#1
Parasieten van de maatschappij!!FUCK STUDENTEN".
Oja gezellig houden. Nog een leuke trui gekocht? Ik lees het in een ander topic!
Parasieten van de maatschappij!!FUCK STUDENTEN".
Oef. Zo mag ik het horen, rechtse sukkel!!!!Shit en dan post ik daarna nog wat klefs.
Nee ik bedoelde dus. Pleur op stelletje linkse flikkers!!
Dat ze hier nu vrij snel de vluchten stoppen in plaats van daar nog weken lang over na te denken vind ik eigenlijk een van de eerste keren dat dit kabinet iets goed doet in deze hele crisis...Zuid Afrikaanse variant, er zijn nog twee vluchten onderweg naar NL, daarna geldt een reisverbod.
Tsja er gaan nu al veel mensen dood door uitgestelde zorg. De oversterfte in NL is veel hoger dan de officiele corona-doden. Maar goed de regering sluit de kroegen (en winkels) een uurtje eerder... Dat zal vast een zware klap toebrengen aan het virus... Net zoals al die vorige heftige maatregelen. Die waren ook al zo effectief.ndertussen komen ook Huisartsen verder in de knel en moeten we er rekening mee houden dat ook zij niet-spoedeisende zorg mketen afschalen.
Absoluut oneens. Dat heeft sowieso nut. Niet ingrijpen (zoals nu gebeurt zorgt voor het instorten van de zorg die we wel nog over hebben.Het moment van ingrijpen en welke ingreep (harde lockdown) heeft enkel nut wanneer je de zorg op orde had gehad.
Klopt dat is een fout die de VVD in het verleden heeft gemaakt en waar we nu mee moeten dealen. Het gaat er nu om de fouten die de regering nu maakt kritisch aan de kaak te stellen niet om de voorheen gemaakte fouten eindeloos te blijven herhalen.Daar zijn we het volgens mij wel over eens maar heeft NU geen relevantie.
Graag gedaan.Dank voor je nuance.
Absoluut waar dat dat gissen blijft. Maar in mijn ogen is het nagenoeg onmogelijk om het slechter te doen dan wat dit kabinet en dit OMT laat zien. Het RED team had het bijvoorbeeld wel vaak juist. Maar daar werd niet naar geluisterd. Gommers heeft het ook vaak juist trouwens.Het blijft gissen hoe een ander deze crisis had bezworen.
I know... wil ook niet dat je ruzie met je vrouw krijgt!Zanza out! Je weet waarom![]()
Zoiets idd ja. Fanatisme en bloeddruk enzo
For real? 🤪FUCK wat voel ik me aangesproken op deze![]()
Alles kan kapot zeggen ze toch?Kutzooi Plop, wat gaan we hier aan doen...
Same 🤣 zelfs als vrijgezel hahaFUCK wat voel ik me aangesproken op deze![]()
For real? 🤪
Haha oja, wij blijven altijd heel rustig, gaan nergens tegen in en liggen nétjes voor 22:00 op bed, dat is ook zo!Same 🤣 zelfs als vrijgezel haha
Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!Alles kan kapot zeggen ze toch?
If used properly. Yes, it will.Oja - goeie. Ik heb nog een ander blousje gekregen van mijn schoonzusje - minder trippy, zou dat werken?!
Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.Ik deed het voor dansen met Janssen en met mij héél véél anderen.
Dat is óók een reden waarom mensen zich vaccineerden.
Het gevoel wat gevaccineerde mensen nu pas hebben had ik dus in de lente al ja. :')Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.Dat is voor mij helemaal niet een reden om me te laten vaccineen. Om die reden iets in je laten spuiten terwijl je verder helemaal gezond bent. Maargoed, ieder z'n ding.
Ik respecteer je mening en je privacy . Hoewel ik wel trek had in een beetje commotie en opschudding.Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Iedereen heeft zo zijn redenen om het wel te doen en zo heeft iedereen ook zijn redenen om het niet te doen, dat maakt verder niet uit.Ik heb ook andere redenen maar die gaan zo ver en ziek dat ik die hier niet wil posten. Daarom dat ik me altijd ook heb onthouden van dit topic hiervoor.
