Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
480 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
whitesugar zei:
Behalve dat stukje van op ne kut getrapt, want dat had er niet tussen gehoeven. Ben ik het wel deels met hem eens. We beginnen steeds meer op joden te lijken als het zo doorgaat, we dragen nog net geen ster..
Klik om te vergroten...
Ongevaccineerden worden niet als üntermensch gezien, niet afgevoerd, niet afgemaakt.

Maatregelen worden niet getroffen met als doel een ras uit te roeien maar met als doel een pandemie in te dammen.

En vooral, maatregelen worden niet getroffen op groene van iets waar je niets aan kunt doen (afkomst).

Vergelijking slaat kant nog wal en is misselijkmakend.

Zowel ongevaccineerden als veel gevaccineerden zijn het het niet met de 2G maatregel eens, maar er is niet voor niets door moderators verzocht te stoppen met de vergelijking met WOII.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Elke keer (sinds de start van dit topic) vraag ik mij af of je dit soort dingen zegt om te shockeren of dat je daadwerkelijk deze gedachten hebt. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat een gezond persoon dit daadwerkelijk vindt.
Klik om te vergroten...
Nee echt he, dit soort reacties maakt mij ook gewoon echt boos! Hoe kan je nou vinden dat mensen verplicht iets in hun lichaam moeten spuiten om ergens naartoe te gaan? In feite gun je dan niemand hun vrijheid en heb je geen respect voor de mensheid.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
whitesugar zei:
Nee echt he, dit soort reacties maakt mij ook gewoon echt boos! Hoe kan je nou vinden dat mensen verplicht iets in hun lichaam moeten spuiten om ergens naartoe te gaan? In feite gun je dan niemand hun vrijheid en heb je geen respect voor de mensheid.
Klik om te vergroten...
Ja dit is exact hoe ik mij hierbij voel. Dat mensen mijn gezin in ons eigen willen opsluiten is onmenselijk.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
In het ziekenhuis waar ik werk zijn de maatregelen nooit veranderd. Ook niet toen daar wel de mogelijkheid toe geboden werd qua regelementen van de overheid.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je , te weinig veiligheidsmaatregelen of vasthouden aan strenge ? Antwoord niet meer nodig , lees het al in vgde reactie
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Bekijk bijlage 32488
Oeps.


Hier ook niet, gok ik. Ik gok ook dat familie Staphorst zich er nog nooit aan heeft willen houden. Wat mij betreft zetten ze wat uitsmijters bij de deur (en op strategische plekken binnen het ziekenhuis, bij nooduitgangen bijv). Maar er is hier niemand te bekennen.
Klik om te vergroten...
Hier kom je er gewoon niet in zonder mondkapje. Bovendien lopen er overal op de gangen 'handhavers' die op alle maatregelen wijzen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hija de la luna 1 zei:
Wat bedoel je , te weinig veiligheidsmaatregelen of vasthouden aan strenge ?
Klik om te vergroten...
Vasthouden aan de strenge maatregelen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Hier kom je er gewoon niet in zonder mondkapje. Bovendien lopen er overal op de gangen 'handhavers' die op alle maatregelen wijzen.
Klik om te vergroten...
Dat is ook de laatste ervaring in het ziekenhuis in mijn woonplaats, dus ik ben nogal verbaasd dat hier tijdens het bezoekuur echt 0,0 aan vriendelijk sturend cq handhavend personeel te bekennen is, ook niet bij de ingang.

Nou zal ik niet zeggen dat mijn vader helemaal reële gevoelens heeft op dit moment, maar hij voelt zich door de grote doorstroom aan eerdergenoemde personen in een ziekenhuis wat vol ligt door corona en waar veel zorg afgeschaald is dusdanig onveilig dat hij met z'n hartfalen het wachten op z'n operatie liever thuis uit zit.

