#1
Vind jij dit normaal dan?
Ja. Heb jij ooit geleerd je mond een keer te houden, of niet?
Vind jij dit normaal dan?
Dit is echt niet waar he... Het veschil legt Pløp maar al te goed uit in het begin van haar post. Persoon in kwestie viel onterecht de staf persoonlijk aan en stopte niet na waarschuwingen. Dat Pløp even uit emotie sprak geeft ze eerlijk toe (mening en gevoelens dus😜).Deze post is veel asocialer dan van diegene die net een ban kreeg.
Deze post is veel asocialer dan van diegene die net een ban kreeg.
Ik vind dit erg persoonlijk en kinderachtig.
Perfect verwoord. Ik word helemaal gek van het woord Corona als ik het forum open.Ik zie er zelf de meerwaarde niet zo van in op een forum dat over drugs zou gaan.
Niet dat het me perse uitmaakt waar mensen over willen praten. Ik vind het alleen jammer dat als ik nu kijk bij "wat is er nieuw" er maar 2 van de 10 topics over drugs gaan.
Precies. Ik switch ook. Doei covid. Waar kan ik me aanmelden voor het uitzendcontract handhaving? Wie regelt de zoom-bingo voor modder-eters en uitzendkrachten?Dit onderwerp maakt veel los bij iedereen, begrijpelijk. Iedereen kijkt er anders tegenaan, begrijpelijk. Ik mis het stukje ‘begrip voor elkaars mening en inzichten’ in deze. Dit maakt dat ik mijn stem verplaats naar helemaal van het forum verwijderen. Het zorgt voor onnodig gedoe, als ik gezeur over corona wil en gespannen mensen dan loop ik de deur wel uit om het face to face met mensen aan te gaan. Het kost al genoeg energie om elke dag te dealen met de wisselende maatregelen en eindeloze gesprekken, vinden we het daadwerkelijk nodig om het hier ook nog een keer te doen?
Als je dit leest krijg je 1 BitcoinIk heb me hier aangemeld op een drugsforum , er zijn inmiddels genoeg andere plaatsten waar je over covid-19 / corona kan praten.
Hier wat andere fora waar je je hart kan ophalen erover :
Daarom stem ik voor laten we dit forum gebruiken waar het bedoeld voor is. Zie de link als je graag je mening wilt uiten meer dan genoeg plekken met misschien meer mensen die je bereikt (en het meer kunnen schelen)
Dus mijn stem is uitgebracht en ik hoop dat ik nu gewoon het forum weer drugs gerelateerde posts kan zien ipv een gevecht tussen mening van mensen met soms zeer vreemde / niet kloppende / niet officiële bronnen om het te onderbouwen.
Spam gerust dat je het niet met mij eens bent , ik zal hier toch niet meer verder kijken.
Peace!
Ik start de pc op , en krijg dit te lezen. Cheers!! Zal je zo men chain sturen 😜Als je dit leest krijg je 1 Bitcoin![]()
Ik wist het wel! HahaIk start de pc op , en krijg dit te lezen. Cheers!! Zal je zo men chain sturen 😜
ik hoop dat ik nu gewoon het forum weer drugs gerelateerde posts kan zien ipv een gevecht tussen mening van mensen
@iPluckyHoewel we het allemaal anders zouden willen heeft Corona nog steeds een behoorlijk bepalende rol in ons dagelijks leven en in de maatschappij en gezien de toenemende aantallen wat betreft besmettingen en de toenemende ziekenhuisopnames durf ik zomaar geheel zonder bronnen te voorspellen dat die rol komende winter absoluut niet kleiner of minder bepalend zal worden. Het verbieden van coronapraat op een forum waar ongeveer alles besproken kan (en zal) worden lijkt me dan ook niet wenselijk.
Zoals iemand al aankaartte is het topic verplaatsen naar Onzin ook niet persé een goed idee: dan is het niet meer aan regels gebonden en voor we het weten zwerven we ergens tussen de babybloeddrinkende elite die huist onder de Pizzahut en de Intergalactische Federatie die de uitverkorenen komt halen voor het opstarten van een nieuwe wereld. Disclaimer: ik verdiep mij bijzonder weinig in bovenstaande materie, dus mocht de genoemde elite huisvesten onder een andere fastfoodketen of er een andere onjuistheid in staan, mijn welgemeende excuses.
Bij het sluiten van het coronatopic zonder corona als gespreksonderwerp te verbieden zal de inhoud van het topic zich verplaatsen naar andere topics betreffende onzin, het leven en alles wat ons verder bezig houdt. Afgezien van dat het me best grappig lijkt als mensen hun vaccins vermelden in 'Welke drugs gebruik je nu?' en nog grappiger als tegenstanders van vaccineren dan denken te moeten inzetten op harmreduction, lijkt dat me niet ten goede komen van de sfeer. Een wildgroei aan coronatopics evenmin.
Er van uitgaande dat we allemaal volwassenen zijn en ook als zodanig met elkaar om kunnen gaan, zou mijn voorstel zijn om een nieuw algemeen coronatopic te openen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De openingspost van dat topic kan gebruikt worden om ten eerste duidelijk te maken wat de doelstelling is van het topic en ten tweede om een aantal regels op te stellen. Een opzetje daarvoor treft u hier onder aan, waarbij rekening gehouden dient te worden met het feit dat dit naar mijn mening een goede invulling zou zijn.