Exact hoe ik erover denk,Maar wat ze nu doen is mensen willen overhalen zich te laten vaccineren en zich schuldig te laten voelen als ze dat niet doen, en dat is echt fout. Zoals nu ook weer met die maatregelen, die slaan nergens op. Als ze de winkels eerder sluiten komen er juist meer mensen op korte tijd bij elkaar waardoor juist de besmettingen weer omhoog gaan. Ik denk dat ze deze maatregelen verzinnen zodat ongevaccineerden zich schuldig gaan voelen omdat ze denken dat het hun schuld is dat deze maatregelen er zijn en zich dan wel gaan laten vaccineren.
Maar Jansen is toch gecanceld? Dat is toch goud 🤣 word je gevaccineerd, hoor je later dat ze Jansen eruit hebben geflikkerd. Zit je daar met je gevaccineerde hoofd. Wie zit er achter dit beleid, Pipo de clown?
Hmmm volgens mij is ook dit weer niet helemaal goed geinterpreteerd. Die 3.3 en 5.5 ging alleen over hoeveel % van deze groepen in verhouding tot het totaal aantal ongevaccineerden een nacht in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Inclusief gevaccineerden zal het aantal opnamen hoger zijn (en het percentage lager, want gevaccineerden, ook kinderen, hebben minder kans op opname). Daarnaast zijn dit cijfers van bijna 2 maanden geleden en intussen loopt het in de UK ook flink op met besmettingen, en daardoor ook opnames. Ook onder de twee 'jongste' groepen. De rates hebben ze er niet meer bijstaan, waarschijnlijk omdat het te weinig zegt. Uit deze cijfers blijkt volgens mij vooral dat JUIST onder jongeren (de groep met minste onderliggende klachten maar ook minste vaccinaties) het duidelijk is dat je zonder vaccin sneller opgenomen wordt:In de groep geïnfecteerden <18 jaar brengen 3/100.000 een nacht of meer door in het ziekenhuis.
Voor 18-29 is dat 5.5 per 100.000 geïnfecteerden.

In een eerder bericht zei je nog dat er geen duidelijkheid was over de significantie van de mogelijkheid dat het DNA aangetast zou kunnen worden. Nogmaals, die is er ook helemaal niet. Er zijn mogelijke zorgen die nu onderzocht worden. Er is ook helemaal geen zekerheid dat dit optijd was "ondekt" als we langer over de vaccins hadden gedaan. Er is wel zekerheid dat het dodenaantal velen malen hoger was geweest zonder vaccinatie, om nog maar te zwijgen over problemen in de gezondheidszorg (werelwijd, niet alleen NL) die dat teweeg had kunnen brengen.al helemaal als er significante zorgen zijn over de veiligheid
Klopt, ik zeg dat er helemaal geen reden is om paniek te zaaien over dat het vaccin onveilig zou zijn omdat er hypothetisch iets mis zou kunnen gaan. Dit is ook de wetenschappelijke consensus EN de conclusie in de door jouw gedeelde video's, namelijk dat de kans groter is dat er heulemaal niets aan de hand is.En je zegt terecht dat er nauwelijks/geen cijfers zijn die het gevaar duidelijk maken of de schade kunnen kwantificeren.
Nee hoor, niet in een crisis waar zo snel mogelijk gereageerd is op een wereldwijd gigantisch probleem. Bovendien weten we ondertussen allemaal dat de vaccins niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen en zijn voortgeboorduurd op jarenlang onderzoek naar nieuwe vaccinontwikkeling. Die overigens ook niet zonder reden is gestart, want crises als deze waren allang voorspeld. Er is niet zomaar een middeltje door de gehele mensheid heengejast.Maar dat is toch ook te gek voor woorden!
