Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTinnitus

Tinnitus

170 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is trouwens wel enorm interessant! Ik ga haar boek ook bestellen. Vind het echt mega interessant om me te verdiepen in neuroplasticity.

We hebben meer invloed op ons brein dan we denken...

F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Hoe komt die druk van binnenuit denk je? Buis van Eustachius? Ik heb daar ook last van gehad. Ironisch genoeg heb ik daar een oorbuisje voor laten zetten in de hoop die druk te verlichten en daardoor heb ik juist tinnitus gekregen.

Maar later heb ik eens een paar weken lang een sapkuur gedaan met de zogenaamde 'lemon ginger blast juice' en kwam er echt een hoop oude vieze rommel vrij uit mijn neus die nog diep opgehoopt zat. Ik denk dat dat die druk met name veroorzaakte. Worth a try maybe...
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet. Mijn Corona zit niet in de luchtwegen, ja óf juist alleen heel hoog incl die buis van Eustachius.

Lemon ginger blast juice klinkt sowieso wel goed, voor dagelijks 😁!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zanza zei:
Ainsley Harriot? Is that you, eves?
Klik om te vergroten...
He he BOOOI
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Dit is trouwens wel enorm interessant! Ik ga haar boek ook bestellen. Vind het echt mega interessant om me te verdiepen in neuroplasticity.

We hebben meer invloed op ons brein dan we denken...

Klik om te vergroten...
Dit is wel heel cool ja. Wij hier weten allemaal hoeveel filters er in onze hersenen zitten en wat er gebeurt als je ze uit zet met psychedelica 🤩🥳. Dus het concept van het tunen van die filters lijkt me heel reëel. Geen wonder dus dat met (bepaalde) drugs de tinnitus ook harder kan zijn.

Overigens is wetenschappelijk bewezen dat neuroplasticiteit toeneemt onder invloed van psychedelica. Het is ook de grondslag van psychedelische therapie.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Het meest bekende liedje dat volgens mij het overgrote deel van DF wel kent: tinnitus.

Zelf ben ik er ongeveer 10 jaar geleden achter gekomen dat ik tinnitus heb. Het begon op een moment toen ik wilde mediteren. Ik probeerde alle geluiden van buitenaf te dempen om een perfecte stilte te creëren. Ik kwam erachter dat er een geluid in mijn hoofd zat. Ik leerde wat tinnitus was en vanaf dat moment wist ik dat ik het had. Ik ben toen in een maandenlange depressieve spiraal geraakt waar ik steeds dieper en dieper in zakte. Ik probeerde te vechten tegen het geluid maar hoe meer ik ertegen vocht, hoe depressiever ik werd. Dokters konden niets voor mij doen en het antwoord was altijd: "leer ermee leven".

Ik heb geleerd ermee om te gaan door het te accepteren. Dat klinkt misschien een beetje suf, vooral voor mensen die net ontdekt hebben dat ze het hebben, en zich niet voor kunnen stellen hoe ze ooit nog tot rust kunnen komen. Dat is een hele normale reactie en hoort voor mijn gevoel bij het helingsproces. Hoe stom het ook klinkt, het is niet het geluid zelf dat het probleem is. Het is het vechten ertegen. Toegegeven, sommige tinnitus is erger dan anderen. Maar het lichaam went sneller aan iets dan de meeste mensen denken.

Als ik wil slapen gebruik ik een app op mijn telefoon met regengeluiden. Ik ben er nu zo aan gewend dat ik vaak heerlijk slaap, ondanks dat 's avonds mijn tinnitus best luidruchtig kan zijn. Wanneer ik een boek lees, mediteer, probeer te studeren, een wandeling maak, ik gebruik er overal deze app voor.

Complete stilte is overrated. Eigenlijk zelfs onmogelijk. Je oren zijn altijd op zoek naar inpulsen. Het is voor je hersenen heel onnatuurlijk om géén impulsen te hebben. Je ogen zien continu beelden, je oren horen continu geluid, je krijgt altijd prikkels waar je ook bent. En dat is helemaal niet erg.

Er zijn zogenaamde "sensory-deprivation" tanks waar je in een bad drijft in het donker, en waar alle zintuigen zoveel mogelijk gedempt worden. Ik heb er zelf nog nooit in een gezeten. Maar het schijnt dat na een relatief korte tijd het brein allemaal impulsen gaat "verzinnen" omdat het niet gewend is geen input te krijgen.

Ik vraag me af hoe andere mensen hierin staan, hoe zij met hun tinnitus omgaan en hoe ze er tegenaan kijken. Hopelijk kan ik met dit topic mensen een hart onder de riem steken. Als er mensen zijn die in paniek zijn geraakt omdat ze erachter zijn gekomen dat ze tinnitus hebben en zich niet kunnen voorstellen hoe het leven ooit nog leuk kan zijn, maak je geen zorgen. Ik heb onvoorstelbaar donkere depressieve periodes gehad waarin zelfmoord meerdere keren door mijn hoofd geschoten is (pun intended). Maar er is een manier om te winnen. En dat is:

Niet vechten. Acceptatie. En vertrouwen op het lichaam.
Klik om te vergroten...
WonderTheName zei:
Al vele jaren bij Google searches kwam ik deze forum terecht en soms eens op gekeken. Ik dacht dat het tijd werd om eens een account te maken en te zien hoe het hier is. Misschien een veilige plek om onder invloed hier op te zijn in plaats van andere plekken. :)

Ik gebruik alcohol, anti psychotica, lorazepam en wietolie. Ook fan van het blowen van wiet maar op dit moment daar niet mee bezig. Verder iemand die verknocht is aan sigaretten roken en (max vier) energy drinks.
Klik om te vergroten...

