Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
476 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Gaat echt wel te ver in Oostenrijk.

De nieuwe lockdown voor ongevaccineerden zal streng worden gecontroleerd, zo kondigden Schallenberg en minister van binnenlandse zaken Karl Nehammer aan. Er komen onder meer controles in het verkeer en het openbaar vervoer. Ongevaccineerden die zich toch buiten wagen, kunnen een boete van 1450 euro krijgen.


www.trouw.nl

Oostenrijk stelt lockdown in voor ongevaccineerden

Oostenrijkers die niet volledig zijn gevaccineerd tegen het coronavirus moeten vanaf maandag tien dagen thuis blijven, maakte de regering zondag bekend.
www.trouw.nl www.trouw.nl
Klik om te vergroten...
ben het er geheel mee eens mijn mening dan
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Gaat echt wel te ver in Oostenrijk.

De nieuwe lockdown voor ongevaccineerden zal streng worden gecontroleerd, zo kondigden Schallenberg en minister van binnenlandse zaken Karl Nehammer aan. Er komen onder meer controles in het verkeer en het openbaar vervoer. Ongevaccineerden die zich toch buiten wagen, kunnen een boete van 1450 euro krijgen.


www.trouw.nl

Oostenrijk stelt lockdown in voor ongevaccineerden

Oostenrijkers die niet volledig zijn gevaccineerd tegen het coronavirus moeten vanaf maandag tien dagen thuis blijven, maakte de regering zondag bekend.
www.trouw.nl www.trouw.nl
Klik om te vergroten...
Voor fucking Corona… De wereld is gek geworden, echt niet alleen Oostenrijk. Hier dromen er vast een paar van zulk beleid.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Wat een ongelofelijke hoop stront… Wie doet hier nou zielig, vult allerlei zaken zelf in?
‘keuze die je zelf maakt’ op basis van persoonlijke overweging, een mening, worden allerlei vrijheden afgenomen. Niet meer naar de Praxis kunnen omdat je een auto-immuunziekte hebt, of de betrouwbaarheid en intenties van bedriegende, oplichtende farmaceutische giganten in twijfel trekt. Jij hebt lekker makkelijk praten, en dat straal je ook uit. Iedereen met een andere mening dan jij… moet maar gewoon van mening veranderen 🤷🏻‍♂️ of in quarantaine.
Ongevaccineerden mogen dan wel niet vermoord worden voor hun keuze, maar ze mogen straks niet meer naar een boel winkels en zelfs niet naar werk? ‘Laat je gewoon vaccineren’, zou jij vast zeggen? Simpele ziel ben je dan!

Niemand heeft beweerd dat de holocaust opnieuw staat te gebeuren, er is alleen een opvallende overeenkomst te vinden tussen wat er destijds gebeurde en nu. Dat mensen die waarschijnlijk totaal geen gevaar voor de volksgezondheid zijn worden buitengesloten terwijl mensen onder invloed van een half-functionerend vaccin elkaar overal mogen besmetten. Hoe je het wend of keert: dat is OOK oneerlijk. Compleet onrechtvaardig. Maar jij denkt daar anders over, dat kan. Wees alleen niet zo op je kut getrapt joh, vrouw…

Okee… Liever als ‘enige voordeel’ dwang en schijnveiligheid dan zekerheid en daadwerkelijke veiligheid.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar ik ben dan ook heel anders dan jullie. Daar laat ik het bij 😋
Klik om te vergroten...
arQzR7k0_700w_0.jpg
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flualhamdulillam zei:
Wat een ongelofelijke hoop stront… Wie doet hier nou zielig, vult allerlei zaken zelf in?
‘keuze die je zelf maakt’ op basis van persoonlijke overweging, een mening, worden allerlei vrijheden afgenomen. Niet meer naar de Praxis kunnen omdat je een auto-immuunziekte hebt, of de betrouwbaarheid en intenties van bedriegende, oplichtende farmaceutische giganten in twijfel trekt. Jij hebt lekker makkelijk praten, en dat straal je ook uit. Iedereen met een andere mening dan jij… moet maar gewoon van mening veranderen 🤷🏻‍♂️ of in quarantaine.
Ongevaccineerden mogen dan wel niet vermoord worden voor hun keuze, maar ze mogen straks niet meer naar een boel winkels en zelfs niet naar werk? ‘Laat je gewoon vaccineren’, zou jij vast zeggen? Simpele ziel ben je dan!

