Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe gaan we om met Coronatopics?

Hoe gaan we om met Coronatopics?

273 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Word er allemaal niet gezelliger op met het Corona toppic
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Nee hoor. Ik hou van grappen als de intentie een grap is.

Een beledigende of kwetsende intentie vind ik vervelend.
Klik om te vergroten...
Ben ik het mee eens
Humor kan een wapen zijn of een schild
Maar mensen doen dit vaak niet bewust dus hebben niet altijd de intentie om je te kwetsen
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Oke, als jij dat zo ervaart. Vervelend iig. Maar heeft het er ook niet mee te maken dat er weinig bijval is (of iig geen zichtbare) voor jouw standpunt en je je daardoor in een hoek gedreven voelt?
Klik om te vergroten...
Dat zal zeker een rol spelen. Niet zozeer dat mensen het met mij eens moeten zijn, want dat verwacht ik helemaal niet, maar wel dat mensen elkaar aanspreken op in mijn ogen grensoverschrijdend gedrag. Het voelt een beetje alsof ik als wappie/antivaxxer weggezet word en dat dan alles maar mag.

Vandaar dat ik hier een duidelijke grens aangeef.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Okay zullen we allemaal weer even on-topic gaan? Het topic begon heel positief laten we die vibe proberen terug te pakken.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind dat er al goede ideeën in dit topic staan, maar de beste is die toch wel van @Don Draper dat het ook een keuze is om op een topic te blijven klikken. Nergens censuur voor imo, misschien wat meer toezicht wellicht.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Het voelt een beetje alsof ik als wappie/antivaxxer weggezet word en dat dan alles maar mag.
Klik om te vergroten...
Wat mensen over je denken kan ik niet bepalen of inschatten maar volgens mij is er niemand die je hier als Wappie heeft weggezet. Je mag je mening hebben en die hier delen. Maar je moet niet verbaasd zijn als er mensen zijn met een andere mening. Jouw mening is nu eenmaal wat zeldzamer…
En een grapje moet kunnen… getreiter staan we hier niet toe.

en nu aub on-topic weer… lekker over Corona lullen 🥳
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Okay zullen we allemaal weer even on-topic gaan? Het topic begon heel positief laten we die vind proberen terug te pakken.
Klik om te vergroten...
Het probleem is dat er, uiteraard, voor en tegenstanders van dit onderwerp in dit topic reageren. Dus dan komt de discussie vanzelf weer op gang en zitten we weer in het oude topic met een nieuw jasje. Waarom geen slotje op reageren en enkel de poll open laten. Heeft iemand echt een goed, doordacht idee, dan DM dat naar een van de mods. Ik zeg ook maar wat, maar dit wordt een kopie van het andere topic.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
De laptop is aan, de thee gezet, de borrel afgezegd. Prioriteiten, het coronatopic gaat voor! Geintje natuurlijk, ik heb gewoon een halve liter kokend water over mezelf heen gegooid en dientengevolge geen zin meer in gezellig doen en bier. En als er één onderwerp is dat vaak niet gezellig is... Dus. Terug naar het onderwerp!

Geef me even
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Geef me even
Klik om te vergroten...
Iedereen wacht met spanning af! 🤩
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
ik heb gewoon een halve liter kokend water over mezelf heen gegooid
Klik om te vergroten...
Tering

You okay? Zit je bij de SEH?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
ik heb gewoon een halve liter kokend water over mezelf heen gegooid
Klik om te vergroten...
DOE DAT DAN OOK NIET!

sorry, ik zat nog een beetje in de vorige sfeer.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
IK WAS NOG NIET KLAAR

edit: Excuus, ik poste per ongeluk een half heel verhaal :grimacing:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mevrouw Pløp zei:
IK WAS NOG NIET KLAAR

edit: Excuus, ik poste per ongeluk een half heel verhaal :grimacing:
Klik om te vergroten...
Ben je er nog ?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Ben je er nog ?
Klik om te vergroten...
Hallo die vrouw zit hier met 1 hand een masterplan uit te typen ja :tearsofjoy:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Hallo die vrouw zit hier met 1 hand een masterplan uit te typen ja :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Kom op.... Ik schrijf 3 boeken in dezelfde tijd.... Met 1 voet... :P
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Kom op.... Ik schrijf 3 boeken in dezelfde tijd.... Met 1 voet... :P
Klik om te vergroten...
Ik dacht al, wat ruik ik
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Ik dacht al, wat ruik ik
Klik om te vergroten...
Tenenkaas is ook gewoon kaas hoor !
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoewel we het allemaal anders zouden willen heeft Corona nog steeds een behoorlijk bepalende rol in ons dagelijks leven en in de maatschappij en gezien de toenemende aantallen wat betreft besmettingen en de toenemende ziekenhuisopnames durf ik zomaar geheel zonder bronnen te voorspellen dat die rol komende winter absoluut niet kleiner of minder bepalend zal worden. Het verbieden van coronapraat op een forum waar ongeveer alles besproken kan (en zal) worden lijkt me dan ook niet wenselijk.

Zoals iemand al aankaartte is het topic verplaatsen naar Onzin ook niet persé een goed idee: dan is het niet meer aan regels gebonden en voor we het weten zwerven we ergens tussen de babybloeddrinkende elite die huist onder de Pizzahut en de Intergalactische Federatie die de uitverkorenen komt halen voor het opstarten van een nieuwe wereld. Disclaimer: ik verdiep mij bijzonder weinig in bovenstaande materie, dus mocht de genoemde elite huisvesten onder een andere fastfoodketen of er een andere onjuistheid in staan, mijn welgemeende excuses.

