Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
137 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Aah bah. :( Hopen dat het goed komt.

Hier is de party ook begonnen :dancer::thinking: mijn pa is positief (zelftest, wachten op de GGD-test maar hij voelde zich al vanaf dinsdag niet lekker). Wordt mogelijk een eenzame verjaardag voor mij dus komende week, maar ach, als ze maar weer gezond worden. Het lulligste voor henzelf is nog dat ze op vakantie zouden gaan komende week, dat feestje gaat wrs. dus niet door, zeker als niet als mijn moeder het ook heeft. Hoppa! Gelukkig is mijn vader er relatief goed aan (yay voor de vaccinatie).
Klik om te vergroten...
Oh neeeee wat super ruk!!!! Gewoon tering eng als je niet weet of iemand besmet raakt, hoe erg het kan worden. Bah! Ook voor je verjaardag heel kut (alvast gefeliciteerd girl!), kunnen we geen online feestje bouwen?
Sterkte sowieso, duim ook voor jou! Ben nou toch al bezig.

Roze Olifant zei:
Het loopt wel uit de hand met de cijfers daar in Nederland, potverdikkeme zeg.
Klik om te vergroten...
Eng he... En in plaats van zorgen dat we niet helemaal de sjaak zijn met kerst gaan "we" protesteren (of eigenlijk "protesteren") en steden in brand steken. Genieten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Oh neeeee wat super ruk!!!! Gewoon tering eng als je niet weet of iemand besmet raakt, hoe erg het kan worden. Bah! Ook voor je verjaardag heel kut (alvast gefeliciteerd girl!), kunnen we geen online feestje bouwen?
Sterkte sowieso, duim ook voor jou! Ben nou toch al bezig.
Klik om te vergroten...

Oeh wat lief, online feestje klinkt gezellig! :hearteyes: Ik denk dat ik zelf de komende week ook maar even braaf in quarantaine blijf, heb m'n boodschappen voor de rest van de week maar besteld. Aangezien ik vorig weekend thuis was (ik woon dus in België, lang met het OV) kan ik ze in theorie aangestoken hebben, bedenk ik me net, de kans lijkt me klein maar ik neem maar even geen risico's. Poeh, zou me wel schuldig voelen dan. Mijn vader is er wel al beter aan, en mijn moeder heeft (nog) geen klachten, dus even afwachten op het verdict van de GGD. 't Is wat!

En het is inderdaad eng, maar ik ben toch echt wel dankbaar voor de vaccinatie. Het sluit ernstige klachten natuurlijk niet uit, maar als mijn ouders begin vorig jaar besmet waren geweest, was ik toch een stuk banger geweest.

ljuv zei:
Eng he... En in plaats van zorgen dat we niet helemaal de sjaak zijn met kerst gaan "we" protesteren (of eigenlijk "protesteren") en steden in brand steken. Genieten.
Klik om te vergroten...

Maar echt! Wat bezielt die mensen?!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu ik hier toch bezig ben, interessante post van de viroloog Marc Van Ranst van vanmiddag. Die figuren spreken toch wel boekdelen als je ‘t mij vraagt.

D055A27F-8FAF-4EEE-BF36-5341FFAAFEA4.jpeg
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mevrouw Pløp zei:
Kunnen we niet een algemeen modworsteltopic openen waar deze lieden (voor de korte tijd die hen gegund wordt) terecht kunnen?

Bekijk bijlage 32621
Klik om te vergroten...
Dus in dat topic kunnen mensen virtueel gaan worstelen met de mods? Klinkt spannend en entertaining, ik ben ervoor!

Nu de volgende stappen: Hoe gaan we dit precies doen en hoe gaan we punten tellen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Oeh wat lief, online feestje klinkt gezellig! :hearteyes: Ik denk dat ik zelf de komende week ook maar even braaf in quarantaine blijf, heb m'n boodschappen voor de rest van de week maar besteld. Aangezien ik vorig weekend thuis was (ik woon dus in België, lang met het OV) kan ik ze in theorie aangestoken hebben, bedenk ik me net, de kans lijkt me klein maar ik neem maar even geen risico's. Poeh, zou me wel schuldig voelen dan. Mijn vader is er wel al beter aan, en mijn moeder heeft (nog) geen klachten, dus even afwachten op het verdict van de GGD. 't Is wat!

