beter een hoogstwaarschijnlijk veilig vaccin [] nemen, dan het risico besmet te raken niet serieus nemen en [] grotere mogelijke DNA-problemen op je hals te halen.
Oké, maar voor wie geld dit dan? Ik hoop dat we het allebei eens zijn dat 5-12 jarigen beter het risico kunnen nemen besmet te raken! Sterker nog, even terug naar Engeland,
Bron
In de groep geïnfecteerden <18 jaar brengen 3/100.000 een nacht of meer door in het ziekenhuis.
Voor 18-29 is dat 5.5 per 100.000 geïnfecteerden.
En een deel van de mensen uit deze groepen die in het ziekenhuis belanden voldoen waarschijnlijk aan de criteria die ze vatbaarder maken voor een ziekenhuisopname (overgewicht bijvoorbeeld).
Dat is naar mijn idee toch noooit genoeg reden om iedereen uit deze groepen te dwingen zich te laten vaccineren, al helemaal als er significante zorgen zijn over de veiligheid! En je zegt terecht dat er nauwelijks/geen cijfers zijn die het gevaar duidelijk maken of de schade kunnen kwantificeren. Maar dat is toch ook te gek voor woorden! Er is dan blijkbaar veel te weinig onderzoek gedaan naar het volledige effect van de vaccins om te aan de gehele bevolking te ‘verplichten’. In combinatie met dat het voor sterfte cijfers en ziekenhuisopnames in praktijk echt niet bijster veel uit maakt, vind het het echt enorm onverantwoordelijk om mensen zo op te dringen, of die TV-kwal van Beau late night die zegt: ‘de vaccins zijn gewoon veilig en effectief!’. NOU, Beau, dat weet je dus niet…
Moeten we echt na 2/5/10 jaar achter schadelijke bijwerkingen komen, terwijl iedereen hem al heeft gehad (+ 3 boosters)?
Mensen die risico lopen te overlijden of opgenomen te worden, die moeten zich laten vaccineren. Die zijn dan vaak voldoende beschermd tegen een ziekenhuisopname. Ik krijg liever COVID (mild, ik ben gezond en jong, en heb al natuurlijke immuniteit overigens), dan dat ik risico loop op iets waar veel te weinig onderzoek naar is gedaan om de omvang van de gevaren te bevatten.
Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.
Het is nieuwe informatie gevonden aan de hand van menselijke cellen, die botst met eerdere literatuur. Daarbij zou het niet ondenkbaar moeten zijn om bepaalde dingen die nu rondom volksgezondheid spelen te verbinden aan deze nieuwe bevindingen. Dat mag je natuurlijk nog niet concreet doen, en daarom zegt niemand (naja, ik en hij niet hahaha) ook ‘Vaccins verwoesten je DNA en veroorzaken kanker!’.
Maakt het niet minder belangrijk dat het wordt onderzocht, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat zo'n video dan iets te veel 'bang makend' is ingestoken.
Het is in mijn ogen een dikke red flag voor het toedienen van een middel aan bijna de gehele populatie. Niet gek dat mensen twijfelen over de veiligheid, vind ik.