Doelstelling:
- Het delen van informatie: voorzien van bronvermelding, welke zoveel mogelijk is gecheckt op betrouwbaarheid, juistheid en feitelijkheid. Check hierbij ook of wat je deelt niet zodanig is gefragmenteerd dat wat er weergegeven wordt niet meer is wat de schrijver of de spreker heeft bedoeld te schrijven of te zeggen;
- Het delen van meningen: eenieder heeft het recht op zijn mening en deze mag ook gedeeld worden. Maar wees je ervan bewust dat je mening geen feitelijkheid is, en dus ook geen waarheid hoeft te zijn. Ernstig gekleurde of gefragmenteerde berichten hebben de neiging meer mening dan feit te zijn. Maak duidelijk onderscheid tussen het delen van informatie en het delen van een mening.
- Het delen van gevoelens: corona en de impact daarvan op ons leven roepen bij ons allemaal gevoelens en emoties op. Boosheid, machteloosheid, depressie, eenzaamheid, verdriet. Die emoties mogen er allemaal zijn en tot op bepaalde hoogte ook worden geventileerd op het forum. Wat mijn inziens goed is om ons te beseffen is dat bovengenoemde emoties (en ik mis er vast nog wel een paar) slechts een topje van de ijsberg zijn. Zakken we door die emotie heen, komen we denk ik allemaal bij angst. Angst voor iets dat veel groter is dan wij, iets dat zich niet zomaar laat beteugelen, angst voor vaccinatie, angst voor de ondergang van de wereld, zeg het maar.
Voorbeeld van het maken van onderscheid tussen bovenstaande zaken:
De Stentor meldt dat de politiek op Urk een statement wil maken tegen de Coronapas. Diverse partijen hebben een motie ingediend bij het college van B&W, met als doel dat die dit signaal krachtig overbrengt aan het demissionair kabinet. Ondanks dat de burgemeester op Urk eerder zei niet zou controleren op de QR-codes, stelt hij nu dat ze het met de oplopende besmettingen wel in de gaten houden (feit). Naar mijn mening is het prima dat partijen uit een gemeentebestuur een statement willen maken, maar dienen zij ondertussen gewoon de regels uit te voeren die door het kabinet zijn overeengekomen. Urk zou hierop geen uitzondering moeten maken. Dat lokale politiek zijn eigen regels denkt te kunnen maken vind ik eng, want waar houdt dat op (gevoel)?
Bovenstaande is overigens niet per se mijn mening of gevoel, slechts een voorbeeld op basis van een random nieuwsbericht.
Uiteraard zijn grijze gebieden nooit helemaal uit te vlakken zijn, er zullen immers mensen zijn die Willem Engel een betrouwbare bron vinden en alles wat Forum voor Democratie uitkraamt als waarheid zien, mensen die mainstream media wantrouwen, soms past men vertroebelt door een erg sterke mening de feiten een beetje aan, fragmenten uit Even tot Hier zijn niet perse bronnen die je in een onderzoeksverslag zou gebruiken maar wel érg vermakelijk en verfrissend, etc. Dat zijn dingen waarover discussie mogelijk is en ook gevoerd moet mogen worden. Ga daarbij respectvol met elkaar om, hou het op de bal en durf je fouten toe te geven.
Naast bovenstaande lijkt het me top om in de openingspost de uitgangspunten van de staf te vermelden zoals @Eik in de openingspost van dit topic heeft gedaan. Hoewel sommigen hier een andere mening over hebben, zijn dit wel de uitgangspunten waar we volgens de mainstream media, onderzoeksresultaten en na twee jaar corona vanuit mogen gaan. Ik neem tenminste aan dat Eik deze punten niet zomaar uit de lucht gegrepen heeft, maar deze heeft gecheckt op waarheidsgehalte, ondanks dat de bronvermelding hiervan ontbreekt
Indien er gekozen wordt een nieuw algemeen coronatopic te openen, wil ik me best opwerpen om een pareltje van een openingspost te bouwen of hierbij te helpen (geheel kosteloos, een eervolle vermelding is voldoende!).
Hopende u niet teleurgesteld te hebben in zowel lengte alsook inhoud van mijn bijdrage verblijf ik,
hoogachtend,
Bekijk bijlage 32218
Mevrouw Pløp
PLOF ! ( bold ) 🤫Godverdomme Rivalrie, STOP.
WhySoSerious heeft geen ban gehad om zijn andere denkbeeld, maar om zijn bejegening van het moderatorteam in het algemeen en Eik in het bijzonder. Hij gaf zelf al aan dat hij niet van plan was die bejegening te veranderen, vanwege zijn afkeer van het dictatoriale toontje. Nou, doei dan! Ruimte zat voor andersdenkenden, maar de ruimte voor zich anders gedragenden is zelfs op een drugsforum beperkt, respectloos gedrag tegen het team dat dit forum draaiende houdt valt buiten die ruimte.
Er zijn er hier zat met een ander denkbeeld over corona, met een andere mening of met een oordeel over het beleid. Er zijn er echter maar weinig die op het onderwerp Corona zó ontiegelijk de sfeer, de discussie en het gesprek verzieken zoals jij. En ik durf met een gerust hart te zeggen dat ik niet de enige ben die je houding en gedrag wat dat betreft méér dan zat is.
Blijf lekker in je eigen werkelijkheid geloven, helemaal prima. Blijf op basis van goede informatie verkeerde conclusies trekken, blijf roepen dat je niet anti-vaccineren bent en ondertussen van alles spammen dat het tegendeel doet vermoeden. Maar doe dat ALSJEBLIEFT ergens anders.
Er zijn vast corona-forums waar je meer bijval krijgt.
@Eik je hebt top gereageerd en je 'cool' een stuk beter bewaard dan ik. Sorry, deze is veel op de man en w. Het is eindelijk iemand gelukt Pløp tot ontploffing te brengen.
Morgen is het eindelijk klaar met de coronaellende hier op het forum. Hopelijk wordt de sfeer hier dan een stuk beter![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."