Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTinnitus

Tinnitus

170 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat zoveel mensen tinnitus hebben en dat mensen er zo vatbaar voor zijn... Het gehoor is blijkbaar zo delicaat.

Heb echt te doen met de mensen hier die er erg onder lijden. :( Ik heb het ook, maar de mijne valt erg mee en zelfs dan heb ik er al zoveel onder geleden... Het is ook echt het gegeven dat het nooit meer weggaat. Dat idee dat het er altijd zal blijven, wat soms gekmakend kan zijn.

Zoals vandaag, tripje op ALD-52, dan merk ik het gewoon helemaal niet. Het zal er vast zijn, maar omdat ik helemaal niet in mijn hoofd zit bied ik er geen weerstand tegen en dan is het er voor mij praktisch niet. Zelfde met meditatie. Dus al zou er nooit een medische oplossing voor komen, we hebben in ieder geval dat: proberen er minder weerstand tegen te bieden.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Kan soms enorm heftig zijn hè? Ik heb inmiddels 4 geluiden, sommige komen en gaan en andere zijn er altijd. Ik probeer het niet te linken aan angst of een naar gevoel. Probeer het er te laten zijn, even ervoor gaan zitten en tot jezelf komen en er eens goed naar luisteren. Ik doe dit dagelijks en probeer op deze manier niet in verzet te gaan tegen de geluiden. Helpt mij in ieder geval enorm
Klik om te vergroten...
Ja klopt.
Als ik bezig ben kan ik me er wel voor afsluiten(de piep).
Maar savonds als ik in bed lig is het echt ruk, om dat ik er dan extra bewust van ben en erop ga focussen.
Lig dan ook echt uren wakker.

Soms helpt het dan om even eruit te gaan en muziek te luisteren.
Dan hoor je een ander geluid en kan ik de piep een beetje loslaten.

Ik heb nog meer last van de ruisen.
Die zijn er bijna altijd.
Vooral bij hoge tonen en meerdere geluiden tegelijk.
Als mijn zus met de kids langskomt heb ik heel de dag die ruisen in allebij mijn oren.
Moet dan soms even terug trekken en tot rust komen.
Eind van de dag ben ik verrot en heb ik barstende koppijn.

Ben benieuwd wat de kno arts gaat zeggen en hopelijk dat er iets aan te doen is.

Kon pas 31 mei een afspraak plannen..
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ilsieke zei:
Weet ook wanneer t begonnen is. Bij t nemen van anti depressiva zoveel jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Het kan inderdaad ontstaan door medicatie gebruik.

Ik kan het me niet goed voor de geest halen wanneer het is begonnen.
Volgens mij een jaar of 5 geleden toen ik door een hele moeilijke periode ging.
Werkte enkel nachtdiensten 2 jaar lang, 4 dagen in de week.
Sliep amper en was geestelijk kapot.

Dat heeft uiteindelijk geleid tot een lange periode met angstaanvallen en zware depressie.
Heb toen ook een ssri gekregen...

Zou dus zomaar ook voor mij op kunnen gaan.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Blijf het toch opmerkelijk vinden dat zoveel mensen tinnitus hebben en dat mensen er zo vatbaar voor zijn... Het gehoor is blijkbaar zo delicaat.

Heb echt te doen met de mensen hier die er erg onder lijden. :( Ik heb het ook, maar de mijne valt erg mee en zelfs dan heb ik er al zoveel onder geleden... Het is ook echt het gegeven dat het nooit meer weggaat. Dat idee dat het er altijd zal blijven, wat soms gekmakend kan zijn.

Zoals vandaag, tripje op ALD-52, dan merk ik het gewoon helemaal niet. Het zal er vast zijn, maar omdat ik helemaal niet in mijn hoofd zit bied ik er geen weerstand tegen en dan is het er voor mij praktisch niet. Zelfde met meditatie. Dus al zou er nooit een medische oplossing voor komen, we hebben in ieder geval dat: proberen er minder weerstand tegen te bieden.
Klik om te vergroten...
Ik heb bij sommige drugs dat het versterkt wordt.
Vooral bij dissociatieven zoals ketamine.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Krypt0nite zei:
Het kan inderdaad ontstaan door medicatie gebruik.

Ik kan het me niet goed voor de geest halen wanneer het is begonnen.
Volgens mij een jaar of 5 geleden toen ik door een hele moeilijke periode ging.
Werkte enkel nachtdiensten 2 jaar lang, 4 dagen in de week.
Sliep amper en was geestelijk kapot.

Dat heeft uiteindelijk geleid tot een lange periode met angstaanvallen en zware depressie.
Heb toen ook een ssri gekregen...

