Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
139 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
FUCK STUDENTEN".
Klik om te vergroten...
Parasieten van de maatschappij!!

Oja gezellig houden. Nog een leuke trui gekocht? Ik lees het in een ander topic!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Shit en dan post ik daarna nog wat klefs.

Nee ik bedoelde dus. Pleur op stelletje linkse flikkers!!
Klik om te vergroten...
Oef. Zo mag ik het horen, rechtse sukkel!!!!

En helemaal eens dat vingerwijzen normaal weinig nut heeft, maar het na 2 jaar crisis zo verkloten als nu vind ik wel knap en het zou ook wel is leuk zijn als we vanavond hoorden "heeeee jongens en meisjes, allemaal, sorry joh, we hebben dit helemaal fout ingeschat" in plaats van de gebruikelijke "ja het is jullie eigen verantwoordelijkheid er gaan allemaal mensen dood als je 1 keer je mondkapje vergeet en FUCK STUDENTEN".

Maar verder zal ik het ook gezellig houden.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zuid Afrikaanse variant, er zijn nog twee vluchten onderweg naar NL, daarna geldt een reisverbod.

Ondertussen komen ook Huisartsen verder in de knel en moeten we er rekening mee houden dat ook zij niet-spoedeisende zorg mketen afschalen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Zuid Afrikaanse variant, er zijn nog twee vluchten onderweg naar NL, daarna geldt een reisverbod.
Klik om te vergroten...
Dat ze hier nu vrij snel de vluchten stoppen in plaats van daar nog weken lang over na te denken vind ik eigenlijk een van de eerste keren dat dit kabinet iets goed doet in deze hele crisis...

Mevrouw Pløp zei:
ndertussen komen ook Huisartsen verder in de knel en moeten we er rekening mee houden dat ook zij niet-spoedeisende zorg mketen afschalen.
Klik om te vergroten...
Tsja er gaan nu al veel mensen dood door uitgestelde zorg. De oversterfte in NL is veel hoger dan de officiele corona-doden. Maar goed de regering sluit de kroegen (en winkels) een uurtje eerder... Dat zal vast een zware klap toebrengen aan het virus... Net zoals al die vorige heftige maatregelen. Die waren ook al zo effectief.
Zanza zei:
Het moment van ingrijpen en welke ingreep (harde lockdown) heeft enkel nut wanneer je de zorg op orde had gehad.
Klik om te vergroten...
Absoluut oneens. Dat heeft sowieso nut. Niet ingrijpen (zoals nu gebeurt zorgt voor het instorten van de zorg die we wel nog over hebben.

Zanza zei:
Daar zijn we het volgens mij wel over eens maar heeft NU geen relevantie.
Klik om te vergroten...
Klopt dat is een fout die de VVD in het verleden heeft gemaakt en waar we nu mee moeten dealen. Het gaat er nu om de fouten die de regering nu maakt kritisch aan de kaak te stellen niet om de voorheen gemaakte fouten eindeloos te blijven herhalen.

Zanza zei:
Dank voor je nuance.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan.

Zanza zei:
Het blijft gissen hoe een ander deze crisis had bezworen.
Klik om te vergroten...
Absoluut waar dat dat gissen blijft. Maar in mijn ogen is het nagenoeg onmogelijk om het slechter te doen dan wat dit kabinet en dit OMT laat zien. Het RED team had het bijvoorbeeld wel vaak juist. Maar daar werd niet naar geluisterd. Gommers heeft het ook vaak juist trouwens.

Zanza zei:
Zanza out! Je weet waarom :peace2:
Klik om te vergroten...
I know... wil ook niet dat je ruzie met je vrouw krijgt! :wink:

Linkse, progressieve boom ook out!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacht, @Eik en @Zanza, mogen jullie van jullie vrouwen niet meer coronadiscussieren? Of wordt forumgebruik in zijn geheel aan banden gelegd? 🤨
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Wacht, @Eik en @Zanza, mogen jullie van jullie vrouwen niet meer coronadiscussieren? Of wordt forumgebruik in zijn geheel aan banden gelegd? 🤨
Klik om te vergroten...

