#1
Ik krijg een beetje de indruk dat Eik zelf steeds accounts aanmaaktTroll alarm !! Wordt dit een ban record ?? đđ
(Grapje he..
Ik krijg een beetje de indruk dat Eik zelf steeds accounts aanmaaktTroll alarm !! Wordt dit een ban record ?? đđ
Zolang Dirk geen ban heeft zijn we ok.Ik voel m al aankomen : De eerste die nu nog of topic gaat...
đ
đ€Łđ€Łđ€Ł
Ikke braaf hoor Oh grote machtige @Eik
Pssst je zit niet in het goede topicDit ging snel...
Van:
https://www.nu.nl/coronavirus/61643...rte-maatregelen-voor-niet-gevaccineerden.html
Naar:
![]()
Nieuwe maatregelen: milde lockdown van drie weken
Het kabinet komt vrijdag met de aankondiging van een korte, milde lockdown van drie weken. Daarin moeten winkels, restaurants en cafĂ©s hun deuren om 19.00 uur sluiten en mogen mogelijk maximaalâŠwww.telegraaf.nl
Dat is jammer inderdaad, dat mensen hun leven meer onder controle hebben en minder worden beĂŻnvloed worden door drugsgebruik.Ik zie er zelf de meerwaarde niet zo van in op een forum dat over drugs zou gaan.
Niet dat het me perse uitmaakt waar mensen over willen praten. Ik vind het alleen jammer dat als ik nu kijk bij "wat is er nieuw" er maar 2 van de 10 topics over drugs gaan.
Ook gelijk de link leggen dat voorheen de mensen hun leven minder onder controle hadden đDat is jammer inderdaad, dat mensen hun leven meer onder controle hebben en minder worden beĂŻnvloed worden door drugsgebruik.
Het maakt dingen toch minder spannend.
Zeg @Eik, neem jezelf eens niet zo serieus en laat iedereen lekker vinden wat hij/zij vindt. En anders verzoek ik je om te solliciteren op de moderatorsfunctie bij nu.nl.
Edit:
Ik kan je evengoed met andere feiten om de oren slaan die zowel door de wetenschap als de politiek worden genegeerd. Er is helemaal geen sprake van een open debat, vandaar dat de polarisatie alleen maar toeneemt.
Dikke doei!
Dit topic is bij uitstek geopend om de visie van de forumleden te peilen. Eik heeft ook uitgebreid duidelijk gemaakt in zijn reacties waarom we dit op deze manier doen. Ik vind je reactie onnodig lomp, je had dit prima op een andere manier kunnen verwoorden, en de volgende keer krijg je wat mij betreft gewoon een korte ban als je zoân toon hanteert. Ik neem mezelf en jouw opmerking nu vast véél te serieusmaar een beetje respect voor het werk wat hier vrijwillig door staffleden ingestoken wordt is echt niet teveel gevraagd.
NU.nlHaha, oh oh... nee niet doen. Niet bannen! Dat je mijn opmerking lomp vindt moet je precies zelf weten. Ik heb kort en bondig proberen uit te leggen hoe ik tegenover een dergelijk dictatoriaal toontje sta. Er wordt zogezegd gesuggereerd dat iedereen zogenaamd recht heeft op zijn of haar mening, maar omdat het onderwerp te beladen is wenst meneer er misschien toch een slotje op te gooien, want de wetenschap en politiek zijn in zijn ogen absoluut leidend. Er is in zijn ogen geen ruimte voor andersdenkenden. Dit moet je mijns inziens niet willen. Er moet letterlijk te allen tijde de mogelijkheid zijn om de, in jouw ogen, onintelligente, absurde, infantiele (of whatsoever) meningen te ventileren. Dat sommige types dit proces wensen te verstoren baart mij zorgen en hier ga ik dan ook met gestrekt been in. De boodschap is zo te lezen ook bij jou duidelijk aangekomen. Fijn
Wat is er precies in 2 jaar corona gebeurd qua lockdowns, IC-capaciteit (opschaling), in ogenschouw nemende dat 87% van de Nederlanders is gevaccineerd? Nu alle maatregelen weer terugkomen en we bijna een record aantal besmettingen hebben, en de IC's weer vol liggen is het toch logisch je af te vragen waar we in hemelsnaam naartoe gaan? Zou bij 100% vaccinatiegraad het probleem in de kiem zijn gesmoord? Denk je dat werkelijk? Ik denk het niet. Miljarden euro's zijn er als steunpakketen verstrekt, maar deze hadden bijvoorbeeld ook in de zorg gestoken kunnen worden. De Gommers-en van deze wereld zeggen dan dat je niet van het een op het ander moment deskundig personeel kunt opleiden, hij ziet er de urgentie blijkbaar niet zo van in. Maar in ogenschouw nemende dat corona naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje onder ons zal blijven, vind ik het absurd, dat vrijwel alle politieke partijen hun kaken op elkaar houden als het hierover gaat. De partijen die zich hier wel over uitspreken worden simpelweg niet serieus genomen. Raar maar waar.