En het is inderdaad eng, maar ik ben toch echt wel dankbaar voor de vaccinatie. Het sluit ernstige klachten natuurlijk niet uit, maar als mijn ouders begin vorig jaar besmet waren geweest, was ik toch een stuk banger geweest.



Maar echt! Wat bezielt die mensen?!
Klik om te vergroten...
Ah fijn dat ze dan relatief buiten gevaar zijn. Quarantaine is wel kut, maar ga je in elk geval niet dood aan! Hopelijk blijf jij ook gezond dan😊

Roze Olifant zei:
ik woon dus in België, lang met het OV
Klik om te vergroten...
😂😂😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Ik wist gewoon dat die meme bij jou in goede handen zou zijn. :tearsofjoy: Vooral zo levensgroot, dat doet 't 'm nog 'ns extra! :hearteyes: Maar effe serieus, ik vind dat Modworsteltopic eigenlijk geen slecht idee, dan houden we de opstand tegen ons tenminste nog een beetje lokaal. :')
Klik om te vergroten...
Proxima zei:
Dus in dat topic kunnen mensen virtueel gaan worstelen met de mods? Klinkt spannend en entertaining, ik ben ervoor!

Nu de volgende stappen: Hoe gaan we dit precies doen en hoe gaan we punten tellen?
Klik om te vergroten...
Hahahaha moeten we wel op gaan passen voor modder-eters. Anders blijven er geen mods meer over om modder naar te gooien en dat loopt het hele plan in de soep.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
😂😂😂
Klik om te vergroten...

Thuis = dus Nederland! Ik ben een Verbelgischte Nederlander. :’) Maar het is een aardig eindje hoor! Ik vond de drukte in de trein naar Nederland al lichtelijk zorgelijk. En wat daarbij ook zorgelijk was: het grote aantal mensen dat vrolijk met z’n mondkapje onder z’n neus potentiële virusdeeltjes uit zat te ademen out in the open. Hallo, trek die lap even over je neus heen, ja. Ik stikte ook half in dat ding op weg naar de trein toen ik die op enkele seconden na niet miste omdat ik weer eens te laat thuis was weg gegaan, maar ik heb me vermannen. :tongueout:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Thuis = dus Nederland! Ik ben een Verbelgischte Nederlander. :’) Maar het is een aardig eindje hoor! Ik vond de drukte in de trein naar Nederland al lichtelijk zorgelijk. En wat daarbij ook zorgelijk was: het grote aantal mensen dat vrolijk met z’n mondkapje onder z’n neus potentiële virusdeeltjes uit zat te ademen out in the open. Hallo, trek die lap even over je neus heen, ja. Ik stikte ook half in dat ding op weg naar de trein toen ik die op enkele seconden na niet miste omdat ik weer eens te laat thuis was weg gegaan, maar ik heb me vermannen. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Hahahah oh ik dacht dat je het Belgische treinverkeer aan het bashen was maar dan houd ik wijselijk mijn mond!
Ja joh onzin! Snap ook helemaal niet waarom je niet die minimum effort wilt doen. Tis niet of we mensen vragen hun vrije uurtjes in de zorg te komen werken ofzo (wellicht ook geen slecht idee ondertussen).
Stiekem vind ik mondkapjes wel flex met deze temperaturen, lekker werm.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Hahahah oh ik dacht dat je het Belgische treinverkeer aan het bashen was maar dan houd ik wijselijk mijn mond!
Ja joh onzin! Snap ook helemaal niet waarom je niet die minimum effort wilt doen. Tis niet of we mensen vragen hun vrije uurtjes in de zorg te komen werken ofzo (wellicht ook geen slecht idee ondertussen).
Stiekem vind ik mondkapjes wel flex met deze temperaturen, lekker werm.
Klik om te vergroten...

Het Belgische treinverkeer bash ik ook heeeeeeeel vaak, haha, dus die kans was erg realistisch. :wink:

En vind ik ook, zo lang ik niet hoef te rennen! Soort van extra sjaaltje, lekkahhh.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Oh neeeee wat super ruk!!!! Gewoon tering eng als je niet weet of iemand besmet raakt, hoe erg het kan worden. Bah! Ook voor je verjaardag heel kut (alvast gefeliciteerd girl!), kunnen we geen online feestje bouwen?
Sterkte sowieso, duim ook voor jou! Ben nou toch al bezig.