1637932116076.png
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Proxima zei:
Bekijk bijlage 32831
Klik om te vergroten...
Zoiets idd ja. Fanatisme en bloeddruk enzo :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mevrouw Pløp zei:
Wacht, @Eik en @Zanza, mogen jullie van jullie vrouwen niet meer coronadiscussieren? Of wordt forumgebruik in zijn geheel aan banden gelegd? 🤨
Klik om te vergroten...
Kutzooi Plop, wat gaan we hier aan doen...

Proxima zei:
Bekijk bijlage 32831
Klik om te vergroten...
FUCK wat voel ik me aangesproken op deze:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
FUCK wat voel ik me aangesproken op deze:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
For real? 🤪
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Kutzooi Plop, wat gaan we hier aan doen...
Klik om te vergroten...
Alles kan kapot zeggen ze toch?
ljuv zei:
FUCK wat voel ik me aangesproken op deze:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Same 🤣 zelfs als vrijgezel haha
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
For real? 🤪
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp zei:
Same 🤣 zelfs als vrijgezel haha
Klik om te vergroten...
Haha oja, wij blijven altijd heel rustig, gaan nergens tegen in en liggen nétjes voor 22:00 op bed, dat is ook zo!

Mevrouw Pløp zei:
Alles kan kapot zeggen ze toch?
Klik om te vergroten...
Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!
Klik om te vergroten...
If used properly. Yes, it will.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Don Draper zei:
Ik deed het voor dansen met Janssen en met mij héél véél anderen.

Dat is óók een reden waarom mensen zich vaccineerden.
Klik om te vergroten...
Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Klik om te vergroten...
Het gevoel wat gevaccineerde mensen nu pas hebben had ik dus in de lente al ja. :')
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#15
whitesugar zei:
Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Don Draper zei:
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Klik om te vergroten...
Ik respecteer je mening en je privacy . Hoewel ik wel trek had in een beetje commotie en opschudding.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Don Draper zei:
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Klik om te vergroten...
Iedereen heeft zo zijn redenen om het wel te doen en zo heeft iedereen ook zijn redenen om het niet te doen, dat maakt verder niet uit.

Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
whitesugar zei:
Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.
Klik om te vergroten...
Exact hoe ik erover denk,
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Klik om te vergroten...

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een verschillende combi van vaccins maakt niet perse uit (ik weet niet hoe het zit met Jansen). Ikzelf heb twee keer AstraZeneca gehad en krijg aankomende week de booster, en dat is Pfizer. Mijn werkgever/het ziekenhuis is blijkbaar geswitcht. Dat kan dus gewoon en is geen probleem.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
In de groep geïnfecteerden <18 jaar brengen 3/100.000 een nacht of meer door in het ziekenhuis.
Voor 18-29 is dat 5.5 per 100.000 geïnfecteerden.
Klik om te vergroten...
Hmmm volgens mij is ook dit weer niet helemaal goed geinterpreteerd. Die 3.3 en 5.5 ging alleen over hoeveel % van deze groepen in verhouding tot het totaal aantal ongevaccineerden een nacht in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Inclusief gevaccineerden zal het aantal opnamen hoger zijn (en het percentage lager, want gevaccineerden, ook kinderen, hebben minder kans op opname). Daarnaast zijn dit cijfers van bijna 2 maanden geleden en intussen loopt het in de UK ook flink op met besmettingen, en daardoor ook opnames. Ook onder de twee 'jongste' groepen. De rates hebben ze er niet meer bijstaan, waarschijnlijk omdat het te weinig zegt. Uit deze cijfers blijkt volgens mij vooral dat JUIST onder jongeren (de groep met minste onderliggende klachten maar ook minste vaccinaties) het duidelijk is dat je zonder vaccin sneller opgenomen wordt:

