Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
471 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Wel vermakelijk dat je opeens zo gespitst bent op bronnen trouwens :) ben je er al klaar voor om toe te geven dat de grafiek die je deelde gewoon niet klopte? Lijkt me dat dat inmiddels wel aangetoond is (en nee, niet door mij). En ondanks wat je hier

zegt heb ik je daarover nog steeds niets recht zien zetten.
Klik om te vergroten...
Ik kan het ook niet recht zetten, want ik weet niet meer wie de maker is en welke data hij met welke reden gebruikt heeft.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Top ik was al op zoek naar het onderstaande.

"Wie liggen er nu in de ziekenhuizen?
Het RIVM deelde woensdag een overzichtje dat hier een aardig beeld van geeft. Halverwege oktober kwamen er gemiddeld 84 coronapatiënten per dag het ziekenhuis binnen. Van die 84 waren er 43 niet (volledig) gevaccineerd, en 41 wel. Bijna fiftyfifty dus. Daaruit kun je niet concluderen dat het niet uitmaakt of je een vaccin neemt of niet. Integendeel. De ene helft komt namelijk voort uit een grote groep (de gevaccineerden), de andere uit een relatief kleine (de niet-gevaccineerden). "
Klik om te vergroten...
Dus wat is je punt? >80% van de bevolking is gevaccineerd, waarvan het hoogste percentage onder ouderen (Bron). Het absolute aantal is dus bijnna fifty fifty, maar naar verhouding worden er dus veel minder gevaccineerden. Het staat LETTERLIJK onder het deel wat je vet drukt.
Rivalrie zei:
Daarnaast wordt er gesproken in dit artikel dat de 1.5meter eigenlijk niet losgelaten had moeten worden. Dit zeg ik ook al sinds het begin van de coronapas. De besmettingen komen naar mijn idee dus door de coronapas.
Klik om te vergroten...
De coronapas heeft nog niemand besmet, dat is maar een plaatje op je telefoon of op een papiertje. En de 1,5 meter komt vast vanzelf weer terug!

Rivalrie zei:
Ik kan het ook niet recht zetten, want ik weet niet meer wie de maker is en welke data hij met welke reden gebruikt heeft.
Klik om te vergroten...
Volgende keer je bronnen checken dus. Je noemde toen het Vaccine Surveillance Report wat ik even hierboven ook al aanhaalde, en wat ook boven je grafiek staat, maar nu dat ook de bron is die tevoorschijn komt in casus Thierry-die-met-een-grafiekje-zwaait weet je niet meer welke data er gebruikt zijn? Ik citeer je eigen uitspraak: '
Rivalrie zei:
Je kan het ook gewoon zelf narekenen. Ik zeg maar iets geks :tongueout:
Klik om te vergroten...
Misschien voortaan dus zelf even doen.

Het zou je sieren als je gewoon als een echte man met ballen toe zou geven dat je je hebt laten leiden door je mening, en dat je in het delen hiervan fout zat. En dus misinformatie verspreide. Een als feit verpakte mening.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Ware het niet dat afgezien van de functie van de twitteraar (te zien in zijn profiel) in het draadje gewoon te zien is welke bronnen er gebruikt zijn (betrouwbaar) en dat een correctie van cijfers is gedaan door een epidemioloog. Maar heb er met alle liefde nog een post aan geweid om het uit te kauwen :wink:
Klik om te vergroten...
Jij neemt de honneurs beter waar dan ik zou kunnen, Pløp. Ik raak pissed off, en da's nooit goed.

Die reactie over dat Twitter geen bron is, van vriend Rivalrie vond ik wel spitsvondig gevonden.
En da's ook wat waard.


Misschien ga ik 't gewoon opgeven deze discussies;
Laat fake news de wereld overnemen, de mensheid decimeren en met een beetje geluk hoor ik (gevaccineerd en wel) bij de survivors and bouw ik volgend jaar mee aan brave new world.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Dus wat is je punt? >80% van de bevolking is gevaccineerd, waarvan het hoogste percentage onder ouderen (Bron). Het absolute aantal is dus bijnna fifty fifty, maar naar verhouding worden er dus veel minder gevaccineerden. Het staat LETTERLIJK onder het deel wat je vet drukt.

De coronapas heeft nog niemand besmet, dat is maar een plaatje op je telefoon of op een papiertje. En de 1,5 meter komt vast vanzelf weer terug!


Volgende keer je bronnen checken dus. Je noemde toen het Vaccine Surveillance Report wat ik even hierboven ook al aanhaalde, en wat ook boven je grafiek staat, maar nu dat ook de bron is die tevoorschijn komt in casus Thierry-die-met-een-grafiekje-zwaait weet je niet meer welke data er gebruikt zijn? Ik citeer je eigen uitspraak: '

Misschien voortaan dus zelf even doen.