Eng he... En in plaats van zorgen dat we niet helemaal de sjaak zijn met kerst gaan "we" protesteren (of eigenlijk "protesteren") en steden in brand steken. Genieten.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt als een heel leuk idee een online feestje, i'm in! 😁
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
whitesugar zei:
oow jeetje, hoop dat niet iedereen heel ziek word!
Klik om te vergroten...
Tot nu toe valt het mee bij onze vrienden en zijn wij allemaal nog negatief. Maandag met mijn jongste dochter naar de ggd voor een officiële test…


Proxima zei:
Ja, dan komt het opeens dichtbij.

Hopelijk komen jullie er zonder kleerscheuren doorheen!
Klik om te vergroten...
Thanks man! Die kans is gelukkig het grootste. We zijn allemaal gezond, niet mega oud en gevaccineerd…
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Aah bah. :( Hopen dat het goed komt.

Hier is de party ook begonnen :dancer::thinking: mijn pa is positief (zelftest, wachten op de GGD-test maar hij voelde zich al vanaf dinsdag niet lekker). Wordt mogelijk een eenzame verjaardag voor mij dus komende week, maar ach, als ze maar weer gezond worden. Het lulligste voor henzelf is nog dat ze op vakantie zouden gaan komende week, dat feestje gaat wrs. dus niet door, zeker als niet als mijn moeder het ook heeft. Hoppa! Gelukkig is mijn vader er relatief goed aan (yay voor de vaccinatie).

Het loopt wel uit de hand met de cijfers daar in Nederland, potverdikkeme zeg.
Klik om te vergroten...
Verdorie, hopelijk valt het ook bij jullie mee!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Hahahahahahahaha Plop die meeeeeme😍 Heerlijk mens ben je.
Klik om te vergroten...
Gejat van Roze Olifant!
ljuv zei:
Maar zullen we gewoon geen topic openen en respect hebben voor de mensen die vrijwillig veel uren steken in dit forum een veilige plek te maken voor ons drugswappies!? Want erger me er ook kapot aan ja👌🏻
Klik om te vergroten...
Roze Olifant zei:
Ik wist gewoon dat die meme bij jou in goede handen zou zijn. :tearsofjoy: Vooral zo levensgroot, dat doet 't 'm nog 'ns extra! :hearteyes: Maar effe serieus, ik vind dat Modworsteltopic eigenlijk geen slecht idee, dan houden we de opstand tegen ons tenminste nog een beetje lokaal. :')
Klik om te vergroten...
Proxima zei:
Dus in dat topic kunnen mensen virtueel gaan worstelen met de mods? Klinkt spannend en entertaining, ik ben ervoor!

Nu de volgende stappen: Hoe gaan we dit precies doen en hoe gaan we punten tellen?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk was de bedoeling dan vooral dat ze snel geband kunnen worden en het lekker overzichtelijk blijft.

Of een ingebouwde feature: elke flapdrol die in dat topic post wordt automatisch geband wanneer hij op 'plaats reactie' drukt 😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Of een ingebouwde feature: elke flapdrol die in dat topic post wordt automatisch geband wanneer hij op 'plaats reactie' drukt 😁
Klik om te vergroten...
Kijk, zo'n idee verdient nou een handtekening!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Kijk, zo'n idee verdient nou een handtekening!
Klik om te vergroten...
Daar was ik te moe voor 🤣 post getypt met m'n ogen bijna dicht haha
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
beter een hoogstwaarschijnlijk veilig vaccin [] nemen, dan het risico besmet te raken niet serieus nemen en [] grotere mogelijke DNA-problemen op je hals te halen.
Klik om te vergroten...
Oké, maar voor wie geld dit dan? Ik hoop dat we het allebei eens zijn dat 5-12 jarigen beter het risico kunnen nemen besmet te raken! Sterker nog, even terug naar Engeland,
D4B2DAC6-DF98-4681-913E-1453DDCBF95D.jpeg
Bron
In de groep geïnfecteerden <18 jaar brengen 3/100.000 een nacht of meer door in het ziekenhuis.
Voor 18-29 is dat 5.5 per 100.000 geïnfecteerden.
En een deel van de mensen uit deze groepen die in het ziekenhuis belanden voldoen waarschijnlijk aan de criteria die ze vatbaarder maken voor een ziekenhuisopname (overgewicht bijvoorbeeld).