Dat er nog weinig onderzoek is naar de lange termijn effecten valt denk ik niet te ontkennen. Dat er te weinig onderzoek is gedaan naar het vaccin an sich wel, en de vaccins voldoen daarnaast aan dezelfde strenge eisen als andere vaccins. Nogmaals, dat er nu onderzoek gedaan moet worden naar wat jij gisteren schetste ben ik het helemaal mee eens, maar dat dit betekent dat de vaccins onveilig zijn klopt gewoon NIET. Daarnaast doet het vaccin wel degelijk veel goeds voor sterftecijfers en het aantal ziekenhuisopenamen, zie ook vooral de artikelen die ik in antwoord op Ceberus stuurde een paar dagen terug. Hetgeen jij nu loopt te roepen heeft weinig wetenschappelijke bijstand en veel wetenschappelijke weerstand.Er is dan blijkbaar veel te weinig onderzoek gedaan naar het volledige effect van de vaccins om te aan de gehele bevolking te ‘verplichten’. In combinatie met dat het voor sterfte cijfers en ziekenhuisopnames in praktijk echt niet bijster veel uit maakt, vind het het echt enorm onverantwoordelijk om mensen zo op te dringen,
Hier ben ik het dan wel weer helemaal mee eens, en niet alleen door Beau. Er moet duidelijkere en eerlijkere communicatie zijn. Vaccins zijn daarentegen wel veilig en effectief, maar we weten nog niet alle effecten op lange termijn.of die TV-kwal van Beau late night die zegt: ‘de vaccins zijn gewoon veilig en effectief!’. NOU, Beau, dat weet je dus niet…
Ik blijf dit een arrogante, egocentrische en ook wat naieve houding vinden. Naief en arrogant want ten eerste kun je als jong gezond mens echt tering ziek worden. Ten tweede zijn VOORAL bij jongeren de LANGE TERMIJN effecten een groot risico (https://nos.nl/artikel/2388817-jongeren-lopen-reeel-risico-op-long-covid-ook-na-milde-infectie; https://eenvandaag.avrotros.nl/item...long-covid-blijkt-uit-onderzoek-in-noorwegen/). Daarnaast zijn de speculaties van merogenomics over het vaccin evengoed van toepassing op een het virus zelf, en brengt een besmetting ook dát risico met zich mee waar je n.a.v. je post gisteren bang voor blijkt te zijn. Egocentrisch want vaccineren doe je helemaal niet alleen voor jezelf, maar is een hoge vaccinatiegraad een effectieve manier om andere ernstige besmettingen met opnames als gevolg te doen dalen, waarbij de héle samenleving meer vrijheden zou kunnen krijgen. Nu is dit niet het geval omdat er te veel mensen een keuze maken op basis ongefundeerde angsten, slim geimplementeerd door populisten en alternatieve media, in plaats van op feiten.Ik krijg liever COVID (mild, ik ben gezond en jong, en heb al natuurlijke immuniteit overigens), dan dat ik risico loop op iets waar veel te weinig onderzoek naar is gedaan om de omvang van de gevaren te bevatten.
Dit is al gedaan en nu blijkt dat dit niet voldoende is om een te groot aantal ziekenhuisopnames te voorkomen. Er zijn nu mensen die niet de zorg krijgen die ze verdienen omdat de IC's vollopen, en de oorzaak daarvan ligt wel degelijk voor een groot deel bij het te lage vaccinatiepercentage.Mensen die risico lopen te overlijden of opgenomen te worden, die moeten zich laten vaccineren. Die zijn dan vaak voldoende beschermd tegen een ziekenhuisopname.
Daarbij zou het niet ondenkbaar moeten zijn om bepaalde dingen die nu rondom volksgezondheid spelen te verbinden aan deze nieuwe bevindingen. Dat mag je natuurlijk nog niet concreet doen, en daarom zegt niemand (naja, ik en hij niet hahaha) ook ‘Vaccins verwoesten je DNA en veroorzaken kanker!’.
Allemaal speculaties ja... dus ook al zeg je dat niemand dit zegt (na het wel meermaals geimpliceerd te hebben, trouwens) zou ik daar zelf toch iets anders mee omgaan. Je mag van mij vinden wat je vindt, denken wat je denkt en daar (een beetje helaas) mee doen wat je doet, maar geef dan wel eerlijk toe dat dit tegen de wetenschappelijke consensus ingaat zodat niet nog meer mensen keuzes maken op basis van niet significante onderzoeken en speculaties.En een deel van de mensen uit deze groepen die in het ziekenhuis belanden voldoen waarschijnlijk aan de criteria die ze vatbaarder maken voor een ziekenhuisopname (overgewicht bijvoorbeeld).
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."