En of je nou wel of niet gevaccineerd bent en wel of niet voorstander bent van de maatregelen, je in een ziekenhuis aan de regels houden zodat iedereen die daar vanwege een kwetsbare gezondheid ligt zich zo veilig mogelijk kan voelen lijkt me toch een kleine moeite.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Ik ben op zich niet tegen 2G, mits gevaccineerden bij klachten zich laten testen, mits gevaccineerden 1,5 meter afstand tot elkaar houden, mits gevaccineerden gebruik maken van testen voor toegang waar 1,5 meter niet mogelijk is (festival bijvoorbeeld).

Het moet van twee kanten komen. Gevaccineerden wanen zich vaak veilig en houden zich niet aan bovenstaande regels (die er nu ook niet zijn vanwege de coronapas die schijnveiligheid creëert). Juist daar ligt het probleem. En als alle ongevaccineerden zich dan ook nog eens laten vaccineren... gaan we redelijk de goede kant op.
Klik om te vergroten...
Mooi verwoord Zanza! Het is niet of /of maar en/en. Gevaccineerden mogen zich echt wel wat meer aan de maatregelen houden en zich meer laten testen. Als dan ook de laatste mensen eindelijk dat vaccin nemen komen we er uiteindelijk wel.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
ChristenUnie stelt testen voor iedereen voor.
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Gelukkig is het idee van testen voor gevaccineerden nu in ieder geval wel onder de aandacht gebracht.
Klik om te vergroten...
Dat niet alleen, ze zijn doorslaggevend voor een meerderheid voor politiek draagvlak omtrent 2G op het moment! https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/14/draagvlak-2g-is-nog-ver-te-zoeken-a4065485

Dus dit
Eik zei:
Het is niet of /of maar en/en. Gevaccineerden mogen zich echt wel wat meer aan de maatregelen houden en zich meer laten testen. Als dan ook de laatste mensen eindelijk dat vaccin nemen komen we er uiteindelijk wel.
Klik om te vergroten...
is daarmee dan ook veel dichterbij!

Voor eenieder die (het staartje van?) het laatste coronadebat wilt volgen:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal (VVD vs. Bij1 nu, heerluk)
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na de woorden van Plopsa over de mooie discussies hier, toch maar weer even gluren.

Wat mij in het dagelijks leven vooral opvalt, is dat de maatregelen nu gewoon nagenoeg niet worden opgevolgd. Ik waste vanaf moment een mijn handen, was bewust met afstand bezig en heb netjes mijn mondkapje op.

Door de versoepelingen merk ik wel dat het compleet uit mijn systeem is. Ging vandaag gewoon de super binnen zonder kapje en niemand zei wat, maar de meeste mensen dragen ook enkel een kinlapje en afstand bewaren kan niemand meer lijkt het..

Zo gaan we alleen maar meer maatregelen weer krijgen. Zucht
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MaddMonkey zei:
Na de woorden van Plopsa over de mooie discussies hier, toch maar weer even gluren.

Wat mij in het dagelijks leven vooral opvalt, is dat de maatregelen nu gewoon nagenoeg niet worden opgevolgd. Ik waste vanaf moment een mijn handen, was bewust met afstand bezig en heb netjes mijn mondkapje op.

Door de versoepelingen merk ik wel dat het compleet uit mijn systeem is. Ging vandaag gewoon de super binnen zonder kapje en niemand zei wat, maar de meeste mensen dragen ook enkel een kinlapje en afstand bewaren kan niemand meer lijkt het..

Zo gaan we alleen maar meer maatregelen weer krijgen. Zucht
Klik om te vergroten...
Helaas ik betrap mezelf ook op sommige dingen NIET meer in t oog te houden. Lakser ja.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laats sprak ik met iemand die werkt op de IC in het ziekenhuis en dat was best wel interessant was ze te vertellen had.

Zo gaf ze aan dat er een aantal issues zijn door de vele COVID patiënten op de IC waar ik niet van op de hoogte was:

Door de vele COVID patiënten op de IC er een stuk minder diversiteit aan patiënten omdat de reguliere zorg nu wordt uitgesteld, hierdoor kunnen mensen die in opleiding zijn voor de IC niet hun opleiding afmaken omdat ze niet met genoeg verschillende/diverse patiënten te maken krijgen. Hierdoor krijgen we dus in de toekomst een kleine dip in de aanwas van nieuwe mensen die op de IC kunnen werken. Opschaling van de IC in de toekomst komt hierdoor dus in in gevaar.

