Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHET Corona-topic

HET Corona-topic

1175 antwoorden
187 weergaven
18-5-2026
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb de afbeelding niet gezien en het het vergelijken met de holocaust is op z'n zachst gezet "overdreven"

edit: foto inmiddels gezien, en eenn stukje uitleg gekregen. zal daar niet over beginnen. ik kan me wel vinden in haar uitspraak. "Je kunt dit feit namelijk niet ontkennen, het is eigenlijk zo: als je niet gevaccineerd bent, ben je niet welkom punt" zoals ik hieronder uitleg, zo voelt het voor ongevaccineerde wel dus, laat je vaccineren of je doet niet meer mee.(en ja je kan je oôk laten testen ipv vaccineren dus is het niet helemaal juist, maar nogmaals zo zien de meêste het dus niet.) jammer dat die uitspraak niet goed overkwam
Klik om te vergroten...

dat ongevaccineerden zich als 2e Rangs burger voelen kan ik wel begrijpen, uiteraard(en gelukkig) worden ze niet vermoord of ik kampen gezet, of hoeven voor hun leven te vrezen.
ksnap van allebij de kanten een deel wel, maar zal der niet verder op ingaan, aangezien dat niet mag.


ik vind het vooral jammer dat de vaccineren zo wordt opgedrongen, zeker nu met de boostershot. lekker effectief vaccin ik zie het als dweilen met de kraan open, het helpt zolang je bezig blijft...
jammer maar begrijpelijk dat de frustaties zo hoog op lopen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juun zei:
ik vind het vooral jammer dat de vaccineren zo wordt opgedrongen, zeker nu met de boostershot. lekker effectief vaccin ik zie het als dweilen met de kraan open, het helpt zolang je bezig blijft...
Klik om te vergroten...

www.trouw.nl

Stop de massavaccinatie, juist om de evolutie van het coronavirus af te remmen

Door de hele bevolking te vaccineren, zorgen we ervoor dat een resistente variant van Sars-CoV-2 gaat groeien. Hierdoor lopen kwetsbaren gevaar, omdat de vaccins er niet tegen werken, betoogt natuurkundige Daniël Miedema, die onderzoek doet naar moleculaire evolutie.
www.trouw.nl www.trouw.nl

Ik gooi hem er nog een keer in. Zou toch wat zijn, als straks blijkt dat deze vaccinatiecampagne meer schade heeft aangericht voor de kwetsbaren dan dat het hen bescherming biedt...

Edit; er zijn inmiddels reacties op dit artikel gekomen dat het deels niet klopt en de conclusie te voorbarig is. Die kan je onder het artikel lezen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Juun zei:
is op z'n zachst gezet "overdreven"
Klik om te vergroten...
"overdreven" is inderdaad erg zacht gezegd. Ongepast, onzinnig en weerzinwekkend zijn beter gepast op deze vergelijking.

Juun zei:
lekker effectief vaccin
Klik om te vergroten...
Dat de vaccins tot nu toe super effectief zijn geweest in het voorkomen van ernstige ziektes is overduidelijk en wetenschappelijk bewezen. Dat vergeten veel mensen op dit forum. Ik ben nu zelf herstellende van een flinke coronabesmetting dus ik heb de laatste cijfers niet paraat maar nog niet zo lang geleden was 70% van de IC bedden bezet door niet gevaccineerden. Terwijl slechts 11% van de volwassen bevolking niet gevaccineerd is. Dat zegt volgens mij voldoende.

Ik zie niet-gevaccineerden niet als "2e rangs burgers" en vind ook niet dat we ze op die manier weg moeten zetten. Ik denk wel dat het niet vaccineren een foute beslissing is en dat de groep niet gevaccineerden als groep mede-verantwoordelijk is voor de onnodige doden die nu vallen door uitgestelde zorg. Een verantwoordelijk die ze delen met de regeringspartijen van de afgelopen 10 jaar die ervoor hebben gezorgd dat onze IC capaciteit lager is dan in de meeste andere landen.
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?

hierna vermijd ik deze discussie/dit topic weer. vind de standpunten wel interessant maar tis een eindeloze discussie die nogal gevoelig ligt.

edit: sorry maar daarom ga ik niet teveel op je antwoord in, maar zie net dat de huidige bezetting 57% ongevaccineerd is[SPOILER="bron"]
[/SPOILER] edit: tis van juli sorry ik zei niks
en gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger, want zô voelen veêl zich wel(vandaar de emotie)
maargoed das wel een eigen keuze en ik vind soms ook dat te snel in de slachtofferrol wordt gekropen. maar er wordt te snel naar ongevaccineerde gewezen naar mijn mening. had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.

toch iets langer dan gepland😅 maar alsnog kort
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5

Fijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Juun zei:
ik ben wel benieuwd hoe je(@Eik) tegen de boostershot en het feit dat het vaccin aan effectiviteit verliest aankijkt?
Klik om te vergroten...
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.