1637669968809.png
(bron: https://assets.publishing.service.g...34383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf)

(Edit: voor de duidelijkheid TOT aan de groep 40+ers is meer dan de helft van de opnamen per groep ongevaccineerd, bij de jongste groep zelfs bijna allemaal). Dit beeld is natuurlijk totaal anders onder de oudere categorieën omdat deze groep, vooral in de UK, grotendeels wél gevaccineerd zijn maar ook vaker onderliggende klachten of problematiek als overgewicht hebben.

Flualhamdulillam zei:
al helemaal als er significante zorgen zijn over de veiligheid
Klik om te vergroten...
In een eerder bericht zei je nog dat er geen duidelijkheid was over de significantie van de mogelijkheid dat het DNA aangetast zou kunnen worden. Nogmaals, die is er ook helemaal niet. Er zijn mogelijke zorgen die nu onderzocht worden. Er is ook helemaal geen zekerheid dat dit optijd was "ondekt" als we langer over de vaccins hadden gedaan. Er is wel zekerheid dat het dodenaantal velen malen hoger was geweest zonder vaccinatie, om nog maar te zwijgen over problemen in de gezondheidszorg (werelwijd, niet alleen NL) die dat teweeg had kunnen brengen.

Flualhamdulillam zei:
En je zegt terecht dat er nauwelijks/geen cijfers zijn die het gevaar duidelijk maken of de schade kunnen kwantificeren.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik zeg dat er helemaal geen reden is om paniek te zaaien over dat het vaccin onveilig zou zijn omdat er hypothetisch iets mis zou kunnen gaan. Dit is ook de wetenschappelijke consensus EN de conclusie in de door jouw gedeelde video's, namelijk dat de kans groter is dat er heulemaal niets aan de hand is.

Flualhamdulillam zei:
Maar dat is toch ook te gek voor woorden!
Klik om te vergroten...
Nee hoor, niet in een crisis waar zo snel mogelijk gereageerd is op een wereldwijd gigantisch probleem. Bovendien weten we ondertussen allemaal dat de vaccins niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen en zijn voortgeboorduurd op jarenlang onderzoek naar nieuwe vaccinontwikkeling. Die overigens ook niet zonder reden is gestart, want crises als deze waren allang voorspeld. Er is niet zomaar een middeltje door de gehele mensheid heengejast.

Flualhamdulillam zei:
Er is dan blijkbaar veel te weinig onderzoek gedaan naar het volledige effect van de vaccins om te aan de gehele bevolking te ‘verplichten’. In combinatie met dat het voor sterfte cijfers en ziekenhuisopnames in praktijk echt niet bijster veel uit maakt, vind het het echt enorm onverantwoordelijk om mensen zo op te dringen,
Klik om te vergroten...
Dat er nog weinig onderzoek is naar de lange termijn effecten valt denk ik niet te ontkennen. Dat er te weinig onderzoek is gedaan naar het vaccin an sich wel, en de vaccins voldoen daarnaast aan dezelfde strenge eisen als andere vaccins. Nogmaals, dat er nu onderzoek gedaan moet worden naar wat jij gisteren schetste ben ik het helemaal mee eens, maar dat dit betekent dat de vaccins onveilig zijn klopt gewoon NIET. Daarnaast doet het vaccin wel degelijk veel goeds voor sterftecijfers en het aantal ziekenhuisopenamen, zie ook vooral de artikelen die ik in antwoord op Ceberus stuurde een paar dagen terug. Hetgeen jij nu loopt te roepen heeft weinig wetenschappelijke bijstand en veel wetenschappelijke weerstand.