Zou dus zomaar ook voor mij op kunnen gaan.
Klik om te vergroten...
De aanleiding voor het innemen vd anti depressiva was ook paniek en angst. Dus wat was er eerst hè. Soms word ik er ook echt koekoek van ... nu neem ik al veel te lang 5 maanden ofzo 😲 bromozepam 3 mg S avonds en dan is t er ook maar geraak ik er niet angstig door. Is ook geen gehoorprobleem zoals ik t ervaar eerder als men hersenen die suizen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Krypt0nite zei:
Ik heb bij sommige drugs dat het versterkt wordt.
Vooral bij dissociatieven zoals ketamine.
Klik om te vergroten...
Bij mij ook met psychedelische middelen. Eigenlijk met alles wel. 😅
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ilsieke zei:
De aanleiding voor het innemen vd anti depressiva was ook paniek en angst. Dus wat was er eerst hè. Soms word ik er ook echt koekoek van ... nu neem ik al veel te lang 5 maanden ofzo 😲 bromozepam 3 mg S avonds en dan is t er ook maar geraak ik er niet angstig door. Is ook geen gehoorprobleem zoals ik t ervaar eerder als men hersenen die suizen.
Klik om te vergroten...
Zo ervaar ik het ook.
Als of het van dieper komt.

Bij mij will een borreltje nog wel eens helpen om te kunnen ontspannen.
Maar wil ook niet elke dag aan de alcohol.

Wil gewoon eens pure stilte .
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Bij mij ook met psychedelische middelen. Eigenlijk met alles wel. 😅
Klik om te vergroten...

Ik merk dat op LSD mijn nek en kaak altijd helemaal ontspannen. Normaal drukt dat daar bij mijn oor, wat die piep veroorzaakt of in ieder geval versterkt. Dat is er dus veel minder als ik heel ontspannen ben.

Misschien is dat dan ook geen klassieke tinnitus, maar iets dat erop lijkt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ik merk dat op LSD mijn nek en kaak altijd helemaal ontspannen. Normaal drukt dat daar bij mijn oor, wat die piep veroorzaakt of in ieder geval versterkt. Dat is er dus veel minder als ik heel ontspannen ben.

Misschien is dat dan ook geen klassieke tinnitus, maar iets dat erop lijkt.
Klik om te vergroten...
Ik ben even de naam kwijt van wat je ook alweer had met je kaak, maar ik weet wel dat dat bij vele inderdaad Tinnitus veroorzaakt. Heb daar eens over gelezen inderdaad, valt ook gewoon onder de Tinnitus, zoals de onze. T heeft meer dan 200 gekende oorzaken, meestal spelen meerdere factoren een rol.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik merk dat op LSD mijn nek en kaak altijd helemaal ontspannen. Normaal drukt dat daar bij mijn oor, wat die piep veroorzaakt of in ieder geval versterkt. Dat is er dus veel minder als ik heel ontspannen ben.

Misschien is dat dan ook geen klassieke tinnitus, maar iets dat erop lijkt.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook last van spierspanning.
Iets dat ook in mijn depressieve periode is ontstaan.

Stijve nek, stijve kaken soms het gevoel als of er een band om me hoofd heen zit.
Dit is gelukkig wel minder geworden dan toen.

Ben benieuwd of dit allemaal verbonden is.
Ga dit ook nog maar eens bespreken met mijn huisarts.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Ik ben even de naam kwijt van wat je ook alweer had met je kaak, maar ik weet wel dat dat bij vele inderdaad Tinnitus veroorzaakt. Heb daar eens over gelezen inderdaad, valt ook gewoon onder de Tinnitus, zoals de onze. T heeft meer dan 200 gekende oorzaken, meestal spelen meerdere factoren een rol.
Klik om te vergroten...

TMJ disorder.

Ja tinnitus heeft echt enorm veel oorzaken... Daarom denk ik dus ook, wat is ons gehoorsysteem dan enorm delicaat.

Krypt0nite zei:
Ik heb ook last van spierspanning.
Iets dat ook in mijn depressieve periode is ontstaan.

Stijve nek, stijve kaken soms het gevoel als of er een band om me hoofd heen zit.
Dit is gelukkig wel minder geworden dan toen.

Ben benieuwd of dit allemaal verbonden is.
Ga dit ook nog maar eens bespreken met mijn huisarts.
Klik om te vergroten...

Precies wat ik dus ook heb. Stijve nek, stijve kaak en band om de hoofd gevoel. Knap irritant hè? Ik denk het echt, dat het allemaal verbonden is.

Maar mede daarom is LSD dan ook extra fijn voor mij. Even een dagje zonder dat alles... Maar goed, dat wil je toch altijd, niet maar 1 dagje.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Krypt0nite zei:
Ik heb ook last van spierspanning.
Iets dat ook in mijn depressieve periode is ontstaan.

Stijve nek, stijve kaken soms het gevoel als of er een band om me hoofd heen zit.
Dit is gelukkig wel minder geworden dan toen.

Ben benieuwd of dit allemaal verbonden is.
Ga dit ook nog maar eens bespreken met mijn huisarts.
Klik om te vergroten...
Zeker verbonden. Ik geloof er heilig in dat alles in je lichaam met elkaar in verbinding staat. Kijk bijvoorbeeld alleen al naar stress, een simpel iets wat de meest gekke klachten kan veroorzaken... Ik heb geen hoorschade en wel Tinnitus. Gekregen in de eerste lockdown. Ik was toen gestresst, gezondheid zat niet mee, zat maanden thuis, drugs verslaafd en eigenlijk weinig positiviteit. Oh ja, en medicatie gebruik inderdaad. Nou, 1 en 1 is 2.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
TMJ disorder.