Niemand heeft beweerd dat de holocaust opnieuw staat te gebeuren, er is alleen een opvallende overeenkomst te vinden tussen wat er destijds gebeurde en nu. Dat mensen die waarschijnlijk totaal geen gevaar voor de volksgezondheid zijn worden buitengesloten terwijl mensen onder invloed van een half-functionerend vaccin elkaar overal mogen besmetten. Hoe je het wend of keert: dat is OOK oneerlijk. Compleet onrechtvaardig. Maar jij denkt daar anders over, dat kan. Wees alleen niet zo op je kut getrapt joh, vrouw…

Okee… Liever als ‘enige voordeel’ dwang en schijnveiligheid dan zekerheid en daadwerkelijke veiligheid.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar ik ben dan ook heel anders dan jullie. Daar laat ik het bij 😋
Klik om te vergroten...
Exact wat ik steeds probeer duidelijk te maken maar het komt gewoon niet binnen. De coronapas is juist hetgeen dat zorgt voor besmettingen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Want ?
Klik om te vergroten...
Het is denk ik iemand van stichting doe-een-wens
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
gekkemanlol zei:
ben het er geheel mee eens mijn mening dan
Klik om te vergroten...
Want ?

Edit: kun je uitleggen wat voor het voordeel is van het feit dat ongevaccineerden ongezonder worden?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Het is denk ik iemand van stichting doe-een-wens
Klik om te vergroten...
Liever een clownie dan een downie :tongueout:


(Niet haten pls. I love downies)
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Want ?

Edit: kun je uitleggen wat voor het voordeel is van het feit dat ongevaccineerden ongezonder worden?
Klik om te vergroten...
omdat ik van mening ben dat er heus wel 1 set regels mogen komen voor niet gevaccineerden die niet geld voor gevaccineerde
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
Word er hier niet wat teveel geband omdat mensen zich verbaal laten gaan in een discussiepunt die heel de wereld beroerd. Wie dan vooral vliegt zijn volgens mij toch de antivaxxers, laat ik ze zo even noemen. Begrijp hun wel want ze krijgen van een grote groep tegenkanting. Waar is dat gezellige DF gevoel gebleven? Ik zie bv mensen, ook uit het moderator team, enkel nog reageren als het over covid gaat. Allemaal niet vergeten, het blijft Drugsforum. Niet het covid21forum...
Klik om te vergroten...
Hm, ik zie zowel Eik als Roze Olifant ook wel op andere plekken? Vooral op andere plekken eigenlijk, want tot nu toe had ik ze beiden nog niet in het coronatopic gezien anders dan als een enkele keer als mod als het uit de hand liep.

Maar ik kan me voorstellen dat Eik het wat drukker heeft met Mod zijn, als Roze Olifant druk is met haar PhD :)