De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.

Juun zei:
gelukkig zie jij ongevaccineerde niet als 2e Rangs burger
Klik om te vergroten...
Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?

Juun zei:
had liever een beleid op testen gezien dan vaccineren.
Klik om te vergroten...
Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.

Juun zei:
dat ongevaccineerde een groot aandeel hebben in de hoge ic opnames in het begin van de vaccinatiecampagne heb je wel gelijk in.
Klik om te vergroten...
Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.

Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Dat de vaccins aan effectiviteit verliezen is helaas een feit. Gelukkig hebben ze tot nu toe het grootste deel van de effectiviteit tegen ernstig ziekteverloop behouden. En een verminderde bescherming door vaccins is nog steeds veel beter dan geen bescherming doordat je het vaccin uberhaupt niet genomen hebt. Zoveel is wel duidelijk.

De boosters schijnen de bescherming weer een stuk beter op peil te brengen dus hoe ik aankijk tegen de boosters mag geen verassing zijn. Ik ben blij dat ze gegeven worden maar gefrustreerd dat Nederland er pas zo laat mee begonnen is. We lopen (wederom) achteraan in Europa met vele honderden zo niet duizenden onnodige doden en zieken als gevolg. Echt heel bedroevend om te zien hoe slecht Nederland het doet tijdens deze pandemie.


Waarom zou ik? Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders niet gevacinneerden niet als "2e rangs burgers" zien. Dat is een term die ik eigenlijk alleen maar van de niet gevacinneerden zelf hoor. Ik kan me wel voorstellen dat het frustrerend is dat mensen je verantwoordelijk achten voor een deel van de doden die nu vallen door de uitgestelde zorg. Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor. Dus dan is het ook niet zo gek als men dat uitspreekt toch?


Had liever een beleid gezien met meer testen, meer ziekenhuiscapaciteit, sneller, korter en hardere ingrepen en verplichte vaccinaties. Dan hadden we heel veel ellende kunnen voorkomen en hadden we vele duizenden mensenlevens kunnen besparen. Mensen die nu dood zijn gegaan omdat hun chemo te lang uit is gesteld... of vergelijkbare gevallen. Er gaan wekelijks 1.000-1.400 Nederlanders meer dood dan "normaal". Een groot deel daarvan had voorkomen kunnen worden. Dat vind ik moeilijk uit te leggen aan de familieleden van deze mensen.


Dat is ook niet mijn mening of een oordeel... dat is een helaas een feit.

Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland. Ik ondervind op dit moment zelf aan den lijve wat het is om te herstellen van een covid-besmetting. In mijn geval vallen de klachten onder het kopje "milde klachten" want ik heb geen ziekenhuisopname nodig gehad. Maar ik kan je wel verklappen dat ik na 2,5 weken nog steeds bij lange na niet de oude ben. Dit is echt niet zomaar een griepje!
Klik om te vergroten...
Toch reageer ik weer, ik snap je frustatie nu wel goed. Ga er zeker niet tegen in, ook al wil ik wel een weerwoord geven op een paar puntjes maar ik ben het merendeels met je eens(ook al is het geen mening).

het "2e rangs burger" gevoel komt (bij mij) voort uit het feit dat ik nergens meer heen mag zonder test en gevaccineerde(die gwn ziek en/of besmettelijk zijn) mogen zo naar binnen.
Ik sta niet elke week op een protest of iets, nee ik ben ongevaccineerd en probeer mij gewoon aan de regels te houden. ik kom niet in winkels, koop eigenlijk alles online ik vermijd drukke plekken en mn sociaal leven ligt ook nagenoeg stil, ik loop niet te feesten en te protesteren. ik ben het er niet mee eens, leg me er toch een soort van bij neer. en in stilte(en nu op het forum) klaag ik

"Maar ondanks alles hoop ik dat we samen door deze crisis heenkomen in Nederland."

Bedankt voor je reactie en beterschap Eik,
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi @Juun bedankt voor je leuke reactie. Ik kan me voorstellen dat dat een vervelend gevoel is. Bovendien ben ik het inhoudelijk met je eens dat gevaccineerden veel teveel hebben gemogen de afgelopen tijd. Het was al lang duidelijk dat ook gevaccineerden het virus kunnen overdragen en toch kwamen zij overal zonder test naar binnen bij grootschalige evenementen. In mijn ogen is dat onterecht.

