wilt van hartslag, pak je de hoofdslagader in je pols, of in je hals doe je een meting van een minuut. Timer of stopwatch -> 15 seconden: in deze 15 sec meet je hoevaak je je hartslag voelt. 15 X 4 = uitslag.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blyatman zei:
Met cocaïne heb ik altijd een hartslag tussen de 70-80, met pep vaak wel wat hoger. Extreem veel meten heeft geen zin omdat je het dan obsessief gaat meten en door weten wat je meet gaat het hoe dan ook omhoog.
Klik om te vergroten...
Dit is wel herkenbaar, ik heb mezelf toen een tijdje helemaal gek gemaakt door er telkens naar te kijken :tongueout:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben mijn hartslag gaan meten sinds ik begon met Ritalin.

De 117 uitschieter kwam door ritalin + speed.
Screenshot_20201218-134913_Heart Rate Monitor (Pulse Rate).jpg
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zit ook vaak in je hoofd
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
En hoe zit dat met benzo,s?Krijg je daar ook een hoge hartslag van?Of juist als je ermee stopt?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaatschaap zei:
Dit is wel herkenbaar, ik heb mezelf toen een tijdje helemaal gek gemaakt door er telkens naar te kijken :tongueout:
Klik om te vergroten...
Daarom doe ik dat zo min mogelijk, teveel factoren die het sneller laten kloppen en als je ziet dat het verspringt maken je hersenen zich onbewust druk en heb je geen juiste meting
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn natuurlijke hartslag is 90, op uppers is die altijd tussen de 120 en 135. Maar ik weet dat als ik ga meten het hek van de dam is en ik para ga worden dus beter niet.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#12
M’n bpm in rust ligt gemiddeld rond de 65.
Met coke 75-80 bpm en met speed rond de 90 bpm.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Mijn natuurlijke hartslag is 90, op uppers is die altijd tussen de 120 en 135. Maar ik weet dat als ik ga meten het hek van de dam is en ik para ga worden dus beter niet.
Klik om te vergroten...
dus jij hebt ook een hoge voor normaal?Bij mij 80
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
dus jij hebt ook een hoge voor normaal?Bij mij 80
Klik om te vergroten...
Klopt, ben totaal geen sporter.... Maar goed tussen de 60 en 100 is gewoon normaal gelukkig :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
AcidWarrior zei:
M’n bpm in rust ligt gemiddeld rond de 65.
Met coke 75-80 bpm en met speed rond de 90 bpm.
Klik om te vergroten...
Dit is heel netjes.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hiyou zei:
Elke keer als ik 3mmc gebruik zit ik continu rond de 150-160 hartslagen/minuut. In rust(nuchter) zit ik op 80 slagen/minuut. Ik ben 23 jaar, vrouw en weeg 58kg. Dit is toch echt wel hoog?:) nog mensen?
Klik om te vergroten...
Ja, ik. Maar dat wist je al. Ik raak het voorlopig ook niet aan. Blijf het eng vinden. Al was het met een bommetje wel minder dan snuiven... Neem het ook alleen met benzo’s in huis.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
Elke keer als ik 3mmc gebruik zit ik continu rond de 150-160 hartslagen/minuut. In rust(nuchter) zit ik op 80 slagen/minuut. Ik ben 23 jaar, vrouw en weeg 58kg. Dit is toch echt wel hoog?:) nog mensen?
Klik om te vergroten...
Het is vrij hoog, maar niet gevaarlijk of zorgwekkend. Op de lange termijn is dit uiteraard niet zo goed, maar dat risico neem je met drugs.

Maximale hartslag voor een 23 jarige is 197 slagen per minuut, vanaf dat punt kan het snel zorgwekkend worden vooral als hij zo blijft voor een langere periode.

Nou zit je dus nog duidelijk daaronder..... maar niet echt gezond(duuhhh anders geen drugs nemen) Gaat meer om de combinatie van hoge hartslag, bloeddruk en warmte.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Ja, ik. Maar dat wist je al. Ik raak het voorlopig ook niet aan. Blijf het eng vinden. Al was het met een bommetje wel minder dan snuiven... Neem het ook alleen met benzo’s in huis.
Klik om te vergroten...
Hoeveel heb jij in rust, nuchter? :) en ik ook al benzo op genomen, maar ik krijg telkens barstende hoofdpijn dan. Geen optie meer dus
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Hoeveel heb jij in rust, nuchter? :) en ik ook al benzo op genomen, maar ik krijg telkens barstende hoofdpijn dan. Geen optie meer dus
Klik om te vergroten...
Wat gek. In rust zit ik ook rond de 80. Soms wat hoger en soms wat lager.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Wat gek. In rust zit ik ook rond de 80. Soms wat hoger en soms wat lager.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat wij daarom zo in de hoogte gaan bij stims. Anderen die lager zitten dan ons, hebben in rust ook een lagere hartslag. Dus mss is het niet zo ongezond als we denken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."