Also, personen die hier een waarschuwing of een ban krijgen gaan misschien in dit topic wel een stukje sneller of verder over de schreef, maar vaak is het wel gedrag wat ook elders op het forum terug te zien is. Niet helemaal op het onderwerp af te schuiven dus.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb mijn stem in de poll veranderd. Alles van Corona mag hier weg!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik heb mijn stem in de poll veranderd. Alles van Corona mag hier weg!
Klik om te vergroten...
Dan hebben we daar alvast wel dezelfde mening over :sweatsmile:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
IMG_20211115_160128.jpgIMG_20211115_160105.jpg
Tot nu toe blijft het aantal sterfgevallen behoorlijk achter bij de besmettingscijfers
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Wat een ongelofelijke hoop stront… Wie doet hier nou zielig, vult allerlei zaken zelf in?
‘keuze die je zelf maakt’ op basis van persoonlijke overweging, een mening, worden allerlei vrijheden afgenomen. Niet meer naar de Praxis kunnen omdat je een auto-immuunziekte hebt, of de betrouwbaarheid en intenties van bedriegende, oplichtende farmaceutische giganten in twijfel trekt. Jij hebt lekker makkelijk praten, en dat straal je ook uit. Iedereen met een andere mening dan jij… moet maar gewoon van mening veranderen 🤷🏻‍♂️ of in quarantaine.
Ongevaccineerden mogen dan wel niet vermoord worden voor hun keuze, maar ze mogen straks niet meer naar een boel winkels en zelfs niet naar werk? ‘Laat je gewoon vaccineren’, zou jij vast zeggen? Simpele ziel ben je dan!

Niemand heeft beweerd dat de holocaust opnieuw staat te gebeuren, er is alleen een opvallende overeenkomst te vinden tussen wat er destijds gebeurde en nu. Dat mensen die waarschijnlijk totaal geen gevaar voor de volksgezondheid zijn worden buitengesloten terwijl mensen onder invloed van een half-functionerend vaccin elkaar overal mogen besmetten. Hoe je het wend of keert: dat is OOK oneerlijk. Compleet onrechtvaardig. Maar jij denkt daar anders over, dat kan. Wees alleen niet zo op je kut getrapt joh, vrouw…

Okee… Liever als ‘enige voordeel’ dwang en schijnveiligheid dan zekerheid en daadwerkelijke veiligheid.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar ik ben dan ook heel anders dan jullie. Daar laat ik het bij 😋
Klik om te vergroten...
Behalve dat stukje van op ne kut getrapt, want dat had er niet tussen gehoeven. Ben ik het wel deels met hem eens. We beginnen steeds meer op joden te lijken als het zo doorgaat, we dragen nog net geen ster..
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
whitesugar zei:
Behalve dat stukje van op ne kut getrapt, want dat had er niet tussen gehoeven. Ben ik het wel deels met hem eens. We beginnen steeds meer op joden te lijken als het zo doorgaat, we dragen nog net geen ster..
Klik om te vergroten...
Ongevaccineerden worden niet als üntermensch gezien, niet afgevoerd, niet afgemaakt.

Maatregelen worden niet getroffen met als doel een ras uit te roeien maar met als doel een pandemie in te dammen.

En vooral, maatregelen worden niet getroffen op groene van iets waar je niets aan kunt doen (afkomst).

Vergelijking slaat kant nog wal en is misselijkmakend.

Zowel ongevaccineerden als veel gevaccineerden zijn het het niet met de 2G maatregel eens, maar er is niet voor niets door moderators verzocht te stoppen met de vergelijking met WOII.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Elke keer (sinds de start van dit topic) vraag ik mij af of je dit soort dingen zegt om te shockeren of dat je daadwerkelijk deze gedachten hebt. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat een gezond persoon dit daadwerkelijk vindt.
Klik om te vergroten...
Nee echt he, dit soort reacties maakt mij ook gewoon echt boos! Hoe kan je nou vinden dat mensen verplicht iets in hun lichaam moeten spuiten om ergens naartoe te gaan? In feite gun je dan niemand hun vrijheid en heb je geen respect voor de mensheid.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
whitesugar zei:
Nee echt he, dit soort reacties maakt mij ook gewoon echt boos! Hoe kan je nou vinden dat mensen verplicht iets in hun lichaam moeten spuiten om ergens naartoe te gaan? In feite gun je dan niemand hun vrijheid en heb je geen respect voor de mensheid.
Klik om te vergroten...
Ja dit is exact hoe ik mij hierbij voel. Dat mensen mijn gezin in ons eigen willen opsluiten is onmenselijk.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Ongevaccineerden worden niet als üntermensch gezien, niet afgevoerd, niet afgemaakt.