Afin, ik zal mijn toontje niet matigen. Ik vind mensen die anderen wensen te muilkorven omdat dit soort materie niet in hun straatje valt engnekken.
Persoonlijk vind ik dat je nu zijn en mijn punt bevestigd. Er is geen ruimte voor andersdenkenden. Juist in een democratie zou je kleinere groep moeten beschermen in plaats van onderdrukken en dit laatste is wel een beetje wat er zowel in het echt als op het forum gebeurt. Ik heb het ook al meerdere keren aangegeven.Naja, wat jij wil dan. Een zeven-dagen-ban. Vind ik overigens jammer, want in het tweede deel van je reactie leg je jezelf goed uit en maak je een redelijk punt i.m.o. Je had er ook voor kunnen kiezen om het alleen daarop te houden, dan was de sfeer hier wellicht wat prettiger gebleven.
*** Latere uitgebreidere edit: Ik wil hierbij in het algemeen nog even benadrukken dat @Eik weliswaar de plaatser was van deze post, maar beslissingen omtrent gevoeligere onderwerpen worden altijd na zorgvuldig onderling overleg genomen namens het gehele modteam, zoals ook aangegeven was in de OP. Indien we het nodig achten vragen we graag om input van de leden want die waarderen we echt. Zonder leden geen forum. We zijn zelf tenslotte ook slechts leden met een vrijwilligerstaak, niets meer, niets minder. We handelen zoals wij denken dat dit netto het beste resultaat oplevert voor met name de interactie en de algemene âvibeâ die er heerst op het forum en ook uitstraalt naar (passieve) lezers. Van het Coronatopic was duidelijk dat het tot conflicten bleef leiden en dat ook verschillende leden hier al langdurig moeite mee hadden. We hebben een hele tijd getwijfeld maar vonden het uiteindelijk toch onze taak iets te moeten ondernemen, al wisten we dat dit een lastige ging worden.
Ik drijf nu af, maar het is niet fair om in dit soort gevallen op één staflid (**meneer**) af te geven, degene die in dit geval de taak op zich genomen heeft om de tekst op te stellen en te plaatsen. Al snap ik dat die urge er misschien is als je het ergens als lid absoluut niet mee eens bent en gefrustreerd raakt, want dit onderwerp blijft veel losmaken.
Ons team bestaat uit een klein maar gevarieerd, en (al zeg ik het zelf) oprecht goedbedoelend groepje mensen met hart voor dit forum, jawohl, **meneren**, **mevrouwen**, en een enkeling die zich misschien niet volledig zwart-wit identiticeert met het man-vrouw-idee.Aanspreken op nickname komt wat sympathieker over als je het dan toch persoonlijk wil doen - maar als het om een algemene beslissing gaat, benader of beoordeel ons dan als team, donât shoot the messenger.
En even een schaamteloze toevoeging: donât shoot me, pleaseeee đ đ„ș olifanten zijn bedreigd. Geen idee hoe het zit met roze exemplaren trouwens maar hey, owell, ik gooi dit tranentrekkende gegeven maar even in de strijd, voor wat extra sentiment.
Einde speech: wij doen ons best en zijn ons terdege van bewust dat het nooit voor iedereen naar zijn zin zal en kan zijn, maar herhaaldelijk respectloos of op vervelende, neerbuigende toon reageren op onze pogingen en acties is niet oké en kan tot sancties leiden. Dat staat verder los van het punt wat inhoudelijk wordt gemaakt.
Is jouw punt misschien dat dit topic op een constructieve en positieve manier begon om te kijken hoe we samen kunnen komen als community en op een betere manier om kunnen gaan met Corona als onderwerp. Maar dat er door een klein clubje wederom conflict en verdeeldheid gezaaid wordt. Verdeeldheid waar dan vervolgens de slachtofferkaart voor gespeeld wordt omdat niet iedereen het met je eens is.Persoonlijk vind ik dat je nu zijn en mijn punt bevestigd.
Voor zover ik weet zijn we hier geen democratie op het forum. Zou eerlijk gezegd ook een behoorlijke bende worden.Juist in een democratie
Wij zijn als drugs-community al die kleinere groep in de maatschappij. En het hele doel van dit forum is om die kleinere groep te beschermen. Ook tegen opzettelijke verdeeldheid en misinformatie.ou je kleinere groep moeten beschermen in plaats van onderdrukken
Ten eerste zitten we hier op een drugsforum. Volgens mij zijn we hier allemaal andersdenkenden!. Er is geen ruimte voor andersdenkenden.