Het zou je sieren als je gewoon als een echte man met ballen toe zou geven dat je je hebt laten leiden door je mening, en dat je in het delen hiervan fout zat. En dus misinformatie verspreide. Een als feit verpakte mening.
Klik om te vergroten...
De 50-50 verhouding is relevant omdat Hugo en Kuipers steeds roepen dat 80% van de opgenomen zieken ongevaccineerd is, terwijl in oktober de verhouding al minstens 50% is. Aangezien ongevaccineerden of getest worden of niet op pad gaan naar een restaurant of kroeg, moeten gevaccineerden elkaar wel besmetten (denk ik). Een vaccin alleen en dus de coronapas zal nimmer een uitweg zijn uit de crisis. En die uitweg is juist iets dat wij willen toch?

Fouten van de overheid:
1. Invoering coronapas.
2. Uitbreiding coronapas.
3. Stoppen met 1.5meter maatregel
4. Invoering mondkapjes.
5. Zorg verder beperken.
6. Dreigen met ontslaan van 10% van het IC en ziekenhuis personeel middels de QR verplichting.
7.......... Ik kan nog veel meer bedenken maar het heeft geen zin. Ego's van verantwoordelijken zijn te groot en de Nederlanders te volgzaam.

Wat had de overheid moeten doen:
1. Corona ziekenhuizen bouwen
2. Investeren in zorg.
3. 1.5 meter aanhouden
4. Mensen motiveren te gaan sporten
5. Groente en fruit goedkoper maken
6. Suiker en zout eten veel meer belasten
7. Investeren in ventilatie
8...... Ook hier kan ik nog veel meer bedenken....

Ach ik ben ook wel klaar met het onderwerp. Corona zal nooit weggaan en we zullen de dood moeten accepteren.

Ik geef mijn stokje door aan @Rotjoch . Nu mag hij motiveren waarom vaccinatiedwang en de coronapas niet werkt :tongueout:
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Wat had de overheid moeten doen:
1. Corona ziekenhuizen bouwen
2. Investeren in zorg.
3. 1.5 meter aanhouden
4. Mensen motiveren te gaan sporten
5. Groente en fruit goedkoper maken
6. Suiker en zout eten veel meer belasten
7. Investeren in ventilatie
8...... Ook hier kan ik nog veel meer bedenken....
Klik om te vergroten...
1 t/m 5 mee eens.
Rest weet ik nog niet of ik heb er geen mening over.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
QueerMan zei:
Jij neemt de honneurs beter waar dan ik zou kunnen, Pløp. Ik raak pissed off, en da's nooit goed.
Klik om te vergroten...
Emotie kunnen uiten heeft ook waarde! Dank :wink:
QueerMan zei:
Die reactie over dat Twitter geen bron is, van vriend Rivalrie vond ik wel spitsvondig gevonden.
En da's ook wat waard.
Klik om te vergroten...
Absoluut. Twitter an sich is uiteraard evenmin een bron als dat de groene vinkjes uit de corona check app corona verspreiden. Maar als een wetenschapsredacteur op basis van goede bronnen en uitspraken van een epidemioloog een paar dingen in begrijpelijke taal voorkauwt op Twitter, maak ik dankbaar gebruik van zo'n draadje.
QueerMan zei:
Misschien ga ik 't gewoon opgeven deze discussies;
Laat fake news de wereld overnemen, de mensheid decimeren en met een beetje geluk hoor ik (gevaccineerd en wel) bij de survivors and bouw ik volgend jaar mee aan brave new world.
Klik om te vergroten...
Nee joh, je mening wordt gewaardeerd door de middenmoot!

Rivalrie zei:
De 50-50 verhouding is relevant omdat Hugo en Kuipers steeds roepen dat 80% van de opgenomen zieken ongevaccineerd is, terwijl in oktober de verhouding al minstens 50% is. Aangezien ongevaccineerden of getest worden of niet op pad gaan naar een restaurant of kroeg, moeten gevaccineerden elkaar wel besmetten (denk ik). Een vaccin alleen en dus de coronapas zal nimmer een uitweg zijn uit de crisis. En die uitweg is juist iets dat wij willen toch?
Klik om te vergroten...
Naar verhouding zou die 80% nog best eens kunnen kloppen, als je kijkt naar de verhouding gevaccineerden/ongevaccineerden in Nederland. Maar dan moeten ze dat er inderdaad bij zeggen (en ik heb geen idee of ze dat deden, persco niet gekeken).