Dat is naar mijn idee toch noooit genoeg reden om iedereen uit deze groepen te dwingen zich te laten vaccineren, al helemaal als er significante zorgen zijn over de veiligheid! En je zegt terecht dat er nauwelijks/geen cijfers zijn die het gevaar duidelijk maken of de schade kunnen kwantificeren. Maar dat is toch ook te gek voor woorden! Er is dan blijkbaar veel te weinig onderzoek gedaan naar het volledige effect van de vaccins om te aan de gehele bevolking te ‘verplichten’. In combinatie met dat het voor sterfte cijfers en ziekenhuisopnames in praktijk echt niet bijster veel uit maakt, vind het het echt enorm onverantwoordelijk om mensen zo op te dringen, of die TV-kwal van Beau late night die zegt: ‘de vaccins zijn gewoon veilig en effectief!’. NOU, Beau, dat weet je dus niet…

Moeten we echt na 2/5/10 jaar achter schadelijke bijwerkingen komen, terwijl iedereen hem al heeft gehad (+ 3 boosters)?

Mensen die risico lopen te overlijden of opgenomen te worden, die moeten zich laten vaccineren. Die zijn dan vaak voldoende beschermd tegen een ziekenhuisopname. Ik krijg liever COVID (mild, ik ben gezond en jong, en heb al natuurlijke immuniteit overigens), dan dat ik risico loop op iets waar veel te weinig onderzoek naar is gedaan om de omvang van de gevaren te bevatten.
ljuv zei:
Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.
Klik om te vergroten...
Het is nieuwe informatie gevonden aan de hand van menselijke cellen, die botst met eerdere literatuur. Daarbij zou het niet ondenkbaar moeten zijn om bepaalde dingen die nu rondom volksgezondheid spelen te verbinden aan deze nieuwe bevindingen. Dat mag je natuurlijk nog niet concreet doen, en daarom zegt niemand (naja, ik en hij niet hahaha) ook ‘Vaccins verwoesten je DNA en veroorzaken kanker!’.
ljuv zei:
Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.
Klik om te vergroten...
Het is in mijn ogen een dikke red flag voor het toedienen van een middel aan bijna de gehele populatie. Niet gek dat mensen twijfelen over de veiligheid, vind ik.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Daar was ik te moe voor 🤣 post getypt met m'n ogen bijna dicht haha
Klik om te vergroten...
Belachelijk! Ik was toch ook niet ‘te moe’ om die handtekening te bewerken?!

Respect is weer ver te zoeken, catastrofe!

5AE4ED40-03D9-4804-A0E0-31B4DBF9EBA4.gif
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Mijn partner is iemand die nooit ziek is/was maar na 2de vaccinatie is ze opmerkelijker meer vermoeid, sneller ziek of sneller klachten die wijzen op verlaagde immuniteit wat ikzelf, uit ervaring, snel herken.
Klik om te vergroten...
Sorry dat ik deze even citeer, dit is meer een toevoeging van wat ik denk. Geen vraag of verklaring dat bovengenoemde niet waar is.

maar dit is wat ik wel vaker hoor om mij heen en zelf ervaar. 2e vaccinatie was in mijn leeftijd eind vd zomer, wanneer we dus weer meer naar binnen trekken.

Wat ik denk dat er nu gebeurd: in deze fase van het jaar hadden we veel minder beperkingen dan afgelopen jaar dus iets oplopen is veel makkelijker. En laten we nu ook afgelopen jaar amper weerstand hebben opgebouwd voor alle soorten virussen omdat we veel minder contact hadden met anderen.

Ik ben bijvoorbeeld normaal enorm vatbaar voor verkoudsheidsvirussen maar ben nooit echt ziek, afgelopen jaar ben ik 0x verkouden geweest en dit najaar al 3x.

ik ben geen immunoloog dus misschien slaat mijn theorie wel nergens op haha maar dat is wat mij opviel bij mij en mijn omgeving✌🏼
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lijkt wel of de NL regering zijn burgers wil pesten. We gaan een weekje voor Kerst alles dicht gooien 🤷‍♂️ wat een klote beslissing. Hier in België komen ze de 22ste samen. Hou men hart al vast.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."