Flualhamdulillam zei:
of die TV-kwal van Beau late night die zegt: ‘de vaccins zijn gewoon veilig en effectief!’. NOU, Beau, dat weet je dus niet…
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens, en niet alleen door Beau. Er moet duidelijkere en eerlijkere communicatie zijn. Vaccins zijn daarentegen wel veilig en effectief, maar we weten nog niet alle effecten op lange termijn.

Flualhamdulillam zei:
Ik krijg liever COVID (mild, ik ben gezond en jong, en heb al natuurlijke immuniteit overigens), dan dat ik risico loop op iets waar veel te weinig onderzoek naar is gedaan om de omvang van de gevaren te bevatten.
Klik om te vergroten...
Ik blijf dit een arrogante, egocentrische en ook wat naieve houding vinden. Naief en arrogant want ten eerste kun je als jong gezond mens echt tering ziek worden. Ten tweede zijn VOORAL bij jongeren de LANGE TERMIJN effecten een groot risico (https://nos.nl/artikel/2388817-jongeren-lopen-reeel-risico-op-long-covid-ook-na-milde-infectie; https://eenvandaag.avrotros.nl/item...long-covid-blijkt-uit-onderzoek-in-noorwegen/). Daarnaast zijn de speculaties van merogenomics over het vaccin evengoed van toepassing op een het virus zelf, en brengt een besmetting ook dát risico met zich mee waar je n.a.v. je post gisteren bang voor blijkt te zijn. Egocentrisch want vaccineren doe je helemaal niet alleen voor jezelf, maar is een hoge vaccinatiegraad een effectieve manier om andere ernstige besmettingen met opnames als gevolg te doen dalen, waarbij de héle samenleving meer vrijheden zou kunnen krijgen. Nu is dit niet het geval omdat er te veel mensen een keuze maken op basis ongefundeerde angsten, slim geimplementeerd door populisten en alternatieve media, in plaats van op feiten.
Ik ben dan ook hardstikke tegen vacinnatiedwang, -drang of wat dan ook in een wereld waar mensen op een juiste manier keuzes kunnen maken. Die wereld bestaat alleen niet.

Flualhamdulillam zei:
Mensen die risico lopen te overlijden of opgenomen te worden, die moeten zich laten vaccineren. Die zijn dan vaak voldoende beschermd tegen een ziekenhuisopname.
Klik om te vergroten...
Dit is al gedaan en nu blijkt dat dit niet voldoende is om een te groot aantal ziekenhuisopnames te voorkomen. Er zijn nu mensen die niet de zorg krijgen die ze verdienen omdat de IC's vollopen, en de oorzaak daarvan ligt wel degelijk voor een groot deel bij het te lage vaccinatiepercentage.

Flualhamdulillam zei:
Daarbij zou het niet ondenkbaar moeten zijn om bepaalde dingen die nu rondom volksgezondheid spelen te verbinden aan deze nieuwe bevindingen. Dat mag je natuurlijk nog niet concreet doen, en daarom zegt niemand (naja, ik en hij niet hahaha) ook ‘Vaccins verwoesten je DNA en veroorzaken kanker!’.
Klik om te vergroten...
Flualhamdulillam zei:
En een deel van de mensen uit deze groepen die in het ziekenhuis belanden voldoen waarschijnlijk aan de criteria die ze vatbaarder maken voor een ziekenhuisopname (overgewicht bijvoorbeeld).
Klik om te vergroten...
Allemaal speculaties ja... dus ook al zeg je dat niemand dit zegt (na het wel meermaals geimpliceerd te hebben, trouwens) zou ik daar zelf toch iets anders mee omgaan. Je mag van mij vinden wat je vindt, denken wat je denkt en daar (een beetje helaas) mee doen wat je doet, maar geef dan wel eerlijk toe dat dit tegen de wetenschappelijke consensus ingaat zodat niet nog meer mensen keuzes maken op basis van niet significante onderzoeken en speculaties.

Sorry overigens voor het late antwoord - ik was bezig met de belangrijke zaken des levens zoals triptruien kopen. Joetjeeeees!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."