Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
477 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

Bekijk bijlage 25166Bekijk bijlage 25167Bekijk bijlage 25168Bekijk bijlage 25169
Klik om te vergroten...

Er zijn ook veel jongeren die lang of blijvend klachten overhouden aan covid19.
Neemt niet weg dat ik kinderen laten enten toch lastig vind.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Morgen krijg ik Janssen en ik ben jonger dan 30! Hopelijk ga ik dood :hearteyes:

OT: go vaccinaties, goed voor je afweer :sunglasses:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
АЛ-90 zei:
Morgen krijg ik Janssen en ik ben jonger dan 30! Hopelijk ga ik dood :hearteyes:

OT: go vaccinaties, goed voor je afweer :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Veel succes. Ik zou het niet doen ...
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gistere men eerste pfizer gehad (30).
Nix last , geen stijve arm of hoofdpijn of koorts..
Kan nog komen , maar voel me top..
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.
Klik om te vergroten...
Ik heb een hartritmestoornis, en ze raden hartpatiënten in veel gevallen juist aan te vaccineren. Waarom is me een raadsel, ik vind het niks.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Veel succes. Ik zou het niet doen ...
Klik om te vergroten...
Ik heb ook geen problemen met het testen van de meest nieuwe RCs die net uit zijn en waar letterlijk nog geen enkele geschiedenis van gebruik door mensen bij bekend is. Waarom zou ik me zorgen maken om een vaccin dat door en door getest is en dat veilig gebleken is?

Liever wat logische bijwerkingen van een vaccin dan een stuk ergere bijwerkingen van de ziekte waartegen het vaccin beschermt, Corona.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

Bekijk bijlage 25166Bekijk bijlage 25167Bekijk bijlage 25168Bekijk bijlage 25169
Klik om te vergroten...

Maar een RC die 3 dagen je hart boven 100+ laat slaan is dan wel veilig? En de complicaties van corona zijn idem en nog gevaarlijker.

Die ontstekingen aan het hart krijgen reumapatienten ook. In 90% van de gevallen merk je er bijna niets van en geneest het uit zichzelf. 9% heeft medicatie nodig en rust nodig. 1% heeft hartfalen. Het gaat hier om kleine procenten. Alles opblazen is een vak geworden in deze tijden.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
StraatPiraat zei:
Ik heb een hartritmestoornis, en ze raden hartpatiënten in veel gevallen juist aan te vaccineren. Waarom is me een raadsel, ik vind het niks.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk omdat de kans dat je corona overleeft niet zo groot is, en het vaccin wel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraatPiraat zei:
Ik heb een hartritmestoornis, en ze raden hartpatiënten in veel gevallen juist aan te vaccineren. Waarom is me een raadsel, ik vind het niks.
Klik om te vergroten...
Omdat als je als hartpatiënt corona krijgt het afgelopen kan zijn. Een ontsteking aan een hartspier of zakje is vele malen minder gevaarlijk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Waarschijnlijk omdat de kans dat je corona overleeft niet zo groot is, en het vaccin wel.
Klik om te vergroten...
Er gaan op dit moment meer mensen dood aan het vaccin dan aan corona. Statistisch gezien klopt het dus niet :)
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Er gaan op dit moment meer mensen dood aan het vaccin dan aan corona. Statistisch gezien klopt het dus niet :)
Klik om te vergroten...
Dat komt dus omdat het vaccin werkt.

Zonder vaccin zouden er veel meer mensen dood gaan aan COVID. Gebeurt nu niet omdat de meeste kwetsbare mensen inmiddels gevaccineerd zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Dat komt dus omdat het vaccin werkt.

Zonder vaccin zouden er veel meer mensen dood gaan aan COVID. Gebeurt nu niet omdat de meeste kwetsbare mensen inmiddels gevaccineerd zijn.
Klik om te vergroten...
Dat klopt. Maar in mijn ogen is er geen enkele reden om het leven van jonge mensen op te offeren om dat van ouderen te redden. Dat is wel wat de minister nu verlangt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Er gaan op dit moment meer mensen dood aan het vaccin dan aan corona. Statistisch gezien klopt het dus niet :)
Klik om te vergroten...

Ja, op de maan gaan statistisch gezien ook minder mensen dood aan corona. Laten we allemaal naar de maan gaan.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Martinus zei:
Ja, op de maan gaan statistisch gezien ook minder mensen dood aan corona. Laten we allemaal naar de maan gaan.
Klik om te vergroten...
Als jij nou eerst gaat.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Schade na vaccinatie blijkt bij jonge mensen het grootst te zijn. Nu blijkt dat jonge mensen ook ontstekingen aan het hart kunnen krijgen van de vaccins.

Bekijk bijlage 25166Bekijk bijlage 25167Bekijk bijlage 25168Bekijk bijlage 25169
Klik om te vergroten...
En schade aan het hart na Corona besmetting.
M’n vader heeft z’n reuk verloren sinds ie vorig jaar Corona had en m’n moeder een verlamd been en slechte conditie. Corona is echt geen griepje.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Omdat als je als hartpatiënt corona krijgt het afgelopen kan zijn. Een ontsteking aan een hartspier of zakje is vele malen minder gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraatPiraat zei:
Ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.
Klik om te vergroten...

Jij had toch last van hoge hartslag of is dat voorbij. Nu mijn vriendin haar prik gezet heeft had ze net als ik op dag 3 een kleine verhoging hartslag en druk op de borst. Wil je hiermee geen angst aanjagen.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekz zei:
Jij had toch last van hoge hartslag of is dat voorbij. Nu mijn vriendin haar prik gezet heeft had ze net als ik op dag 3 een kleine verhoging hartslag en druk op de borst. Wil je hiermee geen angst aanjagen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus mijn zorg, ik heb er nog steeds last van. Kan ook niks specifiek vinden qua advies voor AVNRT online wat betreft het vaccin.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraatPiraat zei:
Dat is dus mijn zorg, ik heb er nog steeds last van. Kan ook niks specifiek vinden qua advies voor AVNRT online wat betreft het vaccin.
Klik om te vergroten...

Uit eigen ervaring kan ik je dus wel vertellen met Moderna dat ik bij alle 2 de spuiten op dag 3 na vaccinatie lichte druk had langs de hartstreek, 2 enkele overslagen en even verhoging. Net alsof een lijntje te hard inkickt. Sinds laatste 3mmc gebruik had ik dat wel meer maar nu was het even over. Vrouwlief had het toch iets langer en is er even bij gaan liggen. Je kan je probleem wel melden als je jouw aanmeld in het vaccinatiecenter en dan komt er een dokter bij. Hier in Belgie toch. Weet niet hoe het in NL verloopt.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Uit eigen ervaring kan ik je dus wel vertellen met Moderna dat ik bij alle 2 de spuiten op dag 3 na vaccinatie lichte druk had langs de hartstreek, 2 enkele overslagen en even verhoging. Net alsof een lijntje te hard inkickt. Sinds laatste 3mmc gebruik had ik dat wel meer maar nu was het even over. Vrouwlief had het toch iets langer en is er even bij gaan liggen. Je kan je probleem wel melden als je jouw aanmeld in het vaccinatiecenter en dan komt er een dokter bij. Hier in Belgie toch. Weet niet hoe het in NL verloopt.
Klik om te vergroten...
Dat zijn min of meer de klachten waar ik al chronisch last van heb, ik ga het sowieso even aangeven wanneer ik naar de afspraak ga.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...136137138139140...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."