#1
Bekende muzikanten met tinnitus zijn of waren oa: James Hetfield, Lars Ulrich, Pete Townsend, Lemmy, Eric Clapton,...
Yes.Hebben jullie trouwens ook dat je linker of rechter oor ineens begint te gillen voor +- 20 seconde met een heel felle piep en daarna verdwijnt deze compleet?
Regelmatig en dan zit ik te duimen dat die weer weggaat.Hebben jullie trouwens ook dat je linker of rechter oor ineens begint te gillen voor +- 20 seconde met een heel felle piep en daarna verdwijnt deze compleet?
Schrik er wel altijd van. Vind het zo rot allemaal, ben hartstikke zuinig op mijn oren. Máár T komt eigenlijk ook uit je hersenen ipv uit je oren.Ja, dat heb ik ook. Maar dat hebben volgens mij veel meer mensen. Wat ik denk is dat het beginnende sterfte is van de trilhaartjes in je oor.
Klopt. Het voelt bij mij ook niet echt als horen, wat je met je oren doet, maar meer een soort geluid "in je hoofd". Het voelt echt alsof het van binnen in mijn schedel komt.Máár T komt eigenlijk ook uit je hersenen ipv uit je oren.
Hm, bij mij verschilt dat een beetje. Ik heb 1 geluid die constant van toon flikkert en die lijkt echt van buitenaf te komen. Ben zelfs een keer opzoek gegaan in mijn woning waar dat verdomde geluid vandaan kwam. Helaas kwam ik er buiten achter dat het toch mijn oren/hoofd was. 🥲Klopt. Het voelt bij mij ook niet echt als horen, wat je met je oren doet, maar meer een soort geluid "in je hoofd". Het voelt echt alsof het van binnen in mijn schedel komt.
Volgens mij heeft het heel erg met bloeddruk te maken, ik merk dat als een stim uitwerkt en de bloedruk hoger is het altijd erger wordt....Ik ben trouwens na drugs gebruik wel altijd bang dat de geluiden zo heftig blijven. Maar gelukkig is het tot nu toe altijd weer terug naar “mijn normaal” gegaan.
Schijnt erbij te horen. Volgens mij noemen ze dat ook Tinnitus spikes.
Dat had ik dus met 4-FMA. Heb het zoals ik zei vaak met stimulanten, maar deze drug spande echt de kroon. Nou had ik wel flink wat genomen, maar zo'n heftig en langdurende "tinnitus spike" heb ik nog nooit gehad. Alsof er een TV met sneeuw op driekwart volume stond, écht snijdend hard. Heeft een week geduurd en toen was het weer weg.Ik ben trouwens na drugs gebruik wel altijd bang dat de geluiden zo heftig blijven. Maar gelukkig is het tot nu toe altijd weer terug naar “mijn normaal” gegaan.
Schijnt erbij te horen. Volgens mij noemen ze dat ook Tinnitus spikes.
Dat denk ik ook.Volgens mij heeft het heel erg met bloeddruk te maken
Ja, achteraf gezien denk ik dat ik misschien ook mijn Tinnitus door stress en medicatie heb gekregen. Ik slikte een medicatie die mijn bloeddruk verhoogde toen der tijd. Nu moet ik ook zeggen dat mijn Tinnitus wel minder erg is geworden de afgelopen tijd. Ben ook van de medicatie af gelukkig.Volgens mij heeft het heel erg met bloeddruk te maken, ik merk dat als een stim uitwerkt en de bloedruk hoger is het altijd erger wordt....
Stress en medicatie. Te weinig slaap... Mijn vermoeden is dat dit voor mij de hoofdzaken zijn.Respect voor de mensen die hiermee moeten omgaan, lijkt me echt geen pretje..
Zijn er voor jullie zelf ook (vermoedelijke) oorzaken bekend? Hier ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Het zou bij mij toch wel van drugs of medicatie moet komen, aangezien ik heel sporadisch maar muziek luister met koptelefoon/oortjes of op festivals en feesten ben geweest.Ja, achteraf gezien denk ik dat ik misschien ook mijn Tinnitus door stress en medicatie heb gekregen. Ik slikte een medicatie die mijn bloeddruk verhoogde toen der tijd. Nu moet ik ook zeggen dat mijn Tinnitus wel minder erg is geworden de afgelopen tijd. Ben ook van de medicatie af gelukkig.
Er is zo’n website waar je kan zien welke medicatie ‘s T kan veroorzaken maar daar stond de mijne niet tussen. Maar geloof wel dat het kan.
Dat is wel apart. Met psychedelica heb ik er nooit last van. Sowieso omdat bij mij meestal elk geluid vervormd is en ik niet weet of het mijn tinnitus is, of dat ik gewoon sta te trippen. Ben dan vaak ook zo gefascineerd door de trip dat ik er helemaal geen aandacht aan schenk.Zelfs met truffels kreeg ik gigantisch harde geluiden ineens. Ook een piep toon die ik niet eerder heb gehad.
Dat is vrij lastig te achterhalen omdat er zoveel dingen kunnen zijn die het kunnen veroorzaken. Voeding, drank of drugs, afkickverschijnselen, medicijnen, stress, ziektes of aandoeningen, noem het maar op.Respect voor de mensen die hiermee moeten omgaan, lijkt me echt geen pretje..
Zijn er voor jullie zelf ook (vermoedelijke) oorzaken bekend? Hier ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
Dat is wel apart. Met psychedelica heb ik er nooit last van. Sowieso omdat bij mij meestal elk geluid vervormd is en ik niet weet of het mijn tinnitus is, of dat ik gewoon sta te trippen. Ben dan vaak ook zo gefascineerd door de trip dat ik er helemaal geen aandacht aan schenk.
Dat is vrij lastig te achterhalen omdat er zoveel dingen kunnen zijn die het kunnen veroorzaken. Voeding, drank of drugs, afkickverschijnselen, medicijnen, stress, ziektes of aandoeningen, noem het maar op.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."