Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHartslag meten

Hartslag meten

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
Mijn rust hartslag is 90 en ik ga zelfs op methamfetamine en coke niet hoger als 130, überhaupt nooit eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Wat gek, ik ben daar stiekem "jaloers" op. ik doe graag eens stims en vind het jammer dat ik me steeds zo onveilig voel door m'n hartslag.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Denk dat we gevoeliger zijn voor stims oid. Al heb ik dit eigenlijk echt nooit gehad. Pas sinds een jaar ongeveer. Dus ik snap het ook niet helemaal šŸ˜…
Klik om te vergroten...
Ik ook niet! de eerste 2 jaar bij het gebruik van stims nooit last gehad van mijn hartslag die in de hoogte gaat, ik ging er zo lekker op en kon doorsnuiven zonder enig negatieve ervaring. Maar sinds +-2 jaar is dit toch weldegelijk verandert... vraag me idd ook af hoe dit komt..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Ik ook niet! de eerste 2 jaar bij het gebruik van stims nooit last gehad van mijn hartslag die in de hoogte gaat, ik ging er zo lekker op en kon doorsnuiven zonder enig negatieve ervaring. Maar sinds +-2 jaar is dit toch weldegelijk verandert... vraag me idd ook af hoe dit komt..
Klik om te vergroten...
Heb je weleens je bloeddruk durven meten? Ik heb van mezelf een lage bloeddruk zonder drugs, maar durf het met drugs op niet goed te meten. Ben toch bang voor paniek en dus nog een hogere hartslag/bloeddruk.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Heb je weleens je bloeddruk durven meten? Ik heb van mezelf een lage bloeddruk zonder drugs, maar durf het met drugs op niet goed te meten. Ben toch bang voor paniek en dus nog een hogere hartslag/bloeddruk.
Klik om te vergroten...
Ik heb normaal nuchter, 12/6: goed dus. Ik heb het onder invloed nog nooit gechecked, dat durf ik ook al helemaal niet omdat het al in mijn hoofd zit van mijn hartslag, laat staan met mijn bloeddruk nog eens bij.. wel ben ik eens bij de dokter van wacht terechtgekomen van ernstige hartkloppingen na 3mmc gebruik en was mijn bloeddruk 14/9... hoger dan normaal dus, dit tot 2/3 dagen na het gebruik.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hiyou zei:
Ik heb normaal nuchter, 12/6: goed dus. Ik heb het onder invloed nog nooit gechecked, dat durf ik ook al helemaal niet omdat het al in mijn hoofd zit van mijn hartslag, laat staan met mijn bloeddruk nog eens bij.. wel ben ik eens bij de dokter van wacht terechtgekomen van ernstige hartkloppingen na 3mmc gebruik en was mijn bloeddruk 14/9... hoger dan normaal dus, dit tot 2/3 dagen na het gebruik.
Klik om te vergroten...
Stelletje stress kippen zijn we ook. šŸ˜‚ Maar liever bewust van je lijf, in plaats van er niets om geven. Toch een reden om extra op te letten. Maar het is wel vervelend ja
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Stelletje stress kippen zijn we ook. šŸ˜‚ Maar liever bewust van je lijf, in plaats van er niets om geven. Toch een reden om extra op te letten. Maar het is wel vervelend ja
Klik om te vergroten...
Inderdaad!! Man wat haat ik het aan mezelf :tongueout: haha. ik ben een controle freak over mijn eigen lichaam. Vrienden van me spelen een gram binnen en ik zit na 3 lijntjes me vaak al in mijn onderbewustzijn zorgen te maken. hahaha
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hiyou zei:
Inderdaad!! Man wat haat ik het aan mezelf :tongueout: haha. ik ben een controle freak over mijn eigen lichaam. Vrienden van me spelen een gram binnen en ik zit na 3 lijntjes me vaak al in mijn onderbewustzijn zorgen te maken. hahaha
Klik om te vergroten...
Alsof ik mezelf hoor praten... 🤐 Vind het ook enorm jammer. Kon eerst echt nog genieten ervan maar dat is nu echt minder geworden. Ik zal over een tijdje eens kijken hoe het met speed op gaat in plaats van 3-MMC. Misschien ligt het ook wel aan dat spul
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Alsof ik mezelf hoor praten... 🤐 Vind het ook enorm jammer. Kon eerst echt nog genieten ervan maar dat is nu echt minder geworden. Ik zal over een tijdje eens kijken hoe het met speed op gaat in plaats van 3-MMC. Misschien ligt het ook wel aan dat spul
Klik om te vergroten...
Jah kan ook! maar bij cocaĆÆne heb ik er ook veel last van... speed doe ik liever niet meer door de vuile afkick die ik de dag nadien heb... Ik denk bij alles wat ik nasaal gebruik ik jammer genoeg last krijg. Wat me wel opvalt is als ik het doe als ik uitga of veel afleiding heb, ik minder klachten ervaar. Het is vooral als ik het thuis doe, het me enorm opvalt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hiyou zei:
Jah kan ook! maar bij cocaĆÆne heb ik er ook veel last van... speed doe ik liever niet meer door de vuile afkick die ik de dag nadien heb... Ik denk bij alles wat ik nasaal gebruik ik jammer genoeg last krijg. Wat me wel opvalt is als ik het doe als ik uitga of veel afleiding heb, ik minder klachten ervaar. Het is vooral als ik het thuis doe, het me enorm opvalt.
Klik om te vergroten...
Exact hetzelfde. Als ik er last van krijg, ga ik altijd lopen. Ook in huis bijvoorbeeld. Gek genoeg heb ik op die manier geen last van dat gevoel... Dus gok dat het straks met de festivals/feestjes wel weer goedkomt. Afleiding scheelt enorm!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Exact hetzelfde. Als ik er last van krijg, ga ik altijd lopen. Ook in huis bijvoorbeeld. Gek genoeg heb ik op die manier geen last van dat gevoel... Dus gok dat het straks met de festivals/feestjes wel weer goedkomt. Afleiding scheelt enorm!
Klik om te vergroten...
Hopelijk kom ik je es tegen dan! :grin:
A
AzraƫlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soms als ik iets neem voel ik me benauwd, mijn hart begint te kloppen, krijg tintelingen.. toch niet de bedoeling van een lage dosis pyrro's... Ik ga misschien wel een bloeddrukmeter aanschaffen. Je zou je toch ontspanne moeten voelen maar bij mij is het enkel angst en schrik dat er iets gaat mislopen met mij:,
Je kan toch niet alle uppers combineren met downers..
M
MorethenafeelingšŸ”’Lid
01-01-2024, 00:00
#12
2fma
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Azraƫl zei:
toch niet de bedoeling van een lage dosis pyrro's...
Klik om te vergroten...
Welke pyro precies en een lage dosis zegt niet hoeveel mg dat is.
5B405E2D-B227-42F0-8974-33F87EB6DB30.jpeg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Azraƫl zei:
Soms als ik iets neem voel ik me benauwd, mijn hart begint te kloppen, krijg tintelingen.. toch niet de bedoeling van een lage dosis pyrro's... Ik ga misschien wel een bloeddrukmeter aanschaffen. Je zou je toch ontspanne moeten voelen maar bij mij is het enkel angst en schrik dat er iets gaat mislopen met mij:,
Je kan toch niet alle uppers combineren met downers..
Klik om te vergroten...
Heb ik ook. Krijg op pyro’s binnen no-time paniek aanvallen. Durf niet eens een bloeddruk meter erbij te pakken. Door de hartslag alleen al word ik para.