Wat ze ook aangaf is dat ze voor de COVID patiënten zich altijd moeten omkleden en dat daardoor er nu een heel strikt regime is van wanneer het personeel zaken kan doen als lunch/diner, drinken en zelfs naar de WC gaan. Alles gaat nu volgens een zeer strakke planning en dit geeft een stuk hogere werkdruk dan normaal. Hierdoor verwacht men/is er een grotere uitval dan normaal van personeel door stress en burn outs.

COVID is dus niet alleen voor de vele patiënten een groot probleem maar het is ook een bijzonder groot probleem voor het ziekenhuis personeel en de toekomstige werknemers voor de IC afdelingen! Dit geeft dus nu en de toekomst echt grote problemen voor de niet COVID gerelateerde IC opnames.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Laats sprak ik met iemand die werkt op de IC in het ziekenhuis en dat was best wel interessant was ze te vertellen had.

Zo gaf ze aan dat er een aantal issues zijn door de vele COVID patiënten op de IC waar ik niet van op de hoogte was:

Door de vele COVID patiënten op de IC er een stuk minder diversiteit aan patiënten omdat de reguliere zorg nu wordt uitgesteld, hierdoor kunnen mensen die in opleiding zijn voor de IC niet hun opleiding afmaken omdat ze niet met genoeg verschillende/diverse patiënten te maken krijgen. Hierdoor krijgen we dus in de toekomst een kleine dip in de aanwas van nieuwe mensen die op de IC kunnen werken. Opschaling van de IC in de toekomst komt hierdoor dus in in gevaar.

Wat ze ook aangaf is dat ze voor de COVID patiënten zich altijd moeten omkleden en dat daardoor er nu een heel strikt regime is van wanneer het personeel zaken kan doen als lunch/diner, drinken en zelfs naar de WC gaan. Alles gaat nu volgens een zeer strakke planning en dit geeft een stuk hogere werkdruk dan normaal. Hierdoor verwacht men/is er een grotere uitval dan normaal van personeel door stress en burn outs.

COVID is dus niet alleen voor de vele patiënten een groot probleem maar het is ook een bijzonder groot probleem voor het ziekenhuis personeel en de toekomstige werknemers voor de IC afdelingen! Dit geeft dus nu en de toekomst echt grote problemen voor de niet COVID gerelateerde IC opnames.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik onderschrijven. Men ziet niet dat het meer is dan een covid patient in het bed. Bovenstaand heb je mooi omschreven, want dat is wat het grotere geheel van het probleem in de zorg momenteel, maar ook in de toekomst omvat.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Dit kan ik onderschrijven. Men ziet niet dat het meer is dan een covid patient in het bed. Bovenstaand heb je mooi omschreven, want dat is wat het grotere geheel van het probleem in de zorg momenteel, maar ook in de toekomst omvat.
Klik om te vergroten...
Ik zou al heel blij zijn als men COVID weer meer serieus gaat nemen.

Dat men dus uit zichzelf afstand blijft houden en goed nadenkt over hoe men met verschillende contacten omgaat. Men zou echt meer zelf verantwoordelijk moeten zijn in plaats van de hele tijd op de overheid te leunen, de COVID pandemie is echt een stuk meer dan wat regeltjes van de overheid.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Ik heb mijn stem in de poll veranderd. Alles van Corona mag hier weg!
Klik om te vergroten...
Niet alleen om de ruzie’s, en het moddergooien maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik er sowieso mee “dood gegooid” wordt over die klote Corona.
Op Facebook zit ik ook al veeeel minder vaak, die tegen die groep, wijzen met vingers naar elkaar. Racistische reacties onder berichten, niemand kan meer begrijpend lezen, steeds meer hardheid, haat, ”ikke ikke” maar vooral DOMHEID. Steeds minder compassie en begrip.
Dus df zonder, of althans met STUKKKEN minder corona zou prettig zijn.
Ik denk dat we allemaal die corona wel zat zijn onderhand. Welke mening je ook deelt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Dit was mijn samenvatting...