Ik had zelf liever gezien dat vaccinatie verplicht was geweest dan het gedoe en de onnodige slachtoffers die we nu hebben in NL. Ik denk dat dat duidelijker was geweest en wellicht zelfs tot minder verdeeldheid zou hebben geleid. Maar misschien heb ik het wat dat laatste betreft wel helemaal mis…

Maar dat is niet het geval en het is ook duidelijk dat dat voor veel mensen te ver gaat. Ik blijf het een lastige kwestie vinden… hoe dan ook vind ik niet gevaccineerden geen 2e range burgers. Ik ken persoonlijk maar twee mensen die geen vaccin hebben genomen en ik vind die beide nog steeds lieve toffe mensen!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Maar in mijn ogen zijn de ongevacinneerden daar als groep ook (mede)verantwoordelijk voor.
Klik om te vergroten...
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterker nog, het massaal vaccineren verhoogd de mutatiedruk en versnelt dus de opmars van nieuwe, mogelijk dreigendere varianten.
Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen, waarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken? Het werkt ons alleen maar tegen.

P.S. wie denkt nog dat het niet uit een lab komt? Ben heel benieuwd.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flualhamdulillam zei:
Het zijn niet ongevaccineerden! Het zijn mensen uit risicogroepen die zich niet hebben laten vaccineren.
Wil jij kinderen (mede)verantwoordelijk houden voor de doden als gevolg can uitgestelde zorg? Of de enorme groep mensen die geen schijn van kans maken op de IC terecht te komen?
Klik om te vergroten...
De mensen uit risicogroepen dragen daar het meest aan bij. Maar ook jongeren kunnen op de IC terecht komen. Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.


Flualhamdulillam zei:
Aangezien zelfs een vaccinatiegraad van 100% ons niet uit deze crisis gaat brengen,
Klik om te vergroten...
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.


Flualhamdulillam zei:
waarom dan het ontstaan nieuwe vaccin-resistente varianten uitlokken?
Klik om te vergroten...
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
ijn dat je je weer een beetje beter voelt! Maar ook nogsteeds beterschap ouwe @Eik, klinkt super kut
Klik om te vergroten...
Thanks! Ja ben ook blij dat het weer wat beter gaat nu. Herstel gaat trager dan gehoopt. Als jonge 40er zonder overgewicht of aandoeningen had ik verwacht er wat makkelijker vanaf te komen. Maar ieder persoon reageert er anders op… blijft een beetje een gok hoe het uitpakt.

Mijn vrouw en ik zijn beide nog heel snel moe en ‘s nachts loop ik nog flink te hoesten. Maar er zit een stijgende lijn. Hopelijk over een paar weken weer helemaal gezond… 🤞🏻
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Die kans is weliswaar behoorlijk klein, maar was nog kleiner geweest als ze wel gevaccineerd waren geweest.
Klik om te vergroten...
Als niemand tot de leeftijd 30 op de IC zou belanden, zou de zorg vrijwel net zo overbelast zijn. De kans is zó klein, dat met steun van tig wetenschappers, jonge gezonde mensen vaccineren meer kwaad doet dan goed. En de gevolgen zijn nog niet eens helemaal duidelijk…
Eik zei:
Nee dat misschien niet direct maar het helpt wel de druk op de zorg te verlichten waardoor er niet onnodig veel mensen dood gaan aan uitgestelde zorg.
Klik om te vergroten...
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.

Eik zei:
Dus het probleem van vaccineren is dat er vaccins resistente varianten ontstaan?🤨
Klik om te vergroten...
Dat zei ik niet, iederéén vaccineren heeft een probleem. En dat betekent dat gemuteerde varianten die mogelijk dreigender en beter bestend zijn tegen vaccins, vrij spel hebben en zich zonder weerstand kunnen verspreiden over een volledig gevaccineerde bevolking, ook kwetsbaren. En die kwetsbaren belanden nou net op de IC.

Door massaal iedereen te vaccineren verpest je mogelijk ook nog men’s natuurlijke immuniteit (die bewezen veel effectiever is dan vaccineren).
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Natuurlijke immuniteit en een goeie gezondheid helpt de druk op de zorg te verlichten. Een prik kan je dat nooit geven, 3 of 4 ook niet, je bent op die manier alleen maar aan het uitstellen.
Klik om te vergroten...

Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).

Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik twijfel nog een beetje om de boosterprik te gaan halen... Ik heb al 2 prikken gehad en daarmee werd onze vrijheid beloofd. Nu wordt deze straks weer afgepakt als ik niet die booster wil zetten.

Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.

Hier de grafiek:
1639734459464.png

Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?

Misschien denk ik ook wel te moeilijk, maar ben benieuwd wat jullie redenen zijn om de booster te halen!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Purplext zei:
Een goede gezondheid zou de druk op de zorg aanzienlijk verminderen ja.
Komt er straks ook een QR-code voor mensen die een goede gezondheid nastreven?