Dirkjan zei:
Het meest bekende liedje dat volgens mij het overgrote deel van DF wel kent: tinnitus.

Zelf ben ik er ongeveer 10 jaar geleden achter gekomen dat ik tinnitus heb. Het begon op een moment toen ik wilde mediteren. Ik probeerde alle geluiden van buitenaf te dempen om een perfecte stilte te creëren. Ik kwam erachter dat er een geluid in mijn hoofd zat. Ik leerde wat tinnitus was en vanaf dat moment wist ik dat ik het had. Ik ben toen in een maandenlange depressieve spiraal geraakt waar ik steeds dieper en dieper in zakte. Ik probeerde te vechten tegen het geluid maar hoe meer ik ertegen vocht, hoe depressiever ik werd. Dokters konden niets voor mij doen en het antwoord was altijd: "leer ermee leven".

Ik heb geleerd ermee om te gaan door het te accepteren. Dat klinkt misschien een beetje suf, vooral voor mensen die net ontdekt hebben dat ze het hebben, en zich niet voor kunnen stellen hoe ze ooit nog tot rust kunnen komen. Dat is een hele normale reactie en hoort voor mijn gevoel bij het helingsproces. Hoe stom het ook klinkt, het is niet het geluid zelf dat het probleem is. Het is het vechten ertegen. Toegegeven, sommige tinnitus is erger dan anderen. Maar het lichaam went sneller aan iets dan de meeste mensen denken.

Als ik wil slapen gebruik ik een app op mijn telefoon met regengeluiden. Ik ben er nu zo aan gewend dat ik vaak heerlijk slaap, ondanks dat 's avonds mijn tinnitus best luidruchtig kan zijn. Wanneer ik een boek lees, mediteer, probeer te studeren, een wandeling maak, ik gebruik er overal deze app voor.

Complete stilte is overrated. Eigenlijk zelfs onmogelijk. Je oren zijn altijd op zoek naar inpulsen. Het is voor je hersenen heel onnatuurlijk om géén impulsen te hebben. Je ogen zien continu beelden, je oren horen continu geluid, je krijgt altijd prikkels waar je ook bent. En dat is helemaal niet erg.

Er zijn zogenaamde "sensory-deprivation" tanks waar je in een bad drijft in het donker, en waar alle zintuigen zoveel mogelijk gedempt worden. Ik heb er zelf nog nooit in een gezeten. Maar het schijnt dat na een relatief korte tijd het brein allemaal impulsen gaat "verzinnen" omdat het niet gewend is geen input te krijgen.

Ik vraag me af hoe andere mensen hierin staan, hoe zij met hun tinnitus omgaan en hoe ze er tegenaan kijken. Hopelijk kan ik met dit topic mensen een hart onder de riem steken. Als er mensen zijn die in paniek zijn geraakt omdat ze erachter zijn gekomen dat ze tinnitus hebben en zich niet kunnen voorstellen hoe het leven ooit nog leuk kan zijn, maak je geen zorgen. Ik heb onvoorstelbaar donkere depressieve periodes gehad waarin zelfmoord meerdere keren door mijn hoofd geschoten is (pun intended). Maar er is een manier om te winnen. En dat is:

Niet vechten. Acceptatie. En vertrouwen op het lichaam.
Klik om te vergroten...
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het ook, continu. Normaal gesproken wordt het overstemd door externe geluiden, dus het is niet heel hard.

Maar als ik overprikkeld raak (en dat is best vaak) dan wordt het geluid harder. En als ik moe ben dan is het helemaal erg.

Ik lig nu in bed, ben best moe en de toon is echt flink aanwezig. Ik stoor me er niet aan want ik heb het al lang geaccepteerd, maar ik kan er weleens door afgeleid raken en weg spacen op de toon. Dan ben ik gewoon in het niks aan het staren.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb echt iets mafs gevonden als tinnitus therapie.


Wtf





A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eve's drop zei:
Ik heb echt iets mafs gevonden als tinnitus therapie.


Wtf





Klik om te vergroten...
Ik had er momenteel even geen last van maar bedankt he
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Ik heb echt iets mafs gevonden als tinnitus therapie.


Wtf





Klik om te vergroten...
Slaap liever met m’n Tinnitus dan met die geluiden allemaal
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rotjoch zei:
Ik had er momenteel even geen last van maar bedankt he
Klik om te vergroten...

Geen probleem!

Ik regel dat wel eve
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Slaap liever met m’n Tinnitus dan met die geluiden allemaal
Klik om te vergroten...

Tinnitus of een sfofzuiger haha,

De was droger is wel cool, zit een aansteker bij van het merk BIC.

Hoor ik gelijk.


piiieeeep klik klak pieeeep klik klac piie bic klac

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."