Zijn toon was opzettelijke confrontatiezoekend, weinig constructief en respectloos naar iemand die zich vrijwillig inzet voor deze community. Dat is niet "hard", "stoer" of "rebels". Dat is puberaal en getuigd van een gebrek aan opvoeding. In dat soort gevallen is een ban terecht.ijn toon was inderdaad hard, maar niet asociaal.
Godverdomme Rivalrie, STOP.Persoonlijk vind ik dat je nu zijn en mijn punt bevestigd. Er is geen ruimte voor andersdenkenden. Juist in een democratie zou je kleinere groep moeten beschermen in plaats van onderdrukken en dit laatste is wel een beetje wat er zowel in het echt als op het forum gebeurt. Ik heb het ook al meerdere keren aangegeven.
Zijn toon was inderdaad hard, maar niet asociaal. Een ban vind ik een stap te ver.
En nu tellen we tot 10 en laten we het los đGodverdomme Rivalrie, STOP.
WhySoSerious heeft geen ban gehad om zijn andere denkbeeld, maar om zijn bejegening van het moderatorteam in het algemeen en Eik in het bijzonder. Hij gaf zelf al aan dat hij niet van plan was die bejegening te veranderen, vanwege zijn afkeer van het dictatoriale toontje. Nou, doei dan! Ruimte zat voor andersdenkenden, maar de ruimte voor zich anders gedragenden is zelfs op een drugsforum beperkt, respectloos gedrag tegen het team dat dit forum draaiende houdt valt buiten die ruimte.
Er zijn er hier zat met een ander denkbeeld over corona, met een andere mening of met een oordeel over het beleid. Er zijn er echter maar weinig die op het onderwerp Corona zó ontiegelijk de sfeer, de discussie en het gesprek verzieken zoals jij. En ik durf met een gerust hart te zeggen dat ik niet de enige ben die je houding en gedrag wat dat betreft méér dan zat is.
Blijf lekker in je eigen werkelijkheid geloven, helemaal prima. Blijf op basis van goede informatie verkeerde conclusies trekken, blijf roepen dat je niet anti-vaccineren bent en ondertussen van alles spammen dat het tegendeel doet vermoeden. Maar doe dat ALSJEBLIEFT ergens anders.
Er zijn vast corona-forums waar je meer bijval krijgt.
@Eik je hebt top gereageerd en je 'cool' een stuk beter bewaard dan ik. Sorry, deze is veel op de man en weinig op de bal, ik weet het. Maar het is een keer klaar. Het is eindelijk iemand gelukt PlĂžp tot ontploffing te brengen.
Goedemorgen, koffie schat?Godverdomme Rivalrie, STOP.
WhySoSerious heeft geen ban gehad om zijn andere denkbeeld, maar om zijn bejegening van het moderatorteam in het algemeen en Eik in het bijzonder. Hij gaf zelf al aan dat hij niet van plan was die bejegening te veranderen, vanwege zijn afkeer van het dictatoriale toontje. Nou, doei dan! Ruimte zat voor andersdenkenden, maar de ruimte voor zich anders gedragenden is zelfs op een drugsforum beperkt, respectloos gedrag tegen het team dat dit forum draaiende houdt valt buiten die ruimte.
Er zijn er hier zat met een ander denkbeeld over corona, met een andere mening of met een oordeel over het beleid. Er zijn er echter maar weinig die op het onderwerp Corona zó ontiegelijk de sfeer, de discussie en het gesprek verzieken zoals jij. En ik durf met een gerust hart te zeggen dat ik niet de enige ben die je houding en gedrag wat dat betreft méér dan zat is.
Blijf lekker in je eigen werkelijkheid geloven, helemaal prima. Blijf op basis van goede informatie verkeerde conclusies trekken, blijf roepen dat je niet anti-vaccineren bent en ondertussen van alles spammen dat het tegendeel doet vermoeden. Maar doe dat ALSJEBLIEFT ergens anders.
Er zijn vast corona-forums waar je meer bijval krijgt.
@Eik je hebt top gereageerd en je 'cool' een stuk beter bewaard dan ik. Sorry, deze is veel op de man en weinig op de bal, ik weet het. Maar het is een keer klaar. Het is eindelijk iemand gelukt PlĂžp tot ontploffing te brengen.
Als ik jou was zou ik daar nog eens over nadenken... Ik drink al vrij lang geen caffeĂŻne meer, dus dan sta ik de hele dag strakGoedemorgen, koffie schat?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."