Bij het sluiten van het coronatopic zonder corona als gespreksonderwerp te verbieden zal de inhoud van het topic zich verplaatsen naar andere topics betreffende onzin, het leven en alles wat ons verder bezig houdt. Afgezien van dat het me best grappig lijkt als mensen hun vaccins vermelden in 'Welke drugs gebruik je nu?' en nog grappiger als tegenstanders van vaccineren dan denken te moeten inzetten op harmreduction, lijkt dat me niet ten goede komen van de sfeer. Een wildgroei aan coronatopics evenmin.

Er van uitgaande dat we allemaal volwassenen zijn en ook als zodanig met elkaar om kunnen gaan, zou mijn voorstel zijn om een nieuw algemeen coronatopic te openen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De openingspost van dat topic kan gebruikt worden om ten eerste duidelijk te maken wat de doelstelling is van het topic en ten tweede om een aantal regels op te stellen. Een opzetje daarvoor treft u hier onder aan, waarbij rekening gehouden dient te worden met het feit dat dit naar mijn mening een goede invulling zou zijn.

Doelstelling:
- Het delen van informatie: voorzien van bronvermelding, welke zoveel mogelijk is gecheckt op betrouwbaarheid, juistheid en feitelijkheid. Check hierbij ook of wat je deelt niet zodanig is gefragmenteerd dat wat er weergegeven wordt niet meer is wat de schrijver of de spreker heeft bedoeld te schrijven of te zeggen;
- Het delen van meningen: eenieder heeft het recht op zijn mening en deze mag ook gedeeld worden. Maar wees je ervan bewust dat je mening geen feitelijkheid is, en dus ook geen waarheid hoeft te zijn. Ernstig gekleurde of gefragmenteerde berichten hebben de neiging meer mening dan feit te zijn. Maak duidelijk onderscheid tussen het delen van informatie en het delen van een mening.
- Het delen van gevoelens: corona en de impact daarvan op ons leven roepen bij ons allemaal gevoelens en emoties op. Boosheid, machteloosheid, depressie, eenzaamheid, verdriet. Die emoties mogen er allemaal zijn en tot op bepaalde hoogte ook worden geventileerd op het forum. Wat mijn inziens goed is om ons te beseffen is dat bovengenoemde emoties (en ik mis er vast nog wel een paar) slechts een topje van de ijsberg zijn. Zakken we door die emotie heen, komen we denk ik allemaal bij angst. Angst voor iets dat veel groter is dan wij, iets dat zich niet zomaar laat beteugelen, angst voor vaccinatie, angst voor de ondergang van de wereld, zeg het maar.

Voorbeeld van het maken van onderscheid tussen bovenstaande zaken:
De Stentor meldt dat de politiek op Urk een statement wil maken tegen de Coronapas. Diverse partijen hebben een motie ingediend bij het college van B&W, met als doel dat die dit signaal krachtig overbrengt aan het demissionair kabinet. Ondanks dat de burgemeester op Urk eerder zei niet zou controleren op de QR-codes, stelt hij nu dat ze het met de oplopende besmettingen wel in de gaten houden (feit). Naar mijn mening is het prima dat partijen uit een gemeentebestuur een statement willen maken, maar dienen zij ondertussen gewoon de regels uit te voeren die door het kabinet zijn overeengekomen. Urk zou hierop geen uitzondering moeten maken. Dat lokale politiek zijn eigen regels denkt te kunnen maken vind ik eng, want waar houdt dat op (gevoel)?

Bovenstaande is overigens niet per se mijn mening of gevoel, slechts een voorbeeld op basis van een random nieuwsbericht.

Uiteraard zijn grijze gebieden nooit helemaal uit te vlakken zijn, er zullen immers mensen zijn die Willem Engel een betrouwbare bron vinden en alles wat Forum voor Democratie uitkraamt als waarheid zien, mensen die mainstream media wantrouwen, soms past men vertroebelt door een erg sterke mening de feiten een beetje aan, fragmenten uit Even tot Hier zijn niet perse bronnen die je in een onderzoeksverslag zou gebruiken maar wel érg vermakelijk en verfrissend, etc. Dat zijn dingen waarover discussie mogelijk is en ook gevoerd moet mogen worden. Ga daarbij respectvol met elkaar om, hou het op de bal en durf je fouten toe te geven.

Naast bovenstaande lijkt het me top om in de openingspost de uitgangspunten van de staf te vermelden zoals @Eik in de openingspost van dit topic heeft gedaan. Hoewel sommigen hier een andere mening over hebben, zijn dit wel de uitgangspunten waar we volgens de mainstream media, onderzoeksresultaten en na twee jaar corona vanuit mogen gaan. Ik neem tenminste aan dat Eik deze punten niet zomaar uit de lucht gegrepen heeft, maar deze heeft gecheckt op waarheidsgehalte, ondanks dat de bronvermelding hiervan ontbreekt :wink:

Indien er gekozen wordt een nieuw algemeen coronatopic te openen, wil ik me best opwerpen om een pareltje van een openingspost te bouwen of hierbij te helpen (geheel kosteloos, een eervolle vermelding is voldoende!).

Hopende u niet teleurgesteld te hebben in zowel lengte alsook inhoud van mijn bijdrage verblijf ik,

hoogachtend,
scanner_20211110_234028~2.jpg

Mevrouw Pløp
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
hoogachtend,
scanner_20211110_234028~2.jpg


Mevrouw Pløp
Klik om te vergroten...
Leuke handtekening
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
De 6 mensen die op verban alles hebben gestemd, zijn jullie je speen kwijt ofzo?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."