Je kunt wel blijven noemen wat NIET de uitweg is uit de crisis, maar heb jij de oplossing? Geloof het niet.
Rivalrie zei:
7.......... Ik kan nog veel meer bedenken maar het heeft geen zin. Ego's van verantwoordelijken zijn te groot en de Nederlanders te volgzaam.
Klik om te vergroten...
En hoe zit het met jouw ego? Je lult weer mooi over een aantal dingen heen namelijk, en haalt alleen aan wat jou uit komt.
Rivalrie zei:
Wat had de overheid moeten doen:
1. Corona ziekenhuizen bouwen
Klik om te vergroten...
En welk personeel gaat daar werken? Het personeel dat ze in de gewone ziekenhuizen al te kort komen, oftewel, personeel dat niet bestaat?
Rivalrie zei:
2. Investeren in zorg.
Klik om te vergroten...
Eens
Rivalrie zei:
3. 1.5 meter aanhouden
Klik om te vergroten...
Eens
Rivalrie zei:
4. Mensen motiveren te gaan sporten
Klik om te vergroten...
Sporten is nog nooit ontmoedigd.
Rivalrie zei:
5. Groente en fruit goedkoper maken
6. Suiker en zout eten veel meer belasten
Klik om te vergroten...
Hebben met corona enkel indirect wat te maken
Rivalrie zei:
7. Investeren in ventilatie
Klik om te vergroten...
Is sinds het begin van de coronacrisis veel aandacht voor
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Je kunt wel blijven noemen wat NIET de uitweg is uit de crisis, maar heb jij de oplossing? Geloof het niet.
Klik om te vergroten...
Mijn oplossing is terug naar normaal en even hard gezegd, een deel van de zieken laten sterven. Eigenlijk gewoon zoals het hoort in de natuur.
Mevrouw Pløp zei:
En hoe zit het met jouw ego? Je lult weer mooi over een aantal dingen heen namelijk, en haalt alleen aan wat jou uit komt.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen last van mijn ego. Ik hou mij aan alle maatregelen (oke soms gebruik ik een nep QR code) ondanks dat ik het er niet mee eens ben. Ik dwing ook niemand tot iets en respecteer iedereen zn keuze om wel of niet te vaccineren.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Mijn oplossing is terug naar normaal en even hard gezegd, een deel van de zieken laten sterven. Eigenlijk gewoon zoals het hoort in de natuur.
Klik om te vergroten...
Dat is een oplossing die jou goed uitkomt, maar toevallig een hele bevolkingsgroep aan z'n lot over laat en het zorgpersoneel erbij. Omdat je geen mondkapje op wil en je niet wil laten vaccineren en/of testen. Godzijdank is dat niet de oplossing die de gemiddelde mens ambieert.
Rivalrie zei:
Ik heb geen last van mijn ego.
Klik om te vergroten...
Maar toegeven dat je fout zat is te moeilijk 🤷🏼‍♀️
Rivalrie zei:
(oke soms gebruik ik een nep QR code)
Klik om te vergroten...
En tegelijk stel je dat iedereen die naar een plek gaat waar een QR-code gevraagd wordt ofwel gevaccineerd ofwel getest (en dus bewezen coronavrij) is, dus het niet anders kan dan dat gevaccineerden de besmettingsbron zijn op die plekken.

Je haalt hier dus zowel in theorie als in praktijk je eigen stelling onderuit. Jij bent vast niet de enige die fraudeert met QR-codes.
A
AnarcrimLid
01-01-2024, 00:00
#9
@QueerMan Er blijft maar 1 antwoord op deze situatie......en dat is 42
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Dat is een oplossing die jou goed uitkomt, maar toevallig een hele bevolkingsgroep aan z'n lot over laat en het zorgpersoneel erbij. Omdat je geen mondkapje op wil en je niet wil laten vaccineren en/of testen. Godzijdank is dat niet de oplossing die de gemiddelde mens ambieert.

Maar toegeven dat je fout zat is te moeilijk 🤷🏼‍♀️

En tegelijk stel je dat iedereen die naar een plek gaat waar een QR-code gevraagd wordt ofwel gevaccineerd ofwel getest (en dus bewezen coronavrij) is, dus het niet anders kan dan dat gevaccineerden de besmettingsbron zijn op die plekken.

Je haalt hier dus zowel in theorie als in praktijk je eigen stelling onderuit. Jij bent vast niet de enige die fraudeert met QR-codes.
Klik om te vergroten...
Deze crisis is een crisis van weigeren te laten testen door gevaccineerden.