Maatregelen worden niet getroffen met als doel een ras uit te roeien maar met als doel een pandemie in te dammen.

En vooral, maatregelen worden niet getroffen op groene van iets waar je niets aan kunt doen (afkomst).

Vergelijking slaat kant nog wal en is misselijkmakend.

Zowel ongevaccineerden als veel gevaccineerden zijn het het niet met de 2G maatregel eens, maar er is niet voor niets door moderators verzocht te stoppen met de vergelijking met WOII.
Klik om te vergroten...
Nouja in het geval als het zo is, dan word ik maar gebanned. Het is toch echt zo dat het steeds meer die kant op gaat. En we kunnen allemaal wel onze ogen sluiten en doen alsof het niet zo is zodat het minder pijnlijkt lijkt, maar het is toch echt zo.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik nog even wou zeggen, en ik denk dat dit iedereen wel aan gaat. We leven nu allemaal in een onzekere tijd. De maatregelen (en dan bedoel ik natuurlijk de qr codes regel) worden steeds erger. Om ons heen zien we steeds meer landen die met de 2g regel beginnen. En ik denk dat we bijna allemaal wel bang zijn dat dat hier ook heen komt.en ik denk dat we allemaal stiekem bang zijn dat het nog erger word in de wereld.

Ik hoop serireus dat het goed komt in de wereld en ik hoop ook dat mensen die hoop blijven houden!

En wat het allerbelangrijkst is: blijf staan bij jezelf en bij je mening en laat niemand je iets inpraten! Ook al lachen mensen je uit dat jr geen vaccin hebt of je de schuld geven van de besmettingen, het is jou lichaam! En trouw aan jezelf blijven is het allervelangrijkste in het leven.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
whitesugar zei:
Nouja in het geval als het zo is, dan word ik maar gebanned. Het is toch echt zo dat het steeds meer die kant op gaat. En we kunnen allemaal wel onze ogen sluiten en doen alsof het niet zo is zodat het minder pijnlijkt lijkt, maar het is toch echt zo.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het moeilijk is het anders te zien als je je zo buitengesloten voelt, maar we gaan échte niet die kant op. Ongeacht wat populistische politici en andere lui je proberen duidelijk te maken. Je wordt niet vervolgd en niet vermoord omdat je je niet wil laten vaccineren.

Als dat er wel achter had gezeten waren er afgelopen zomer ook geen versoepelingen geweest :)

whitesugar zei:
Wat ik nog even wou zeggen, en ik denk dat dit iedereen wel aan gaat. We leven nu allemaal in een onzekere tijd. De maatregelen (en dan bedoel ik natuurlijk de qr codes regel) worden steeds erger. Om ons heen zien we steeds meer landen die met de 2g regel beginnen. En ik denk dat we bijna allemaal wel bang zijn dat dat hier ook heen komt.en ik denk dat we allemaal stiekem bang zijn dat het nog erger word in de wereld.

Ik hoop serireus dat het goed komt in de wereld en ik hoop ook dat mensen die hoop blijven houden!
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het zeker mee eens, er schuilt bij iedereen angst, ongeacht vaccinatiestatus. En in plaats van ons zo te laten verdelen (deels door beleid, en voor een heel veel groter deel door populistisch geroep) zouden we elkaar in de emotie die een pandemie oproept moeten verenigen.

Het is allemaal voor iedereen kut, het is allemaal eng, en het duurt vooral ook veel te lang. Maar de enige manier om er wat aan te doen is door, juist ja, er wat aan te doen. Aan de pandemie dus :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Komt er nog een 89e pagina van dit topic? Spannend!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5354555657...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."