... :brokenheart:

Kee ik zal een nieuwe poging wagen:
1. Meeste mensen zijn he-le-maal klaar met het coronabeleid, vertrouwen in de overheid is op z'n laagst sinds de crisis: 57% heeft beperkt of geen vertrouwen meer.
2. Over de maatregelen van afgelopen vrijdag bestaat extreme verdeeldheid: 33% staat erachter, 33% vindt dat het striker moet en 28% wil soepelere, of geen maatregelen.
3. 2G is ook veel verdeeldheid over, 55% van de ondervraagden ziet het wel zitten, 31% absoluut niet.
4. VVD'ers staan het meest achter 2G, SGP'ers het minst.
5. De verdeling is door de hele samenleving te merken, verschillen in opleidingsniveau, inkomen of stedelijkheid lijken hierin verwaarloosbaar. Alleen jongeren lijken specifiek vaker tegen 2G te zijn (tot 35 jaar is maar 35% het ermee eens, 65+: 78%).

Alstu, @Zanza.

Mijn eigen conclusie en toevoeging n.a.v. dit topic en dit artikel was dat wij DF'ers wel aardig in het beeld van punt 1 passen, maar absoluut niet in punt 3.

Tabelletjes voor de visueel geprikkelde onder ons:
Bekijk bijlage 32519
Bekijk bijlage 32523Bekijk bijlage 32522

Nog maar een keer de bron: https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/
Klik om te vergroten...
Ik vond het idd al vrij duidelijk @ljuv! Maar desondanks wederom dank!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Is me even teveel inhoudelijk , sorry… Maar ls er dan iets moet komen ben ik voor de 1G optie.
Klik om te vergroten...
Wat is dat?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Wat is dat?
Klik om te vergroten...
Alleen testeeeeeeeh, voor iedereen.
CU is hier ook voorstander van (en hier hing in eerste instantie een kamermeerderheid vanaf), maar voor 2G hebben ze misschien tóch een meerderheid met de PvdA.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Ik vond het idd al vrij duidelijk @ljuv! Maar desondanks wederom dank!
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte je ook alleen als excuus 😘
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Dit was mijn samenvatting...

... :brokenheart:

Kee ik zal een nieuwe poging wagen:
1. Meeste mensen zijn he-le-maal klaar met het coronabeleid, vertrouwen in de overheid is op z'n laagst sinds de crisis: 57% heeft beperkt of geen vertrouwen meer.
2. Over de maatregelen van afgelopen vrijdag bestaat extreme verdeeldheid: 33% staat erachter, 33% vindt dat het striker moet en 28% wil soepelere, of geen maatregelen.
3. 2G is ook veel verdeeldheid over, 55% van de ondervraagden ziet het wel zitten, 31% absoluut niet.
4. VVD'ers staan het meest achter 2G, SGP'ers het minst.
5. De verdeling is door de hele samenleving te merken, verschillen in opleidingsniveau, inkomen of stedelijkheid lijken hierin verwaarloosbaar. Alleen jongeren lijken specifiek vaker tegen 2G te zijn (tot 35 jaar is maar 35% het ermee eens, 65+: 78%).

Alstu, @Zanza.

Mijn eigen conclusie en toevoeging n.a.v. dit topic en dit artikel was dat wij DF'ers wel aardig in het beeld van punt 1 passen, maar absoluut niet in punt 3.

Tabelletjes voor de visueel geprikkelde onder ons:
Bekijk bijlage 32519
Bekijk bijlage 32523Bekijk bijlage 32522

Nog maar een keer de bron: https://www.ioresearch.nl/actueel/2g-nieuwe-splijtzwam-in-de-coronasamenleving/
Klik om te vergroten...
Topski!

Stiekem dacht mijn brein bij je vorige post IMG_20211117_195916.jpg

Zou dit ook zijn hoe Zanza zich normaal voelt als hij een tekst van meer dan drie zinnen ziet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."