Jij kan op elk moment in een café, bios, restaurant mensen aansteken en daarmee ernstig ziek maken of dood maken. Toch bijzonder dat je dat normaal vind en het niet normaal om zwakke ouderen te laten sterven.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mevrouw Pløp zei:
Nee joh, je mening wordt gewaardeerd door de middenmoot!
Klik om te vergroten...
Bedankt Pløp.

Rivalrie zei:
Mijn oplossing is terug naar normaal en even hard gezegd, een deel van de zieken laten sterven. Eigenlijk gewoon zoals het hoort in de natuur.
Klik om te vergroten...
Dat argument over 'zoals het hoort in de natuur' is natuurlijk gewoon ge-penis.
(Geen idee of ik het woord lul in gelul mag gebruiken en ik wil geen ban, want dan weet ik niet. hoe het gaat met m'n virtuele vriendjes en vriendinnetjes hier op DF).

Maar ontzettend knap het je lukt online te komen op DF vanuit je met de hand gegraven kuil in je bos zonder WiFi, stroom en met alleen een paar kiezeltjes en takjes als instrument. Ingenieus; Je bent duidelijke een stuk intelligenter dan ik je inschatte. :smirk:

Als je zelf dood wil: ik zou het afraden maar dit is uiteindelijk jouw leven en je eigen keuze.

De stelling hanteren dat 'de zieken' maar gewoon moeten sterven is net zo nihilistisch, im- of amoreel, slecht, niet-heel-erg-aardig; casu quo Fascistisch als wanneer je dit zegt over andere zwakkeren of deelgroepen in de samenleving. Ik ben het daar heel erg niet mee eens;
Niet in de laatste plaats omdat financiële armoede een omgekeerd evenredige causale oorzaak is voor een goede (basis-) gezondheid.

Wees alsjeblieft dankbaar dat dezelfde causaliteit niet opgaat voor geestelijke armoede.

Anarcrim zei:
@QueerMan Er blijft maar 1 antwoord op deze situatie......en dat is 42
Klik om te vergroten...
@Anarcrim Die had ik effe nodig vanmorgen, thanx. :fist:

Als ik nou wist waar m'n handdoek was, komt 't misschien wel weer goed.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
QueerMan zei:
Niet in de laatste plaats omdat financiële armoede een omgekeerd evenredige causale oorzaak is voor een goede (basis-) gezondheid.
Klik om te vergroten...
Arm zijn is een keuze net als vaccineren toch?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Arm zijn is een keuze net als vaccineren toch?
Klik om te vergroten...
Nee.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Arm zijn is een keuze net als vaccineren toch?
Klik om te vergroten...
Ja toch, gewoon niet arm zijn. Probleem opgelost
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Weer de verkeerde drugs genomen ?

Succes
Klik om te vergroten...

Vind je het zelf ook niet kinderachtig, om in plaats van óf de zinnen in het artikel aan te wijzen waar staat wat jij claimt,
óf je vergissing toe te geven;

Aan mij te vragen of ik (weer) verkeerde drugs heb genomen?

Je kunt niet heel goed tegen je verlies in een korte discussie, wel?

Sterkte.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee please niet weer 🤦🏻
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ssst
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
QueerMan zei:
Vind je het zelf ook niet kinderachtig, om in plaats van óf de zinnen in het artikel aan te wijzen waar staat wat jij claimt,
óf je vergissing toe te geven;

Aan mij te vragen of ik (weer) verkeerde drugs heb genomen?

Je kunt niet heel goed tegen je verlies in een korte discussie, wel?

Sterkte.
Klik om te vergroten...
Het zou je sieren als je niet steeds op persoonlijke titel probeert te beledigen. Vandaar mijn reactie.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Het zou je sieren als je niet steeds op persoonlijke titel probeert te beledigen. Vandaar mijn reactie.
Klik om te vergroten...
Waar probeerde ik jou persoonlijk te beledigen?

Mijn mening betreft je uitlatingen en vragen die ik tendentieus vindt, ze betreffen niet jou als mens.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
QueerMan zei:
Vind je het zelf ook niet kinderachtig, om in plaats van óf de zinnen in het artikel aan te wijzen waar staat wat jij claimt,
óf je vergissing toe te geven;

Aan mij te vragen of ik (weer) verkeerde drugs heb genomen?

Je kunt niet heel goed tegen je verlies in een korte discussie, wel?

Sterkte.
Klik om te vergroten...
Ah ik snap het al. Je kunt het niet lezen omdat het een premium artikel is?

Heb je nu gedaan alsof je alles gelezen hebt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5152535455...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."