Mensen die een slechte gezondheid hebben door teveel en ongezond eten, niet bewegen, roken, teveel alcohol drinken, drugs misbruiken zijn overal welkom (als ze maar gevaccineerd zijn).
Klik om te vergroten...
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Op veel keuzes, zoals bijvoorbeeld roken, worden mensen al afgerekend door hun zorgverzekeraars, om maar wat te noemen. Ik ben het eens dat de overheid wel meer mag 'inzetten' op dit onderwerp door mensen er meer op te attenderen, en misschien zelfs wel meer in zou moeten faciliteren door mensen te helpen gezondere keuzes maken. Maar mensen hierop onderscheiden is ten eerste onbehapbaar en ten tweede vet oneerlijk want:
Purplext zei:
Een slechte leefstijl is toch ook een keuze? Net als het niet nemen van een vaccin.
Klik om te vergroten...
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.

Dusja - das echt wel wat anders dan de keuze je wel of niet te laten vaccineren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thunderdome zei:
Als ik de grafieken bekijk op bijvoorbeeld nrc.nl zie ik dat met name 50+ers in het ziekenhuis belanden. Ook lees ik veel dat de vaccins nog goed werken bij jonge mensen zoals ik.
Klik om te vergroten...
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!

Thunderdome zei:
Waarom zou ik die booster dan nodig hebben? Kunnen jullie mij overtuigen? Doet het niet meer kwaad dan goed?
Klik om te vergroten...
Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Hoe zou je dit willen meten dan... Ten aller eerste is daar toch al geen beginnen aan?
Klik om te vergroten...

Staat gewoon in je medisch dossier hoor.

ljuv zei:
Nee, tuurlijk niet. In bepaalde gevallen wel hoor. Maar absoluut niet altijd, meestal niet. Als jij opgroeit in armoede (net zo als 1 op de 10 Nederlandse kinderen) kun je bepaalde gezonde keuzes écht niet maken. Ouders kunnen de sportclubs van hun kinderen niet altijd betalen hoor, avocado's kosten ongeveer 3 zakken patat (das dus een hele week eten (': ) en de fitgirl life is echt on-ge-lo-felijk elitair. Als je opgroeit in armoede worden je ook bepaalde (gezonde) gewoonten niet aangeleerd, etc. Zo zijn er nog veel en veel meer socio-economische of -culturele aspecten, zoals opleidingsniveau, die dingen als een "gezonde levensstijl" niet zo vanzelfsprekend maken.
Klik om te vergroten...

Daar had de overheid al lang iets aan kunnen doen. Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Covid is een ziekte die tot nu toe vooral de ouderen hard raakt. Het klopt dat je als 50-er significant minder kans loopt op een ernstig ziekteverloop. Maar ook bij jongen mensen kan het verloop ernstig zijn als je pech hebt. En zelfs "milde klachten" zoals ik nu heb zijn best wel naar!


Omdat je met die booster nog een heel stuk beter beschermd bent tegen zowel de Delta variant als de nu oprukkende Omicron variant. Voor deze laatste is aangetoond dat 2 prikken eigenlijk onvoldoende is. Het helpt wel maar niet zo goed als met die booster. De extra bescherming die je krijgt met een booster is simpelweg veel groter dan het minimume risico op ernstige bijwerkingen van een derde prik.
Klik om te vergroten...
Thanks voor het heldere antwoord! Ik zal er over nadenken :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Maak groenten en sporten goedkoper, zodat iedereen gezonde keuzes kan maken.
Klik om te vergroten...
Eens. Moet er ten eerste wel op de juiste partijen gestemd worden natuurlijk (spoiler alert: Sjerrie had dit níét in zijn verkiezingsprogramma staan hoor). Daarnaast is het dus ook niet zo simpel als de prijzen omhoog of omlaag gooien, natuurlijk. Maar dat zul je vast wel snappen als beleidsmaker.

Lees je anders eens lekker in in searches zoals deze: https://scholar.google.nl/scholar?q...ic+status&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart
Ongelijkheid is nog veeeeeel schrijnender dan het lijkt joh:tonguewink:

Edit: Oja - in je medisch dossier staat niet hoevaak je een rondje hardloopt of de sportschool bezoekt. Hoeveel wortels je per week eet. In mijn dossier staat zelfs dat ik al sinds 2018 gestopt bent met roken. Bovendien zijn er vet veel mensen met een mega gezonde levenstijl, die veel ongezonder zijn dan ik! Behalve dat je er dus niets aan hebt, zorgt ook het medisch dossier weer voor een oneerlijk verschil. Er zijn geen simpele oplossingen in deze crisis hoor... echt niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...59
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."