Ja tinnitus heeft echt enorm veel oorzaken... Daarom denk ik dus ook, wat is ons gehoorsysteem dan enorm delicaat.



Precies wat ik dus ook heb. Stijve nek, stijve kaak en band om de hoofd gevoel. Knap irritant hè? Ik denk het echt, dat het allemaal verbonden is.

Maar mede daarom is LSD dan ook extra fijn voor mij. Even een dagje zonder dat alles... Maar goed, dat wil je toch altijd, niet maar 1 dagje.
Klik om te vergroten...

Ja is heel irritant..
Sommige dagen heb ik dan ook gewoon echt bed rust nodig.
Soms word ik er mee wakker en andere dagen komt het ineens opzetten.

Gelukkig heb ik dit wel een beetje leren kennen.
Bepaalde triggers en symptonen.
Dan weet ik dat ik even rustig aan moet doen.

Hmm dat is wel interessant .
Zou micro dosen dan iets kunnen zijn.

Ik ga binnenkort voor het eerst aan de lsd.
Ben benieuwd of ik dit dan ook ervaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Krypt0nite zei:
Ja is heel irritant..
Sommige dagen heb ik dan ook gewoon echt bed rust nodig.
Soms word ik er mee wakker en andere dagen komt het ineens opzetten.

Gelukkig heb ik dit wel een beetje leren kennen.
Bepaalde triggers en symptonen.
Dan weet ik dat ik even rustig aan moet doen.

Hmm dat is wel interessant .
Zou micro dosen dan iets kunnen zijn.

Ik ga binnenkort voor het eerst aan de lsd.
Ben benieuwd of ik dit dan ook ervaar.
Klik om te vergroten...

Heb jij ook TMJ disorder?

Ja, zou goed kunnen dat je minder spanning ervaart op LSD. Kan mogelijk ook juist meer. Psychedelica is wat tricky wat dat betreft...
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Heb jij ook TMJ disorder?

Ja, zou goed kunnen dat je minder spanning ervaart op LSD. Kan mogelijk ook juist meer. Psychedelica is wat tricky wat dat betreft...
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee.
Ik ging er altijd maar vanuit dat dit door stress komt en heb het nooit echt besproken met een arts/deskundige.

Heb 2 weken geleden pas aan de bel getrokken(dom).
Omdat het nu echt teveel word soms.
Dus zit nu in het traject van onderzoeken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Krypt0nite zei:
Ik heb geen idee.
Ik ging er altijd maar vanuit dat dit door stress komt en heb het nooit echt besproken met een arts/deskundige.

Heb 2 weken geleden pas aan de bel getrokken(dom).
Omdat het nu echt teveel word soms.
Dus zit nu in het traject van onderzoeken.
Klik om te vergroten...

Van wat je omschrijft van stijve nek, stijve kaak, band om hoofd, tinnitus. Dat klinkt als TMJ disorder, maar kan het mis hebben hoor.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lees nu dit stukje.
Ga dit aan mijn huisarts laten zien.
Heb al deze symptonen..
Niet altijd tegelijk maar wel echt allemaal.

TMD symptomen zijn onder andere:

  • Pijn in de kaak
  • Vermoeidheid in de kaak
  • Moeite om uw mond open te doen om te eten of te praten
  • Oorsuizen
  • Duizeligheid
  • Hoofdpijn
  • Ploppende geluiden in uw kaak
  • Pijn in de nek
  • Kaak op slot
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Krypt0nite zei:
Lees nu dit stukje.
Ga dit aan mijn huisarts laten zien.
Heb al deze symptonen..
Niet altijd tegelijk maar wel echt allemaal.

TMD symptomen zijn onder andere:

  • Pijn in de kaak
  • Vermoeidheid in de kaak
  • Moeite om uw mond open te doen om te eten of te praten
  • Oorsuizen
  • Duizeligheid
  • Hoofdpijn
  • Ploppende geluiden in uw kaak
  • Pijn in de nek
  • Kaak op slot
Klik om te vergroten...

Dus toch hè...

Welcome to the club... :(
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ga morgen mijn huisarts een bellen .
Dankjullie wel voor de insights!

Nu maar eens proberen te slapen.
Wekker staat weer op 5:30

Laters friendly people 🤗
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb de stilte al vrij lang als ‘luid’ ervaren maar altijd ontkend dat dat abnormaal was. Nu heb ik Corona en heb ik veel te veel tijd om na te denken óf de piep is/lijkt er harder door geworden. En druk op m’n oren van binnenuit in combinatie met lichte hoofdpijn maakt het allemaal wat aanweziger. Als ik beter ben ga ik denk ik gewoon weer doen alsof die piep er niet is, was veel fijner 😄

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."