Alleen met een goede dosis benzo’s was het voor mij te doen. Maar dat vind ik niet de bedoeling.
A
AzraƫlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zou GHB dit niet kunnen tegen gaan? Verlaagt toch de bloeddruk.
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#16
In mijn kring is het best gebruikelijk om tijdens een avondje uppers zo nu en dan je hartslag te checken om te kijken of je niet veels te hard gaat. Nu ben ik benieuwd of meer mensen dat ook doen als je speed, xtc, miauw of coke gebruikt. Ik heb vaak dat ik mn hart steviger hoor kloppen dan normaal, en als ik ga meten zit ik meestal net boven een normaal aantal slagen per minuut, zo'n 90 Ć” 100 bpm. Het maakt ook niet uit of ik een halve x op heb, of 6 lijnen miauw of pep, mijn hartslag gaat, met een paar uitzonderingen daargelaten, pas heel laat en heel langzaam omhoog. Vrienden die evenveel of minder op hebben meten dan vaak een hartslag van tussen de 120bpm en 150bpm.

Ben dus benieuwd hoe anderen omgaan met de hartslag, wat voor metingen jullie gedaan hebben en gewoon wat algemene bevindingen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn hartslag is altijd extreem hoog onder invloed.

Probeer het niet te vaak te meten omdat ik daar heel makkelijk paniekaanvallen door krijg. Ermee bezig zijn verhoogd alleen maar...
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik draag een smartwatch die ook mijn hartslag bijhoudt. Wat ik bij uppers (in mijn geval alleen speed) merk is dat in rust mijn hartslag niet veel hoger is als normaal. Maar zodra ik actiever wordt (gewoon rond lopen door huis) wordt hij wel een stuk hoger als wanneer ik nuchter ben. Maar echt abnormale getallen zie ik niet.

Ik weet echter niet hoe accuraat mijn smartwatch(galaxy watch 2) is, dus misschien heeft m'n horloge het helemaal mis.

Wanneer ik op de bank zit en ik voel mijn hart kloppen en ik kijk dan is het toch vaak rond de 90bpm, dus het voelen van m'n hartslag is niet gerelateerd aan de snelheid waarop hij klopt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neem altijd een paar keer mijn hartslag en zuurstof met een saturatie meter.
Alsook mijn bloeddruk.

Mijn hartslag op Speed maar zonder inspanning is soms lager dan zonder stims in rust.
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Mijn hartslag is altijd extreem hoog onder invloed.

Probeer het niet te vaak te meten omdat ik daar heel makkelijk paniekaanvallen door krijg. Ermee bezig zijn verhoogd alleen maar...
Klik om te vergroten...
Ja dat snap ik ook wel. Aan de andere kant, ik gebruik gewoon een gratis app om mn hartslag te meten. Ik voel mn hart ook altijd razendsnel bonken, en toch meet ik bijna altijd rond de 100bpm. Als ik nu terugkijk, op 4 oktober heb ik ƩƩn keer 150 bpm gemeten, en toen voelde het nauwelijks anders dan normaal. Misschien dat je ook gewoon het juiste gereedschap moet hebben wil je een beetje zinnig je hartslag bijhouden...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."